Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Eller i følge wikia så har vi begge feil

.http://en.wikipedia.org/wiki/Jews

Hva har dette med det vi nå debatterer å gjøre? Små forskjeller, og spiller ingen rolle i denne sammenhengen.

Med din (manglende) logikk, så er det slik at om det hadde bodd jøder i 50 land, 2 % i hvert av 48 av landene, henholdsvis 3 % og 1 % i de to siste landene, så kan man da si følgende:

"3 % av verdens jøder bor i xxx, det betyr at de fleste jøder i verden bor der".

Du må da skjønne at dette er riv ruskende galt.

Endret av Leifern
Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Hva har dette med det vi nå debatterer å gjøre? Små forskjeller, og spiller ingen rolle i denne sammenhengen.

Med din (manglende) logikk, så er det slik at om det hadde bodd jøder i 50 land, 2 % i hvert av 48 av landene, henholdsvis 3 % og 1 % i de to siste landene, så kan man da si følgende:

"3 % av verdens jøder bor i xxx, det betyr at de fleste jøder i verden bor der".

Du må da skjønne at dette er riv ruskende galt.

Ikke bli idiot nu da. Vi tok begge feil, så det at du "tar" meg videre blir for dumt. Ta det som en mann og bit det i deg fordi du får ikke mer rett bare pga jeg tok feil tall i fra hukommelsen.

Skrevet (endret)

Ikke bli idiot nu da. Vi tok begge feil, så det at du "tar" meg videre blir for dumt. Ta det som en mann og bit det i deg fordi du får ikke mer rett bare pga jeg tok feil tall i fra hukommelsen.

Du greier ikke å skjønne at under halvparten ikke er synonymt med "de fleste"? Gratulerer.

Jeg tok feil? Fortell meg gjerne på hvilken måte.

Den eneste feilen jeg har gjort her så vidt jeg kan se, er at jeg siterte deg på at 48 % av jødene bor i Israel (hvor du fikk det tallet fra vet bare du), mens det jeg opprinnelig skrev og det linken din sier er 42,5 %. Hvilket er irrelevant for debatten om de fleste jøder bor i Israel eller ikke. De fleste jøder bor ikke i Israel.

Endret av Leifern
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg tok feil? Fortell meg gjerne på hvilken måte.

Den eneste feilen jeg har gjort her, er at jeg siterte deg på at 48 % av jødene bor i Israel (hvor du fikk det tallet fra vet bare du), mens det jeg opprinnelig skrev og det linken din sier er 42,5 %. Hvilket er irrelevant for debatten om de fleste jøder bor i Israel eller ikke.

Det er det pinadø ikke siden de fleste jøder faktisk bor i israel.

Skrevet

Haha, du har altså ennå ikke skjønt det. Utrolig.

Ca. 57,5 % av alle jøder bor IKKE i Israel. Altså bor de fleste jøder andre steder enn i Israel.

Jeg håper du skjønner dette snart, jeg begynner å gå tom for måter å forklare det på.

Gjest "gjest"
Skrevet

Haha, du har altså ennå ikke skjønt det. Utrolig.

Ca. 57,5 % av alle jøder bor IKKE i Israel. Altså bor de fleste jøder andre steder enn i Israel.

Jeg håper du skjønner dette snart, jeg begynner å gå tom for måter å forklare det på.

Jeg blir bare nødt til å vise deg det igjen.

As of 2010, the world Jewish population was estimated at 13.4 million by the North American Jewish Data Bank,[1] or roughly 0.2% of the total world population. According to this report, about 42.5% of all Jews reside in Israel (5.7 million), and 39.3% in the United States (5.3 million), with most of the remainder living in Europe (1.5 million) and Canada (0.4 million).[1] These numbers include all those who consider themselves Jews, whether or not they are affiliated with a Jewish organization. The total world Jewish population, however, is difficult to measure. In addition to issues with census methodology, there are halakhic disputes regarding who is a Jew and secular, political, and ancestral identification factors that may affect the figure considerably.[9]
Skrevet

Jeg blir bare nødt til å vise deg det igjen.

Ja, jeg har lest det. Mange ganger. La meg prøve én gang til.

Det du sliter med å forstå, er at det forskjell på "de fleste jøder bor i Israel" og "Israel er landet med flest jøder". Det sistnevnte stemmer, det førstnevnte stemmer ikke.

Gjest "gjest"
Skrevet

Ja, jeg har lest det. Mange ganger. La meg prøve én gang til.

Det du sliter med å forstå, er at det forskjell på "de fleste jøder bor i Israel" og "Israel er landet med flest jøder". Det sistnevnte stemmer, det førstnevnte stemmer ikke.

Er du dum?

Hvis Israel har 42% av verdens jøder og USa har 39%, så bor de fleste jøder i Israel.

Skrevet

Er du dum?

Hvis Israel har 42% av verdens jøder og USa har 39%, så bor de fleste jøder i Israel.

Kjære deg. Jeg har allerede forsøkt å forklare, men kan godt forsøke igjen. Jeg gir ikke opp folk så lett!

Hva om 5 % av verdens jøder hadde bodd i Israel, 3 % i USA, og 46 andre land hadde hatt 2 % av jødene hver.

Ville du da fremdeles sagt "de fleste jøder bor i Israel" ?

Gjest "gjest"
Skrevet

Kjære deg. Jeg har allerede forsøkt å forklare, men kan godt forsøke igjen. Jeg gir ikke opp folk så lett!

Hva om 5 % av verdens jøder hadde bodd i Israel, 3 % i USA, og 46 andre land hadde hatt 2 % av jødene hver.

Ville du da fremdeles sagt "de fleste jøder bor i Israel" ?

Kjære deg. når det er 5.7 mill jøder i Israel, 5.3 jøder i USA og resten av de 2.4 millionene er spredd over resten av verden så er det flest jøder i Israel. Slutt å kverulere nu.

Skrevet

Kjære deg. når det er 5.7 mill jøder i Israel, 5.3 jøder i USA og resten av de 2.4 millionene er spredd over resten av verden så er det flest jøder i Israel. Slutt å kverulere nu.

Ja, Israel er landet med flest jøder. Det har jeg sagt hele tiden. Du derimot har hevdet at de fleste jøder bor i Israel, hvilket ikke er riktig.

Alt dette startet med at brukeren YoyoMa hevdet at de fleste jøder ikke har israelsk pass. Det må jo stemme, i og med at 57,5 % av alle jøder ikke er israelere, og følgelig ikke har israelsk pass (noen unntak finnes kanskje). Likevel protesterte du mot YoyoMa sin påstand, og skrev at de fleste jøder bor i Israel. Det gjør de ikke. De fleste (57,5 %) bor et annet sted enn i Israel.

.

Alt jeg har gjort her er å argumentere for at brukeren YoyoMa hadde rett. Om noen er kverulant her, så må det være deg.

Når det gjelder Israel/Palestina-spørsmålet er vi nok derimot mer på linje.

Skrevet

Dette stemmer ikke.

Er du dum?

Ja, hvis du sammenligner Israel og USA, så stemmer dette. Slik du resonnerer er det feil.

7,7 er, etter hva jeg lærte på skolen, mer enn 5,7. Hvem er egentlig dum her? :klo:

:heks:

• Liker 2
Skrevet

Hva med å diskutere "om jøder er rasister" fremfor om det er 43%, 47%, 51% eller annet i det ene eller andre landet ?

Skrevet

Hva med å diskutere "om jøder er rasister" fremfor om det er 43%, 47%, 51% eller annet i det ene eller andre landet ?

Jøder er sannsynligvis ikke noe mer rasister enn andre folkeslag. Der.

Skrevet (endret)
Det er vanskelig for meg å mene noe annet etter å ha sett denne videoen. Her trakasseres palesinere på Vest-Bredden daglig av jødiske fundamentalister mens israelske soldater bare ser på.

Her er det du som er rasistisk, dobbeltmoralist.

Og videoen din er vel bare enda en Pallywood-produksjon. Palestinerne har for vane å lage manipulerte videoer der de lyver om innholdet.

Endret av jabx
  • Liker 1
Skrevet

Jøder er sannsynligvis ikke noe mer rasister enn andre folkeslag. Der.

De er sannsynligvis blant de minst rasistiske. Ikke bare har israelske araberne både stemmerett og egne representanter i nasjonalforsamlingen, men den israelske regjeringen hentet inn haugevis av svarte afrikanere til landet for å hjelpe dem.

Skrevet

En skal være bra blind for å ikke se at Israel bedriver etnisk renskning på et vis som ville fått Hitler til å bli stum av beundring. Dreper sakte men sikkert over tiår. Plager, torturerer og traqkkaserer slik at Palestinerne blir desperate nok til å begå terror slik at jødene kan fortsette sin etniske rensking uten for store protester fra resten av verden. Jødene sin plan er jo klokkeklar. Plag, pin og sult de okkuperte vekk for å okkupere enda mer land som jødene ikke har krav på på noe som helst nivå. Jødene er samrte og utrolig sadistiske samtidig. fascinerende og deprimerend skue rett og slett. Opprettelsen av staten israel er og blir den største tabben i FN sin historie.

• Liker 1
Skrevet
En skal være bra blind for å ikke se at Israel bedriver etnisk renskning på et vis som ville fått Hitler til å bli stum av beundring. Dreper sakte men sikkert over tiår.

Da er Israel særdeles inkompetente, siden både den palestinske og generelle arabiske befolkningen er i sterk vekst. En etnisk rensing der "offeret" bare blir flere og flere?

Eller kan det rett og slett være slik at dine rasistiske anklager mot Israel ikke stemmer overens med virkeligheten?

Plager, torturerer og traqkkaserer slik at Palestinerne blir desperate nok til å begå terror slik at jødene kan fortsette sin etniske rensking uten for store protester fra resten av verden.

Palestinerne (araberne) begynte med terror mot jødene lenge før Israel engang eksisterte. Men da Israel ble grunnlagt tok det virkelig av, og arabere gikk til angrep både innenfra og utenfra.

Jødene sin plan er jo klokkeklar. Plag, pin og sult de okkuperte vekk for å okkupere enda mer land som jødene ikke har krav på på noe som helst nivå.

Hvordan forklarer du da at de enda ikke har annektert Vestbredden eller Golanhøydene, og at de trakk seg ut fra Gaza?

Jødene er samrte og utrolig sadistiske samtidig. fascinerende og deprimerend skue rett og slett. Opprettelsen av staten israel er og blir den største tabben i FN sin historie.

Hvis vi ser bort ifra dine rasistiske/nazistiske bemerkninger mot jøder her, kan vi jo granske det du sier litt nærmere.

Israel ble altså opprettet i et område uten selvstyre. I området bodde det både jøder og arabere. Araberne ble tildelt enorme områder, og hele Jordan er jo et resultat av ta araberne fikk store deler av Palestina. Det lille som var igjen ble delt mellom jødene og araberne som var der.

Du mener altså at araberne har krav på alt, og at jøder ikke skal få noe som helst.

Jeg er sjokkert over slik rasisme/nazisme.

• Liker 2
Skrevet

Du mener altså at araberne har krav på alt, og at jøder ikke skal få noe som helst.

Jeg er sjokkert over slik rasisme/nazisme.

Jødene hadde stående tilbud om en etnisk likeverdig blandet stat men krevde å få sitt eget lille etnisk rene område.

Jødene er de eneste som henviser til religion for å oppfylle sin store våte drøm om en stat bare for jøder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...