Brunhilde Skrevet 29. juli 2012 #21 Skrevet 29. juli 2012 Med tanke på jødenes historie, så er Israel krigshissere. Jeg ser forøvrig ikke perspektivet ditt, for konfliktene er da ikke sammenlignbare.
Leifern Skrevet 29. juli 2012 #22 Skrevet 29. juli 2012 Med tanke på jødenes historie, så er Israel krigshissere. De bruker militær makt for å slå tilbake mot rakettangrep. De driver forsvarskrig. 1
Leifern Skrevet 29. juli 2012 #23 Skrevet 29. juli 2012 (endret) Jeg ser forøvrig ikke perspektivet ditt, for konfliktene er da ikke sammenlignbare. Nei, forskjellene på drepte er så store at man knapt kan sammenligne disse konfliktene. Ellers er de sammenlignbare nok. Darfurkonflikten bunner for eksempel ut i at det er to folkegrupper som begge ønsker det samme landområdet. Endret 30. juli 2012 av Leifern
Brunhilde Skrevet 30. juli 2012 #24 Skrevet 30. juli 2012 Darfurkonflikten er vel for en stor del kamp om ressurser mer enn noen annet, men greit nok, jeg opplever det som at du prøver å flytte fokus, og hvis det tilfredsstiller deg så er det helt i orden.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2012 #25 Skrevet 30. juli 2012 Likevel er det noen som ser ut til å tro at Israel er den verste krigshisseren i verdenshistorien. Det gir ingen mening. Pen stråmann du har, mangler bare en hatt.
Gjest Milo Skrevet 30. juli 2012 #26 Skrevet 30. juli 2012 Palestinerne har allerede en stat, den heter Jordan og ble proklamert av Sovjetunionen i 1948. Legg ellers merke til at muslimske naboland ikke er interessert i å ta i palestinerspørsmålet med ei ildtang en gang. De her menneskene er først og fremst sviktet av sine egne muslimske brødre. Uten å motsi dette faktumet, så fristes jeg til å oversette det til en fiktiv setning: "Norge er en stat, fordi England proklamerte det i 1905" Jeg tviler på at den norske folkesjel hadde satt dette frem som det stolteste fundamentet i den Norske identitet. Jeg gjentar: Dette er en FIKTIV setning. Hvorom allting er: Når FN, USA, Sovietunionen og fandens jævlige bestemor proklamerer hint og her til høyre og venstre over hodet på dem det gjelder, så er det en mulighet for at disse blir litt grinete; at de føler seg litt kasteballete.
Gjest "gjest" Skrevet 30. juli 2012 #27 Skrevet 30. juli 2012 42,5 % av verdens jøder bor i Israel, altså ikke de fleste. http://www.jewishvir...ism/jewpop.html Jo, og 40% i USA og resten er spredd rundt omkring.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2012 #28 Skrevet 30. juli 2012 Jo, og 40% i USA og resten er spredd rundt omkring. Problemet er altså at du ikke kan norsk, ikke at du ikke vet at de fleste jøder ikke bor i Israel.
Gjest "gjest" Skrevet 30. juli 2012 #29 Skrevet 30. juli 2012 Problemet er altså at du ikke kan norsk, ikke at du ikke vet at de fleste jøder ikke bor i Israel. ???
Gjest "gjest" Skrevet 30. juli 2012 #31 Skrevet 30. juli 2012 Tar det som et ja. Ta det som det du vil.
Leifern Skrevet 30. juli 2012 #32 Skrevet 30. juli 2012 Jo, og 40% i USA og resten er spredd rundt omkring. Du skrev at de fleste jøder bor i Israel. Når under halvparten av jødene bor i Israel, så er ikke dette de fleste. Det du kanskje mente, var at det landet i verden det bor flest jøder, det er Israel. Got it?
Leifern Skrevet 30. juli 2012 #33 Skrevet 30. juli 2012 Pen stråmann du har, mangler bare en hatt. Israel er vel det landet som blir mest kritisert for sin kriging her i Norge. Derav ikke et ugyldig argument fra min side. Du kan kanskje nevne land som blir mer kritisert? USA stiller kanskje i samme liga, men tror selv de sliter med å være like mye nevnt i norske medier når det gjelder dette.
Gjest "gjest" Skrevet 30. juli 2012 #34 Skrevet 30. juli 2012 (endret) Du skrev at de fleste jøder bor i Israel. Når under halvparten av jødene bor i Israel, så er ikke dette de fleste. Det du kanskje mente, var at det landet i verden det bor flest jøder, det er Israel. Got it? Ok. Jeg kan ta frem teskjeia. 40% av verdens jøder bor i USA. 12% av verdens jøder er spredd i resten av verden. De resterende 48% av verdens jøder bor i Israel. Det her regnestykket gjør så at de fleste av verdens jøder bor i Israel, og USA kommer sterkt etter. Hva er det med det du ikke forstår? Endret 30. juli 2012 av "gjest"
Leifern Skrevet 30. juli 2012 #35 Skrevet 30. juli 2012 Darfurkonflikten er vel for en stor del kamp om ressurser mer enn noen annet, men greit nok, jeg opplever det som at du prøver å flytte fokus, og hvis det tilfredsstiller deg så er det helt i orden. Jeg flytter ikke fokus, jeg sammenligner konflikter, og konstaterer at Israel/Palestina er en svært liten konflikt når det gjelder antall drepte og levestandard for den svakeste parten osv.
Gjest fjosa Skrevet 30. juli 2012 #36 Skrevet 30. juli 2012 Ok. Jeg kan ta frem teskjeia. 40% av verdens jøder bor i USA. 8% av verdens jøder er spredd i resten av verden. De resterende 42% av verdens jøder bor i Israel. Det her regnestykket gjør så at de fleste av verdens jøder bor i Israel, og USA kommer sterkt etter. Hva er det med det du ikke forstår? Matte kan du i alle fall ikke. 48% er mer enn 42%, og du mangler fortsatt 10. 1
Gjest "gjest" Skrevet 30. juli 2012 #37 Skrevet 30. juli 2012 Matte kan du i alle fall ikke. 48% er mer enn 42%, og du mangler fortsatt 10. Rettet. Og ting står ved lag, de aller fleste jøder bor i Israel i dag. Men USA har en diger diaspora.
Gjest "gjest" Skrevet 30. juli 2012 #38 Skrevet 30. juli 2012 Eller i følge wikia så har vi begge feil .http://en.wikipedia.org/wiki/Jews As of 2010, the world Jewish population was estimated at 13.4 million by the North American Jewish Data Bank,[1] or roughly 0.2% of the total world population. According to this report, about 42.5% of all Jews reside in Israel (5.7 million), and 39.3% in the United States (5.3 million), with most of the remainder living in Europe (1.5 million) and Canada (0.4 million).[1] These numbers include all those who consider themselves Jews, whether or not they are affiliated with a Jewish organization. The total world Jewish population, however, is difficult to measure. In addition to issues with census methodology, there are halakhic disputes regarding who is a Jew and secular, political, and ancestral identification factors that may affect the figure considerably.[9]
Leifern Skrevet 30. juli 2012 #39 Skrevet 30. juli 2012 Ok. Jeg kan ta frem teskjeia. 40% av verdens jøder bor i USA. 12% av verdens jøder er spredd i resten av verden. De resterende 48% av verdens jøder bor i Israel. Det her regnestykket gjør så at de fleste av verdens jøder bor i Israel, og USA kommer sterkt etter. Hva er det med det du ikke forstår? Hm, jeg må si jeg lurer på hva du fikk i matematikk på skolen. Og i norsk, for den saks skyld. Jeg skal prøve én gang til. Med teskjeer. De fleste jøder bor IKKE i Israel, siden 52 % av jødene ikke bor i Israel. Ordet "flest" betyr 51-99 %, altså mer enn halvparten, men ikke alle. Noen seriøse forskere mener at "flest" bør bety minst 80 %, men jeg har til gode å se noen som mener at det kan bety under halvparten. Les mer her: http://www.forskning.no/artikler/2009/desember/236784
Gjest "gjest" Skrevet 30. juli 2012 #40 Skrevet 30. juli 2012 Hm, jeg må si jeg lurer på hva du fikk i matematikk på skolen. Og i norsk, for den saks skyld. Jeg skal prøve én gang til. Med teskjeer. De fleste jøder bor IKKE i Israel, siden 52 % av jødene ikke bor i Israel. Ordet "flest" betyr 51-99 %, altså mer enn halvparten, men ikke alle. Noen seriøse forskere mener at "flest" bør bety minst 80 %, men jeg har til gode å se noen som mener at det kan bety under halvparten. Les mer her: http://www.forskning...desember/236784 # 38.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå