Gå til innhold

Når noen opptrer som den rene bulldoseren og kjører over deg...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

og omtrent driter i meningene dine, handler på tvers av dine ønsker og ellers viser null respekt for grensen som er trukket opp...

Hva hadde du gjort med en slik person?

(og det er en hake der, men haken venter jeg litt med fordi jeg gjerne vil se hva dere svarer først, slik at man ikke er forutinntatt...)

Anonym poster: 0a91a3d88963e523ad691f5e1fbb5dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og omtrent driter i meningene dine, handler på tvers av dine ønsker og ellers viser null respekt for grensen som er trukket opp...

Hva hadde du gjort med en slik person?

(og det er en hake der, men haken venter jeg litt med fordi jeg gjerne vil se hva dere svarer først, slik at man ikke er forutinntatt...)

Anonym poster: 0a91a3d88963e523ad691f5e1fbb5dca

Kommer an på hva du har gjort også det. Det er gjerne flere sider ved en sak.

Anonym poster: 39f13c1ca1fba4f61986ea9c2507e0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du har gjort også det. Det er gjerne flere sider ved en sak.

Anonym poster: 39f13c1ca1fba4f61986ea9c2507e0dc

Bedt vedkommende om å respektere grensene mine, blant annet.

Anonym poster: 0a91a3d88963e523ad691f5e1fbb5dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten skjønt at personen gjorde det i beste mening, eller blitt rasende og ringt min mor for å høre om råd.

Jeg har overkjørt min lillebror på flere punkter, kun for hans eget beste. Og jeg hadde rett hver gang.

Jeg har null selvtillit når det gjelder jobb så der lar jeg meg ofte overkjøre, men det blir vel ikke det samme.

Forresten så synes jeg sånne spørsmål er teite, for selvsagt vil 99% av svarene bli "jeg hadde blitt forbanna" "jeg hadde kuttet kontakten med en gang" osv, men vi vet jo ikke hele historien og vi vet jo ikke noe om motivet for personen som har "overkjørt" deg.

Anonym poster: a7f70643b8d43713292c76e3d7b23c25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer selvfølgelig an på, men uansett situasjon er det fort gjort å bli litt svart i øya. Hvis det det teite hønsehuet bak deg sniker i køen "fordi hun kjenner de som er foran" (dette skjedde med meg da jeg sto i kø på Brunnpris etter å ha vært i kirken, ironisk nok), blir man irritert og tenker på hvor frekke folk nå til dags er. Jo, det gjør man. Kanskje man også har lyst til i det minste å true dette menneskevesenet med et hardt spark i ræva.

Når moren din derimot valser inn i leiligheten for å annonsere sin tredje skilsmisse, bare for å kunngjøre at hun er blitt "god venn" med enda en tafatt kis som lar seg herse med etter at du har bodd hjemme i ukevis og hjulpet til med husarbeid, barnepass, handlet mat til det som er igjen av familien og vært tilgjengelig fireogtjue timer i døgnet mens mor har gått igjennom de syv stadier gang på gang, stikker det liksom litt dypere enn sinne og spark i ræva. Men siden du er interessert i min mening og sikkert mitt råd i tillegg :) vil jeg si deg at jeg hverken eksploderer eller blir såret. Hvis det ikke er personlig, som sniking i køen; det er å gå over en slags samfunns-"strek", mens det andre eksempelet medfører at jeg vender døve ører, blinde øyne og en kald skulder til denne personen. Hvis du er voksen har du anledning til å kutte ut slike energivampyrer og ta avstand til dem. Gjerne fulgt av et par sannhetens ord. Jeg finner meg ikke i overtramp. Derfor fikk dama, og alle andre på Bunnpris for øvrig, høre at det er stygt å snike i køen, og moren min at jeg fikk betale for din frykt for å dø alene med barndommen og tenårene mine og at jeg ikke orket mer.

Tl;dr: Jeg finner meg ganske enkelt ikke i å bli dårlig behandlet, og sier ifra. Det er faktisk ikke fysisk mulig for den andre å bite hodet av deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var problemet da?

Anonym poster: 39f13c1ca1fba4f61986ea9c2507e0dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det sjefen din ? Er det Moren din ? Kjæresten ?

I utgangspunktet ikke en person man omgås med frivillig hvis dette dreier seg om ting som betyr noe.

Hvis en veninne hadde overkjørt mine ønsker og bestillt feil pizza, og kjøpt dyrere gave til meg enn det vi ble enig om og ikke respektert avtale grenser eller mine ønsker hadde ikke det vært verdens undergang.

Du gir ett veldig tynt grunnlag for å kunne vurdere noe som helst.

Kommer også an på hva det dreier seg om.

Så hvem er det, og hva er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis dette gjelder et forhold der den ene trumfer gjennom sitt syn og sine ønsker på bekostning av den andre parten, da hadde jeg sterkt vurdert å gå. Det er ikke slik det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

:rope: Ko-ko TS!

Vi trenger flere opplysninger! :vinke:

TS har nok blitt overkjørt av en bulldoser :overrasket:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...