Gå til innhold

Prøvedrømming

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Åhhh. :vin: Heldig altså. Jeg er jo som kjent i dpo-land og å holde meg borte fra vin er helt greit så lenge jeg vet om jeg er gravid. Om jeg ikke er det så føles det meningsløst :hoho:

3 dpo og dagene har smurt seg inn i et tykt lag med sirup....

Ohmygaaawd, om jeg er enig! Det føltes som fryktelig bortkastet losje-medlemskap (men jeg er glad for det nå da). Jeg savner rødvin veldig allerede. VIN!!!!

Den grusomme DPO-ventetiden! :hug: Man blir jo gæren av mindre ... Symptomjakten, tankekjøret, berg-og-dalbaneliv! Jeg håper virkelig at august 2015 blir en supermåned for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ohmygaaawd, om jeg er enig! Det føltes som fryktelig bortkastet losje-medlemskap (men jeg er glad for det nå da). Jeg savner rødvin veldig allerede. VIN!!!!

Den grusomme DPO-ventetiden! :hug: Man blir jo gæren av mindre ... Symptomjakten, tankekjøret, berg-og-dalbaneliv! Jeg håper virkelig at august 2015 blir en supermåned for deg!

I går stod jeg og fantaserte i bringebærbuskene (åjadda, vi har en overgrodd bringebærskog på eiendommen) om at det hadde vært tidenes gave å ta et polaroidbilde av graviditetstesten og gi til søsteren i gave når hun skal feires neste fredag. Gave nummer 1: du skal bli tante. Igjen. :danse:  (Hun er en veldig engasjert og ivrig tante til førstemann allerede).

I natt drømte jeg for øvrig at jeg var gravid med en minibaby. Jeg hadde nesten ikke mage, men den var stram og jeg kunne se bittesmå minilemmer strekke seg ut her og der (litt som barbiedukkelemmer).Jeg var panisk fordi jeg skulle føde, men hadde blitt beordret til keisersnitt og måtte gå (!) til operasjonsstua, som lå på andre side av båten (!). Altså, prøvepsykosen har ikke bare banket på døra, den har brast inn og tatt over hele huset :scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ei herleg tid vi er inne i😂 sjå, eg er no 1dpo og enn så lenge går det faktisk bra😜 men så har mannen en plan om å "så" i kveld også, så El-moro er ikkje over😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her er du i gang med en ny runde med seigpining ser jeg :fnise:

Burde ikke si noe jeg da, for i går tok jeg en g-test selv om:

1) Vi har hoppet av i svingen

2) jeg uansettt ikke hadde vært mer enn 5-6 dpo

3) jeg ble kjempeglad når jeg fikk en skyggestrek. Stas! Skyggestreken kunne også bare sees av en som er kraftig angrepet av prøvepsykose da den kun var synlig i baderomslyset, og kun i visse vinkler.

:ler::hoho:

Tok en ny en i dag da, for å dempe psykosen, og den var selvsagt helt blendahvit.

Fordelen med at prøvingen vår har blitt utsatt litt er at jeg har funnet ut av syklusene mine. Hurra! Jeg har liksom ikke blitt klok på syklusene mine, og det jeg har funnet ut er at el kommer et par dager tidligere enn før, samtidig som syklusene er like lange. Så nå vet jeg i det minste når vi skal kjøre på når den tid kommer, og det er en sann glede for en kontrollfrik som meg! :ler:

Ellers har jeg fulgt med i dagboken din når jeg har hatt ferie, men det er så klønete å skrive fra mobil. Har hatt masse på hjerte rundt både det ene og det andre, bla. rundt dette med vinsnobbing, men nå husker jeg ikke lenger helt hva det var jeg ville si :fnise: Jobber iallefall med å bli en vinsnobb selv, men det å sette seg inn i vinverden er jammen ikke en liten oppgave..! Jo mer jeg lærer meg, jo mindre føler jeg at jeg vet. Og ikke minst så trenger jeg å gå på vinsmaking for å smake de ulike vinene mot hverandre, men har liksom ikke fått ut fingeren.

Jaja, i mellomtiden bare drikker jeg, lukter litt og trøster meg med at jeg ikke er heeeelt blank :vin:

Ha en fin  fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ei herleg tid vi er inne i sjå, eg er no 1dpo og enn så lenge går det faktisk bra men så har mannen en plan om å "så" i kveld også, så El-moro er ikkje over

Da har dere virkelig lagt inn en solid innsats denne ruden :tommelopp:

:vinke:

Her er du i gang med en ny runde med seigpining ser jeg :fnise:

Burde ikke si noe jeg da, for i går tok jeg en g-test selv om:

1) Vi har hoppet av i svingen

2) jeg uansettt ikke hadde vært mer enn 5-6 dpo

3) jeg ble kjempeglad når jeg fikk en skyggestrek. Stas! Skyggestreken kunne også bare sees av en som er kraftig angrepet av prøvepsykose da den kun var synlig i baderomslyset, og kun i visse vinkler.

:ler::hoho:

Tok en ny en i dag da, for å dempe psykosen, og den var selvsagt helt blendahvit.

Fordelen med at prøvingen vår har blitt utsatt litt er at jeg har funnet ut av syklusene mine. Hurra! Jeg har liksom ikke blitt klok på syklusene mine, og det jeg har funnet ut er at el kommer et par dager tidligere enn før, samtidig som syklusene er like lange. Så nå vet jeg i det minste når vi skal kjøre på når den tid kommer, og det er en sann glede for en kontrollfrik som meg! :ler:

Ellers har jeg fulgt med i dagboken din når jeg har hatt ferie, men det er så klønete å skrive fra mobil. Har hatt masse på hjerte rundt både det ene og det andre, bla. rundt dette med vinsnobbing, men nå husker jeg ikke lenger helt hva det var jeg ville si :fnise: Jobber iallefall med å bli en vinsnobb selv, men det å sette seg inn i vinverden er jammen ikke en liten oppgave..! Jo mer jeg lærer meg, jo mindre føler jeg at jeg vet. Og ikke minst så trenger jeg å gå på vinsmaking for å smake de ulike vinene mot hverandre, men har liksom ikke fått ut fingeren.

Jaja, i mellomtiden bare drikker jeg, lukter litt og trøster meg med at jeg ikke er heeeelt blank :vin:

Ha en fin  fin dag!

Uhhh, skyggestrek, kjenner jeg ble spent på dine vegne (og veldig misunnelig, haha). Men, skulle ikke dere starte prøveruden på neste syklus? Sånn på ordentlig? :D

Åhh, enda en å innlempe i vinsnobbklubben, velkommen. Her er takhøyden stor, men det er ikke lov å drikke casandra og mene den er god og fruktig :hoho:

(Litt kort svar, men ble plutselig avbrutt her. Velger likevel å poste for så kjedelig å skrive svar to ganger. Hilsen latsabb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel, aller aller første symptom på graviditet her var sinnsyke graviditetsdrømmer! Allerede bare et par dager DPO! Noen kunne sagt at det var fordi det var alt jeg tenkte på hele tiden, men man kan også velge å tolke det som at kroppen/underbevisstheten/Ole Lukkøye (IKKE BOKSEREN!! Og btw - hva ER det med han? Noen ganger tror jeg at han har blitt bokset litt for mange ganger i hodet. Unnskyld hvis noen av dere kjenner han, han er helt sikkert en veldig hyggelig mann!) visste det.

Pappaen min blir seksti den dagen jeg har gjort unna tolv uker, og jeg skal besøke han en drøy uke etter det. Gjett hvem som skal få barnebarn i sekstiårspresang? :fnise:

EDIT: 

Er det lov å drikke Blue Nun og mene at den er en tørr vin av klasse? 

Endret av lille_frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(...)

EDIT: 

Beklager, men her må jeg melde meg inn i vinsnobberiklubben jeg også. Det er ikke lov. Punktum. Finale. 

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel, aller aller første symptom på graviditet her var sinnsyke graviditetsdrømmer! Allerede bare et par dager DPO! Noen kunne sagt at det var fordi det var alt jeg tenkte på hele tiden, men man kan også velge å tolke det som at kroppen/underbevisstheten/Ole Lukkøye (IKKE BOKSEREN!! Og btw - hva ER det med han? Noen ganger tror jeg at han har blitt bokset litt for mange ganger i hodet. Unnskyld hvis noen av dere kjenner han, han er helt sikkert en veldig hyggelig mann!) visste det.

Pappaen min blir seksti den dagen jeg har gjort unna tolv uker, og jeg skal besøke han en drøy uke etter det. Gjett hvem som skal få barnebarn i sekstiårspresang? :fnise:

EDIT: 

Ingen skinnsyke graviditetsdrømmer å meddele fra denne natta. Var nok en tilfeldighet, jeg er jo på ingen måter opptatt av graviditet og fødsel om dagen :ler:

Så en artig video om menn som "føder" (også morsom det klippet på Senkveld surprise hvor Thomas må gjennomgå nettopp dette) i går:

https://www.facebook.com/tryguys/videos/435711796605708/?pnref=story

Jeg syns alle menn skulle få gjennomgått dette, bare for å forstå smerten vi faktisk gjennomgår (og overraskende nok overlever helt fint og er villig til å gjøre opptil flere ganger). ((Ikke se den om du blir skremt av fødsler, men selv om min fødsel endte noe traumatisk med baby på nyfødtintensiven, så er jeg stolt av at jeg har født. Det er som å være med i en hemmelig klubb :ler: )).

Jeg signerer Tone når det kommer til ditt spørsmål om Blue nun:

Beklager, men her må jeg melde meg inn i vinsnobberiklubben jeg også. Det er ikke lov. Punktum. Finale. 

:nigo:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn!  :vin: Skål!

Hei skål -   :kristin:

Det blir en solid mengde vin for å døyve smerten over plutselig "infertilitet" om det ikke går denne perioden også (hilsen ekstremt utålmodig prøver).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Most deff! Og her snakker vi en skikkelig god italiener ;) Amarone, Ripasso, Valpolicella  :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Most deff! Og her snakker vi en skikkelig god italiener ;) Amarone, Ripasso, Valpolicella  :sikle:

Alle du nevner der er jeg fan av. :rodmer:

I sommer har jeg for øvrig lagt min elsk på en god og tørr riesling. Gjerne til reker. Eller en sancerre.... chablis.... åhhh :vin:

Blir mye hvitt om sommeren og rødt på høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Chablis?! Da snakker vi :nigo: Av en merkelig grunn er jeg bare fan av hvitvin og rosé på sommeren. Ellers på året smaker det ikke over hode! Musserende fungerer alltid :laugh:

Smakte forøvrig en meget god vin til en av våre sommerlunsjer som heter Moscato et eller annet og var på (hold deg fast) plastvinflaske. Jeg burde igrunn benytte meg av Vivino-appen litt oftere. For jeg suuger på å huske navnet på viner jeg liker.

Men du, finnes det tørre rieslinger? Jeg har bare forbundet det med sånn supersøt tysk billigvin jeg :spy:

Endret av siela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, Chablis?! Da snakker vi :nigo: Av en merkelig grunn er jeg bare fan av hvitvin og rosé på sommeren. Ellers på året smaker det ikke over hode! Musserende fungerer alltid :laugh:

Smakte forøvrig en meget god vin til en av våre sommerlunsjer som heter Moscato et eller annet og var på (hold deg fast) plastvinflaske. 

Men du, finnes det tørre rieslinger? Jeg har bare forbundet det med sånn supersøt tysk billigvin jeg :spy:

Gjett om det finnes tørre, og særdeles gode, tørre hvitviner. Har du Vivino-app?

Kan uansett anbefale deg en god, meget tørr og fin, riesling å teste når du får sjansen: Erdener Treppchen Riesling (2011). Koster om lag en 200-lapp. Verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde, men tror jeg bare sletta den fordi jeg aldri brukte den. Jeg glemmer alltid å bruke sånne apper som instagram, vivino osv. Det blir så mange av dem :P Den eneste appen jeg er litt aktiv på er snapchat. Og det er mer eller mindre for å sende kjappe beskjeder til mannen :fnise:

Takk for tipset. Jeg noterer og sender mannen på polet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, all denne vinpraten gjør at jeg må innrømme jeg gleder meg til å smake et glass rødt snart :) Må bare få vesla til å ta flaske først!

Og for å svare på spm ditt så testet jeg ikke for eggløsning så var kanskje ikke så relevant for deg, men jeg kan stille klokka etter syklysen min, trodde jeg da ;)

Det er så spennende (les:uutholdelig venting som går på psyken løs) å vente med å teste! Jeg er hva man kaller en skikkelig testetøs så jeg brukte veldig mange tester og penger på å ta tester altfor tidlig (9 dpo). Men fikk jo skyggestrek som ble stadig litt sterkere og tilslutt faktisk synlig etter 4 dager ;) Lykke til videre i dpo-land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folkens! Jeg tullet med Blue Nun altså, for noe søtt skvip! Uff, nå ble jeg helt skrekkslagen ved tanken på at dere tror jeg er en sånn som serverer Blue Nun til middagsgjestene og nikker og smiler og er helt "denne er sååå god, synes ikke dere også eller??".  :sjokkert:

Ow my gawd, jeg har så fryktelig lyst på vin! Det betyr, i følge KG-politiet, at jeg ikke er klar for å bli mor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens! Jeg tullet med Blue Nun altså, for noe søtt skvip! Uff, nå ble jeg helt skrekkslagen ved tanken på at dere tror jeg er en sånn som serverer Blue Nun til middagsgjestene og nikker og smiler og er helt "denne er sååå god, synes ikke dere også eller??".  :sjokkert:

Ow my gawd, jeg har så fryktelig lyst på vin! Det betyr, i følge KG-politiet, at jeg ikke er klar for å bli mor. 

:laugh: :laugh: :laugh:  Men det finnes jo faktisk mennesker der ute som med største alvor kjøper Blue Nun, Black Tower, Liebfraumilch og Martini Asti.. og ikke nok med det, de DRIKKER det også! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde, men tror jeg bare sletta den fordi jeg aldri brukte den. Jeg glemmer alltid å bruke sånne apper som instagram, vivino osv. Det blir så mange av dem :P Den eneste appen jeg er litt aktiv på er snapchat. Og det er mer eller mindre for å sende kjappe beskjeder til mannen :fnise:

Takk for tipset. Jeg noterer og sender mannen på polet :)

Satser på at du ikke vil få bruk for den på 9 måneder :lur:

Åh, all denne vinpraten gjør at jeg må innrømme jeg gleder meg til å smake et glass rødt snart :) Må bare få vesla til å ta flaske først!

Og for å svare på spm ditt så testet jeg ikke for eggløsning så var kanskje ikke så relevant for deg, men jeg kan stille klokka etter syklysen min, trodde jeg da ;)

Det er så spennende (les:uutholdelig venting som går på psyken løs) å vente med å teste! Jeg er hva man kaller en skikkelig testetøs så jeg brukte veldig mange tester og penger på å ta tester altfor tidlig (9 dpo). Men fikk jo skyggestrek som ble stadig litt sterkere og tilslutt faktisk synlig etter 4 dager ;) Lykke til videre i dpo-land.

Ja, det er jo innmari gøy når testen faktisk blir positiv og sterkere og sterkere, men utrolig kjedelig når det går motsatt vei. Da blir jeg ikke akkurat i strålende humør, hehe.

Kan være vi kan ta en felles skål neste helg. Har ikke helt troa på mine vegner, har mer tro på at din datter vil ta flaske :vin:

Jeg husker moren til en venninne drakk den. Og da var hun i 30-40-årene. Smart og oppegående dame for øvrig, så det kunne jo være du rett og slett ikke var så fan av hvitvin. (Men håpet innerst inne at det var en spøk :hoho:)

Jeg hadde lyst på vin i hele svangerskapet mitt, så jeg burde sikkert ha blitt lynsjet :ler:

:laugh: :laugh: :laugh:  Men det finnes jo faktisk mennesker der ute som med største alvor kjøper Blue Nun, Black Tower, Liebfraumilch og Martini Asti.. og ikke nok med det, de DRIKKER det også! :fnise:

Libfraumilch... det drakk jeg i perioden 18 - 21 år og mente at det måtte være den beste vinen som hadde kommet ut av Tyskland noen sinne :daane:  :grinele:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black Tower?! :hakeslepp: Det var i hvert fall en favoritt blant nybegynner-drikkerne. Altså, hvem drikker sånn i voksen alder?! :sjokk: *pust pes* (Gjelder forøvrig de andre du nevner der og sikkert. Bare Black Tower som sto ut siden jeg drakk det selv :plystre: ) Slike søte viner spyr jeg av :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...