Gå til innhold

Prøvedrømming


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Enda et særdeles svakt håp for meg, men vet innerst inne at det nok blir en pp til. Jeg har ikke lenger en fantomgråstrek, de er og blir blendahvite de siste dagene. Hvor lang syklus hadde du i den perioden?

28 dager! Jeg spottet også i forkant og noen dager etter positiv test.

Har du også IKM på torsdag, eller i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 dager! Jeg spottet også i forkant og noen dager etter positiv test.

Har du også IKM på torsdag, eller i morgen?

 

 

IKM trooooor jeg er torsdag ja, eller fredag. Siden jeg ikke el-testet så er jeg ikke helt sikker.

 

Vel, håpet henger enda og dingler i dette hengende snøret. Jeg kan jo være heldig, og hadde el sent, noe som forklarer testene som håner meg med sin hvithet.

 

 

Hysterisk morsomme folk i denne dagboka altså!! ;)

 

Velkommen inn i galskapen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får kjøpe dere en EL-Sykkel, så er dere klare for barnefri og For The Vin! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får kjøpe dere en EL-Sykkel, så er dere klare for barnefri og For The Vin! :hjerte:

:hoho:

Hvordan går det med deg da Nutta? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test 13 dpo. Vet jeg ikke er gravid. Kjedelig, men da håper jeg pp2 blir like lykkefrembringende som sist gang. Har et tjuetalls el-tester å svi av, og vurderer å bestille mer :rodme:

Nå sitter jeg på toget og skal snart plugge inn lydboka. En utrolig god bok så langt. Kan anbefales. Noen kjenner mitt navn, heter den og handler om slaveriet i sørstatene av USA. Veldig rivende bok og jeg hører på den så fort jeg får sjansen. Ofte et kvalitetsstempel det. Page turner, som de så passende sier på engelsk. Sidesnuer på norsk? :vetikke::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Negativ test 13 dpo. Vet jeg ikke er gravid. Kjedelig, men da håper jeg pp2 blir like lykkefrembringende som sist gang. Har et tjuetalls el-tester å svi av, og vurderer å bestille mer :rodme:

Nå sitter jeg på toget og skal snart plugge inn lydboka. En utrolig god bok så langt. Kan anbefales. Noen kjenner mitt navn, heter den og handler om slaveriet i sørstatene av USA. Veldig rivende bok og jeg hører på den så fort jeg får sjansen. Ofte et kvalitetsstempel det. Page turner, som de så passende sier på engelsk. Sidesnuer på norsk? :vetikke::fnise:

Æsj, så innmari dritt. Men vi satser på at du kjører samme opplegg som siste gang, PP2 er en fiiin PP! Tror jeg må få tak i den boken, jeg elsker bøker om slaveritiden i USA (og for så vidt videre fremover også, mot 60-tallet og borgerrettighetsforkjemperne). Sidesnuer var jo et veldig koselig lite ord da, det kan vi bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så innmari dritt. Men vi satser på at du kjører samme opplegg som siste gang, PP2 er en fiiin PP! Tror jeg må få tak i den boken, jeg elsker bøker om slaveritiden i USA (og for så vidt videre fremover også, mot 60-tallet og borgerrettighetsforkjemperne). Sidesnuer var jo et veldig koselig lite ord da, det kan vi bruke.

 

Jeg var hos gynekologen noen måneder tilbake grunnet en annen undersøkelse, og da sa hun jeg hadde "flotte egg". Så altså, disse flotte eggene må jo brukes til noe snart mener jeg! :opplyse:

 

Da vil denne skrevet til deg. Jeg liker historiske bøker, selv om  det oppfører meg hvordan menneskelig ondskap kommer i så mange former. (Og i går fortalte mannen min om slaveri som finner sted i vårt århundre, blant annet har IS et eget slavemarked, da var jeg helt på gråten). Jeg har anskaffet meg storytel på telefonen, men det er fordi det er så behagelig å lytte til lydbok og småduppe på morgenen siden jeg pendler. Helt genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos gynekologen noen måneder tilbake grunnet en annen undersøkelse, og da sa hun jeg hadde "flotte egg". Så altså, disse flotte eggene må jo brukes til noe snart mener jeg! :opplyse:

 

Da vil denne skrevet til deg. Jeg liker historiske bøker, selv om  det oppfører meg hvordan menneskelig ondskap kommer i så mange former. (Og i går fortalte mannen min om slaveri som finner sted i vårt århundre, blant annet har IS et eget slavemarked, da var jeg helt på gråten). Jeg har anskaffet meg storytel på telefonen, men det er fordi det er så behagelig å lytte til lydbok og småduppe på morgenen siden jeg pendler. Helt genialt.

Kjekt å ha flotte egg da! Jeg har en i overkant entusiastisk (og veldig sjarmerende gynekolog), og hun pleier å peke på skjermen og si ting som "seee alle disse nyyydeligperfekte eggene som ligger på rad og rekke!" og "hihi, hvis du prøver å bli gravid denne måneden har du faktisk sett babyen til og med som EGG!" :hoho:

 

Jeg elsker også å høre på lydbok når jeg pendler, både bil og tog. Men jeg er så gammeldags at jeg laster ned fra iTunes til en ipod :hoho: Hva er storytel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å ha flotte egg da! Jeg har en i overkant entusiastisk (og veldig sjarmerende gynekolog), og hun pleier å peke på skjermen og si ting som "seee alle disse nyyydeligperfekte eggene som ligger på rad og rekke!" og "hihi, hvis du prøver å bli gravid denne måneden har du faktisk sett babyen til og med som EGG!" :hoho:

 

Jeg elsker også å høre på lydbok når jeg pendler, både bil og tog. Men jeg er så gammeldags at jeg laster ned fra iTunes til en ipod :hoho: Hva er storytel?

 

Jeg tror muligens jeg skrev om opplevelsen tidligere i denne dagboka, for ble så lei meg for å gå glipp av sjansen til å bli gravid (hun kunne se jeg skulle til å ha eggløsning, sært hva de kan se i alle skyggene på skjermen) den perioden. Men, det var i april og jeg ville inn i brudekjolen OG kunne drikke den gode vinen vi hadde kjøpt inn. Altså, vi holdt jo en fest til over 100.000 (grøss), så den festen skulle jeg delta på fullt og helt. Basta!

 

Sånn retrospektivt så angrer jeg litt nå for hva om jeg ikke blir gravid med det første? Hva om jeg er plutselig, uforklarlig infertil? Hva om jeg aldri får oppleve å bære frem en baby igjen? :grine: Hva om..... ok, jeg skal ha mensen nå. Takk til Frøken Emosjonell Suppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storytel er en app, lydbokapp. Den koster 150 kr måneden, så er litt dyr egentlig om den ikke brukes aktivt, men jeg hører jo flere timer med lydbok om dagen så da anser jeg det som penger spart, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Lydbok er knall! :jepp:

Skal bli flinkere til å låne lydbøker på biblioteket fra høsten av når jeg skal sykle til og fra barnehagen med ungene. :hoppe:

 

Det går nok plutselig, skal du se! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydbok er knall! :jepp:

Skal bli flinkere til å låne lydbøker på biblioteket fra høsten av når jeg skal sykle til og fra barnehagen med ungene. :hoppe:

 

Det går nok plutselig, skal du se! :kose:

 

Var helt hekta på lydbok for noen år tilbake. Jogget til det til og med heller en musikk. Kan drømme seg bort for en stund, helt vidunderlig.

 

Ja, det gikk jo rimelig kjapt forrige gang, så håper ikke noe har endret seg siden det (hører du kroppen? Ikke noe tull med at du har blitt 30! OK?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Ja, veldig! Jeg hørte en del på det i fjor sommer, da jeg var høygravid og fikk forbud mot alle anstrengelser, siden jeg var på nippet til svangerskapsforgiftning. Da ble det lydbok imens jeg lå på sofaen. Men jeg merker at jeg er veldig kresen på oppleserens stemme! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig! Jeg hørte en del på det i fjor sommer, da jeg var høygravid og fikk forbud mot alle anstrengelser, siden jeg var på nippet til svangerskapsforgiftning. Da ble det lydbok imens jeg lå på sofaen. Men jeg merker at jeg er veldig kresen på oppleserens stemme! :ler:

 

Ja, det er jeg også og jeg har faktisk valgt å lese enkelte bøker kun fordi jeg liker fortellerstemmen :rodme::hoho:

 

Den boka jeg leser nå, "Noen kjenner mitt navn", er det en dame med en utrolig flott fortellerstemme :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten mensen-jubeldans og startskuddet for pp2 :duskedame:. Det passer perfekt med planlagt aksjeinnleggingsdate vi har i slutten av juli :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, veldig! Jeg hørte en del på det i fjor sommer, da jeg var høygravid og fikk forbud mot alle anstrengelser, siden jeg var på nippet til svangerskapsforgiftning. Da ble det lydbok imens jeg lå på sofaen. Men jeg merker at jeg er veldig kresen på oppleserens stemme! :ler:

Hvis du liker Harry Potter leser Stephen Fry de helt fantastisk godt (engelsk). Av norske opplesere er jeg veldig fan av både Håvard Bakke (som leser Harry Hole, for eksempel) og Trond Espen Seim (leser blant annet Den Mørke Materien-triologien på norsk). Og apropos fortellerstemmer, noen som hører på Radioresepsjonen og har hørt deres tøysing med oppleseren av Lucifers Testamente av Jan Egeland - lest av enellerannen Hivju? :hoho: Festlige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker Harry Potter leser Stephen Fry de helt fantastisk godt (engelsk). Av norske opplesere er jeg veldig fan av både Håvard Bakke (som leser Harry Hole, for eksempel) og Trond Espen Seim (leser blant annet Den Mørke Materien-triologien på norsk). Og apropos fortellerstemmer, noen som hører på Radioresepsjonen og har hørt deres tøysing med oppleseren av Lucifers Testamente av Jan Egeland - lest av enellerannen Hivju? :hoho: Festlige greier.

 

Det Mørke Materien? Dette er en bokserie som har gått meg hus forbi. Hva handler det om?

 

Og ikke hørt tøysingen, er det lenge siden? Må oppdrive podcast nå!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Mørke Materien? Dette er en bokserie som har gått meg hus forbi. Hva handler det om?

 

Og ikke hørt tøysingen, er det lenge siden? Må oppdrive podcast nå!!! :D

Neei, de tøyset vel litt sånn jevnt over med dette høsten 2013 tror jeg :ler: Ikke helt nye episoder, med andre ord. Den Mørke Materien er min favorittfantasy ved siden av Harry Potter. Enten elsk eller mislik-serie, men jeg elsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, de tøyset vel litt sånn jevnt over med dette høsten 2013 tror jeg :ler: Ikke helt nye episoder, med andre ord. Den Mørke Materien er min favorittfantasy ved siden av Harry Potter. Enten elsk eller mislik-serie, men jeg elsker!

 

Tusen takk, denne markerer jeg nå på min bokelskerprofil (hett tips) som at jeg skal lese! :tommelopp:

 

Edit: gikk inn og ser første bok er "det gylne kompasset". Jeg har sett filmen, men ikke lest boka. Kan jeg starte rett på bok nummer to, eller bør jeg lese bok en til tross for at jeg har sett filmen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...