Gå til innhold

Prøvedrømming


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Temping <3 Veldig fint (hvis kroppen oppfører seg da). At man blir gal ja?!?!?!? Helt tullerusk, men jeg hadde "symptomer" fra 2 dpo sist (mensmurringer) og synes det kjennes litt slik ut nå *håp*

 

Får ikke tempet jeg dessverre, selv om det er en god metode. Står opp 05:30 hver dag og løper rundt i huset for å kunne dra 05:45. Jess, jeg pendler for en periode, så da er nok den el-testen best for meg. Jeg må jo tisse uansett, haha. Kjøpt billig på ebay, så har et helt arsenal.

 

Så heldig du er. Da er sikkert noe på gang!! :) Jeg er rimelig overbevist om at her har det ikke klaffet, men sist gang tok det to prøveperioder, så har enda friskt mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får ikke tempet jeg dessverre, selv om det er en god metode. Står opp 05:30 hver dag og løper rundt i huset for å kunne dra 05:45. Jess, jeg pendler for en periode, så da er nok den el-testen best for meg. Jeg må jo tisse uansett, haha. Kjøpt billig på ebay, så har et helt arsenal.

 

Så heldig du er. Da er sikkert noe på gang!! :) Jeg er rimelig overbevist om at her har det ikke klaffet, men sist gang tok det to prøveperioder, så har enda friskt mot :)

 

Å herregud! Da hadde jeg ikke overlevd.... Det er alt for tidlig for meg!!! Og da skjønner jeg at det sikkert er best med testing isteden ja. 

 

Off, håper det. Litt dritt å få høye håp også når det er så kort siden sist, men da gikk det på PP1 så absolutt ikke umulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud! Da hadde jeg ikke overlevd.... Det er alt for tidlig for meg!!! Og da skjønner jeg at det sikkert er best med testing isteden ja. 

 

Off, håper det. Litt dritt å få høye håp også når det er så kort siden sist, men da gikk det på PP1 så absolutt ikke umulig :)

 

Sover på toget, så det har gått overraskende greit enn så lenge :fnise:

 

Syns det er så kjedelig i DPO-land. Hadde helt glemt hvor slitsomt det er, tenker nesten ikke på annet. Blir veldig spennende for oss begge, men jeg har veldig troa på deg da! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg synes dpo er bedre enn mensen-til-fruktbar fasen ;)

Så bra at du tror for min del :) Skal se det blir april-mai baby på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, her må jeg definitivt følge med. Tror nok vi har en relativt lik (avslappet og tar det som det kommer)-innstilling til prøving.  :fnise: Jeg fant forresten ut at jeg snikleste dagboken din helt frem til i høst eller noe sånt! Det var i alle fall der jeg hoppet inn da jeg trykket på dagboklinken din! Så da hører jeg vel hjemme her inne da?  :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg synes dpo er bedre enn mensen-til-fruktbar fasen ;)

Så bra at du tror for min del :) Skal se det blir april-mai baby på oss :)

 

Men mensen-til-frukbarfasen inneholder i det minste vin, hehe.

 

Har ingen symptomer, men er trolig bare 6 ørsmå dpo så kaaaanskje ikke så uvanlig. 6 veeldig lange dager igjen til testing :sleeping:

 

Haha, her må jeg definitivt følge med. Tror nok vi har en relativt lik (avslappet og tar det som det kommer)-innstilling til prøving.  :fnise: Jeg fant forresten ut at jeg snikleste dagboken din helt frem til i høst eller noe sånt! Det var i alle fall der jeg hoppet inn da jeg trykket på dagboklinken din! Så da hører jeg vel hjemme her inne da?  :hjertesmil:

 

Velkommen inn i renspikka prøvegalskap. Håper du vil trives :Knegg:

 

Koselig at du har vært innom før da, selv om jeg er redd mine kjedsommelige skriblerier ikke akkurat er en høydare i hverdagen (skal defintivt skjerpe meg). Må faktisk stoppe meg selv for å ikke skrive det jeg har mest lyst til her inne, ørten ganger om dagen, dpo-land er så usigelig kjeeeedeliiiig :balltre:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt noen bittesmå stikninger i magen i dag. Usikker på om det kommer av andre årsaker (fordøyelse) eller om det har noe sammenheng med graviditet. Det sitter langt nede i magen og forflytter seg (så ikke kun ett sted). Er som små nålestikk, kommer og går. Det er ikke veldig vondt.

 

Er i dag 7, kanskje 8, dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt noen bittesmå stikninger i magen i dag. Usikker på om det kommer av andre årsaker (fordøyelse) eller om det har noe sammenheng med graviditet. Det sitter langt nede i magen og forflytter seg (så ikke kun ett sted). Er som små nålestikk, kommer og går. Det er ikke veldig vondt.

 

Er i dag 7, kanskje 8, dpo.

Hadde du sånne symptomer sist også? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du sånne symptomer sist også? :popcorn:

 

Hmm, godt spørsmål, jeg hadde nok det. Husker jeg fikk en god del symptomer på en og samme tid, ca. rundt 9-10 dpo. Det er jo egentlig veldig tidlig, så jeg tror mye av disse symptomene var også etterslep av p-pilleslutt. Det jeg husker best var at jeg måtte opp på do på nettene (og det varte vel i 2-3 mnd også, er hormonelt styrt) og at jeg ble noe sinnsvakt oppblåst.

 

Lurer på om jeg kommer til å få de samme symptomene denne gangen. Har nemlig forstått en ting - alle graviditeter er ulike, som regel. Ei venninne av meg hadde en super førstegangsgraviditet, uten kvalme og oppkast og kastet opp hver dag i tre måneder med nestemann. Noe som gjør meg litt nervøs, for jeg hadde i grunnet et temmelig uproblematisk svangerskap med min sønn, ingen store plager, kun vanskeligheter med å sove. Så da får jeg vel kanskje alt av ufinheter i det neste? Hadde i så fall vært gravidkarma :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke si sånn da :snurt: Jeg hadde også et superenkelt svangerskap og en rask og fin fødsel (uten noen problemer i ettertid), og har planer om å ha det sånn neste gang også. Ikke no gravidkarma, la de andre lide i stedet :fnise:

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Uff, akkurat det der bekymrer meg litt med hele graviditeten. Jeg har ingen planer om å bli så dårlig at ikke jeg kan jobbe for eksempel, men det har man jo lite kontroll på ... Knurr. Finnes preggo-karma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke si sånn da :snurt: Jeg hadde også et superenkelt svangerskap og en rask og fin fødsel (uten noen problemer i ettertid), og har planer om å ha det sånn neste gang også. Ikke no gravidkarma, la de andre lide i stedet :fnise:

 

Øyner et håp da mitt svangerskap med min sønn var lik min mor, og hun hadde tre uproblematiske svangerskap så håper genetikk kan overgå gravidkarma :ler:

 

Heldig som hadde en rask og fin fødsel. Min ble temmelig heftig (ikke les videre lille_frosk, det gikk bra til slutt, hehe) og i overkant dramatisk med en sønn som endte på nyfødtintensiven. Harde rier både i rygg og mage, uten pauser at jeg ikke klarte pressinga for som fødselslegen sa i etterkant: "du hadde utslitt livmor". Stakkars livmora mi, får være litt mer grei neste gang syns jeg. Men, sønnen min var sterk og var ikke lenge på intensiven, og etter å ha bearbeidet fødselen i to år er jeg nå klar til å hive meg uti det igjen. Neste må jo bli piece of cake for kroppen, siden den har gjort det før? Og jo, jeg fikk ingen revner eller plager i etterkant, og jeg fødte han jo selv med litt hjelp (les sugekopp), så alt i alt - en helt ok førstefødsel, hehe.

 

:fnise: Uff, akkurat det der bekymrer meg litt med hele graviditeten. Jeg har ingen planer om å bli så dårlig at ikke jeg kan jobbe for eksempel, men det har man jo lite kontroll på ... Knurr. Finnes preggo-karma?

 

Ja, det er litt russisk rulett over det hele, for de fleste har det jo egentlig helt ok i svangerskapet. Og første svangerskap skal visst være en drøm i forhold til nummer to, siden man får hentet seg inn hver dag. Det tror jeg ikke min 2-åring vil tillate meg, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så dum at jeg tok en el-test for tenkte at om det var hcg i urinen så ville det sikkert bli en svak strek. Det kom kun frem en strek, kontrollstreken. Men, om egget driver og borrer seg inn i disse dager så er det kanskje ikke så merkelig (selv om jeg må innrømme at håper sank noen hakk. Det vil si - totalt til bunnen).

Tester derfor meg selv igjen tidligst mandag. Og selv det er vel egentlig litt tidlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var så dum at jeg tok en el-test for tenkte at om det var hcg i urinen så ville det sikkert bli en svak strek. Det kom kun frem en strek, kontrollstreken. Men, om egget driver og borrer seg inn i disse dager så er det kanskje ikke så merkelig (selv om jeg må innrømme at håper sank noen hakk. Det vil si - totalt til bunnen).

Tester derfor meg selv igjen tidligst mandag. Og selv det er vel egentlig litt tidlig :ler:

Å teste for tidlig er jo egentlig veien til ulykkelighet, men samtidig akk så vanskelig å la være! Jeg synes det er skikkelig, skikkelig kjipt med negative tester (det gjorde jeg til og med da jeg virkelig håpet jeg ikke var gravid :ler: Men det er noe med de blanke testene altså!). Denne gangen her håper jeg at jeg klarer å vente til nesten IKM, men vi får se ... Jeg har selvdisiplin som en mygg. Men ikke la håpet synke enda, som du sier, det er på ingen måte noe svar som sier noen ting det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å teste for tidlig er jo egentlig veien til ulykkelighet, men samtidig akk så vanskelig å la være! Jeg synes det er skikkelig, skikkelig kjipt med negative tester (det gjorde jeg til og med da jeg virkelig håpet jeg ikke var gravid :ler: Men det er noe med de blanke testene altså!). Denne gangen her håper jeg at jeg klarer å vente til nesten IKM, men vi får se ... Jeg har selvdisiplin som en mygg. Men ikke la håpet synke enda, som du sier, det er på ingen måte noe svar som sier noen ting det her!

 

Ja, det betyr jo ikke så mye om egget faktisk fester seg i disse dager (oppslagsverket Google kunne fortelle meg at egget vanligvis fester seg mellom 7-10 dager etter eggløsning).

 

I dag er jeg igjen helt symptomfri 8 dager dpo, kanskje 9. Jeg tror egentlig innerst inne at det ikke har klaffet, bare en følelse jeg har. Det tok to forsøk sist gang og har egentlig regnet med at det ville ta like mange forsøk denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm....  rosa på papiret! Kan det være den berømmelige festeblødningen? :vetikke:  :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og her lever prøvepsykosen i beste velgående ser jeg :fnise:

Gleder meg til at det snaaart blir min tur også :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det betyr jo ikke så mye om egget faktisk fester seg i disse dager (oppslagsverket Google kunne fortelle meg at egget vanligvis fester seg mellom 7-10 dager etter eggløsning).

 

I dag er jeg igjen helt symptomfri 8 dager dpo, kanskje 9. Jeg tror egentlig innerst inne at det ikke har klaffet, bare en følelse jeg har. Det tok to forsøk sist gang og har egentlig regnet med at det ville ta like mange forsøk denne gangen også :)

 

 

Ehm....  rosa på papiret! Kan det være den berømmelige festeblødningen? :vetikke:  :hakeslepp:

:danse: Jeg tar en liten festeblødningsdans! Man skal ikke kimse av følelser, men samtidig er jeg en firm believer i at magefølelse er fryktelig oppskrytt. Jeg har i alle fall en mage som føler veldig mye på ting som ikke stemmer ("Hei, jeg heter lille_frosk og jeg er pessimist av legning." - "Hei lille_frosk!"). Sier som Androide, så lenge det er håp er det livmor! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her lever prøvepsykosen i beste velgående ser jeg :fnise:

Gleder meg til at det snaaart blir min tur også :hoppe:

 

Haha, prøvepsykose! Det er den beste betegnelsen jeg har hørt om denne sinnstilstanden jeg nå befinner meg i :danser: <<-- Hele prøvegjengen i synkronpsykose :Knegg: Håper du joiner oss snart.

 

:danse: Jeg tar en liten festeblødningsdans! Man skal ikke kimse av følelser, men samtidig er jeg en firm believer i at magefølelse er fryktelig oppskrytt. Jeg har i alle fall en mage som føler veldig mye på ting som ikke stemmer ("Hei, jeg heter lille_frosk og jeg er pessimist av legning." - "Hei lille_frosk!"). Sier som Androide, så lenge det er håp er det livmor! 

 

Haha, mitt nye livsmotto er herved: så lenge det er håp er det livmor!! :hoho:

 

For øvrig så føler denne magen veldig mye. Som regel har jeg vel bare feiltolket egne sultsignaler :legrine:. Uansett, om jeg ikke var på symptomjakt før, så har jeg nå gått inn i en regelrett prøvepsykose nå (takk Frøken Vims for det mest treffende uttrykket så langt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tisset på en elpinne til. Denne gangen fikk jeg faktiske to streker.... så nå kommer jeg sikkert til å el-teste hver dag for å se om den blir sterkere. Fikk knallsterke el-test 12 dpo sist og da var jeg som kjent gravid. Uææææ.... spent!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...