Rainbow Skrevet 5. januar 2013 #261 Del Skrevet 5. januar 2013 Ellerså kan du kjøpe sånn øyemaske, så du får det mørkt selv om lyset er på! Jeg har en på nattbordet, for er så ømfientlig for lys at jeg kan snu meg og våkne av at det skinner litt under rullegardina! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #262 Del Skrevet 28. januar 2013 Ellerså kan du kjøpe sånn øyemaske, så du får det mørkt selv om lyset er på! Jeg har en på nattbordet, for er så ømfientlig for lys at jeg kan snu meg og våkne av at det skinner litt under rullegardina! oi oi lenge siden jeg har vært i min egen dagbok!! men takk for tipset:) heldigvis går det bedre nå og tåler han mørket:P hehe -------------------------------- Jeg fant ut at det ikke er så veldig viktig for meg å være anonym her lenger. Jeg står for det jeg skriver uansett og jeg skriver ikke veldig personlige ting her alikevel så derfor gjør det ingenting hvis jeg deler en avisartikkel med som handler om meg og min samboer og lille david:) lokalavisa ringte oss nemlig og ville skrive en artikkel om oss og vår familie:) hehe jeg er litt opptatt av at det blir mere kjent at det går an at to kvinner kan få en familie de og så det sa vi ja til så på lørdag kom en journalist og fotograf og intervjuet oss. I dag havnet vi på forsida av sunnmørsposten. haha! med et veldig stort bilde og det hadde vi ikke forventet i det hele tatt. Nå ble artikkelen lagt ut på smp.no så hvis dere er interesserte kan dere lese her: http://www.smp.no/kultur/article7021007.ece Ellers går alt veldig bra her:) vi koser oss masse og derofr har jeg ikke så veldig mye tid til å oppdatere dagboka mi. Det er liksom så mye annet å finne på! kose med lille david og sånt:) Men jeg titter ofte i alle dagbøkene jeg følger her men det er ikke så veldig ofte jeg etterlater en hilsen. Dere som er gravide nå kommer sikkert til å merke at KG får litt mindre oppmerksomhet når deres babyer også har kommet til verden:P hehe I dag fikk jeg forresten en B på en eksamen jeg skrev i desember. Kjempefornøyd:) Ha en fin kveld alle sammen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 28. januar 2013 #263 Del Skrevet 28. januar 2013 Hei Jeg har lenge fulgt med på dagboken din, men ikke skrevet noe før. Tøft at du legger ut link til en artikkel jeg allerede hadde lest i lokalavisa. Masse lykke til med den koselige babytiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #264 Del Skrevet 28. januar 2013 Hei Jeg har lenge fulgt med på dagboken din, men ikke skrevet noe før. Tøft at du legger ut link til en artikkel jeg allerede hadde lest i lokalavisa. Masse lykke til med den koselige babytiden. Koselig med en hilsen i dagboka mi:) Jeg tvilte litt på om jeg skulle legge ut link men jeg har jo ingenting å skjule og jeg syns det er litt viktig at folk leser om 'slike som oss' i avisa:) Håper jeg kan være med på å gjøre dette 'fenomenet' mere normalt slik at David og andre barn ikke blir mobbet pga at de har to mødre. Så du bor også på sunnmøre tydeligvis siden du leser smp? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 28. januar 2013 #265 Del Skrevet 28. januar 2013 Finner ikke artikkelen når jeg trykker på linken? Vil gjerne lese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 28. januar 2013 #266 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) He, he ja. Jeg er fra samme by som du bor i Og når vi først avslører, så har mannen min gått i klasse med kjæresten din. Så det var han som kom hjem med avisa i dag og sa at dette måtte vi lese. Og jeg synes det er bra dere "står fram" det kan aldri bli nok info om at prototypen familie ikke er den eneste. Noe vi også lærer våre barn. @Rhiannon, slik var det med meg også når jeg gjorde det fra mobil. Måtte gjøres på pc. Tror det er fordi jeg har valgt mobilutgave av smp.no en eller annen gang. Endret 28. januar 2013 av Jerle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 28. januar 2013 #267 Del Skrevet 28. januar 2013 He, he ja. Jeg er fra samme by som du bor i Og når vi først avslører, så har mannen min gått i klasse med kjæresten din. Så det var han som kom hjem med avisa i dag og sa at dette måtte vi lese. Og jeg synes det er bra dere "står fram" det kan aldri bli nok info om at prototypen familie ikke er den eneste. Noe vi også lærer våre barn. @Rhiannon, slik var det med meg også når jeg gjorde det fra mobil. Måtte gjøres på pc. Tror det er fordi jeg har valgt mobilutgave av smp.no en eller annen gang. Aha, takk! Der fant jeg den Marielle: det var fin artikkel! Til og med kommentarene var gjennomtenkte og du ser så glad ut på det bildet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 28. januar 2013 #268 Del Skrevet 28. januar 2013 Så koselig, Marielle, også så fine dere er - alle 3! Kjempeflott artikkel, gratulerer! Grattis med B på eksamen! Hoho!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #269 Del Skrevet 28. januar 2013 He, he ja. Jeg er fra samme by som du bor i Og når vi først avslører, så har mannen min gått i klasse med kjæresten din. Så det var han som kom hjem med avisa i dag og sa at dette måtte vi lese. Og jeg synes det er bra dere "står fram" det kan aldri bli nok info om at prototypen familie ikke er den eneste. Noe vi også lærer våre barn. @Rhiannon, slik var det med meg også når jeg gjorde det fra mobil. Måtte gjøres på pc. Tror det er fordi jeg har valgt mobilutgave av smp.no en eller annen gang. Hehe, verden er liten! Og siden du følte med i boka mi her var det sikkert ikke vanskelig å finne ut at mariellen i avisa var den samme på KG, tenker jeg:P men jeg tror også det er bra at det blir skrevet artikler om dette temaet. Selvom jeg ikke har fått negative reaksjoner så er det så mange uvitende folk som trenger å bli informert:) Aha, takk! Der fant jeg den Marielle: det var fin artikkel! Til og med kommentarene var gjennomtenkte og du ser så glad ut på det bildet! Tusen takk:) det var litt skummelt/uvant å bli intervjuet men vi ble ganske fornøyde med artikkelen. Og ja, jeg er ganske glad:) haha man blir jo bare glad når man har en sånn søt liten gutt i armene;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #270 Del Skrevet 28. januar 2013 Så koselig, Marielle, også så fine dere er - alle 3! Kjempeflott artikkel, gratulerer! Grattis med B på eksamen! Hoho!! Tusen takk:D da var det slutt på anonymiteten. haha! Men det var uansett ikke så vanskelig å avsløre hvem jeg er. Hvor mange nederlandske marieller med jentekjæreste og en guttebaby finnes det i Norge liksom:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 28. januar 2013 #271 Del Skrevet 28. januar 2013 Så fint bilde av dere, og artikkel Forstår at det sikkert var litt rart å komme ut av "anonym bobla". Men koselig at du gjorde det Forstår at en heller koser seg med familien sin, enn å sitte på KG Det er liksom ikke noe spørsmål om prioritering igrunn Så er det jo ekstra stas når du skriver noe da.. Grattis med en B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 29. januar 2013 #272 Del Skrevet 29. januar 2013 Hehe, verden er liten! Og siden du følte med i boka mi her var det sikkert ikke vanskelig å finne ut at mariellen i avisa var den samme på KG, tenker jeg:P men jeg tror også det er bra at det blir skrevet artikler om dette temaet. Selvom jeg ikke har fått negative reaksjoner så er det så mange uvitende folk som trenger å bli informert:) Jeg koblet faktisk ikke før jeg var innom her og såg http-adressen. KG er liksom ikke "virkelig" på den måten. Før jeg klikket på linken fikk jeg en slik klaske i hodet følelse at jeg ikke hadde koblet når jeg leste avisen. Var litt usikker på om jeg skulle skrive noe, men selve artikkelen og temaet er viktig. Så jeg villle si at jeg synes dere er tøffe som stilte til intervju. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #273 Del Skrevet 30. januar 2013 Så fint bilde av dere, og artikkel Forstår at det sikkert var litt rart å komme ut av "anonym bobla". Men koselig at du gjorde det Forstår at en heller koser seg med familien sin, enn å sitte på KG Det er liksom ikke noe spørsmål om prioritering igrunn Så er det jo ekstra stas når du skriver noe da.. Grattis med en B Tusen takk:) ja internet er liksom ikke så viktig lenger. Det er bare så mye koseligere å kose med david! Han ler skikkelig mye nå! Gratulerer med tolv uker du!:D:D Jeg koblet faktisk ikke før jeg var innom her og såg http-adressen. KG er liksom ikke "virkelig" på den måten. Før jeg klikket på linken fikk jeg en slik klaske i hodet følelse at jeg ikke hadde koblet når jeg leste avisen. Var litt usikker på om jeg skulle skrive noe, men selve artikkelen og temaet er viktig. Så jeg villle si at jeg synes dere er tøffe som stilte til intervju. haha! skjønner hva du mener, KG folk er liksom ikke 'ekte'. men takk! Det var faktisk smp som tok kontakt med oss for de hadde visst hørt via via at vi hadde fått en baby. Men jeg er glad for at de gjorde det for det er et tema som blir skrevet om alt for lite. Ps. Helene var litt nysgjerrig på hvem du er.. vil du sende navnet ditt/mannen ditt sitt navn i en personlig melding til meg?) ----------------------- Igår var vi på helsestasjonen og det var veldig kjekt. David har lagt på seg en del igjen og ligger visst foran andre når det kommer til styrke og sånt. Ikke at det er så viktig men det var jo litt gøy å høre. Også smiler han så mye og prøver å 'prate' hele tida:) Helsesøstera sa at hun merket at vi kommuniserer mye med han. Og så var hun så snill for Helene skulle fylle ut et sånt fødselsdepresjonskjema som alle gravide og nybakte mødre får og så sa helsesøstera at jeg egentlig også burde fylle et sånt skjema for jeg har jo tross alt også blitt mor og er så engasjert og sånt:) det var skikkelig koselig! Nå er jeg på skolen og må skrive en oppgave. Ha en fin dag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. januar 2013 #274 Del Skrevet 30. januar 2013 Så flink du er som fikk B på forrige eksamen! Det fikk vi også! Vi holder på med sykdomslære nå og det er såååå mye! Får pustevansker mellom alt pensumet Har ikke noe fritid for tiden kan du vel si. Eneste jeg gjør er å være med O, lese, gjøre husarbeid, lese og slappe av. Får ikke trent, får ikke vært sosial osv for jeg har ikke tid, hehe. Men eksamen om halvannen uke, da! Kjempefin artikkel! Og veldig koselig bilde! Derre var tøffe som stilte opp. Nei..Nå må jeg komme meg tilbake til studeringen..Postoperativ sykepleie.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #275 Del Skrevet 8. februar 2013 Så flink du er som fikk B på forrige eksamen! Det fikk vi også! Vi holder på med sykdomslære nå og det er såååå mye! Får pustevansker mellom alt pensumet Har ikke noe fritid for tiden kan du vel si. Eneste jeg gjør er å være med O, lese, gjøre husarbeid, lese og slappe av. Får ikke trent, får ikke vært sosial osv for jeg har ikke tid, hehe. Men eksamen om halvannen uke, da! Kjempefin artikkel! Og veldig koselig bilde! Derre var tøffe som stilte opp. Nei..Nå må jeg komme meg tilbake til studeringen..Postoperativ sykepleie.. Vi og har sykdomslære nå! Skikkelig mye pensum! Men jeg syns det er veldig interessant da:) Du har vel snart eksamen tenker jeg?? Er du godt forberedt?? Vi har holder på med et prosjekt nå og det må innleveres om en uke. Det handler om hvordan fysisk aktivitet kan være helsefremmende og forebyggende for mennesker med psykiske lidelser. Det er en eksamensoppgave men det er kun bestått/ikke bestått.Tror nok det går bra:) Høres slitsomt ut med et lite barn og skole og eksamen! du får ha masse lykke til!! -------------------------- Hmmm.... det var en grunn til at jeg logget meg på KG og skulle skrive noe i dagboka mi, men jeg husker ikke hva det var:P haha Uansett, her går det veldig bra med lille David og min nye familie! Vi har det så koselig sammen:) Vi var jo hos helsesøstera forrige uke, og hun sa at det er vanlig at babyer får soverutiner når de er ca 3 måneder og at vi kunne prøve å legge ham på kvelden og la ham finne søvnen selv, så det prøvde vi, og nå fant vi ut at klokka 9 er perfekt for ham. Vi prøvde tidligere men da sovner han ikke, og vi prøvde seinere men da får han en roteperiode der han griner og sånt, men rundt klokka 9 er perfekt og da sover han ca 5 timer. Herlig! Så nå har vi ganske avslappende kvelder og det er faktisk veldig deilig. jeg er bare så glad i den lille smurfen min! Han er så skjønn og sjarmerende! Smiler veldig mye og 'prater' så mye:) Herlig når han lager sånne søte babylyder! Og han syns det er så deilig å være med i dusjen med meg:) Jeg vil at han ikke er så redd vann, så jeg tar ham ofte med og nå syns han det er helt greit å få vann i ansiktet og syns det er kjempedeilig å dusje. Av og til sitter jeg på gulvet i dusjen og da har jeg han på fanget og masserer ham med babyolje og det syns han er herlig. Smiler og lager masse lyder:) Jeg nyter virkelig disse stundene:) Jeg har sånn lyst å gå gravid selv! Det var så gøy å ha noe så stort å se fram til! Det er bare det at jeg ikke vil ha en ny baby om allerede 9 måneder, så jeg kunne godt tenkt meg å gå gravid i 1,5 år eller noe sånt:P haha uten plager selvfølgelig. Men det går vel ikke an det. Får bare være tålmodig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. februar 2013 #276 Del Skrevet 9. februar 2013 Gikk du første året forresten? Husker vi hadde en lignende oppgave første året. Sykepleiers helsefremmende og forebyggende funksjon i kommunehelsetjenesten het faget. Har akkurat hatt eksamen nå, i somatisk sykepleie som det heter. :-) tror det gikk helt greit. Blir ikke stryk i alle fall. :-) Så koselig at du gleder deg til å bli gravid. Er jo sikkert perfekt å bli gravid om ca ett år da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 9. februar 2013 #277 Del Skrevet 9. februar 2013 Høres helt herlig ut med vann-glad baby! Vi skal også være flinke med vann, massasje og soverutiner! Dere inspirerer! Ha en riktig god lørdag, Marielle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 9. februar 2013 #278 Del Skrevet 9. februar 2013 Her var det lenge siden jeg hadde vært...så får se nå om jeg husker alt jeg hadde tenkt å skrive... 1) Gratulere med B på oppgaven. Det er jo skikkelig bra :D 2) For en flott artikkel om dere...pene damer med en veldig pen sønn Og du er litt sånn på bilde som det jeg så for meg....SMILENDE konstant 3) Er du også sammen med en "olding" altså?? Mannen min er 11 år eldre enn meg, så dette var siste sjanse for vår del, for han føler seg veldig ferdig med barn nå. Men han har jo en på 11 år fra før, så ikke så rart at han føler det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 17. februar 2013 #279 Del Skrevet 17. februar 2013 Kjempefint bilde og artikkel. Bra at dere "står fram" via aviser, det er jo så mange som skal synse og mene noe om alt, men om man har foreldre av hvert kjønn eller samme, bør da gå for ett. Det viktigste er jo at de er der for barnet sitt. Synes dere er tøffe! Veldig fin artikkel og bilde Nydelig sønn dere har Gjennom artikkelen fant jeg jo også navnet ditt Så la deg til i desember 12 jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 21. februar 2013 Forfatter #280 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Gikk du første året forresten? Husker vi hadde en lignende oppgave første året. Sykepleiers helsefremmende og forebyggende funksjon i kommunehelsetjenesten het faget. Har akkurat hatt eksamen nå, i somatisk sykepleie som det heter. :-) tror det gikk helt greit. Blir ikke stryk i alle fall. :-) Så koselig at du gleder deg til å bli gravid. Er jo sikkert perfekt å bli gravid om ca ett år da? Nei, jeg går andre året:) Rart at sykepleiestudiet ikke er det samme i hele landet! Har du fått karakter på eksamen i somatisk sykepleie?? :D Håper du er fornøyd i hvert fall Tror nok jeg må vente minst 2 år. Jeg skal ta meg en liten pause fra studiet neste år (fra og med januar 2014). Da skal jeg være hjemme med David til og med august slik at han begynner i barnehagen når han er 1 år og 8 måneder. Og jeg vil først bli ferdig med studiene og få emg jobb før jeg blir gravid. er ganske utålmodig:P hehe Høres helt herlig ut med vann-glad baby! Vi skal også være flinke med vann, massasje og soverutiner! Dere inspirerer! Ha en riktig god lørdag, Marielle! Hvordan går det med lille tassen??? Badet ham for første gang og sånt? Ble det skriking?? Her ble det skriking første gangen men etter det har bare kooooost seg:) Her var det lenge siden jeg hadde vært...så får se nå om jeg husker alt jeg hadde tenkt å skrive... 1) Gratulere med B på oppgaven. Det er jo skikkelig bra :D 2) For en flott artikkel om dere...pene damer med en veldig pen sønn Og du er litt sånn på bilde som det jeg så for meg....SMILENDE konstant 3) Er du også sammen med en "olding" altså?? Mannen min er 11 år eldre enn meg, så dette var siste sjanse for vår del, for han føler seg veldig ferdig med barn nå. Men han har jo en på 11 år fra før, så ikke så rart at han føler det sånn... Gratulerer med lille gutten din!!:D Leste at det var en fantastisk fødsel som ikke varte så lenge. Heldig du er!! Håper alt går bra med deg og dere! Morsomt at jeg så ut som du trodde:P jeg prøver alltid å lage et bilde i hodet mitt av alle KGere og det er alltid kjempemorsomt å se om de ligner eller ikke:P Og fint å høre at du syntes det var en bra artikkel:D og jeg liker å smile ja. haha! jepp, sammen med en oldy jeg også haha 14 år er jo veldig mye men jeg merker ikke så veldig mye av det. Den aldersforskjellen høres verre ut enn det er. haha Jeg kan ikke vente så veldig lenge før jeg blir gravid for ellers for ungen jo en mor som er 50 når han blir født! Det går ikke:P Og jeg skjønner godt at mannen din ikke vil ha flere. Ikke så gøy å være en veldig gammel far kan jeg tenke meg og etter en stund tror jeg man føler seg ferdig med den babytiden og vil nyte tida der barna er mer selvstendige og sånt. Kjempefint bilde og artikkel. Bra at dere "står fram" via aviser, det er jo så mange som skal synse og mene noe om alt, men om man har foreldre av hvert kjønn eller samme, bør da gå for ett. Det viktigste er jo at de er der for barnet sitt. Synes dere er tøffe! Veldig fin artikkel og bilde Nydelig sønn dere har Gjennom artikkelen fant jeg jo også navnet ditt Så la deg til i desember 12 jeg Tusen takk for en koselig kommentar:) Hadde alle tenkt sånn som deg, hadde verden verdt en mye bedre plass! Jeg er jo litt redd av og til at david kommer til å bli mobbet og sånt.. men samtidig bor vi på en øy der alle kjenner alle og alle barna vet at jeg og helene er kjærester og syns det er helt greit, så jeg håper han ikke kommer til å få problemer. Vedlig koselig å være medlem i den gruppa. Skikkelig mye liv der også:D bra! ------------------------------------ I natt skjedde noe helt fantastisk! Vi la David i senga si klokka 22 etter at han fikk mat 21:30. både jeg og Helene våknet i halv 5 tida, helt forvirret for David sov fortsatt! Kvart over 5 ville han ha mat så det er hele 7 timer og 3 kvarter senere! Skikkelig rekord!:D Vanligvis sover han 5 timer og etter det vil han ha mat annen hver time. men etter matingen 05:15 våknet han igjen 9:15! Så han trengte bare mat 1 gang i natt. ååå det var så herlig! Håper virkelig han fortsetter med det:P Han er bare en drøm å legge i senga si også. Sovner nesten med engang hodet kommer bort i madrassen:D Tror vi er veldig heldige! Idag skulker jeg litt. Gadd bare ikke dra på skolen, hadde bare lyst å sløve meg. Helene er på kafe med ei venninne og jeg er hjemme og skal se på serier. Og i morgen kommer søstrene mine fra nederland på besøk!! Jeg glede rmeg sånn:) de har jo ikke sett han David enda. I natt drømte jeg forresten at David hadde begynt å prate. Han kunne si mamma, pappa (Huh? vet ikke hvor han lærte det:P), mormor og oma og opa som er bestemor og bestefar på nederlandsk. Også kunne han krype:P hehe Heldigvis er det lenge til han klarer det! Han må være baby en stund til <3 Edit: *slettet bildet av lillegull* Endret 24. februar 2013 av marielle171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå