Gå til innhold

Når en virkelig elsker partneren sin...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener at

Den som elsker partneren sin, så:

- Villig til å endre noen ting og den andre endre noen ting sånn at begge blir fornøyd

- Godtar

- Villig til å inngå kompromiss

- Prøve å få til

- Prøve å få to ting til å fungere sammen, f.eks en som liker å trene og den andre liker å gå tur i byen, så kan begge gå en lang tur rundt og ved byen.

Hva mener dere ?

Anonym poster: 6d608c2049d236eac34d257f9af5ba37

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Prøve å få to ting til å fungere sammen, f.eks en som liker å trene og den andre liker å gå tur i byen, så kan begge gå en lang tur rundt og ved byen.

I alle fall dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, og mest av dette lærer jeg om meg selv når samboeren og jeg diskuterer.

Noen ganger er det kjedelig at han ikke er fan av å henge med andre. Jeg vil på dobbledate, mens han ikke... GAAAAHHHHH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når h*n er den første man tenker på å ringe når man ser noe sært, rart, morsomt

Når man vet h*n sine negative sider og ikke har noe problem med å se forbi dem

Når man ser opp til og respekterer h*n og føler den samme respekten tilbake

Når man blir oppriktig glad for å glede h*n

Og sikkert masse annet jeg ikke lengre husker :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når h*n er den første man tenker på å ringe når man ser noe sært, rart, morsomt

Når man vet h*n sine negative sider og ikke har noe problem med å se forbi dem

Når man ser opp til og respekterer h*n og føler den samme respekten tilbake

Når man blir oppriktig glad for å glede h*n

Og sikkert masse annet jeg ikke lengre husker :)

Deg liker jeg :) Du skriver mye fornuftig! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg liker jeg :) Du skriver mye fornuftig! :)

Enig! :)

Tilbake til temaet: for meg er dette veldig viktige punkter. Dessverre virker det som om færre og færre i dagens samfunn er villige til å tilpasse seg og ta hensyn til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! :)

Tilbake til temaet: for meg er dette veldig viktige punkter. Dessverre virker det som om færre og færre i dagens samfunn er villige til å tilpasse seg og ta hensyn til andre.

Helt enig med deg, jeg føler kanskje kvinner har lettere for å tilpasse seg partneren sin, og vise respekt og gjøre det som er best for begge, mens menn flest (hvertfall det jeg har vært borti) tenker mest på seg selv, glemmer å tenke at man er to om ting, og tar ikke hensyn, og er veldig egoistiske, og nekter å bøye seg eller endre på sin væremåte for å glede partneren sin. Folk har med tiden blitt veldig selvsentrerte i forhold, og det syns jeg er dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Enig! :)

Tilbake til temaet: for meg er dette veldig viktige punkter. Dessverre virker det som om færre og færre i dagens samfunn er villige til å tilpasse seg og ta hensyn til andre.

Godt observert. Jeg tenker alltid på historien om 90-åringen som under sin daglige tur i nordmarka (som han har gått de siste 30 årene) ble PISKET av en "birkebeiner" i full vigør i skisporet. Denne kule finansfyrsten på 30-something synes 90-åringen ødela skisporet ved og rusle på siden. Derfor tok han staven og smekka gamlingen over ryggen.

Det synes jeg sier noe om samfunnet VI har klart å konstruere. Effektivitet, ingen skal ødlegge for VÅR trening, meg meg meg. Vi har blitt superegoister, og alt skal handle om å yte, prestere og ikke sløse tid. Man kan liksom ikke rusle seg en tur innover i marka med sekken lenger uten at sure syklister plinger på deg. Det skal sies at jeg også kan være en av disse syklistene, eller skigåerne, men jeg synes det er flott å se at ALLE kan bruke marka, og jeg blir glad når jeg ser unge som gamle med svartkjelen og fjellsko subbe innover. Det er et herlig mangfold. Desverre blir det bare flere og flere egoister, og jeg synes måten vi bruker marka på er en god indikator for hvordan samfunnet vårt er også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, jeg føler kanskje kvinner har lettere for å tilpasse seg partneren sin, og vise respekt og gjøre det som er best for begge, mens menn flest (hvertfall det jeg har vært borti) tenker mest på seg selv, glemmer å tenke at man er to om ting, og tar ikke hensyn, og er veldig egoistiske, og nekter å bøye seg eller endre på sin væremåte for å glede partneren sin. Folk har med tiden blitt veldig selvsentrerte i forhold, og det syns jeg er dumt.

Jeg har ikke den erfaringen med menn. De jeg har vært sammen med har vært villig til å tilpasse seg, uten å gi slipp på det som betyr noe for dem (interesser, hobbyer, meninger osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sophie Magdalene

Den viktigste egenskapen jeg har merket meg i løpet av vårt 26-årige ekteskap er tilgivelse.

Dersom man ikke kan tilgi hverandres feiltrinn og gå videre uten å stadig dra opp den andres feiltrinn så tror jeg ikke forholdet har noe særlig sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke den erfaringen med menn. De jeg har vært sammen med har vært villig til å tilpasse seg, uten å gi slipp på det som betyr noe for dem (interesser, hobbyer, meninger osv).

Jeg har kanskje for vane å falle for litt vanskelige gutter, kanskje jeg som tiltrekkes av "problembarn" som jeg håper å fikse, ikke vet jeg... :fnise: Men jeg har erfart mye av egoisme fra gutter de siste årene, men sier ikke at det gjelder alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kanskje for vane å falle for litt vanskelige gutter, kanskje jeg som tiltrekkes av "problembarn" som jeg håper å fikse, ikke vet jeg... :fnise: Men jeg har erfart mye av egoisme fra gutter de siste årene, men sier ikke at det gjelder alle :)

Der har du svaret, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, jeg føler kanskje kvinner har lettere for å tilpasse seg partneren sin, og vise respekt og gjøre det som er best for begge, mens menn flest (hvertfall det jeg har vært borti) tenker mest på seg selv, glemmer å tenke at man er to om ting, og tar ikke hensyn, og er veldig egoistiske, og nekter å bøye seg eller endre på sin væremåte for å glede partneren sin. Folk har med tiden blitt veldig selvsentrerte i forhold, og det syns jeg er dumt.

Dette er min erfaring også, og jeg har begynt å lure på om menn rett og slett er mer egoistiske av natur. For mange menn faller det seg rett og slett ikke naturlig å sette seg inn i andres situasjon, selv om undersøkelser har vist at norske menn som følge av likestillingen er blant de mest empatiske menn i verden. Noe som er supert :) Men jeg tror endel menn har en tilbøyelighet til egoisme. Men dette tror jeg en finner mest hos yngre menn, så kanskje det har litt med modenhet og gjøre.

Jeg har også inntrykk av at menn tar mindre hensyn jo lenger de har vært sammen med partneren sin. I starten vil de ofte sikre at dama forelsker seg i dem og vil holde seg til dem, men etterhvert virker det som mange har en tendens til å ta partneren for gitt, når de først har fått henne gidder de ikke arbeide for forholdet lenger. Men det skal sies at jeg har en helt ræva erfaring med gutter, da. I tillegg til at jeg selv har veldig naturlig for å tilpasse meg andre og prøve å få dem til å føle seg komfortable. Så det kan godt være at mine tilbøyeligheter fører til at jeg ofte overkjøres i relasjoner med andrel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min erfaring også, og jeg har begynt å lure på om menn rett og slett er mer egoistiske av natur. For mange menn faller det seg rett og slett ikke naturlig å sette seg inn i andres situasjon, selv om undersøkelser har vist at norske menn som følge av likestillingen er blant de mest empatiske menn i verden. Noe som er supert :) Men jeg tror endel menn har en tilbøyelighet til egoisme. Men dette tror jeg en finner mest hos yngre menn, så kanskje det har litt med modenhet og gjøre.

Jeg har også inntrykk av at menn tar mindre hensyn jo lenger de har vært sammen med partneren sin. I starten vil de ofte sikre at dama forelsker seg i dem og vil holde seg til dem, men etterhvert virker det som mange har en tendens til å ta partneren for gitt, når de først har fått henne gidder de ikke arbeide for forholdet lenger. Men det skal sies at jeg har en helt ræva erfaring med gutter, da. I tillegg til at jeg selv har veldig naturlig for å tilpasse meg andre og prøve å få dem til å føle seg komfortable. Så det kan godt være at mine tilbøyeligheter fører til at jeg ofte overkjøres i relasjoner med andrel

Dette er det inntrykket jeg også har av menn. Men selvsagt det finnes unntak, men jeg har ikke møtt på de enda :) Selv er jeg på gang med en som er verdens beste og vil meg bare godt, men han klarer ikke alltids å sette seg inn i situasjonen og vise medfølelse, og heller ikke klarer han å se at han kanskje må tilpasse seg meg også for at vi begge kan få det greit sammen. Men man kan ikke få alt heller, han har de viktigste egenskapene, og det er at han er kjærlig, omsorgsfull, hjelpsom, trofast og ikke minst ærlig :) om han er litt håpløs på å se ting fra min side, så går det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt observert. Jeg tenker alltid på historien om 90-åringen som under sin daglige tur i nordmarka (som han har gått de siste 30 årene) ble PISKET av en "birkebeiner" i full vigør i skisporet. Denne kule finansfyrsten på 30-something synes 90-åringen ødela skisporet ved og rusle på siden. Derfor tok han staven og smekka gamlingen over ryggen.

Kødder du? Helt bak mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg helt enig jeg også, ble sammen med samboeren min for godt over 3 år siden, og jeg føler han respekterte meg og viste MYE mer hensyn til at jeg var under samme tak den gang, nå.... føler jeg at det er kunn jeg som tar hensyn til han.

Jeg er faktisk i en litt kjedelig situasjon der jeg begynner og få hodet fullt av tanker som " har jeg det bedre for meg selv " o.l.... men samtidig så har vi det utrolig bra sammen vis jeg ser bort fra akkurat dette med at han også bør tilpasse seg meg litt mer.

Jeg går liksom bare og venter på at det smeller og vi får en slik heftig krangel, han tåler liksom ikke at jeg sier i fra... så da er det jo slik det pleier og ende opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre her, folk tar desverre mindre og mindre hensyn til andre. Hvis du går rundt i Oslo f.eks. ser man det ofte veldig tydelig.

Er du uheldig nok til å bompe inn i noen og sier "unnskyld unnskyld" får du bare er stygt blikk tilbake ofte, og er det du som blir bompa inni, får du ofte ikke et unnskyld engang..

Jeg er takk og lov inni i et bra forhold der jeg føler at begge respekterer hverandre. Vært sammen i snart to år, så da lever jeg i troen på at vi alltid kommer til å ha det bra sammen (selvfølgelig er det alltid oppturer og nedturer i et forhold, men sånn alt i alt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...