Gå til innhold

Blir så lei meg av at kjæresten har elsket en annen før meg


Gjest Henriette

Anbefalte innlegg

Gjest Henriette

Noe jeg har strevd med lenge er eksen til kjæresten. Han snakker aldri om henne, men har fortalt meg pittelitt om dem og hvorfor det tok slutt, men vanligvis vil han ikke snakke om det. De var sammen i nesten to år (for ca to år siden). Meg og han har vært sammen i vel et år nå. Jeg har ikke vært i et seriøst forhold før, men det har jo han med henne. Jeg vet ikke hvorfor det plager meg sånn, men når jeg tenker på at han en gang elsket en annen person så blir jeg så lei meg. Siden jeg ikke har hatt den erfaringen med en annen person før og han er den eneste jeg har elsket så er dette vanskelig for meg. Vet at jeg bare ikke burde bry meg om det og tenke at det er i fortiden og at han er sammen med meg nå, og at det bare er normalt at han har hatt et seriøst forhold. Likevel så er det så vanskelig. Også syns jeg hun er mye penere enn meg også, og det gjør det ikke akkurat bedre. Er jeg en helt idiot eller er dette noe som er vanlig å streve med? Jeg vil bare slutte å tenke på det. Mitt forhold med han er jo kjempebra. Vi har hatt våre problemer, men vi går gjennom det og forholdet vårt vokser. Så hvorfor blir jeg så lei meg av dette? Har noen noe tips? Setter pris på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Du blir lei deg fordi du gjerne vil føle deg som den eneste ene, den som er like spesiell for han som han er for deg. Det gjør han garantert, selv om han har vært i forhold før. Kjærlighet til ulike mennesker arter seg på forskjellige måter. Og selv om man har elsket noen før, kan man elske en ny på et annet nivå og på andre måter.

Det er grunner til at hun er en eks og du er den han er sammen med nå. Du må slutte å sammenlikne deg med henne, og å gruble over fortiden hans, eller så kommer du til å ødelegge det dere har sammen. Og ikke minst, kommer du til å slite deg ut med disse tankene. Nyt det dere har. Det er her og nå som er viktig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Hva skal vi si... alle har en fortid. Du finner dem som aldri har elsket en annen, du finner dem som har. Du finner dem som har hatt sex med ørten mennesker, og dem som aldri har hatt noen før.

Du fant en som har elsket en annen jente før. Dette er veldig vanlig. Kanskje faren din også elsket en annen jente før han møtte moren din?

Det er selvfølgelig ikke noe du kan gjøre for å endre fortiden hans. Det du kan gjøre er å vise at du er en bedre match til han kontra henne. Det ble jo slutt mellom de og han har jo gått videre med deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Det er forståelig og ikke urimelig av deg å ønske deg en uten bagasje med tanke på at du ikke har selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nijan

føler med deg :) det er ikke akkurat en lett sak men her kommer ett lite råd. Get over it :) Jeg har elsket en gutt i livet mitt og etter han har jeg ikke funnet noen jeg kan elske på samme måte som jeg elsket han men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er helt over fyren og at jeg aldri i hele verden kunne blitt sammen med han igjen.. vet at det er en vanskelig sak men han hadde nok ikke blitt sammed med deg om han fortsatt elsket henne. Pluss det er bare positivt at han ikke snakker om henne i det hele tatt, hadde vært verre om det var omvendt. det er sjeldent man finner noen som ikke har elsket eller vært forelsket før, alle vi kommer med en liten bagasje fra fortiden men se framover det er der du har ditt liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Henriette

Tusen takk for svar alle sammen, det kom veldig godt med og hjalp godt. Må bare legge det bak meg og fokusere på mitt forhold med han, for som en av dere sa, så kommer disse tankene mine til å ødelegge det vi har sammen... og fint å vite at jeg ikke er helt på bærtur, men at det kanskje er en litt normal reaksjon siden jeg ikke har hatt samme erfaring før. Tror bare jeg må gjøre så godt jeg kan å ikke tenke på det og huske at jeg ikke har noe med henne å gjøre, men med oss å gjøre. Må bare respektere han og fortiden hans, og la det være. Får håpe jeg klarer det framover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henriette

Bli mer enn fjorten år, så ordner det seg nok.

jeg er langt over fjorten år, har bare ikke hatt lnge seriøse forhold før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Anonym poster: 8574663b7f905edfc330dd8e55857749 <br /><br /> Anonym poster: 8574663b7f905edfc330dd8e55857749 <br /><br /> Anonym poster: 8574663b7f905edfc330dd8e55857749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hvordan det føles. Min nåværende kjæreste er min første, mens han derimot har tre forhold bak seg. Særlig det første året følte jeg meg som "den nye" som måtte bevise at jeg kunne måle meg med de tidligere. Husker jeg hadde tanker om at han drev og sammenlignet meg og forholdet vårt med dem, og jeg drømte at eksene hans kom og ville ta ham tilbake :gjeiper:

Anonym poster: 9515a9c1027d6cc56a4e39664a712321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt i samme situasjon men vil bare si at jeg kjenner meg igjen. Jeg er singel - og til tross for forelskelse og den slags så har jeg aldri hatt et forhold.

Merker veldig nå at jeg "desperat" ser etter gutter som har samme bakgrunn! Av en eller annen grunn så mister jeg helt lysta når jeg finner ut at de har vært i forhold! Og det er jo teit, for når man er oppi tjueåra så er jo det ganske vanlig :(

Anonym poster: faa6be60ba75a3bb5fdc142212507a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Om det blir slutt mellom dere en dag og du får ny kjæreste så innser du at dette ikke var noe å ofre en tanke:) jeg har hatt 3 kjærester, og jeg har elsket de på forskjellige måter. Med min første elsket jeg selve forelskelsen og det å bli elsket tilbake. Min andre kjæreste elsket jeg fordi han var det motsatte av eksen, han var rolig og trygg og fikk meg til å le. Samboeren min nå elsker jeg bare fordi han er den han er. To mennesker som har hverandre som første kjæreste har liten sjans for å holde ut, da det er nå man skal prøve og feile. Han har allerede gjort alt dette, og hans erfaring er egentlig bare positivt. Han kommer jo til å lære mye med deg og, men jeg mener at dere har større sjanse for å vare evig når ikke begge er fersk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg og voks opp.

Anonym poster: fa4bec30245564f171770969dea531d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sagt "jeg elsker deg" til to andre før kjæresten min. Tror det plaget han litt på begynnelsen siden jeg er hans første kjæreste. Men nå som vi begge har sagt det til hverandre, så tror jeg ikke at han bryr seg så mye mer om det. Det er han jeg er sammen med, ikke eksen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli mer enn fjorten år, så ordner det seg nok.

Sånne kommentarer er så unødvendige. Følelser er følelser, ergo noe man ikke kan styre. Enten man er 14 eller 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si du har et luksusproblem. Vær takknemlig for at du elsker en som elsker deg tilbake - tenk på hvor mange ute i verden som aldri opplever kjærlighet?

Og utseendet har ingenting med verdi å gjøre. Om du nå føler at eksen er penere enn deg, så er det vel ikke det som er avgjørende, men deg som person.

Du burde prate med kjæresten din om tankene, men du kommer til å miste din kjære om du ikke får orden på disse tankene.

Tenk deg om - hvordan ville du følt det om kjæresten din hadde dine tanker om deg, fordi du hadde elsket noen før han?<br /><br /> Anonym poster: e115d2fefa68398733c58252b501efa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenkte på Melissa Horn sin sang også! Men typen til TS har vel ikke følelser for en annen? Her er set rett og slett hennes selvfølelse og selvsikkerhet som er for lav... Jobb med seg selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg følte det også sånn de første 10 mnd av forholdet eller noe. hver gang navnet hennes ble nevnt frøs jeg til, og ble sur og lei meg. har lært meg til at hun VAR og jeg ER, og det er en vanskelig prosess... men så verdt det når man kommer seg til enden :hjertesmil: nå synes jeg det bare er morsomt å snike rundt i leiligheten vår og finne ting etter henne, for hun var så harry i både utseendet, oppførsel og stil.

du må bare ta det med humor, også tenke at han er sammen med deg, og ikke henne. ønsker deg lykketil i "prosessen" :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt på samme måte, han har en eks som han var veldig glad i, og jeg vet så vidt om noen problemer de hadde, men ikke noe mer enn det. Jeg syntes det var veldig vanskelig helt i starten på forholdet vårt, da jeg ikke visste når det ble slutt mellom dem (hadde sett spor etter deres forhold på facebook som fikk det til å se veldig langvarig ut), og jeg ikke visste om han var over henne osv. Vi snakket litt om det en gang, hvor han fortalte meg et par ting om henne som gjorde det tydelig for meg hvorfor de ikke er sammen lenger, men jeg vet fortsatt ikke hva som faktisk skjedde da de slo opp eller når han følte at han var ordentlig ferdig med henne. (Disse tingene har jeg tenkt til å snakke med han om om ikke så lenge, har med vilje ventet fordi jeg vil at vi først og fremst skal handle om oss, og følte ikke at jeg trengte å vite så mye om henne før jeg vet mer om ham osv.) Jeg har også nektet meg selv å gå inn på facebookprofilen hennes for å se, eller å se på bilder av de to på facebook (har sett venninner ødelegge for seg selv og selvtilliten i begynnelsen av et forhold på den måten). Dette også litt fordi jeg er redd for at hvis jeg tenker for mye på det vil jeg bli altfor opphengt i det og sjalu, og det fortjener han ikke for han har aldri gjort noe som gir meg grunn til å tenke sånn.

Det viktigste er vel å ikke tenke på henne, ikke vurdere hvordan hun ser ut i forhold til hvordan du ser deg selv og å tenke på forholdet ditt til ham som mellom deg og ham og ingen andre. Så lenge han viser deg at det er deg han vil ha, fortjener dere begge at du tror på han og gjør det du kan for å vise det samme til ham og prøve å være så lykkelig du kan i det forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...