Gå til innhold

Tenker i farger - Har du synestesi?


LiveLaughLove

Anbefalte innlegg

Jeg ser alltid for meg året som på en slags form med månedene rundt, og at nå er vi i august og da er vi på en måte i et "hjørne", og at desember ligger øverst. Er det noe av det samme?

Jeg gjør noe av det samme. Tydeligvis ikke samme form som deg, for mitt år har ingen hjørner. Når August- September kommer går vi i en strak oppoverbakke. Høh. Har former i hodet når det kommer til ukedager også.

Men farger og slikt har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var liten så jeg farger på tall og bokstaver veldig tydelig, men jeg gjør det ikke så tydelig nå lenger...

Haha, en gang leste jeg en barnebok, også var det forskjellige farger på tallene. Jeg synes det var frustrerende, for i mitt hode hadde tallene noen helt andre farger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis mange som opplever dette, uten å egentlig tenke noe over det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn. Slik har det alltid vært. Det er tall og bokstaver som har sine farger, og personer får da sine farger ut fra hvilke bokstaver de har i navnet. Det er også en fantastisk måte å lære seg ting på, så når jeg leser til eksamen husker jeg tingene i farger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...