Gå til innhold

Kjæresten slo. Vil unngå bot


Gjest Pia

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke blande meg opp i hva trådstarter mener, men boten betaler ikkke kjæresten din "bare" fordi han slo deg, men fordi han betaler for de mange ressursene som blir brukt hver helg på folk som blir voldelige og ubehagelige i fylla. Jeg kan forstå at noen endrer atferd under påvirkning av alkohol, men en unnskyldning for å slo noen - som helst, er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han får aldri drikke seg full igjen !

Jeg skriker ikke dumpe dumpe siden dere sikkert var helt ute av det begge to, jeg bare sier at om han vet nå han blir voldelig med alkohol så må han aldri drikke så mye igjen.

Hør med de han kjenner om han har slike tendenser eller om de er lamslått av hans oppførsel den eneste gangen han har gjort noe slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men han er en idiot, og det straffer seg. Han får ta boten og begynne å oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Da det ikke er relevant for innlegge å diskutere om jeg burde gå fra han eller ikke, kommer jeg heller ikke til å svare på dette. Alt er ikke svart hvit.

Jeg har allerede snakket med de. Det hjalp ikke kjempe mye tror jeg. Noen som vet hva han kan forvente seg i bot ca. når skadene mine overhode ikke var alvorlig, og jeg fikk minimalt med merker?

Alt er veldig enten eller i denne saken nettopp fordi man ikke yter vold mot andre uansett situasjon! Å slå noen, uavhengig av alkoholinntak og foregående krangler er voldelig oppførsel og således i strid med både normal folkeskikk og loven (ikke minst) så jeg syns det er flott at politiet ikke lot deg trekke anmeldelsen og jeg tviler på at det var "minimalt med merker" eller "overhode ikke alvorlig" slik politiet vurderer saken siden de velger bruke tid og ressurser på dette.

At du og kjøresten ikke deler det synet er forsåvidt opp til dere - men for verden ellers er det rimelig grei skuring; man slår ikke andre uansett hva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han virkelig ikke mente å slå, og det skjedde pga høyt alkoholinntak, burde han ta ansvar ved å ikke drikke en dråpe alkohol mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke se bort i fra at politiet henlegger saken. Ei venninne av meg ble regelrett rundjult av en fyr på grunn at et eller annet pussig rykte som ikke en gang hadde med henne å gjøre. Hun anmeldte det, men politiet henla saken på tross av ca 100 vitner.

Når han et halvt år senere prøvde å drepe henne med kniv (med meg til stede og ca 20 andre mennesker) så ble det rettsak - Men ikke fordi han prøvde å drepe henne, det resulterte bare i 2 mnd fengsel (- hvilket han allerede hadde "sonet" i varetekt frem til rettsaken). Neida, det ble rettsak fordi han hadde slått ned politimannen som prøvde å arrestere han, og fordi han hadde blitt tatt for smugling og et par andre små ting.

Venninna mi har vært vettskremt for å møte denne fyren på gata det siste året eller mer. Hun har måttet skaffe seg voldsalarm, flyttet fra leiligheten sin for å få hemmelig adresse. I dag sliter jenta med angst, og må ta vival hver gang hun går ut døra..

Så jeg tror ikke hverken du eller kjæresten din trenger å bekymre dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...