Gå til innhold

Hvorfor har det blitt slik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten, vi er 20 år, skal flytte 2 timer fra hjemstedet til en ny by. Etter at det ble kjent at vi skulle flytte, så synes jeg at det har vært utrolig lite god respons ifra vennegjengen, ei heller noe respons i det hele tatt...

Jeg savner en slik "å, så gøy det blir for dere!", eller en "åh, jeg kommer til å savne deg", "det blir konge å komme på besøk", eller noe respons i det hele tatt.. Tross for at jeg har hintet til at det hadde vært godt med litt støtte og slik, siden jeg gruer meg mye til å flytte fra familie og venner!

Har vært mye med vennegjengen den siste uka, og de har faktisk (kanskje jeg overdriver, og TROR det er slik) begynt å oppføre seg annerledes mot meg.. De planlegger sydenturer da de vet jeg jobber, så jeg ikke får være med og finner på ting nå (mens jeg enda bor på samme sted) uten å spørre om jeg vil være med. Mange samtaleemner har jeg ikke fått med meg, som "alle andre" har snakka på... Antagelig fordi jeg har blitt holdt ute.

Dette gjør også min beste venninne gjennom hele livet mot meg. Null respons.

Hvorfor tenker/gjør de slik?

Hva i all verden skal jeg gjøre? :(

Anonym poster: b46c8fda9460ffad770070083653a1e5

Anonym poster: f8f39fb40b4358846929fdf42046f0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være vennene dine syns det er tungt innerst inne, men tenker at du har tatt det valget selv og da der det du som ønsker det. Og tillegg har du kjæresten som støtter deg. Men jeg forstår godt hva du mener.

Anonym poster: 86f6808bd2885f0efbe0f7e686b8d95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende de tror at de ikke er "Gode nok" for dere nå, da dere skal ut i den store store verden?

Anonym poster: 0cb225aa33cb794303cd7efad2f4ea17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være vennene dine syns det er tungt innerst inne, men tenker at du har tatt det valget selv og da der det du som ønsker det. Og tillegg har du kjæresten som støtter deg. Men jeg forstår godt hva du mener.

Anonym poster: 86f6808bd2885f0efbe0f7e686b8d95c

takk for forståelsen.. :) ja, har tenkt det selv, at det er jo mitt valg, og har jo hele tiden vært klar på det ovenfor dem også. kanskje det er derfor, men samtidig så vet jeg at jeg hadde støttet enhver av dem, og delt gleden, spenningen og beroliget dem om de hadde det slik som jeg

Anonym poster: f8f39fb40b4358846929fdf42046f0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende de tror at de ikke er "Gode nok" for dere nå, da dere skal ut i den store store verden?

Anonym poster: 0cb225aa33cb794303cd7efad2f4ea17

Hm, tja, skjønner hva du tenker, men syns du ikke det er vel barnslig å tenke slik?.. De er jo over 20 år de også, og "voksne" må vi jo bli en eller annen gang. Tøft å være den "første" som kjøper og flytter sammen med kjæresten i en sånn gjeng. Faktisk den eneste som har hatt fast kjæreste så lenge. Ingen å støtte meg på som har vært igjennom det samme, og de venninnene som har one night stands hver helg, får mer oppløftende ord og støtte for hver gang de får seg et ligg, enn at jeg får en lykkeønskning. Selv har jeg prioritert kjæresten vs. venner 50/50, faktisk mer på venner i det siste, siden jeg skal flytte.. Så det er ikke det at all min tid går til han heller...

blæ, for noe dritt! blir faktisk såra jeg, på en rar måte

Anonym poster: f8f39fb40b4358846929fdf42046f0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for forståelsen.. :) ja, har tenkt det selv, at det er jo mitt valg, og har jo hele tiden vært klar på det ovenfor dem også. kanskje det er derfor, men samtidig så vet jeg at jeg hadde støttet enhver av dem, og delt gleden, spenningen og beroliget dem om de hadde det slik som jeg

Anonym poster: f8f39fb40b4358846929fdf42046f0f8

Ingen problem. :) Det kan jo og være at når dere faktisk har flytta og det har gått en liten stund, så kommer de til å kjenne på det at dere faktisk har flyttet, og begynne å savne dere. Er ikke sikkert det har gått opp for de enda.

Veninna mi flytta for noen mnd siden, og det gikk nesten ikke opp for meg før ikke så lenge siden. Nå kjenner jeg at jeg savner hun mye, og har tenkt å spørre om jeg kan komme på besøk.

Så noen forstår det bare ikke, før dere faktisk har flyttet.

Anonym poster: 86f6808bd2885f0efbe0f7e686b8d95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen problem. :) Det kan jo og være at når dere faktisk har flytta og det har gått en liten stund, så kommer de til å kjenne på det at dere faktisk har flyttet, og begynne å savne dere. Er ikke sikkert det har gått opp for de enda.

Veninna mi flytta for noen mnd siden, og det gikk nesten ikke opp for meg før ikke så lenge siden. Nå kjenner jeg at jeg savner hun mye, og har tenkt å spørre om jeg kan komme på besøk.

Så noen forstår det bare ikke, før dere faktisk har flyttet.

Anonym poster: 86f6808bd2885f0efbe0f7e686b8d95c

Mhm, jeg håper du har rett! :) Det er litt godt å føle at man betyr NOE for noen av de iallefall da..

Ja, gjør det, da tipper jeg at hun blir kjempeglad :D

Anonym poster: f8f39fb40b4358846929fdf42046f0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk flest er jo bare opptatt av seg selv og sitt egentlig?

Anonym poster: 6fa8cde7f174ae2e7a5da0c92a4a407e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk flest er jo bare opptatt av seg selv og sitt egentlig?

Anonym poster: 6fa8cde7f174ae2e7a5da0c92a4a407e

Ts her, hehe, tenker du at jeg er egoistisk som tenker at de burde tenke på meg, eller tenker du rett fram at folk er mest opptatte av seg selv? :)

Jeg vet at hvis noen i gjengen var på flyttefot, (spesielt min aller beste venninne) så hadde jeg sagt mange ganger at jeg kom til å savne henne!

Kanskje de bare er glade for å bli kvitt meg... :)

Anonym poster: f8f39fb40b4358846929fdf42046f0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker at folk flest er mest opptatt av seg selv og sitt

Anonym poster: 6fa8cde7f174ae2e7a5da0c92a4a407e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker at folk flest er mest opptatt av seg selv og sitt

Anonym poster: 6fa8cde7f174ae2e7a5da0c92a4a407e

Du har kanskje rett...

Anonym poster: f8f39fb40b4358846929fdf42046f0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det på AKKURAT samme måte som deg ts for et år siden ca. Fikk kanskje høre èn gang "det blir uvant å ikke ha dere i samme by lenger, men vi skal komme på besøk og holde kontakten!!" Vel, jeg hører knapt fra de lenger -være seg når jeg er på besøk i hjembyen eller her jeg bor nå. Jeg kan telle antall besøk på èn hånd, og det er egentlig veldig trist. Jeg har prøvd å opprettholde kontakten så godt jeg kan, besøke ofte, men et vennskap skal ikke bare gå en vei. Det er IKKE meningen å skremme deg, ts, så ikke ta sorgene på forskudd. Jeg forteller bare min erfaring. Forhåpentligvis blir det helt annerledes for deg! :) Pass på å inviter de på besøk, ring, ta generelt kontakt, samt besøk de. Da gjør du i alle fall det du kan :)

Anonym poster: fd3fb09da4f89920497612fe75774a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er nok ganske vanlig, og intensjoner om at man skal treffes ofte når man flytter til et nytt sted er rett og slett vanskelige å gjennomføre. Når man har jobb, evt. studier og i det hele tatt lange dager og helger så er det vanskelig å få tid.

Anonym poster: 9e4c09968368092e6ebf95bf561ba249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...