Gå til innhold

Pris på skolebøker helse og sosialfag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter her og prøver å sette opp budsjett for de neste månedene. Datteren min begynner på vgs nå, og har kommet inn på helse og sosialfag.

Sliter litt med å finne ut hva vi må regne med å punge ut for bøker og diverse utstyr, derfor håper jeg noen her kan hjelpe meg. Noen som vet sånn ca totalsum på bøkene man må kjøpe?

Anonym poster: d03d07f326fb0cbd565e0d3ab3ea8a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selve skolebøkene skal være gratis nå, man låner fra skolen og må betale om de blir ødelagt. Sjekk på skolens eller fylkeskommunens nettsider for sikkerhets skyld Trenger ikke å kjøpe med mindre man tror man får bruk for bøkene etter skolen er ferdig. Om det er mye utstyr de trenger på den linja vet jeg dessverre ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året måtte vi kjøpe bøker, men andre året fikk vi bøkene - fikk også solgt alle bøkene jeg hadde kjøpt. Nå er dette fire år siden, så vet ikke om bøkene er gratis også første året nå? Dette får hun vite om hun leter litt rundt. Eneste utgiften jeg hadde andre året var skoledata, 800 kr to ganger i året - dette fikk vi igjen på stipend (alle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året måtte vi kjøpe bøker, men andre året fikk vi bøkene - fikk også solgt alle bøkene jeg hadde kjøpt. Nå er dette fire år siden, så vet ikke om bøkene er gratis også første året nå? Dette får hun vite om hun leter litt rundt. Eneste utgiften jeg hadde andre året var skoledata, 800 kr to ganger i året - dette fikk vi igjen på stipend (alle).

Det var en overgangsordning fordi de begynte med 2.klasse, fortsatte med 3.klasse og tok 1.klasse til slutt pga økonomi, men nå har de vært gjennom alle årene, og alle skoler skal ha komplett sett til alle klasser:) Men det er lurt å sjekke opp uansett, vet aldri hvilke forandringer som plutselig dukker opp, selv om jeg er 99% sikker på at bøkene nå er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, søkte litt på nett nå. Alt av skolebøker lånes ut av skolen, slik skal det visstnok være på alle vgs skoler nå - andre ting du trenger kan du få dekket av lånekassen om du søker. Var vel opp til 2700,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så bra da! Hadde ikke fått med oss dette vi.

Ang PC, så var det to valg, enten få en utdelt ved skolestart og betale den ned med stipendet, eller få utbetalt 2500 og kjøpe en selv. Har bestemt oss for å velge det siste, forstod det slik at hun ikke behøvde å søke om noe heller da.

Anonym poster: d03d07f326fb0cbd565e0d3ab3ea8a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...