Gå til innhold

Asanti's Dagbok


Gjest asanti

Anbefalte innlegg

Jeg tror også jeg har kynnere, får en rar følelse i magen og når jeg kjenner på livmora er den hard.

Sånn har jeg å det. Og det kan stikke litt mer innimellom. Merker det godt om jeg skal strekke meg, kjennes magen ut som bly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21+2

I dag har jeg vært hos jordmor, pratet mest om svangerskapspenger da jeg er og forblir sykemeldt fram mot fødselen. Når arbeidsgiver ikke kan/vil tilrettelegge er det nok veien å gå. Ellers ble jeg meldt på svangerskapskurs som er i januar en gang.

Etter timen var jeg innom jobb, der var det kaos som vanlig og sjefen kom med spydige kommentarer. Kjente jeg ble forbannet. Virker ikke som miljøet der er så bra om dagen og de ansatte er passe lei. Nå som det er nav som betaler om jeg er på jobb vil han plutselig ha meg der som gratis arbeidskraft. Men jeg har så varierte dager når det kommer til dagsform at jeg har ikke vært der ennå. Ble bare irritert av å være der så gir meg jo ikke nå lyst akkorat.

Var innom byens eneste barnebutikk å de har tatt inn Troll Bedside Crib som vi tenker å kjøpe, så jippi! Jo mer vi får kjøpt på samme plass jo mer kan vi hente i rabatt. :)

Ikveld skal jeg til mamma og pappa å spise reker til middag. Nam! Det er så godt, og værtfall når jeg er så matlei.

Nå ligger en stk kosesyk pus på fanget å maler. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleip han arbeidsgiveren din altså! Er bare å holde seg unna.

Så bra de hadde tatt in bedside crib! :jepp: Kan hende vi går for den inne på rommet vårt også. Må vente å se hva vi har plass til når oppussing er ferdig, men trangt blir det nok uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på jobb noen timer. Og gjett som ikke en gang gidder å si hei til meg? Jo sjefen orker ikke se annen på meg enn å stirre på hva jeg spiste til lunsj. Vi blir trekt 26kr dagen vi er på jobb, og nu når jeg er sykemeldt men kan jobbe gratis så blir han vel sur om jeg tar meg en skive til lunsj.

Ellers gikk det greit å være der, ble sliten og kynnerne begynte å bli vonde så dro hjem. Nå er jeg stuptrøtt og øm i bekkene.

Nå skal jeg spise tidlig middag og slappe av. Blir ikke noe husarbeid her idag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Asanti! Titter innom boka di også :)

Synd at forholdene på jobben din er så unødvendig barnslige. Godt at du har et helseapparat rundt deg som passer på!

Kynnere kan være ubehagelige, håper de ikke blir plagsomme for deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Asanti! Titter innom boka di også :)

Synd at forholdene på jobben din er så unødvendig barnslige. Godt at du har et helseapparat rundt deg som passer på!

Kynnere kan være ubehagelige, håper de ikke blir plagsomme for deg! :klemmer:

Velkommen hit Nuttapia. :)

Ja, det er godt å vite at jeg må ikke være der når forholdene er som de er og formen ikke alltid er på topp.

Måtte flire imorges når jeg skulle ta på uniformen. Buksen passet ikke, så måtte bruke en type skinnbukse til gravide og skjorten til uniformen var ganske sprengt. Men følte meg fin jeg. Så jo gravid ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 uker! :rodmer:

Hvor ble det av tiden? Disse ukene løper avgåre jo!

En liten formoppdatering er SØVN! Siden kjæresten dro på jobb forrige helg så har jeg plagdes skikkelig med søvn, om det er savn etter han eller generelt vet jeg ikke. Det er iallefall utrolig slitsomt og irriterende når man er trøtt med å sove normalt skjer ikke. I natt våknet jeg 2-3 ganger i timen, drømte tungt og hadde den verste svangerskapsdrømmen til nå. Fytti den var ekkel!

Drømte at fosterposen spratt ut av magen, fløyg veggimellom som en sprettball før jeg fikk den i hånden igjen. Den lille så ut til å ha det fint å vi studerte babyen som lå inni der, men så sprakk det og babyen forsvant! Var helt stiv i kroppen når jeg våknet. For en ekkel drøm altså. :(

Ellers fikk jeg igår gjort litt julegaveshopping og en kinodate med en venninne. Fant ut at jeg har jo ikke så mange gaver å kjøpe egentlig, det er ganske greit nå kjenner jeg.

Åja! igår når vi var på shopping så kom en tidligere kollega bort til meg å "plukket av en lo" på genseren min samtidig som hun prøvde forsiktig å spørre om det var noen inni magen der. Har ikke fått store magen ennå, men det vises at det er en marsboermage. Koselig at folk rundt begynner å se det. :)

2 dager til elsklingen kommer hjem å forventer å kjenne spark fra lille i magen! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 22 uker, og en halv kilo med kjærlighet i magen! :strix:

Tenk, iløpet av dine neste 8 uker, så skal babyen din blir 1,1 kg større ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 22 uker, og en halv kilo med kjærlighet i magen! :strix:

Tenk, iløpet av dine neste 8 uker, så skal babyen din blir 1,1 kg større ;)

Tusen takk. :hoppendeglad:

Et halvt kilo og ca 28 cm ifølge babyverden appen. Da vokser den mye de neste 8 ukene ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. :hoppendeglad:

Et halvt kilo og ca 28 cm ifølge babyverden appen. Da vokser den mye de neste 8 ukene ja. :)

Dét er sikkert! Smør magen din :Nikke: Jeg hadde skikkelige strekninger i magen i uke 28. Auau! Men jeg tror det hjelper LITT iallfall, å smøre seg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dét er sikkert! Smør magen din :Nikke: Jeg hadde skikkelige strekninger i magen i uke 28. Auau! Men jeg tror det hjelper LITT iallfall, å smøre seg :jepp:

Ja jeg må virkelig bli flinkere å smøre magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 22 uker! :strix: det var ikke noe koselig drøm du hadde, men da er det godt å våkne og forstå at den lille er inni der ennå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 22 uker! :strix: det var ikke noe koselig drøm du hadde, men da er det godt å våkne og forstå at den lille er inni der ennå. ;)

Takk takk. :)

Ja, kjente den bevegde seg litt og fikk en telefon fra kjæresten så skrekken ble fort borte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22+5!

I morges hadde lille turntime i magen, lå å sparket skikkelig ned mot madrassen. Så jeg vekte kjæresten for nå måtte han jo kunne kjenne det på utsiden, å jo, han kjente litt han å. Endelig. :)

Han har prøvd flere gang om dagen siden han kom hjem før helgen uten hell. Håper det tar seg mer opp før han drar igjen.

Idag skal vi å se på hva det faktisk er vi skal kjøpe og hva det ca vil koste. Jeg hadde jo egentlig listen klar før jeg ble gravid og siden han har vært så opptatt hver gang han har vært hjemme så blir dette første tur. Han har ikke sett hvordan vognen er i virkeligheten ennå. :gjeipe:

Gleder meg!

Endret av asanti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet, godt at mannen også endelig får kjenne:-) fint å kunne dele den opplevelsen

God shoppingtur:-) godt å få ting på stell;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er listen skrevet å den ligger nå i den lokale barnebutikken. Kjekt å få satt en plan og bestilt det som trengs. :)

Kjæresten var enig i de valgene jeg har tatt på hva vi trenger, heldigvis. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho! Idag har jeg vært hårmodell hos en lokal frisør. Så jeg har gått fra blondt til rødt hår. ;)

Noe som var helt greit for meg, har lenge hatt lyst å prøve det så hvorfor ikke?

Kjekt med gratis klipp, farge og fikk shampoo og balsam som takk.

Kjæresten ble å fornøyd med ny dame. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...