Gå til innhold

Asanti's Dagbok


Gjest asanti

Anbefalte innlegg

Jeg frøs dem ned med fyll. Det ble nesten bedre av det synes jeg. :) Nå har jeg aldri smakt makroner annet enn de jeg har laget selv så usikker på om det er rett smak, konsistens osv. Men de ble populære i dåpen. :)

Og jeg brukte oppskriften til Pascal, den finner du på tv3.no. Mye lettere framgang enn feks passion4baking sin. :)

Finner ikke Pascal sin oppskrift jeg.... Har du en link? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest asanti

Takker og bukker! Da blir det lyseblå og hvite makroner i dåpen :)

Det blir nok kjempefint! :) de tiner kjemperaskt og er genialt å lage i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Supert!

Da blir det blå og beige makroner med sitron og pasjonsfruktfyll :nigo:

Naaaaam! Bare husk at enelte pastafarger bli borte under steking, du må ha en del farge i forcat det ikke skal forsvinne. Jeg brukte wilton turkis som er pastel å den ble borte under steking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaaaam! Bare husk at enelte pastafarger bli borte under steking, du må ha en del farge i forcat det ikke skal forsvinne. Jeg brukte wilton turkis som er pastel å den ble borte under steking.

Åh, det var jeg ikke klar over..... Takk for tips! Hvis du har andre tips på lager så tar jeg hjertelig i mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Jeg skjønte fint lite når jeg tok ut mine turkise makroner også var de beige. :ler: Var iallefall det jeg fant ut av å google, at man måtte ha ganske mye farge i om fargen er svak og ikke knall.

Nå annet kommer jeg ikke på i farten. Annet enn å gå på youtube å se hvordan Joy of Baking lager de. Jeg så på framgangsmåten hennes og samt Pascal sin. Og jeg hadde ikke noe ekstra bakebrett under steking og andre tips flere bloggere skriver om. Jeg bare lagde de uten masse fjas. :ler:

Men jeg tok en testbaking og den ble så bra at jeg frøs den ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Magesår!! Taksten på huset var 2.2mill og vi ga bud opp til 2.8mill, men nå gikk det over det så vi stoppet. Sinnsyk pris for et gammelt hus på 100kvm, men tomten er stor så vi kunne fått 1.2mål samtidig solgt det huset for nesten 2mill. Jaja, nå prøvde vi værtfall. :)

Jo takk! Tiden flyyyyr! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Håper dere får en fin uke! Guri, tenk at O er fem måneder! :daane:

Her har jeg glemt meg litt av. Lenge siden jeg har skrevet noe. :ler:

Nå er hun blitt fem måneder stor! Helt utrolig at hun er blitt en stor liten baby nå. Framgangen går fortere nå, men hun henger fortsatt etter motorisk. Hun hater å ligge på magen så vi kjøpte en babygym for å styrke nakken, rygg og armer. Den er fra Lamaze og hun liker den, selv om at det går ut på at hun spiser på platen hun ligger på. :ler:

Hun har sånn smått oppdaget sine tær, men jeg må vise henne de for at hun skal holde på dem.

Vi startet å gi grøt for en ukes tid siden. Hun legger godt på seg og jeg er spent på kontroll i neste uke. Men pga fortsatt veldig urolige dager mtp søvn så prøvde vi. Og med kveldsgrøt så har hun fått en bedre dagtid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er ikke overivrig på den grøten, men det går ned og har ikke opplevd at hun har spyttet det ut. Om det er været eller grøten vet jeg ikke, men inatt sov hun 15timer!! Altså jeg fikk med gode 12timer på øyet. Lykkelig "alene"mamma. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...