Gå til innhold

Asanti's Dagbok


Gjest asanti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk dere! Det føles veldig bra å kommet over de første 12 ukene. :)

Jeg synes kvalmen den siste uken har blitt verre, skal den ikke gi seg nå?

Ikveld prøver jeg å ingefær mot migrenen, noen som har erfaring med det? Prøver alt som kan prøves siden man ikke skal ta medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 uker! :strix:

Håper kvalmen din roer seg snart. Har ikke erfaring med migrene selv, men har hatt litt vondt i hodet de siste dagene. Prøv alle kjerringråd du finner, de kan i det minste ha placebo-effekt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

14+5

Kvalmen henger fortsatt i, men tror den har blitt litt bedre iallefall. Migrene er blitt ille. Tåler altså ingenting lengre. Jeg reagerer på parfyme og røyk, noe som gjør det vanskelig å dra på besøk til enkelte pga de har duftelys og bruker parfyme. Det er litt slitsomt. Forrige uke ble jeg syk etter å vært på koselig middagsbesøk hos en venninne, var dårlig i 4 dager! Men hun kunne jeg heldigvis si det til uten problem, enkelte klarer ikke å skjønne at det går ant å reagere på slikt.

Mannen har fått vite når han reiser på nytt prosjekt så endelig kan jeg slappe av ang ultralyd. Det er kun to dager i uken de har tilbudet her å det er ingen som gjør det privat, så det så dårlig ut for at han kunne bli med. Men det løste seg heldigvis. Og det skal bli godt å få ha han mer hjemme. :)

Idag har jeg å prøvd akupunktur mot migrene og kvalme, krysser fingrene for at det vil fungere. Noen som har prøv det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg glemmer altså av at jeg har denne graviddagboken. Påtide med en oppdatering. :)

Nå er jeg altså 20 uker! Halvveis! :hjerte:

For en følelse! Vi har vært på ultralyd å sett at lille har det fint og er en frisk baby. Men den ville fortsette å være hemmelig fram mot fødselen. Først ble jeg utrolig skuffet, jeg er av person veldig avhengig av å planlegge å gjøre alt klart, men når den lille ikke vil så får det bare være sånn. :) Tanken om å vite kjønnet er nesten borte nå, det gjør ikke noe. Må bare finne på et søtt navn til den mens den er i magen for det er ganske rart å fortsatt kalle den for "den" eller bare babyen.

Formen er som så. Kvalmen er mye bedre så lenge jeg husker å spise riktig. Men blir veldig fort sliten og har hatt noen blodtrykksfall der det føles ut som at jeg skal skikkelig besvime. Det er litt skummelt. Så jeg må bare ta det med ro.

Nå er det ikke lenge igjen til jeg starter med jul her i huset. Gleder meg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med halvvgått svangerskap! :strix: Litt kjedelig at dere ikke fikk vite kjønn, men tenk så spennende det blir da! Den største overraskelsen man kan få! :jepp:

Jeg gleder meg også masse til jul, men jeg får nok ikke begynt å forberede på lenge ennå. Oppussing først. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk dere. :hjerte:

Drømte inatt igjen om vår lille gutt som var med på tur osv. Tror magefølelsen satser på en liten gutt.

Kjenner daglig bevegelse i magen, ikke så mange spark, men mye smådulting og romstering. :rodmer:

Og ja, jeg har kjøpt julekjoler! Husker ikke hvem av dere det var som la ut bilder, men jeg fant å på asos. Masse fint der!

Ja jeg vet, jeg begynner litt tidlig. Men er så glad i jula. Likte den aldri som barn, men etter at jeg selv ble voksen og flyttet til mitt eget hjem så ble det noe helt annet. Så her i huset pynter vi fra første søndag i advent. Så da er det snart tid for julepynt og kos for min del. :)

Og det hjelper på at det daler hvite krystaller ned fra himmelen. :kalle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med juleforberedelsene du:-) Koselig det, hvis man kan nyte det. Elsker jula selv, skulle ønske jeg hadde litt bedre tid før jul for å kose meg med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo takk, det skal jeg. :) Tror dette er første og enste julen jeg har så godt tid. Samober får tre uke fri i julen. Og bare det blir superdeilig!

Nå er han forresten dratt tilbake til jobb. Siden fredag har jeg gråte værtfall 4 ganger daglig ved tanken av at han drar igjen. Hormoner gjør alltså dette værre enn det egentlig er. Huff. :fnise:

Når jeg nå kom hjem etter å ha kjørt han til flyplassen fikk jeg skikkelig vondt i hele meg å kjenner bare tårene presse på. Vil dette bli bedre eller værre med månedene som går tro?

Jeg satser iallefall på at det blir bedre. :)

Ellers har helgen vært fin og håper dere har hatt en fin helg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal bli deilig å ha mer tid sammen da. :)

Ikveld har jeg spist meg alt for kvalm på godis. Fikk dårlig samvittighet, men babyen begynte å bli livlig etter en rolig helg. Så da fikk jeg jo litt selskap og sendte melding til kjæresten om at det går bra at han er borte for jeg har jo en marsboer som er sammen med meg hele tiden. ;)

Jeg merket at han synes det er litt urettferdig at han ikke merker noe til den lille, har ikke fått kjenne noe spark ennå og det tror jeg er fordi morkaken ligger forran. Så jeg kjenner det bedre inni.

Noen av deres som har kjent spark? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 uker! :strix:

Nå kjenner jeg virkelig mer bevegelse. Det er så morsomt! Men det er jo nesten ubehagelig når det kommer kraftige spark. Skvetter til. :fnise:

I kveld skal jeg og mamma på kundekveld på en av byens interiørbutikker. Gleder meg masse! De har fått skikkelig fin julebutikk. Håper bare jeg klarer å holde meg i skinnet å ikke kjøpe for mye. Det er fort gjort i en slik fin butikk. Etter det håper jeg å være i form til å dra i burdag til en kollega av meg, skal på et utested å spise og alkoholfrie drinker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å kjenne masse bevegelser! :jepp: På bussen hjem fra jobb i går kom det noen skikkelig kraftige spark, kunne ikke la være å glise for meg selv. :nigo:

Kos deg masse på shopping og i bursdag! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du gliser, det er så koselig! :)

Jeg kom meg på shopping og bursdag! Det var koselig å se kjente igjen, blir ikke så mye når man bare er hjemme om dagene. Så var godt å komme seg ut.

Og er det ikke typisk at når man planlegger shopping så finner man ingenting? Så endte opp med at jeg kjøpte tre Lene Bjerre lys. Dyrt nok det. Men de varer lenge og brenner fint. :) Den butikken vi var på har ganske dyre ting, så kanskje like greit at jeg ikke fant noe annet. Da er det mer å kjøpe julepynt for. Hehe. :)

Ellers har jeg misstanke om at jeg har begynt å få kynnere. Det kom for noen dager siden å har tatt seg opp, kan være litt ubehagelig men det går greit. Rart når magen plutselig blir ganske hard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...