Gjest Little princess Skrevet 17. desember 2012 #141 Del Skrevet 17. desember 2012 Jeg slenger meg med de andre her og syntes du er veldig tøff som vurderer hjemmefødsel! Jeg tipper en liten jente på deg forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 17. desember 2012 #142 Del Skrevet 17. desember 2012 Takk dere. Håper bare jeg klarer å holde meg til planen og at jeg får lovt til hjemmefødsel. Det er jo kommet nye rettningslinjer så umulig skal det nå ikke være. Men er forberedt på at man kan ikke planlegg en fødsel så mye egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 18. desember 2012 #143 Del Skrevet 18. desember 2012 Så spennende med mulig hjemmefødsel! Du er tøff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 18. desember 2012 #144 Del Skrevet 18. desember 2012 Så spennende med mulig hjemmefødsel! Du er tøff! Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 18. desember 2012 #145 Del Skrevet 18. desember 2012 Fra før jeg er jeg muligens over gjennomsnittet opphengt i systemer og at det er ryddig rundt meg. Er det rotete i et rom i huset blir det kaos i resten. Og siden jeg flyttet inn til samboer så har jeg gått igjennom rom for rom å laget systemer. Men nå, nå tar det kaka! Jeg får ikke til å slappe av med tanken på at det er litt kaos i en skuff! Var på besøk hos foreldrene mine igår å ville bare rydde hos dem. Det er jo fint å ha noe å gjøre, men bekkene liker ikke at jeg styrer så mye. Det blir ømt og tilslutt ender det nesten i tårer, så jeg setter meg ned å tar en pause før så å begynne på nytt. Samboer blir bare oppgitt av hele meg og han haaaater å rydde. Hihi. Blir som et barn når jeg klapper i hendene glad for at nå skal vi få systemer. Jaja, ikke alt er så enkelt i denne hverdagen med økende mage med liv i og en kropp som ikke fungerer som før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 18. desember 2012 #146 Del Skrevet 18. desember 2012 Oi. Du må gledelig kommer her å rydde hele leiligheten + skuffer og skap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 18. desember 2012 #147 Del Skrevet 18. desember 2012 Oi. Du må gledelig kommer her å rydde hele leiligheten + skuffer og skap Hehe ja. Denne ryddegalskapen tar ingen ende. Nå er jeg på pause nr 15 ca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 19. desember 2012 #148 Del Skrevet 19. desember 2012 26 uker. Lille i magen gjør seg godt bemerket både for meg og for samboer. Den spreller å lager masse liv, og jeg har en misstanke om at høyreside er blitt dens favoritt. Der liggen den stortsett hele tiden å presser seg opp mot ribbeina. Det kan være ganske ubehagelig til tider, men men. Formen er grei, men må fortsatt huske på å spise for å unngå kvalmen og ta det med ro pga bekkene og blir fryktelig fort sliten. Idag kjennes jeg dau ut. Tok vel litt for hardt i ryddingen igår og har sovet dårlig inatt. Hormonene styrer vilt å kjenner tårer presse på til alt. Men shitau, sånn får det bare være. Bedre dag imorgen regner jeg med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 19. desember 2012 #149 Del Skrevet 19. desember 2012 26 uker. Lille i magen gjør seg godt bemerket både for meg og for samboer. Den spreller å lager masse liv, og jeg har en misstanke om at høyreside er blitt dens favoritt. Der liggen den stortsett hele tiden å presser seg opp mot ribbeina. Det kan være ganske ubehagelig til tider, men men. Formen er grei, men må fortsatt huske på å spise for å unngå kvalmen og ta det med ro pga bekkene og blir fryktelig fort sliten. Idag kjennes jeg dau ut. Tok vel litt for hardt i ryddingen igår og har sovet dårlig inatt. Hormonene styrer vilt å kjenner tårer presse på til alt. Men shitau, sånn får det bare være. Bedre dag imorgen regner jeg med. 26 uker!! Så koselig med masse bevegelser, sånn er det her også. Ikke slit deg ut med rydding og sånt da, selvom det er lettere sagt enn gjort i disse juletider. Man vil jo liksom gjøre alt man vanligvis kan, men det får ubehagelige konsekvenser.. Håper du føler deg bedre i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 19. desember 2012 #150 Del Skrevet 19. desember 2012 26 uker!! Så koselig med masse bevegelser, sånn er det her også. Ikke slit deg ut med rydding og sånt da, selvom det er lettere sagt enn gjort i disse juletider. Man vil jo liksom gjøre alt man vanligvis kan, men det får ubehagelige konsekvenser.. Håper du føler deg bedre i morgen. Har hun funnet seg noe favorittplass i magen eller er hun overalt? Magen min er ordentlig skjeiv til tider. Det verste er at det er ikke julerydding jeg driver med, jeg holder på sånn her hele året. Haha. Skulle tro det ikke var mer å rydde, men gud hva greier man har i et hus. Og nå for tiden er det rommet til vesle i magen som skal gjøres klar til maling så flytter fra et rom til et annet. Gleder meg til å få malt ferdig, da kan jeg sette på plass alt vi har kjøpt og fått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 19. desember 2012 #151 Del Skrevet 19. desember 2012 Gratulerer med 26 uker, Asanti! Bare 2 uker igjen til 3.trimester Si meg, har du følelse av gutt eller jente? Har jeg tippet før? Jeg tipper dere får ei jente, jeg Av den enkle grunn at du fortsatt er småkvalm.. Selvom det helt sikkert ikke er noen fasit i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 19. desember 2012 #152 Del Skrevet 19. desember 2012 Har hun funnet seg noe favorittplass i magen eller er hun overalt? Magen min er ordentlig skjeiv til tider. Det verste er at det er ikke julerydding jeg driver med, jeg holder på sånn her hele året. Haha. Skulle tro det ikke var mer å rydde, men gud hva greier man har i et hus. Og nå for tiden er det rommet til vesle i magen som skal gjøres klar til maling så flytter fra et rom til et annet. Gleder meg til å få malt ferdig, da kan jeg sette på plass alt vi har kjøpt og fått. Nei, det virker som hun er litt overalt foreløpig. Flink du er som er så ryddig! Blir kos å få mer orden på barnerommet ja. Det gleder jeg meg også til. Akkurat nå er det mer et roterom enn et barnerom, men jeg er glad bare for å ha fått et ekstra rom jeg. For 1 mnd siden hadde vi bare ett soverom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 19. desember 2012 #153 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg tror det blir jente jeg. Får mer og mer følelsen av det. Og vi har funnet et helt nydelig navn som ikke er mye brukt, så satser på få brukt det. Og tenk, bare to uker til 3.trimester. Det er helt sykt hvor tiden er blitt av! Dette går jo unna. Det er utrolig deilig med ekstra rom. Jeg driver å finne ut hvor vi skal gjøre av alt av tekstiler som nå er på babyrommet. Tror det blir ny kommode på gjesterommet som å skal stå klart til over jul. Så får jeg alt av det som er til den lille på den sitt rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 19. desember 2012 #154 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg tror det blir jente jeg. Får mer og mer følelsen av det. Og vi har funnet et helt nydelig navn som ikke er mye brukt, så satser på få brukt det. Og tenk, bare to uker til 3.trimester. Det er helt sykt hvor tiden er blitt av! Dette går jo unna. Det er utrolig deilig med ekstra rom. Jeg driver å finne ut hvor vi skal gjøre av alt av tekstiler som nå er på babyrommet. Tror det blir ny kommode på gjesterommet som å skal stå klart til over jul. Så får jeg alt av det som er til den lille på den sitt rom. Driver og pønsker på det samme. Barnerommet har jo vært brukt til lagring av alt mulig annet stæsj til nå. Men tenker jeg utsetter det litt til, babyen kommer jo ikke til å trenge eget rom på leenge, så vi får sikkert "låne" litt plass i skapet til vesla så lenge;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 19. desember 2012 #155 Del Skrevet 19. desember 2012 Driver og pønsker på det samme. Barnerommet har jo vært brukt til lagring av alt mulig annet stæsj til nå. Men tenker jeg utsetter det litt til, babyen kommer jo ikke til å trenge eget rom på leenge, så vi får sikkert "låne" litt plass i skapet til vesla så lenge;-) Det er sant, det er jo ikke noe hast. Skulle ønske jeg klarte å la det ligge en stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 19. desember 2012 #156 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Her blir gjesterommet om til barnerom, og kontoret blir kombinert med gjesterom. Tassen skal selvfølgelig sove med oss den første tiden, så ingen hastverk her heller Men babyklærne må komme seg på plass - et eller annet sted. Lurer på å kjøpe en ekstra kommode til å ha i gangen utenfor badet, og fylle den opp med håndklær og barnetøy.. Hmm.. *bablebable* Oi, spennende med navn, asså!! Si gjerne ifra hvis du vil dele! Du sover sikkert søtt allerede, Asanti, men uansett - god natt!! Endret 19. desember 2012 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 20. desember 2012 #157 Del Skrevet 20. desember 2012 Her blir gjesterommet om til barnerom, og kontoret blir kombinert med gjesterom. Tassen skal selvfølgelig sove med oss den første tiden, så ingen hastverk her heller Men babyklærne må komme seg på plass - et eller annet sted. Lurer på å kjøpe en ekstra kommode til å ha i gangen utenfor badet, og fylle den opp med håndklær og barnetøy.. Hmm.. *bablebable* Oi, spennende med navn, asså!! Si gjerne ifra hvis du vil dele! Du sover sikkert søtt allerede, Asanti, men uansett - god natt!! Kanskje en gang senere at jeg deler navnet. Vi flytter å om på rom, men det skader ikke for det er nok rom å ta av. Også må vi kjøpe gjesteseng på nyåret for det har vi faktisk ikke. Kanskje påtide. Pappa spurte meg sist jeg var innom dem om hvilken farge jeg ville ha på rommet mitt hos dem. Da fant jeg jo ut at han og mamma planlegger å gjøre klart et rom til meg hos dem som jeg kan bo på før og etter fødsel når samboer ikke er hjemme. Det er veldig koselig. Men jeg driver jo å gjør iklart til dem her. Jaja, vi tenker likt værtfall. Ekstra kommode i gangen har jeg å her. Man finner alltid noe å ha i, også er det jo litt dekorativt. Nå skal jeg spise frokost så dra på besøk til en venninne som er hjemme på juleferie, vedder på at hun gleder seg enormt til å se babymagen! Så blir det julekaffe på jobb. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 22. desember 2012 #158 Del Skrevet 22. desember 2012 I går ringte jordmor tilbake ang hjemmefødsel. Hun sa at dessverre siden jeg har termin i påsken blir det nok ikke å gå. Men vi skal ha flere samtaler om angsten slik at det planlegges for at jeg skal få en best mulig opplevese og ikke føle at jeg blir tvangshold på sykehuse full av panikkanfall. Det verste for meg er tiden etter fødsel og hun sa at om alt er bra kan jeg få dra hjem etter 2 timer og ha hjemmekontroller med jordmor. Nå er alle julegaver levert til sine rette eiere, maten er handlet inn og vi kan starte julekosen for fult. Idag blir det middag med svigerfamilien på hytten. Gleder meg. Snart lillejulaften og juletre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 22. desember 2012 #159 Del Skrevet 22. desember 2012 Så dumt at det ikke blir hjemmefødsel Heldigvis er angst noe man absolutt kan gjøre noe med, så hvis jeg var deg ville jeg gått til fastlegen og fått en henvisning til psykolog. Friskmeldingsraten til de som lider av angst er høy ved behandling, så det er god sjans for at du kan få et overlevlig sykehusopphold hvis du begynner å jobbe med det nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 22. desember 2012 #160 Del Skrevet 22. desember 2012 Så dumt at det ikke blir hjemmefødsel Heldigvis er angst noe man absolutt kan gjøre noe med, så hvis jeg var deg ville jeg gått til fastlegen og fått en henvisning til psykolog. Friskmeldingsraten til de som lider av angst er høy ved behandling, så det er god sjans for at du kan få et overlevlig sykehusopphold hvis du begynner å jobbe med det nå Har prøvd psykolog, men blir alltid avvist fordi jeg er for oppegående og frisk til å bli prioritert. Og privat psykolog koster for mye til at jeg har råd til det. Klarer meg fint, er bare enkelte situasjoner som kan bli ille. Men regner med at disse forsvinner mer ettervært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå