Gå til innhold

Asanti's Dagbok

Gjest asanti

Anbefalte innlegg

Grattis med 25 uker, Asanti :strix:

Skjønner at du gleder deg til din kjæres hjemkomst! Gjett om HAN gleder seg, a!! Oioioi :hjerte: Når han får se deg og fine magen din :gravid:

Takk. :)

Ja han gleder seg veldig, og nå får han nok kjenne litt spark han også. Endelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig fant jeg ut hvor man finner slike fine lister, bedre sent enn aldri. ;)

Unnfangelsen finner sted omkring:

4. juli 2012

Hjertet begynner å slå:

29. juli 2012

Embryoet beveger seg:

22. august 2012

Alle indre organer er ferdig formet:

29. august 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

29. august 2012

Risiko for spontanabort avtar:

12. september 2012

Kvalmen avtar for de fleste:

19. september 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

26. september 2012

Fosteret svelger og tisser:

10. oktober 2012

Tid for ultralyd:

17. oktober 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

24. oktober 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

7. november 2012

Fosteret begynner å høre:

28. november 2012

Du er nå 25 uker på vei:

12. desember 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

26. desember 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned:

30. januar 2013

Svangerskapspermisjonen begynner:

8. mars 2013

Antatt termindato:

29. mars 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er spennede å se når alt har skjedd og skjer videre. Er ikke så mangle linjer igjen der nå. :)

Igår var formen elendig, kjentes ut som om at jeg var påtur å få en kraftig forkjølelse og magevondt. Kaldtsvettet, uro i kroppen og varm, men kunne ikke måle så mye feber heldigvis. Men i morges våknet jeg til en vondt øye, så jeg misstenker en betennelse som skapte ubalanse i kroppen. Jeg har aldri hatt det før så jeg vet ikke, men har fått time hos legen senere idag. Har dessverre null tålmodighet når det kommer til vondt rundt øynene når det er der migrenen sitter hos meg. Så vil helst ha dette bort med en gang!

Igårkveld kunne jeg forresten merke godt hvordan lille bevegde seg, har bare kjent spark og dult nå og da til nå siden morkaken ligger framst. Men igår var det virkelig rytme i det den gjor. Håper den gjør mer av det idag så jeg kan nyte det istede for å ligge å stresse over kroppens ulage. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, håper du slipper unna verste forkjølelsen. Men vi gravide er vel ikke immune mot "vanlig sykdom", heller tvert i mot, så vi må vel bare ta det som kommer...:-) Var selv syk for noen uker siden. Og mer enn noen gang gjelder: Ta det heeelt med ro, lytt til kroppen, godta at du er syk og la sofaen bli din beste venn;-)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at det ubehage jeg følte igår var pga øye, har nå fått salve mot betennelse der. Ellers så nyser jeg jo hver dag, meen begynner bli vant med det nå. Men når formen er som den var igår så ligger jeg med god samvittighet å ser serier så lenge jeg orker. Noe forkjølese er ikke ønsket her. :)

Ellers så fant jeg ut at Bare Barn har 20% på bilstoler ut denne uka! Mulig det bare er her lokalt, men man vet aldri. Så jeg skal senere idag å kjøpe den. Sparer fort nesten 800kr på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg tror at det ubehage jeg følte igår var pga øye, har nå fått salve mot betennelse der. Ellers så nyser jeg jo hver dag, meen begynner bli vant med det nå. Men når formen er som den var igår så ligger jeg med god samvittighet å ser serier så lenge jeg orker. Noe forkjølese er ikke ønsket her. :)

Ellers så fant jeg ut at Bare Barn har 20% på bilstoler ut denne uka! Mulig det bare er her lokalt, men man vet aldri. Så jeg skal senere idag å kjøpe den. Sparer fort nesten 800kr på det. :)

Man blir så glad av slike tilbud! Det er jo svindyrt å handle inn alt de små trenger, så da hjelper det med alle rabatter og tilbud man kommer over :)

Takket være deg brukte jeg "bare" 900 på ting til mini sin seng og vogn på Kid her om dagen, istedet for 12-1300, og det er jo fint! Fint man sier ifra om slik :jepp:

Jeg ser de har tilbud på Stokke tripp trapp stol med newborn sete nå om dagen også, så vurdere å kjøpe der også. Skal dere ha det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere. :) Øye føles bedre ut nå etter litt salve og har prøvd å holdt meg opptatt i hele dag så jeg ikke sitter å irrterer meg over det. Hehe.

Veldig fornøyd med dagens kupp, og alle andre kupp jeg har kommet over. Nå har jeg altså kjøpt bilstol m/ base, Stokke tripptrapp og alt den lille trenger i sengen av dyner og slikt på tilbud. Woho! :danse:

Har ikke kjøpt newborn-sete siden jeg får låne det av en venninne. Men jeg ville heller ha kjøpt det enn vippestol. Newborn-sete kan stå alene på gulve og vugge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øye og formen er bedre idag. Sov faktisk ganske bra inatt også, har slitt veldig med søvn de siste ukene så har sove mest fra 8-12/13 om dagen. :(

Sovnet halv 3 inatt å våknet 11. Framgang gitt. :)

Nå har jeg pinet meg igjennom en lang dusj med litt ekstra touch-up siden mannen kommer hjem. ;) Gud det er ikke lett å bli større. Må nesten bare flire av meg selv.

Nå er det ikke så mange timer igjen til han kommer. Skal prøve å få ryddet litt her imens. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du begynner å føle deg litt bedre. :klem: Håper du får en super helg sammen med din kjære! :hjerte:

Det var utrulig godt å få han hjem igjen. Endelig noen andre å prate med enn magen og katta. :fnise: Og det var mye lettere å sove inatt. Deilig!

Ha en fin helg My. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25+5

I dag har vi vært på kontroll hos jordmor, alt var som det skulle. Og vi fikk sagt ifra om at vi ønsker mer informasjon om hjemmefødsel. Spent på å høre tilbake fra jordmor ang det. :)

Ellers har vi vasket litt og handlet inn litt mer til jul. Oppdaget at vi handlet nesten bare godis og det man trenger til å bake. Men hva gjør det når man er invitert på middag nesten alle dager i jula? Bare å spise ut av fryseren fram til da. ;)

Skal se om jeg får laget en utstyrtsliste for nå begynner vi å få en del i hus. Og kanskje en tippeliste? Vi vet jo ikke kjønnet så dette kan jo veldig spennende. :babyjente::babygutt:

Vi var sammen med svigers igår, og det navnet vi hadde bestemt oss for til jente som er mellomnavnet til farmoren til samboer var tydeligvis feil. Noen som ikke har så godt hukommelse? ;)

Men det hun faktisk het var mye finere! Falt helt for navnet og oppdaget at det til nå bare har vært 84 stykker i Norge som har hatt det navnet. Koselig. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lillesky: Jeg tror du har ei lita tulle i magen din, jeg :Nikke:

Navn er gøy!!

Da ligger tippelisten og utstyrsliste på første innlegg i dagboken. Du er ført opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper jente :nigo:

Å så spennende at dere vurderer hjemmefødsel da. Det er jo tøft gjort :nigo: Det blir spennende å se om det går slik :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper jente :nigo:

Å så spennende at dere vurderer hjemmefødsel da. Det er jo tøft gjort :nigo: Det blir spennende å se om det går slik :jepp:

Da er du ført opp. :)

Ja, når man har ganske sterk angst så tror jeg at det vil bli en finere og lettere fødsel og barselstid om jeg får gjøre det hjemme i mine trygge omgivelser. Så håper det lar seg gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmefødsel med nr.1! Fantastisk! :strix:

Jeg tenkte å gjøre det med nr 2, for jeg tør ikke første gangen. Du er kjempetøff, Asanti, og jeg støtter deg 100%!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...