Gå til innhold

Når en forlater oss..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ene forelderen til samboeren min har kreft som er vanskelig å fjerne. De prøver, men den ser ut til å stadig komme tilbake. Dette kan på et tidspunkt ende med verst tenkelig utfall -dessverre.. Dersom dette skjer, ønsker jeg å støtte og være der for samboeren min. Hvordan kan jeg gjøre dette på best mulig måte? Jeg vet at man føler seg hjelpesløs i en slik situasjon, og at de pårørende har det enda verre, men jeg vil virkelig støtte og være der. Spørsmålet er bare på hvilken måte?

Anonym poster: 2b87608766c1842e5cefcdceed1a5cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør ham! Det er han som kan gi deg det beste svaret, når dette gjelder ham selv. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Spørre samboeren din om det. Kanskje samboeren din ikke vet, ikke vil tenke på det eller er veldig bekymret for at du skal ikke støtte- Det beste du kan gjøre er å la samboeren din ikke bare vite at du vil være der, men få den til å føle seg trygg. Dritt å gå rundt grøten hele tiden og ikke vite hvordan man skal kommunisere. Sånn kan gjøre forholdet deres vanskelig. Men du kan også sjekke ut neon greier på nettet.. er alltid noen støtteapparat hvor du kan ringe, eller nettside med "vanlige spm" i en lignende situasjon og folk som har peiling. Dere er ikke alene om dette. Lykke til <3

Har du forresten støttet han/hun i en lignende situasjon før? Gjør uansett der som føles naturlig, ikke tenk så mye på rett/galt.. samboeren din er nok glad i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal helt klart spørre dersom det skjer, men jeg tenkte å være litt forberedt slik at jeg ikke handler feil -vil virkelig være til stede. Samboeren min vet at jeg støtter og er her som best jeg kan, så det er ikke en frykt heldigvis:) Takk for tips, kittycat. Skal titte litt rundt og se om det dukker opp noen tips for andre i samme/lignende situasjon.

Nei, heldigvis har ingen av oss gått igjennom dette tidligere. Tenkte kanskje at det kunne være noen her som har gått gjennom noe lignende.

Anonym poster: 2b87608766c1842e5cefcdceed1a5cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...