Gå til innhold

Frekkhetens nådegave, hva er det frekkeste du har opplevd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg gikk på butikken i dag ble jeg utsatt for noe veldig merkelig og frekt. Jeg stod og så på et plagg og la det tilbake, da ei dame plutselig begynte å kjefte på meg. Hun sa Hun sa at jeg ikke måtte slenge klesplagget så "stygt" tilbake på plass. Jeg trodde hun jobbet der, men det gjorde hun ikke. Hun kjeftet på meg om hvor utrolig dårlig gjort det var av meg å "slenge i fra meg" plagget på den måten. Jeg sa til henne at hun ikke hadde noe med det å gjøre, og at kunder flest ikke bretter sammen plagg helt perfekt slik en ansatt av butikken skal gjøre. Jeg prøvde å komme meg unna samtalen for hun hetet seg opp, men det var ikke til å unngå. Jeg håpet å bli ferdig med det, men da jeg gikk tilbake stod hun og snakket om meg og "rotingen min" til en ansatt i butikken.

Jeg tenkte at det er greit at enkelte folk kan ha problemer med andre mennesker, men ikke at de driver å "sladrer" til personalet om en så liten filleting som å legge genseren to cm for langt til venstre på benken. Det var veldig forstyrrende da hun igjen begynte å bable om det samme, og hun snakket til meg som om jeg var en liten drittunge. Jeg gjentok "de fleste legger klærne ned på den måten", og da utbrøt hun "ja, men du kan jo begynne med deg selv!" på den mest frekkeste måte. Jeg er helt rystet, det er det verste jeg har opplevd, også et villt ukjent menneske i en butikk. Hun holdt en frekk tone og det ble en trykket stemning. Jeg opplevde det som flaut, for det var garantert noen som hørte på. Jeg tok ansvaret som den "voksne" og beklaget til den ansatte, og hun sa at det var helt greit og ingen problem.

For å forklare nærmere så tittet jeg på ET eneste plagg før jeg la det ned igjen. Nei, jeg brettet det ikke helt perfekt, men jeg slang det ikke på benken heller. Jeg la det på samme sted som jeg fant det. Så da hun begynte å snakke om manglende folkeskikk, så var det vel seg selv hun siktet til. Jeg vil ikke henge ut damen, for hun kan ha hatt en jævlig dårlig dag eller noe som har skjedd, men det er ingen tvil om at hun hadde problemer. Jeg håper at jeg aldri opplever noe lignende igjen, og hun ødela rett og slett dagen min. :kjempesinna:

En sak har alltid to sider, men det er ingen tvil om hvem som hadde rett her.

Anonym poster: 56fb822957575a4979c1f9af06e1fbe9

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg gikk på butikken i dag ble jeg utsatt for noe veldig merkelig og frekt. (klipp)

Anonym poster: 56fb822957575a4979c1f9af06e1fbe9

Ikke sjans i havet for at jeg klarer å brette plagg pent heller, jeg gjør akkurat som deg. Jeg bretter dem, men det er fortsatt godt synlig at de ikke er profesjonelt brettet for å si det slik.

Dama høres ikke riktig vel bevart ut, huff. Hun er sikkert en sann plage for de stakkars familiemedlemmene hun måtte ha.

Anonym poster: 4119d81dfd39a31798c58198f48dfd1f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på skole i videregående oppdager jeg at en fra klassen min også skal gå der. Jeg ble glad fordi jeg da ikke var på ett ukjent sted helt uten kjente mennesker. Andre skoledag kommer to av de nye "klassevenninnene" mine og spør om det er sant det min tidligere klassekamerat hadde fortalt om meg. Det tok henne bare en første skoledag å ødelegge alle mine år på videregående. for nå hadde jeg rykte som HORE blant helt ukjente mennesker.

Anonym poster: 0a990b1769efd2be668294cfa6d69aee

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for tiden bosatt i ei boligblokk, med garasje i kjelleren. Ned til denne garasjen er den en bakke med sving på, og en automatisk garasjeport som trenger en "fjernkontroll" for å åpnes. Styreformannen var så grei å gi oss en ekstra siden jeg har en scooter nede i garasjen, slik at jeg slipper å plages med porten hver gang jeg skal ut eller inn. Dette har fungert kjempefint, helt til nå.

I går kom jeg hjem fra jobb rundt klokken 22, og triller sakte ned bakken, slik jeg alltid gjør i tilfelle det skal komme noen ut av garasjen, eller at noen står innenfor porten. Når jeg kommer rett utenfor oppdager jeg at det står to damer rett foran porten på innsiden, så jeg stopper for å vurdere situasjonen og gi dem muligheten til å flytte seg litt. Damene blir bare stående og niglane på meg lenge, helt til porten begynner å gå ned av seg selv, og jeg prøver å trille scooteren innenfor slik at jeg slipper å bli most. Jeg åpner visiret på hjelmen og spør om jeg får lov til å komme forbi, hvorpå jeg får en skyllebøtte fra en annen verden om at jeg holdt på å kjøre ned hunden til den ene damen! Jeg ser meg rundt, og får øye på en liten kjøter som løper rundt blandt bilene uten bånd, og en sjokkert mann som prøver å jage hunden vekk fra bilen sin.

Jeg ber om unnskyldning, og hinter om at det hadde vært en fordel å ha bånd på hunden, slik at hun kunne ha kontroll, hvorpå jeg mottar nok en skyllebøtte om ufordragelig oppførsel, "frekke ungdom" og at jeg ikke har noen til å gjøre nede i garasjen. Jeg har nettop sitti på jobb og fått kjeft i fem timer av ufordragelige mennesker per tlf, i tillegg til at jeg er relativt dårlig og holder på å drite meg loddrett ut, så jeg ber damen pent om å flytte seg litt, slik at jeg får kjørt inn og parkert. Damen flytter seg type tre cm og legger armene i kors som om hun sier "mhm, bare prøv deg!" jeg lirker meg og scooteren forbi, og passer nøye på å ikke komme i nærheten av drittbikkja hennes, som løper ved siden av scooteren og bjeffer av full hals, mens dama roper noe om at jeg skal ha meg ut av garasjen fordi det bare er de som bor der som har lov til å være i garasjen. (hvordan i alle dager mente hun at jeg kom meg inn hvis jeg ikke hadde nøkkel eller fjernkontroll til porten? Og scooteren har stått ganske åpenbart inntil en vegg i over to år, så jeg har mer tro på at det var hun som ikke hørte hjemme der)

Damen småjogger etter meg og gir meg en skyllebøtte jeg aldri kommer til å glemme, om at jeg har kjørt over hunden hennes, hører jeg ikke hvordan den klynker? Bikkja står to meter unna og pisser på en bil. Jeg smeller igjen lokket på scooteren så det gjaller i garasjen, og både bikkja, dama og de to andre borte ved porten skvetter, og så går jeg uten å ofre hverken bikkja eller dama et blikk. Makan.

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åeh! Kjenner jeg blir sur på dine vegne :kjempesinna:

Drittkjærring!

Anonym poster: 8798e17cd0c89e04aac3297c65e03bdf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne anonym.

Jeg skulle feire bursdagen min for to år siden, før jeg skulle returnere til studiestedet mitt, og fordi mamma hadde blitt syk ble vi enige om at bursdagsfesten min og en slags avskjedsmiddag (som var for meg og en kompis som skulle til utlandet det året) skulle bli holdt hos en felles venninne.

Alt er helt fint, og jeg får bekreftet av denne venninnen at ja vi kan komme til henne og det skal bli bra. Så jeg sender en sms til kompisen vår og sier vi kan ta med et par ting og hjelpe til med å sette opp alt som skal gjøres klart. Noe han er enig i, og vi gir samme beskjed til denne venninnen vår.

Alt er ok.

Vi sender ut invitasjonene og gleder oss.

Så dagen før, på ettermiddagen får jeg plutselig en sms om at hun kom på noe hun hadde glemt med noen andre. Et opplegg som hun vil være med på.

Hun visste meget godt at vi ikke kunne ha det noe annet sted.

Det endte opp med at hele festen/middagen ble avlyst. Kompisen min ble utrolig irritert og sendte henne en litt stygg melding.

Det jeg ble mest såret over var at hun heller valgte å dumpe sine to gode venner for å henge med folk hun ikke er så godt kjent med, og i tillegg rett før vi skulle reise. Og ikke minst min bursdag!

Man kan trygt si at vi ikke er gode venner lengre, og jeg tar sjeldent kontakt..

Anonym poster: 60c6348431c150570cd2d9b747746a1c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler at jeg selv er verdens mest hissige person, for jeg "klikker" i vinkel nesten daglig pga "gud og hvermann" som er egoistiske/frekke. Blir faktisk så rasende at jeg nesten blir fysisk dårlig. Meeeeen, det er en annen historie. Har derfor opplevd mye provoserende, men én ting skiller seg klart ut fra de hverdagslige provokasjonene:

For noen år tilbake var min kjære og jeg på ferie i utlandet. En kveld vi satt på restaurant og spiste, fikk vi servert en kurv med brød/smør mens vi ventet på maten. (Dette hadde vi ikke bestilt, men regnet med at det var en hyggelig (gratis) gest, siden det hadde vært det på flere andre restauranter vi hadde vært på.) Spiste opp.

Da vi senere fikk regningen, sto det oppført. Ikke rare greiene, egentlig, men det er prinsippet. Vi trodde de bare hadde gjort en feil og gjorde de oppmerksomme på det. Kelneren hentet sjefen for å ordne opp i dette. Vi var høflige og spurte om det var riktig. Da tente idioten på alle pluggene med én gang og kunne ikke skjønne hvordan vi kunne spørre om det, siden vi hadde spist opp brødet/smøret. Vi ble jo paffe, men forholdt oss likevel rolige da vi forklarte at vi trodde det var en hyggelig gest, for det var vi vant med fra andre restauranter. Husker ikke nøyaktig hva den store jævelen sa da, men han spurte iallfall om vi ikke var vant til å betale for maten der vi kom fra. Da rant begeret over for meg, og jeg gjorde ham oppmerksom på at siden vi ikke hadde bestilt det, så regnet vi med at det var gratis.Jeg var nå minst like rasende som ham, og vi kranglet som bare h......! Dette var på en uteservering, og han og jeg stod midt i mengden, og "alle" fulgte med på oss. Holdt på ganske lenge med det, for når jeg først er i gang, gir jeg meg ikke med det første. Av en eller annen grunn hadde han skjønt at vi var norske, og han topper det hele med å si: " Dere er dumme! Alle nordmenn er dumme!" Det er servicen sin, det :hakeslepp: !

Nå er det såpass lenge siden at jeg har fått det litt på avstand, derfor er det nå egentlig bare helt latterlig å tenke på. Men der og da måtte jeg kontrollere meg skikkelig for å ikke slå til fyren. Og som restaurantsjef, så er det jo faktisk han som dummet seg ut totalt i alle gjestenes påsyn :fnise: . Needless to say, men har aldri spist på den restauranten siden...

Anonym poster: 2375adbd7dbdee6b3702521267d1f8be

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å ta betalt for brød, en aperitif, eller brødstenger/saltstenger som står på bordet, eller enda frekkere "napkin" avgift eller service fee, er ganske vanlig. Jeg reiser mye og opplever dette stadig vekk.

Det å krangle er nytteløst. Jeg betaler alltid 10-15% tips. Opplever jeg det ovennevnte regner jeg ut 10%, og trekker ut det de har lagt på utover maten jeg har spist. Enkel løsning, ingen behov for krangling og dårlig stemning.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det opplevde min mor og jeg også på en restaurant! Vi fikk brød, men siden ingen av oss spiser brød ble det stående urørt, vi lurte litt på hvorfor vi fikk det siden vi ikke hadde bestilt det, men lot det være. Så kom regningen, han ville nemlig ha betalt for brødet selv om vi ikke hadde bestilt det.

Jeg husker ennå min mors reaksjon (hun krangler sjeldent om slike ting), men neimen om hun ville betale for brød som vi ikke hadde bestilt eller tålte :ler:

Vi slapp å betale, men fikk en del sure blikk fra kelneren når vi gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som stusser på å få brød servert på restaurant i utlandet, eller enda verre, blir sinte over det. Dere kan da umulig reise særlig mye? Og hvorfor forsøker dere ikke å sette dere inn i vaner og kulturer dit dere drar? Veldig mange steder er det en selvfølge å sette brød på bordet når gjestene kommer. Og det er det en selvfølge å betale for.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som stusser på å få brød servert på restaurant i utlandet, eller enda verre, blir sinte over det. Dere kan da umulig reise særlig mye? Og hvorfor forsøker dere ikke å sette dere inn i vaner og kulturer dit dere drar? Veldig mange steder er det en selvfølge å sette brød på bordet når gjestene kommer. Og det er det en selvfølge å betale for.

Jeg har reist ganske mye faktisk, og jeg har opplevd de aller fleste gangene at de spør om vi vil ha brød til, får jeg likevel brød stopper jeg dem lenge før ved å si ifra om at jeg ikke tåler brød. Dette var dog ikke i det store utland, men her hjemme i Norge...

Uansett man skal ikke betale for noe man ikke har spist/tåler/ bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passende navn på denne tråden, for her har vi enda et konkret eksempel på hvor jævla frekke folk kan være :balltre: !

Hva vet vel DU om det du stiller spørsmål ved her?!?!?

1) Jeg har reist mye!

2) Jeg hadde vært i det landet maaange ganger tidligere (og senere), men aldri opplevd å ha måttet betale for det. (Da hadde jeg vel for :kjempesinna: ikke stusset på det i utgangspunktet!)

3) Om jeg hadde satt meg inn i landets kultur/vaner??? Se punkt 2, så er det opplagt.

Forøvrig mistet du visst noe av innholdet underveis: kelnere skal uansett ikke klikke helt når h*n får et slikt spørsmål av en gjest.

Til deg som skrev det siterte innlegget: les gjennom innlegget ditt en ekstra gang før du poster neste gang; kan jo hende du må omformulere litt for å unngå evt misforståelser... Maken til nedlatende holdning til en KG-bruker er det lenge siden jeg har sett her inne. Har flere sannhetens ord jeg skulle servert deg, men har verken tid eller lyst til å sløse bort mer energi på deg. Har bedre ting å gjøre. Ha en fantastisk dag!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... Maken til nedlatende holdning til en KG-bruker er det lenge siden jeg har sett her inne. Har flere sannhetens ord jeg skulle servert deg, men har verken tid eller lyst til å sløse bort mer energi på deg. Har bedre ting å gjøre. Ha en fantastisk dag!

Det må være slitsomt å ha det slik. Tro det eller ei, mitt svar var ikke ment nedlatende til deg. Eller spesifikt til deg i det hele tatt. Det var ment som den undringen det er formulert som.

Ha en fantastisk fin dag du også, og takk for at du ga meg en god latter :)

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle selge en konsertbillett, og hadde avtale med en veninne om at hun skulle kjøpe den. En klassekamerat visste om dette, og når han traff veninnen min sa han til henne at jeg hadde sagt at han skulle ta imot pengene for billetten, og veninna mi skulle få billetten av meg senere.

For det første så hadde vi aldri avtalt det. For det andre fikk jeg ikke pengene av klassekameraten, selv om jeg maste på han hver dag. (1200 kr) Det kom etterhvert fram at han hadde brukt opp pengene selv, for noen deler til bilen sin!

Da ble jeg helt satt ut, og ganske forbanna. Men ikke søren om han ville gi meg mine penger, det hadde han jo ikke råd til... Til slutt måtte jeg gå til dama hans, og kreve pengene, ellers skulle jeg anmelde det. Det endte med at hun betalte pengene av egen lomme..

Anonym poster: d2972b7ba232122259e095564762f0c4

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle selge en konsertbillett, og hadde avtale med en veninne om at hun skulle kjøpe den. En klassekamerat visste om dette, og når han traff veninnen min sa han til henne at jeg hadde sagt at han skulle ta imot pengene for billetten, og veninna mi skulle få billetten av meg senere.

For det første så hadde vi aldri avtalt det. For det andre fikk jeg ikke pengene av klassekameraten, selv om jeg maste på han hver dag. (1200 kr) Det kom etterhvert fram at han hadde brukt opp pengene selv, for noen deler til bilen sin!

Da ble jeg helt satt ut, og ganske forbanna. Men ikke søren om han ville gi meg mine penger, det hadde han jo ikke råd til... Til slutt måtte jeg gå til dama hans, og kreve pengene, ellers skulle jeg anmelde det. Det endte med at hun betalte pengene av egen lomme..

Anonym poster: d2972b7ba232122259e095564762f0c4

Wowblink.png Det er ikke lengre under kategorien "frekt", det er jo regelrett tyveriangry.png

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye frekt man kan oppleve her og der, men noe som skjer veldig ofte, og som irriterer meg grenseløst er dette: man er i en matbutikk. Kun én kasse åpen og laaaang kø. Når endelig en annen kasse blir åpnet, er det gjerne luringene bakerst som nesten setter liv og helse på spill (satt på spissen!) for å bli først der. Forferdelig frekt :frustrert: ! Skjønner ikke hva det er med folk, om de er dumme eller egoistiske eller en kombinasjon av disse :vetikke: . Skjedde senest i dag, men jeg gjorde damen høflig, men bestemt oppmerksom på at det vel var min tur nå..? (Hun som var foran meg la på et helt lass med matvarer på båndet, og det tok veldig lang tid.) Hun ble flau og unnskyldte seg, og lot meg gå først :) . Håper hun lærte noe.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er frekt jeg ,det er jo en ny kø.

Ja, men det blir jo å snike. Det er jo logisk og det eneste rette at den som har stått lengst og ventet i en kø bør komme først når det blir ny kø.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Når man studerer må man ikke få lov av noen til å fjerne navn fra oppgaver! Dette kan man faktisk gjøre som det passer seg, om man er frekk og slem nok. Slik jeg ser det, gjorde Lykkerusen oppgaven sin, og det var ufattelig dårlig gjort av de andre å stryke navnet hennes. Atpåtil brukte de hennes arbeid likevel. Det skulle ikke vært mulig å oppføre seg sånn.

"Ergo, du tar feil ;)"! (Å bruke blunkefjes på slutten av en slik setning passer seg ikke. Det viser en "se-der-ja-du-tok-feil-ekkel-holdning").

Ojjjj noen er hårsåre!! ;)

Du er vel gammel nok til å skjønne at hvis historien til den personen med studieoppgaven hadde vært sann, så hadde hun kunnet gå til professoren i faget og bedt om å få sitt navn på oppgaven! Enten utelater hun detaljer, eller så er hun fullstendig idiot som ikke gjorde mer for å få navnet sitt på oppgaven - det hadde bare vært å gå en tur til professorens kontor.

Anonym poster: ebafff0061f66a6b5c42284e779adbcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...