Gå til innhold

Var det uhøflig av han?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min kjæreste og jeg hadde avtalt en hyggelig kveld sammen. Hadde bestilt pizza og rigget oss til med filmer vi skulle se. Da ringer telefonen og det er dama til kompisen som hans som spør hvar han er. Jo han er hos meg sier han.Jo hun vil ha han til å være sjåfør samme kveld og det er en laaang kjørerute et par mil hver vei og de skal hente den og den på veien , men han kan jo bare bli med på festen han også om han vil. Og vet dere hva han sier ja til oppdraget uten å blunke så nå sitter jeg her og er eitendes forbanna! Overdriver jeg? Og burde jeg gi han en lærepenge, ikke snakke til han på en god stund nå? Sa klart ifra hva jeg mente om oppførselen hans da han dro nettopp. Drittsekk! :frustrert:

Anonym poster: c686fca1606beed05e6c66bd65203f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da viktig å stille opp med kjøring når noen trenger det. Viktigere enn å være med deg hvertfall.

Anonym poster: 21985408d788b6b7990bba9a50def2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. kom litt uklart fram i all frusrasjonen, men det var altså dama til kompisen som ringte min kjæreste og lurte på hvor min kjæreste var og om han ville være sjåfør for henne , kompisen og to andre.

Anonym poster: c686fca1606beed05e6c66bd65203f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minde09

Jeg ville invitert venninner over, evt gått ut på byen sammen med dem. Kveldens avtale var allerede brutt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da viktig å stille opp med kjøring når noen trenger det. Viktigere enn å være med deg hvertfall.

Anonym poster: 21985408d788b6b7990bba9a50def2dd

:hakeslepp:

Anonym poster: cb3f7746bde384e78f440a3cfa61b6d9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viktigere å være populær hos alle andre enn deg? Han tar det litt for gitt, spør du meg. Og ja, det var uhøflig.

Anonym poster: 76b7fda9b10f3a80184e95ee6fa762d0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der var litt vrien. Det er viktig å stille opp for venner så ofte som mulig når man blir spurt, samtidig som det er viktig å stille opp for dama si. Dette går jo ikke opp.

Blir han med på festen også, uten å ta med deg?

Det bør du snakke med han om. Å hjelpe venner er greit det, men det er jo ikke helt greit å overse dama si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff skjønner at du er skuffet, dette er veldig uhøflig! Det har du all rett til å reagere på, hadde dere bare uplanlagt sløvet og ikke ordnet pizza og film så kunne jeg sikkert godtatt det hvis min kjæreste dro, men ikke i dette tilfellet.

En gang avtalte jeg flere dager i forveien med en eks (mens vi var sammen selvsagt) at han skulle komme til meg en lørdag, jeg fortalte at jeg hadde kjøpt inn biff og tilbehør, og is til dessert. Jeg sendte han en sms på lørdags formiddag om vi kunne avtale et tidspunkt så jeg kunne planlegge matlagingen, etter et par timer svarte han "ops mamma kom plutselig på døra, hun sa ikke i fra på forhånd, snakkes senere" eller noe i den duren. Siden mora bor et par timer unna så var den grei, men det var ikke greit at jeg ikke hørte noe mer fra han den dagen, at han tok ikke tlf når jeg ringte på kvelden, og at han ikke ga lyd i fra seg før neste kveld, og da fortalte at mora bare var der en liten tur og resten av kvelden "sløvet han hjemme og hørte ikke mobilen". Og senere så jeg på facebook at han hadde vært sammen med ei "venninne".

Man skal ikke godta å bli behandlet sånn som du har blitt, selv om han er ærlig med at han dro for å være sjåfør. Vært lenge sammen? Trur jeg hadde revurdert det forholdet hvis en fest er viktigere for han enn mat og film som er planlagt og dere hadde faktisk begynt med planene. Vil du ha det sånn flere ganger fremover? Si tydelig i fra at dette ikke var greit, uten å hudflette han, da er det mindre sjanse for at han gjør det igjen. Sier du ingenting så trur han at det er greit, selv om hvis du ble sur der og da når han dro.

Håper det ordner seg bra for deg uansett hva som skjer! :klemmer:

Anonym poster: 11c50b2f070bc4e4a7b8b1c3a92e1456

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han blir med på festen også, og han bare dro med den største selvfølge. Er det et slik forhold jeg vilo ha? Nei, Hører med til historien at han aldri tør si nei til noe som helst. Bare til meg.

Anonym poster: c686fca1606beed05e6c66bd65203f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der var litt vrien. Det er viktig å stille opp for venner så ofte som mulig når man blir spurt, samtidig som det er viktig å stille opp for dama si. Dette går jo ikke opp.

Blir han med på festen også, uten å ta med deg?

Det bør du snakke med han om. Å hjelpe venner er greit det, men det er jo ikke helt greit å overse dama si.

Nei, jeg syntes ikke dette er så vrient. En ting er å stille opp for venner, noe helt annet er det hvis vennene forventer at du kaster det du har mellom hendene og stiller opp. Med mindre det er krise som at noen trenger skyss til sykehus e.l. så er det ikke greit å forvente at man stiller opp på kjøring på umiddelbart varsel. Skal de ha fest, burde de spurt han i mye bedre tid i forveien om han kunne tenke seg å kjøre.

Om man har venner som blir sure for det, så tror jeg nok at man trenger en prat med disse vennene og heller revurderer litt hvis de ikke skifter oppfatning etter samtale.

Anonym poster: 07061d36e4cbc8b32b17b25fd7d99d39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Ja, det var uhøflig. Dere hadde avtalt en kveld sammen, da går det an å si nei til venner. han burde i hvert fall ha spurt deg om du syns det var greit at han dro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja han blir med på festen også, og han bare dro med den største selvfølge. Er det et slik forhold jeg vilo ha? Nei, Hører med til historien at han aldri tør si nei til noe som helst. Bare til meg.

Anonym poster: c686fca1606beed05e6c66bd65203f6d

Hadde det vært ok for deg dersom han hadde spurt om du ville være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Du skulle jo blitt invitert du også, og så hadde det blitt deres avgjørelse i felleskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

dårlig oppførsel!

Anonym poster: 7bddbd059c732f225ce0af31fdca98b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært ok for deg dersom han hadde spurt om du ville være med? Jeg synes han kunne vist meg som kjæreste respekt ved å spørre meg. jeg blir jo på en måte litt latterliggjort når han gjør det slik og nei det er ikke første gang nei.liksom hun kjæresten til <ståle det ikke er så farlig med for han hopper uansett når vi ringer. Er en følelse jeg har sittet med i ti år. var slutt i to år da jeg fikk nok men han tryglet seg tilbake. Greia er at siden han i det meste oppfører seg slik føler jeg meg uttrygg, ikke for at han skal gjøre noe galt men pga den manglende respekten og ryktet som par vi viser utad. Han signaliserer utad "å du vet det er ikke så nøye med forholdet vårt altså,,"ja hva lurte du på,stiller parat jeg til enhver tid for dere jeg vet du"Og folk har begynt å ta det for gitt, Føler meg som hun uten selvrespekt om jeg ikke setter foten ned nå for vi har hatt oppvask om dette så mange ganger før, og han lovte bot å bedring. Jeg ba han da han dro ikveld om å ikke komme tilbake så nå vil jag planlegge ferien uten han! Orker ikke mere.

Anonym poster: c686fca1606beed05e6c66bd65203f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempedårlig gjort av ham... Jeg ville ha satt meg ned dagen etter og snakket med han, og gitt tydelig beskjed om at dette ikke er greit. Som noen sa over meg her - hvis dere bare hadde sittet inne og hatt en "vanlig" kveld ville jeg ikke reagert så sterkt, men når dere har planlagt kosekveld med pizza og film? Uaktuell oppførsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigere å være populær hos alle andre enn deg? Han tar det litt for gitt, spør du meg. Og ja, det var uhøflig.

Anonym poster: 76b7fda9b10f3a80184e95ee6fa762d0

Helt enig! Ikke kult gjort. Burde hatt en dialog med deg før han sier ja uten å blunke når det var DEG han hadde en avtale å tilbringe kvelden sammen med, og eventuelt spurt deg om du ville blitt med.

Jeg hadde faktisk blitt forbanna 'in the heat of te moment' selv, hadde d skjedd meg slik du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...