Gå til innhold

wealthymen, erfaringer?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan mener du noen kan forsvare å leve på andre?

1: Fordi han andre ønsker å bli levd på. Fordi det er deilig å kjenne dette livet oppå seg.

2: Jeg tror det var Jesus som en gang uttalte:

"Du skal ikke så på steingrunn!"

Det betyr at man skal satse sine ressurser der det er fruktbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1: Fordi han andre ønsker å bli levd på. Fordi det er deilig å kjenne dette livet oppå seg.

2: Jeg tror det var Jesus som en gang uttalte:

"Du skal ikke så på steingrunn!"

Det betyr at man skal satse sine ressurser der det er fruktbart.

Det holder ikke. Det kan finnes mennesker som ønsker å bli pisket, eller mishandlet. Det forsvarer ikke at jeg går med på å oppfylle ønsket deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du antyder at dama som liker rike menn på en måte er mindre verdt enn den rike mannen, eller at de ressursene hun kommer inn med er mindre enn de ressursene han stiller med.

Hun kan f.eks være fem år yngre, og sånn sett legge litt mer ungdom på bordet. Disse verdiene kan hun ta ut gjennom f.eks barneproduksjon og oppdragelse, samt stelle for gubben de fem siste åra når han begynner å bli skikkelig maroder. Eller hun kan stille med spesielle kunnskaper i f.eks pirogbaking, blomsteroppsetting eller fotmassasje. Eller noe helt annet.

Kanskje hun hver dag kan vise han så stor skjønnhet at han smiler innerst i hjerterota? Kanskje skjønnhet er det viktige for han? Eller kanskje hun kan synge, spille ukulele og danse halling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du antyder at dama som liker rike menn på en måte er mindre verdt enn den rike mannen, eller at de ressursene hun kommer inn med er mindre enn de ressursene han stiller med.

Hun kan f.eks være fem år yngre, og sånn sett legge litt mer ungdom på bordet. Disse verdiene kan hun ta ut gjennom f.eks barneproduksjon og oppdragelse, samt stelle for gubben de fem siste åra når han begynner å bli skikkelig maroder. Eller hun kan stille med spesielle kunnskaper i f.eks pirogbaking, blomsteroppsetting eller fotmassasje. Eller noe helt annet.

Kanskje hun hver dag kan vise han så stor skjønnhet at han smiler innerst i hjerterota? Kanskje skjønnhet er det viktige for han? Eller kanskje hun kan synge, spille ukulele og danse halling?

Hun er selvsagt ikke mindre verdt som menneske enn ham. Men det ligger jo i dagen at ressursene hennes er mer stusselige enn hans, ellers ville hun jo ikke opprettet en profil som snylter. Og hva så om hun er god på blomsteroppsatser? Kanskje han er god på å snekre.

Du nevner ungdom, og omsorgsegenskaper. Du vet hva du antyder her, hva? At det hun stiller med i denne ressurstransaksjonen er fitta si, eggene sine og arbeidskraften som omsorgsarbeider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er selvsagt ikke mindre verdt som menneske enn ham. Men det ligger jo i dagen at ressursene hennes er mer stusselige enn hans,

Det ligger i dagen at hennes dollar-ressurser er mer stusselige, men hva i all verden betyr det for en som har nok av dollar og ønsker seg noe helt annet? Og er hun for stusselig, så er det vel heller tvilsomt om den mer attraktive rikingen gidder å gifte seg med henne. Hun må jo ha noe han liker, for at han skal bli entusiastisk nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Her skal jeg finne en mann til min vakre mamma :fnise:

Er det dårlig gjort av meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...