Gå til innhold

Orker ikke det firkantete familielivet! Er rastløs og vil reise fritt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest *Maja*

Hvordan en velger å leve livet sitt er opp til enhver. Å si at det er et fengsel å være gift med barn er å si at en singel 30 år gammel kvinne er en taper. Begge deler er jo utrolig dømmende og feil å si. Noens drømmer er andres mareritt, men det påvirker jo ikke den parten som ikke ønsker det andre har/ ikke har.

Jeg elsker å reise og er gift med en mann som deler samme lidenskap. Jeg vil ha barn og kommer ikke til å slutte å reise når den dagen kommer. Noen ganger vil det være tider med familie tur andre ganger så er det perfekt å dumpe barna hos besteforeldre som kommer til å skjemme dem bort mens vi drar på kjærlighetsferie.

Hva du gjør ut av livet og livssituasjonen din er helt opp til deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var i begynnelsen av 20-årene så skydde jeg alt som hadde med A4-livet som pesten. Det fremsto for meg som stagnert, kjedelig og tanketomt. Jeg har heldigvis modnet med årene, og da jeg var ferdig med min utdannelsen i begynnelsen av 30-årene, og dermed hadde levd med dårlig økonomi og i leid kjellerleilighet som student, så kunne jeg ikke vente med å starte et A4-liv. En god jobb, en god inntekt, vår egen leilighet, boliglån, egen bil - hele pakka!

Nå har jeg en godt betalt jobb jeg trives i, et godt samboerskap, vi har nettopp kjøpt vår første leilighet, og skal til og begynne på A4-livet - og jeg storkoser meg! For meg er den stabiliteten og tryggheten som følger med et slikt liv det jeg søker - og det gir meg den finansielle, materielle og emosjonelle grunnmuren jeg trenger for å ha frihet til å drive med hva jeg måtte ønske i livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i begynnelsen av 20-årene så skydde jeg alt som hadde med A4-livet som pesten. Det fremsto for meg som stagnert, kjedelig og tanketomt. Jeg har heldigvis modnet med årene, og da jeg var ferdig med min utdannelsen i begynnelsen av 30-årene, og dermed hadde levd med dårlig økonomi og i leid kjellerleilighet som student, så kunne jeg ikke vente med å starte et A4-liv. En god jobb, en god inntekt, vår egen leilighet, boliglån, egen bil - hele pakka!

Nå har jeg en godt betalt jobb jeg trives i, et godt samboerskap, vi har nettopp kjøpt vår første leilighet, og skal til og begynne på A4-livet - og jeg storkoser meg! For meg er den stabiliteten og tryggheten som følger med et slikt liv det jeg søker - og det gir meg den finansielle, materielle og emosjonelle grunnmuren jeg trenger for å ha frihet til å drive med hva jeg måtte ønske i livet mitt.

Forskjellen er at du nå har økonomi til å leve ut drømmen eller hvilken ord som måtte passe om det livet man hadde lyst til å leve ut i 20-årene.

Hva med å gripe muligheten?

Reise rundt? Leve en litt omflakkende liv, og samtidig ha penger?

Må innrømme jeg ikke helt forstår tankegangen din, jeg er akkurat som TS, drømmer om å reise rundt, oppleve ting og så videre, tanken på å bli presset inn i et a4 liv skremmer vannet av meg.

Men så er økonomien ikke helt på topp, noe som jo ikke er rart, men den dagen jeg får god jobb, stiger på lønnstrinnene, DA skal jeg leve ut drømmen min. Blir ikke rent så lite skremt av alle disse voksne (passert 230 årene) som sier at de også drømte om det samme, men så fort allting ordner seg, DA er det tryggheten, stabiliteten og a4-liv de vil leve...

Forstår meg ikke på folk...:gjeiper:

Anonym poster: 209a8221509b76b0bdec8b886c195657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bandit

Blir ikke rent så lite skremt av alle disse voksne (passert 230 årene) som sier at de også drømte om det samme, men så fort allting ordner seg, DA er det tryggheten, stabiliteten og a4-liv de vil leve...

Forstår meg ikke på folk... :gjeiper:

Anonym poster: 209a8221509b76b0bdec8b886c195657

Det kalles å vokse opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles å vokse opp.

Så fordi vi "vokser" opp, er det dermed sagt at man skal slutte å reise rundt, oppleve nye ting, gjøre hva en vil?

Voksenlivet virker med ett grusomt kjedelig, er stygt redd jeg kommer til å dø av kjedsomhet idet jeg passerer 30....:(

Anonym poster: 209a8221509b76b0bdec8b886c195657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bandit

Så fordi vi "vokser" opp, er det dermed sagt at man skal slutte å reise rundt, oppleve nye ting, gjøre hva en vil?

Voksenlivet virker med ett grusomt kjedelig, er stygt redd jeg kommer til å dø av kjedsomhet idet jeg passerer 30.... :(

Anonym poster: 209a8221509b76b0bdec8b886c195657

Hvorfor tar du for gitt at det var det jeg mente? Man kan leve med trygghet, stabilitet og a4-liv selv om man reiser litt? Poenget mitt er at man kommer til et punkt der man skjønner at det man var redd for når man er ung, ikke nødvendigvis er skremmende når man blir eldre. Man får en mer moden tankegang, får andre verdier, og plutselig er kanskje ikke det viktigste i verden sirkulert rundt egen nesetipp lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tar du for gitt at det var det jeg mente? Man kan leve med trygghet, stabilitet og a4-liv selv om man reiser litt? Poenget mitt er at man kommer til et punkt der man skjønner at det man var redd for når man er ung, ikke nødvendigvis er skremmende når man blir eldre. Man får en mer moden tankegang, får andre verdier, og plutselig er kanskje ikke det viktigste i verden sirkulert rundt egen nesetipp lenger.

Trippel :haar:

Anonym poster: 209a8221509b76b0bdec8b886c195657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gripe muligheten?

Reise rundt? Leve en litt omflakkende liv, og samtidig ha penger?

Reise rundt kan man fint gjøre med et A4-liv. Det er jo først nå vi har økonomi til gode ferier, og det gleder jeg meg til. Et omflakkende liv har aldri fristet meg. Det som f.eks interesserer meg, er hund og hundesport. Og det har jeg tenkt å drive med nå for første gang. Gode filmer, gode samtaler med venninner, spill, en god bok... det er de ting som gir meg glede.

Det er sant som Bandit sier, at man ofte endrer holdning når man blir eldre Men det er ikke gitt at man må gjøre det. Hvis du ønsker å leve et liv med mye reising, ikke noe boliglån, og fri til å gjøre hva du vil når du vil, så må du jo selvsagt gjøre det. Du kan f.eks leie et billig lite krypinn, jobbe ekstremt mye i et halvt år om gangen og spare opp masse penger - for så å reise verden rundt den andre halvdelen. Det er flere som gjør det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...