Tina_O Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #481 Del Skrevet 24. januar 2013 Supert at alt er bra med mor og barn! Husker godt den knallrosa saccosekken jeg hadde som liten, elsket den! Kanskje jeg skulle gått til innkjøp t en sånn jeg også! Løp og kjøp! Tilbud på Møbelringen nå, 995,- for medium+ størrelse, ordinært 1495,-. Dette ble jo nesten reklame, hehe... Veldig fornøyd - nyyyyter den! Og mannen godkjente fargen;-) De er litt mer interiørvennlig nå, enn da de var populære på 80-tallet, etter min mening, hehe;-) jeg hadde en sølvfarget i "ekte" skai. Fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 24. januar 2013 #482 Del Skrevet 24. januar 2013 Løp og kjøp! Tilbud på Møbelringen nå, 995,- for medium+ størrelse, ordinært 1495,-. Dette ble jo nesten reklame, hehe... Veldig fornøyd - nyyyyter den! Og mannen godkjente fargen;-) De er litt mer interiørvennlig nå, enn da de var populære på 80-tallet, etter min mening, hehe;-) jeg hadde en sølvfarget i "ekte" skai. Fantastisk. Var inne på mobelringen.no og tittet, og er helt enig i at de ser langt bedre ut nå enn før! Sølvfarget skai ja, høres herlig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 24. januar 2013 #483 Del Skrevet 24. januar 2013 Åååh hvorfor har vi ikke møbelringen her?! Sakkosekk hørtes så deilig ut nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #484 Del Skrevet 24. januar 2013 Åååh hvorfor har vi ikke møbelringen her?! Sakkosekk hørtes så deilig ut nå! Kanskje dere har noen andre butikker som selger de? Se her: http://www.sacco.no/index.php?pageid=2241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 24. januar 2013 #485 Del Skrevet 24. januar 2013 Dumme by. Har ingen av de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 25. januar 2013 #486 Del Skrevet 25. januar 2013 Så lurt med sakkosekk! Enig med deg i at sakkosekkene nå til dags er mer interiørvennlig enn i "gamle dager". Jeg hadde også en sånn i ekte skai, men min var sånn søt-rosa. skikkelig lekkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 25. januar 2013 #487 Del Skrevet 25. januar 2013 Morsomt at dere diskuterer saccosekker. Jeg satt på nettet og lette etter en til å ha på rommet til lillegutt i går Fant jo ikke noe. Men fant til slutt ut at det heter sekkestol. Hallo?? ikke rart jeg ikke skjønte så mye Vi hadde også knall rosa saccosekk.. I rosa skinn. Yummi Håper alt går bra med deg Tina. Du nærmer deg målet nå Er missunnelig på deg som skal føde jeg Snakk og hjerneskada altså. Blitt helt hekta på fødsler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #488 Del Skrevet 26. januar 2013 Morsomt at dere diskuterer saccosekker. Jeg satt på nettet og lette etter en til å ha på rommet til lillegutt i går Fant jo ikke noe. Men fant til slutt ut at det heter sekkestol. Hallo?? ikke rart jeg ikke skjønte så mye Vi hadde også knall rosa saccosekk.. I rosa skinn. Yummi Håper alt går bra med deg Tina. Du nærmer deg målet nå Er missunnelig på deg som skal føde jeg Snakk og hjerneskada altså. Blitt helt hekta på fødsler Ja, sekkestol er vel det riktige begrepet, "Sacco" er vel et merkenavn. Er vel ikke bare Sacco som kan lage poser med isoporkuler i;-) Godt å høre at du er misunnelig på at jeg skal føde Det må jo bety at opplevelsen var verd det Gleder meg faktisk selv. Hadde jeg aldri trodd.... Før jeg ble gravid tenkte jeg at fødsel er uaktuelt og at her blir det adoptering I dag morges tenkte jeg faktisk at det er litt vemodig at det bare er 6 uker igjen med mage. Kommer til å savne den! Liker magen min, jeg.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #489 Del Skrevet 26. januar 2013 Stausoppdatering: På vei: 34 uker! Neste kontroll: Jordmor 5. februar Kjønn: Ei lita taus Utålmodig:.Nei, faktisk ikke. Tar det rolig fremdeles, men begynner å glede meg veldig! Navn: Ja, vi har hatt navn klart i over en måned. Veldig fornøyd! Vi holder det hemmelig, da.... Er et gammelt norsk, nydelig navn. Enkelt og kort. Og vi er inspirert av slekten på begge sider. Mange som kan kjenne seg igjen i navnet. Innkjøp: Vi har ikke kjøpt inn så mye, men alt er på plass! Ihvertfall alt det nødvendige. Har to boliger, så utrolig kjekt å kunne arve av slektninger. Tror jeg ønsker å kjøpe ammemadrass (godt tips fra venninne) samt babycall. Men babycallen haster kanskje ikke? Vektøkning: Ohhh er vel 10 kg nå... Har økt på siste måneden! Melk i brystene: Nei, ikke melk, men når jeg klemmer kommer det av og til blank væske Strekkmerker: Nei, ikke enda.... Smører flittig morgen og kveld i håp om at det kanskje holder det unna.... Bruker strekkmerkeolje fra "Lykkelig som liten". Smører også nedentil med hvetekimolje, det kan jo kaaaanskje hjelpe mot rifter?? Hevelser og vann i kroppen: Litt i anklene, varierer litt. Av og til lite, av og til tømmerstokker... Hodet ned: Ja, ifølge jordmor lå hun med hodet ned og ryggen mot venstre på onsdag. Det kjennes fortsatt ut som om hun bytter litt på, men er ikke helt sikker. Jordmoren mente at mest sannsynlig kom hun til å bli liggende med hodet ned nå. Betryggende! Søstrene mine har hatt 3 av 4 barn i seteleie, så har tenkt litt på det...... Aktivitet: Ja, gjett! Det buler og romler og ruller og dulter. I går kveld var det nok fest inni der! Tungt: Ja, nå er det tungt til tider, men mest på natta i senga.. Men bortsett fra bekkenet, føler jeg meg opplagt og sprek ennå. Trener styrke og har overskudd, så kan ikke klage på formen! Kynnere: Nei, eller ja. Vet ikke. Men av og til når jeg trener eller tar i på annen måte blir magen veldig stram, spesielt på undersiden. Har lurt på om det er en slags kynner? Uansett. Det er ikke plagsomt! Hodet festet: Nei Barnerom: Hun skal sove inne hos oss i begynnelsen, så blir det vel eget rom etter hvert når vi er klar. Men senga henens er klar, både i leiligheta og i helgaboligen vår. Sulten: Ja, til tider spesielt om morgenen. Må av og til stå opp før jeg er ferdigsovet fordi jeg er så sulten! Men ikke "ulvehunger" gjennom dagen. Matkick: Egentlig ikke. Har litt mer behov for melkeprodukter, og jeg drikker vanligvis ikke det noe særlig. Og juice er veldig forfriskende og godt, og det drikker jeg hvertfall aldri til vanlig. Men vil kanskje ikke kalle det matkick. Plager: Ja, må vel innrømme at jeg har littegranne plager nå, ja. Bekkenet er ikke helt som det skal, men tar hensyn nå og har lært meg hvordan jeg skal ta hensyn, så det plager meg ikke så mye. Mye verre er det at kroppen streiker om natta og det går ut over nattesøvnen. Tror det begynner å bli litt tungt for kroppen nå. Humør: Stort sett i godt humør! Mer stabilt enn før, og går lenger og lenger mellom hver gang jeg gråter Sykehusbaggen: tort sett klar, den. Gjenstår å sette klart med mat og drikke i kjøleskapet, men det skal jeg drøye noe uker med ennå. Høygravid: Nei, men om to dager er jeg vel offisielt høygravid? Magebilder uke 34: Sammenlignet med tidligere: Uke 25: Uke 28: Uke 32: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 26. januar 2013 #490 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Så fin mage! Du er ikke den eneste med problemer med nattesøvnen Det er helt forferdelig, for det gjør alt annet mye vanskeligere når man ikke for sovet skikkelig. Jeg også gleder meg til fødselen. Jeg er jo klar over at det blir vondt, men av en eller annen grunn så frykter jeg ikke smerten. Mulig jeg er veldig naiv altså Endret 26. januar 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 26. januar 2013 #491 Del Skrevet 26. januar 2013 Fiiin mage Tina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 26. januar 2013 #492 Del Skrevet 26. januar 2013 Åååå fine magen Når jeg blir gravid igjen kommer jeg til å glede meg til fødselen. Det er jeg sikker på Ta til deg solskinnshistorier og ignorer de skumle Hurra for høygravid på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. januar 2013 #493 Del Skrevet 26. januar 2013 Fin-fine magen!! Snart er det din tur, Tina!! Hoi, som tiden har gått!! Husker så godt da du lagde dagboka di Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 27. januar 2013 Forfatter #494 Del Skrevet 27. januar 2013 Takk, alle!! I går fikk jeg for første gang følelesen av å være skikkelig skikkelig gravid og stooor! Var på trening en tur, noen dager siden sist. Og de fleste øvelsene klarte jeg ikke å gjøre fordi magen var veldig i veien. Nesten ikke sitte rett opp og ned en gang, for vesla pressa opp mott ribbeina. Funka best med 120 grader bakover - og hvilken trening klarer man i den stillingen?! Knis. Innså med ett at det nok blir hakket roligere på treningsfronten fremover:-) Får besøk av ei venninne i dag og vi skal trene sammen, haha. Kanskje det blir hun som trener og jeg som ser på;-) Og da vi spiste middag - hoho. Mannen stelte i stand DEN flotte middagen med hjortebiff og alskens tilbehør, og inviterte flere. Jeg forsynte meg med vanlig mengde (som forøvrig er myye mindre enn mengder som ikke gravid når jeg er mye mer aktiv), og holdt på å daue etter på! Med gjester i stua måtte jeg legge meg flatt og bare holde ut til magen roet seg. Magekramper, svettetokter og trøtthet. Hoho. Mannen var snill og tok med gjestene for å spille biljard, mens jeg kunne ligge i stua og rulle:-D Men - dette er ikke klaging altså!! Formen er egentlig upåklagelig, så har det kjempebra og vet jeg er heldig:-D Men syns bare det er skikkelig komisk, og må le av det hele;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #495 Del Skrevet 31. januar 2013 Små forberedelser mot fødsel:-) I dag kommer svigerfar ogvi skal fikse siste småplukk i leiligheten som står igjen fra oppussingsarbeidet. Et par lister, hylle i garderobeskap, plissegardiner, avtrekksventil++++. Blir det ikke gjort nå, blir det nok ei god stund til! Snille svigerfar. Og han er så morsom også, så gleder meg til at vi skal pusle med dette sammen i dag:-D Noen småinnkjøp er også på gang. Har egentlig det meste, men litt kosekjøp er da lov;-) søte strømpebukser, ekstra ullbodyer, sengetøy osv. Og egenpleien! Har kjøpt inn ansiktsmasker, neglelakk, bestilt frisørtime. Og hold dere fast: har fått vippeextensions!! Haha, jeg som ikke er noen jåle i det hele tatt har nå fått "ånden" over meg;-) venninnene mine trodde meg ikke selv da jeg viste de;-) Kjempefornøyd, og føler meg så fin. Men.... Det var et helvete å ligge på benken i over to timer for å få fikset det. Bekkenet, ryggen, skuldre, nakke.... Hadde jeg visst det, hadde jeg nok ikke gjort det. Var lenka til sofaen resten av dagen, og natta ble ikke noe særlig. Spent på hva mannen sier når han kommer hjem i kveld!! I helga har jeg planer om å orge litt på loftsbadet på "hytta". Vi har soverom i andre etasje, med et lite toalett der, og nattstellene trenger nok litt utstyr og kommodeplass. Kun to uker til permisjonsstart - og siden jeg bare jobber 25%, har jeg ikke allverdens tid til å ferdigstille prosjekter og annet. Takk til fantastiske kollegaer som står på som bare det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 31. januar 2013 #496 Del Skrevet 31. januar 2013 Så koselig med siste forberedelser! VIPPE-extensions, faktisk!! Har jeg ikke hørt om engang!! Men jeg er jo ikke noe bevandret innenfor slikt. Men skjønner hva du mener, for jeg farget jo øyebrynene for et par uker siden Det var veldig kjekt, for da slipper jeg å sminke så voldsomt Blir bra med permisjon snart, da! Har du noen andre planer enn å slappe av ell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 31. januar 2013 #497 Del Skrevet 31. januar 2013 Så rett du gjør Tina! Viktig å ikke glemme seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 31. januar 2013 #498 Del Skrevet 31. januar 2013 Så deilig med litt egenpleie, det er viktig å føle seg fin selvom man er gravid! Kanskje spesielt da!! Vippeextesions har jeg også tenkt på, du får si ifra hva du syns om det og hvor lenge det varer før du må ha påfyll! Deilig å få gjort unna ting i leiligheten før babyen kommer da. Vi holder også på med en del sånt nå, gleder meg til vi kan sette oss ned og nye resultatet. Jeg har også merket litt utfordringer når jeg skal trene styrke fordi magen er i veien. En del ting går bare ikke. Syns det er vanskelig med ergometersykkel også. Har ganske lav mage så føler jeg nærmest kneer meg selv i magen. Bare 2 uker til permisjonsstart, ja!! Det er helt sprøtt! Tenk så deilig det blir da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #499 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Så koselig med siste forberedelser! VIPPE-extensions, faktisk!! Har jeg ikke hørt om engang!! Men jeg er jo ikke noe bevandret innenfor slikt. Men skjønner hva du mener, for jeg farget jo øyebrynene for et par uker siden Det var veldig kjekt, for da slipper jeg å sminke så voldsomt Blir bra med permisjon snart, da! Har du noen andre planer enn å slappe av ell? Hehe, er ikke bevandret jeg heller, men så det på tv! Jålajålarattata! Planen var jo å strikke og hekle f.eks., men nå har jeg fått Karpaltunnelsyndrom, så nå er det veldig begrenset også, hehe. Men etter at vi gjorde litt småplukk i leiligheten i går (det var så gøy!!), så ble jeg litt inspirert. Litt interiørplanlegging hadde vært bra. Fått litt flere bilder på veggene kanskje:-) og planlegge bryllup, kanskje;-) nå har vi ihvertfall satt dato og avklart med sjømannskirka - 12. November 2013:-D Så rett du gjør Tina! Viktig å ikke glemme seg selv. Nemlig;-) Så deilig med litt egenpleie, det er viktig å føle seg fin selvom man er gravid! Kanskje spesielt da!! Vippeextesions har jeg også tenkt på, du får si ifra hva du syns om det og hvor lenge det varer før du må ha påfyll! Deilig å få gjort unna ting i leiligheten før babyen kommer da. Vi holder også på med en del sånt nå, gleder meg til vi kan sette oss ned og nye resultatet. Jeg har også merket litt utfordringer når jeg skal trene styrke fordi magen er i veien. En del ting går bare ikke. Syns det er vanskelig med ergometersykkel også. Har ganske lav mage så føler jeg nærmest kneer meg selv i magen. Bare 2 uker til permisjonsstart, ja!! Det er helt sprøtt! Tenk så deilig det blir da. Er foreløpig veldig fornøyd med vippe-extensions, men har jo ikke hatt de mange dagene. Har lest at det tok noen dager å venne seg til, men det tok bare et par timer;-) Er mest spent på om jeg får anledning til påfyll etter at jenta vår kommer. Eller om jeg rekker en runde til før fødselen;-) Ja, magen er i veien! Men hvis du har tilgang på spinningsykkel, kan du jo stille opp styret? Hehe, jeg bruker romaskin litt, og da må jeg skreve når jeg ror. Hoho, ser sikkert kjemperart ut! Endret 1. februar 2013 av Tina_O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 1. februar 2013 #500 Del Skrevet 1. februar 2013 Skal dere gifte dere i utlandet? Så spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå