Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!

Tina_O

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh så koselig med skikkelig gammeldags symøte :jepp: Høres ut som du faktisk er klar for å slappe av og kose deg :)

Bunad nr.3 falt jeg også for. Knallfin!

Så koselig med strikkekvelder med venninner! :jepp: Bunad nr 3 var kjempefin. :hjerte:

Nå er jeg klar! Har strikket de 2 første cm av bunaden, veldig stas:-)

Tipper de strikkekveldene blir minst like mye jabbing og skravling, hehe.

---------------

Var hos jordmora i dag - alt stod bra til:-) Veslejenta vokser og har det bra, symfysemålet helt etter kurven, hjertelyden helt fin, og hun satt i seteleie akkurat nå. Det siste forklarer nok hvorfor jeg har kjent mindre og annerledes bevegelser siste uka. Og helsa mi er på topp - blodtrykket og blodprosentet nesten uvanlig bra, og urinprøva var fin. Så bortsett fra litt kranglete bekken, er jeg i storform:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Tina!! Det er innmari godt å reise hjem fra kontrollen med kun ålreite verdier.

Tror du at det blir ferietur på deg i jula, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Tina!! Det er innmari godt å reise hjem fra kontrollen med kun ålreite verdier.

Tror du at det blir ferietur på deg i jula, da?

Det blir nok ikke ferietur, snakket om det med mannen nå, og vi tok endelig avgjørelse. Hadde nok kommet meg nedover, men kjente at jeg ikke gledet meg og at jeg vet ikke om det hadde vært verd det. Ikke noe særlig, kjenner på at jeg unner mannen å reise, og skulle gjerne gitt han den gleden. Men vi får ta det igjen senere, alle tre;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må ha vært den roligste jula ever!! Har blitt godt kjent med sofaen:-D

Formen er bra, har så langt klart å styre unna magesjuka som "alle" har fått, energien er helt ok, og humøret er bra. Bekkenet er bittelitt bedre nå som jeg har tatt det så med ro. Men jeg har uansett akseptert situasjonen, så bekkenet plager meg ikke direkte lenger. Bare utnytter tida til å lese, strikke, kose med mannen og se på film;-) Mannen er ikke spesielt i slag, jeg er i bedre form enn han, haha. Så vi har holdt hverandre med selskap på sofaen;-) ikke er det spesielt bra skiføre heller, så har ikke vært problem å holde seg unna skigåinga;-)

Litjtausa har vært sååå aktiv siste dagene, og det er så moro! Storkoser meg med å se på magen som bulker seg i alle retninger mange ganger om dagen. Blir nok ei aktiv sykkeltaus, dette ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med ei aktiv liten jente i magen :hjerte: Min har også vært aktiv de siste dagene, men tipper det har mer med at jeg har vært mye i ro så jeg kjenner bevegelsene bedre. Min sitter forresten også i seteleie, og jeg merker at bevegelsene har forandret seg fra hvordan de var for noen uker siden.

Så bra at bekkenet har blitt bedre! Du får nyte at du faktisk har tid til å roe ned med strikketøy, det er sikkert en stund til det blir tid til sånt etter lillejenta er kommet ;)

Ønsker deg en fin nyttårsaften og et godt nytt år! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med ei aktiv liten jente i magen :hjerte: Min har også vært aktiv de siste dagene, men tipper det har mer med at jeg har vært mye i ro så jeg kjenner bevegelsene bedre. Min sitter forresten også i seteleie, og jeg merker at bevegelsene har forandret seg fra hvordan de var for noen uker siden.

Så bra at bekkenet har blitt bedre! Du får nyte at du faktisk har tid til å roe ned med strikketøy, det er sikkert en stund til det blir tid til sånt etter lillejenta er kommet ;)

Ønsker deg en fin nyttårsaften og et godt nytt år! :)

Slet litt i begynnelsn med å nyte å ta det rolig, men nå er jeg blitt godt vant og nyter late dager;-)

Godt nyttår til deg og!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :hoppe:

Synd at ikke ferieturen blir noe av, men det er sikkert helt riktig avgjørelse når du har det sånn som nå. En ferie skal jo være noe koselig man gleder seg til, ikke en ekstra belastning. Dere får kose dere hjemme isteden. :hjerte:

Får du behandling får bekkenløsningen din nå? Jeg må ringe legen i morgen jeg, kjenner at det går veldig gærne veien med bekkenet mitt nå...gikk en 20 minutters rolig tur i stad og har kjempevondt nå. Bare dumt av meg å provosere det fram, men følte at jeg måtte teste det ut før jeg drar til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du behandling får bekkenløsningen din nå? Jeg må ringe legen i morgen jeg, kjenner at det går veldig gærne veien med bekkenet mitt nå...gikk en 20 minutters rolig tur i stad og har kjempevondt nå. Bare dumt av meg å provosere det fram, men følte at jeg måtte teste det ut før jeg drar til legen.

Får ikke behandling, det er ingenting å gjøre, desverre. Men går til oppfølging hos fysioterapaut/manuellterapaut ca. en gang i mnd eller oftere for å følge med på utviklingen.

Eneste å gjøre er å ikke provosere frem:-) Er mye bedre nå etter å ha vært helt rolig hele jula, men etter et par timer på kontorstol i dag, er bekkenet og korsryggen verre igjen. Det er akkurat som om da er det mer vekt fra ryggen og magen som går direkte ned i bekkenet, mens når jeg ligger/sitter bakoverlent i sofaen med hyppig stillingsendring unngår jeg å få for mye belastning på bekkenet.

Skjønner at du føler behov for å teste, det gjorde jeg også:-) Men nå når jeg ser klarere mønster, unngår jeg absolutt å teste, for de "testene" har gitt uønskede og langvarige konsekvenser. Etter en "test" med rask gange i noen minutter for noen uker siden (før jeg fant helt ut av det), var jeg dårlig i flere dager. Og en "test" der jeg følte meg kjempebra og dro på jobb/møte (sittende uten mulighet til å veksle noe særlig)nesten en hel dag, ble jeg helt slått ut og måtte ligge hele neste dag. Så hvis kroppen din er lik min, ville jeg absolutt prøve å unngå å "teste";-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Bekkenløsning har meldt seg her og, ganske mye til tider. Har funnet ut at man må bare ta det med ro, er ikke noe annet å gjøre. Og sofan vi har, ektorp, er blitt min beste venn. Den er så myk og god at jeg klarer å finne mange stillinger hvor det ikke gjør vondt og belastningen blir mindre på bekkene.

Enkelte netter har sengen blitt for hard å da har jeg bare måtta tatt til sofan som reddning.

I julen da det ble mye turer fram og tilbake fra selskaper med bil ble jeg verre, selv om jeg holder beina samlet så gjør det vondt å krabbe ut av en bil. Så nå holder jeg meg unna. Får heller sitte inne noe ekstra, for jeg nekte å bli plaget i ettertid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke behandling, det er ingenting å gjøre, desverre. Men går til oppfølging hos fysioterapaut/manuellterapaut ca. en gang i mnd eller oftere for å følge med på utviklingen.

Eneste å gjøre er å ikke provosere frem:-) Er mye bedre nå etter å ha vært helt rolig hele jula, men etter et par timer på kontorstol i dag, er bekkenet og korsryggen verre igjen. Det er akkurat som om da er det mer vekt fra ryggen og magen som går direkte ned i bekkenet, mens når jeg ligger/sitter bakoverlent i sofaen med hyppig stillingsendring unngår jeg å få for mye belastning på bekkenet.

Skjønner at du føler behov for å teste, det gjorde jeg også:-) Men nå når jeg ser klarere mønster, unngår jeg absolutt å teste, for de "testene" har gitt uønskede og langvarige konsekvenser. Etter en "test" med rask gange i noen minutter for noen uker siden (før jeg fant helt ut av det), var jeg dårlig i flere dager. Og en "test" der jeg følte meg kjempebra og dro på jobb/møte (sittende uten mulighet til å veksle noe særlig)nesten en hel dag, ble jeg helt slått ut og måtte ligge hele neste dag. Så hvis kroppen din er lik min, ville jeg absolutt prøve å unngå å "teste";-)

Takk for tips. ;) Nei, må nok slutte med disse "testene".... Prøvde 25 minutter på ergometersykkel idag da, og det virker som om det har gått ganske greit, foreløpig ihvertfall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. ;) Nei, må nok slutte med disse "testene".... Prøvde 25 minutter på ergometersykkel idag da, og det virker som om det har gått ganske greit, foreløpig ihvertfall! ;)

Bra de funker med sykling, da:-) godt å få trent litt kondis. Gikk greit med sykkel en stund for meg også, men nå går ikke det lenger. Men det funker bedre med bredt sete i stedet for smalt hvis du har anledning til det. Da fordeler du trykket fra setet over hele rumpa i stedet for bare midt under. Føler at når jeg sitter på smalt sete, så blir bekkenet "brettet" over setet på en måte. Ikke godt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var godt å få opp pulsen litt. Men setet var ikke så innmari godt nei..mistet nesten følelsen der nede etter en stund. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bekkenløsning har meldt seg her og, ganske mye til tider. Har funnet ut at man må bare ta det med ro, er ikke noe annet å gjøre. Og sofan vi har, ektorp, er blitt min beste venn. Den er så myk og god at jeg klarer å finne mange stillinger hvor det ikke gjør vondt og belastningen blir mindre på bekkene.

Enkelte netter har sengen blitt for hard å da har jeg bare måtta tatt til sofan som reddning.

I julen da det ble mye turer fram og tilbake fra selskaper med bil ble jeg verre, selv om jeg holder beina samlet så gjør det vondt å krabbe ut av en bil. Så nå holder jeg meg unna. Får heller sitte inne noe ekstra, for jeg nekte å bli plaget i ettertid!

Fått det du og, ja... Kjipern! Sofa er det beste, enig i det! Er veldig takknemlig akkurat nå for at vi invisterte i en superdeilig, stooor Hjellegjerdesofa for et år siden:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho! Noe blankt piplet frem fra den ene brystvorta i går! Surrealistisk;-) det var helt blankt, og litt seigt på en måte. Ikke mye, bare noen dråper, det kom litt mer når jeg klemte på. Merkelig denne kroppen altså;-)

Og oppdaget til mitt store sjokk at jeg har lagt på meg 2(!) kg på 2 uker! Crazy. Regner med at det er nå fremover vekten øker mest, så kan bli heftig dette! Har bittelitt vann i kroppen, da, så regner med det utgjør noe av det. Men merker jo at det har kommet litt ekstra her og der også, veeeldig runde hofter om dagen;-) Mannen er søt, og sier jeg er sexy hele tiden (takk, mannen!), så har egentlig ikke problemer med at kroppen blir større. Er mest bekymret for at det skal bli en stor baby... Har gått opp 8,5 kg til nå, så totalt sett er det vel ikke så ille, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Titty Leaks, som jeg kaller det.. Mannen holdt på å le seg ihjel.. ;)

Jeg har gått opp 21 kg, Tina, og hvor ALLE kiloene er, aner jeg ikke.. Men de skal være gode å ha når ammingen setter igang, for da suger ungen ut all næring og energi.

Drikk masse vann, og ha bena høyt :Nikke: Bedre å være tørst og drikke masse nå, enn å være uttørket og skal amme samtidig. Man blir innmari tørst av å amme, derfor bør vi ha litt vann i kroppen til å starte med.

Det sier iallfall min jordmor :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest asanti

Her har jeg titty leaks så mye på netterne at jeg må sove med noe overdel på for å unngå å bli våt og klissete. :ler:

Tar det som et godt tegn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg titty leaks så mye på netterne at jeg må sove med noe overdel på for å unngå å bli våt og klissete. :ler:

Tar det som et godt tegn. :)

Hehe. Har ikke kommet så mye her enda, så unngår foreløpig klissete sengetøy;-) Blir uvant å sove med overdel da, for mannen vil ha det såå varmt på soverommet, at jeg må sove i nettoen (mens han sover i ull, haha)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensavaksine, ja.... Har lurt litt på om jeg burde ta den. Veid for og i mot. I tillegg hadde jeg mest sannsynlig influensa før jul. Vanligvis er jeg lite bekymret for slike ting, tar heller konsekvensene hvis jeg skulle bli syk. Men nå er jeg jo i risikogruppe, og skal tenke på et lite barn i magen. Så føler jeg må ta avgjørelsen på vegne av noen andre nå.

Så: ringte legen og hørte hva han mente. Han var ikke i tvil - "ta den!". Ok. Jeg hører etter og skal ta vaksinen så snart jeg får tak i på apoteket.

Hva med dere andre gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er resistent, da jeg tok vaksine i 09, men dersom jeg ikke hadde hatt den, så hadde jeg tatt den :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...