Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!

Tina_O

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at du blir utålmodig på å vente på timen. Man vil jo ta problemet før det blir for ille, og blir det ille er det ikke så lett å kose seg med svangerskapet. Allerede nå merker jeg at når jeg får vondt i bekkene blir jeg sur og da kommer det noen stygge gloser. :fnise:

Idag har jeg feks holdt meg hjemme pga en tur på shopping igår tok knekken. Alt må virkelig planlegges nøye!

Heldig du er som får se han snart. Har han vært lenge borte denne gang?

Det er akkurat det som er så uvant og "vanskelig" - en shoppingtur får følger! Hallo! Klarer ikke helt å venne meg til det, haha.

Han har ikke vært borte så lenge, men de siste ukene har vi bare sett hverandre noen timer et par ganger i uka. Aaaalt for lite! Men nå får vi hele helga sammen:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sant. Det er noe å venne seg til at kroppen ikke hører etter og oppfører seg normalt. Men, nå er det jo ikke så lenge igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja lover at jeg skal ta det rolig i helga:-) Tror ikke jeg får noen valg, for i morgen blir det laaang biltur (2*4,5 timer) + møte, og tipper jeg er litt mørbanka etter det;-)

Var en tur og fikk kjøpt meg litt mer magevennlige klær i går. Kjøpte bl.a. en blåstripete tettsittende hverdagskjole, helt enkel i bomull. Satt et matchende belte over magen. Wooo! Følte meg skikkelig struttende og fin! Moro å vise frem magen. Nå er det jo orntli' gravidmage:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du en deilig helg, Tina? :) Hvordan går det med deg? Tipper du ser frem til fysiotimen imorgen :klemmer:

Har hatt en kjempebra helg! Mye avslapning, og fikk faktisk trent også, så har følt meg bra og opplagt:-)

Var hos fysio/manuellterapaut i går. Hun konkluderte med bekkenløsning, men sa også at jeg ikke hadde noe annet, noe som visstnok var veldig uvanlig:-) Rygg og hofter var helt tipp topp, det lå kun lokalisert i de tre bekkenleddene.

Og hun sa også at bekkenløsning (ikke følgeplagene) har ingen sammenheng med hvor bra trent man er. Og man kan ikke trene seg bra heller. Ingen øvelser som hjelper. Hadde jeg hatt følgeplager kunne saken vært noe annen, da kan man sannsynligvis bedre disse.

Så konklusjonen ble:

- Akseptere at jeg har bekkenløsning, jeg får ikke gjort noe med det

- Fortsette å ta det med ro slik at jeg får sove. Så da regner jeg med at det blir forlenget 50% sykemelding. Skal diskutere det litt med legen og jordmora

- Stol på smertene, de er de signalene jeg skal stole på ift. hva jeg kan gjøre og ikke gjøre. Så lenge det ikke gjør vondt, er det ok. Så dermed kan jeg sykle litt også, så lenge det føles greit.

- Kan hjelpe med bekkenbelte, men da bør det være helt statisk, så hun rådet meg faktisk til å finne fram et bredt belte fra skapet, heller enn å bruke det ikke-statiske jeg kjøpte forrige uke

- Jeg kan ikke forvente å kunne trene igjen før ca 3 mnd etter fødselen

Selv om jeg ble litt skuffa over at det ikke kunne gjøres noe med, var det faktisk greit å få litt "facts" på bordet også, lettere å akseptere da;-) Man får jo så mange råd her og der, og de er gjerne velmente, men erfaringer fra enkelttilfeller.

Nå er snøen kommet hit - og det er så vakkert!! :kalle: :kalle: Så selv om jeg ikke kan gå på ski, er det stor glede når snøen kommer likevel:-) I går var jeg en liten tur ut med tantebarnet mitt på nesten 2,5 år som prøvde å gå på ski for andre gang i sitt liv - hun var kjempeflink! "mer mer!"

I dag skal jeg møte noen venninner for styrketrening! Wee! Har fått litt motivasjon til å bygge muskler på overkroppen nå når underkroppen er litt krøpling;-) hehe.

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 + 5 :hjerte: :hjerte:

Lenge siden jeg har oppdatert lista mi:-)

På tide med litt status, ser nå at det ikke er mange ting igjen å krysse av på lista:

Unnfangelsen finner sted omkring: 15. juni 2012

Hjertet begynner å slå: 10. juli 2012

Embryoet beveger seg: 3. august 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 10. august 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 10. august 2012

Risiko for spontanabort avtar: 24. august 2012

Første svangerskapskontroll: 10. september

Tidlig ultralyd: 6. aseptember

Kvalmen avtar for de fleste: 31. august 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 7. september 2012

Fosteret svelger og tisser: 21. september 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 5. oktober 2012

Tid for ultralyd: 19. oktober 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 19. oktober 2012

Fosteret begynner å høre: 9. november 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 7. desember 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 11. januar 2013

Svangerskapspermisjonen begynner: 17. februar 2013

Antatt termindato: 10. mars 2013 (Ut fra ultralyd 19. oktober)

Oioi, bare tre linjer igjen!

Siden sist har jenta vår begynt å høre, og det er stor sjanse for at hun overlever om hun blir født nå! Tenk på det da, at hun er nesten ferdig utviklet, skal bare bli litt større og sterkere først, så er hun klar for å komme ut å hilse på :smilorange: :smilorange: :hjertesmil: :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med bekkenløsning. Men du må absolutt høre på hva kroppen din sier :) Og vær forsiktig på glatta. Ikke godt om du skulle skli og få strekk i "musa".. Det klarte jeg, bare sånn smått, og det var IKKE godt :(

Nå nærmer du deg VELDIG 3. trim. Skal si tiden flyr. Hadde ikke du nettopp ei lita ræge i magen?? :gjeiper:

Kos deg masse med magen og spark fra babyen. Før du vet ordet av det så er ho ute i armene dine og magen er helt tom ;)

Kos deg på trening. Smart med styrketrening!! For jeg syns det bilsete er tungt å drasse på. Hvor ble det av alle musklene mine mon tro?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med bekkenløsning. Men du må absolutt høre på hva kroppen din sier :) Og vær forsiktig på glatta. Ikke godt om du skulle skli og få strekk i "musa".. Det klarte jeg, bare sånn smått, og det var IKKE godt :(

Nå nærmer du deg VELDIG 3. trim. Skal si tiden flyr. Hadde ikke du nettopp ei lita ræge i magen?? :gjeiper:

Kos deg masse med magen og spark fra babyen. Før du vet ordet av det så er ho ute i armene dine og magen er helt tom ;)

Kos deg på trening. Smart med styrketrening!! For jeg syns det bilsete er tungt å drasse på. Hvor ble det av alle musklene mine mon tro?? :fnise:

Kjedelig med bekkenløsning, ja, men nå har jeg fått det svart på hvitt, jeg vet hva jeg kan gjøre, så nå syns jeg ikke synd på meg selv i det hele tatt;-) Ingenting å gjøre noe med det, så da så:-) Er bare glad og takknemlig for at resten av kroppen funker som bare det, og at jenta har det bra.

Haha, strekk i musa pga. glatta har jeg allerede erfart! Ikke godt, hehe...:-) Har kjøpt meg nye vinterstøvletter uten hæler, god såle med antiskli, men kan skli likevel! Så her blir løsninga "musesteg" (passa bra) :fnise:

Ja, om jeg er haltende gammelkjærring når jeg går, skal jeg ihvertfall bli sterk! MuscleMom:-D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, musesteg. :ler: Det er det som gjelder her også, begynner å kjenne vondter i symfyseområdet så det er vel bekkenløsning på gang her også... :rolleyes: Godt du fikk gode svar og tips fra fysio'en da. :Nikke: Kjedelig med bekkenløsning, men som du sier kan man ikke gjøre noe med det, så da får man bare gjøre det beste ut av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 + 5 :hjerte: :hjerte:

Lenge siden jeg har oppdatert lista mi:-)

På tide med litt status, ser nå at det ikke er mange ting igjen å krysse av på lista:

Unnfangelsen finner sted omkring: 15. juni 2012

Hjertet begynner å slå: 10. juli 2012

Embryoet beveger seg: 3. august 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 10. august 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 10. august 2012

Risiko for spontanabort avtar: 24. august 2012

Første svangerskapskontroll: 10. september

Tidlig ultralyd: 6. aseptember

Kvalmen avtar for de fleste: 31. august 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 7. september 2012

Fosteret svelger og tisser: 21. september 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 5. oktober 2012

Tid for ultralyd: 19. oktober 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 19. oktober 2012

Fosteret begynner å høre: 9. november 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 7. desember 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 11. januar 2013

Svangerskapspermisjonen begynner: 17. februar 2013

Antatt termindato: 10. mars 2013 (Ut fra ultralyd 19. oktober)

Oioi, bare tre linjer igjen!

Siden sist har jenta vår begynt å høre, og det er stor sjanse for at hun overlever om hun blir født nå! Tenk på det da, at hun er nesten ferdig utviklet, skal bare bli litt større og sterkere først, så er hun klar for å komme ut å hilse på :smilorange: :smilorange: :hjertesmil: :hjertesmil:

Hvor finner du sånn liste egentlig? Jeg har lett, men finner ingenting.

Det er ikke lenge igjen nå du! :)

Musesteg på isen, veldig kjent. Og jeg er kjempe obs når jeg går inn og ut av bilen, ser ut som en gammel dame med ryggproblemer men det hjelper slik at bekkene ikke hyler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musesteg er smart ja :fnise:

Jeg ønsker meg monster brodder til jul for å ikke skli og tryne med baby ;)

Ja, må bli brodder på meg også! Skle 3 ganger i dag, og det verker bra..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor finner du sånn liste egentlig? Jeg har lett, men finner ingenting.

Det er ikke lenge igjen nå du! :)

Musesteg på isen, veldig kjent. Og jeg er kjempe obs når jeg går inn og ut av bilen, ser ut som en gammel dame med ryggproblemer men det hjelper slik at bekkene ikke hyler. :)

Du får en sånn liste når du bruker terminkalkulatorn på babyverden.no:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, går det bra!? :sjokkert:

Ah takk! :)

Og brodder er gull verdt i disse dager. Glatt som fy! Håper det gikk bra. :)

Gikk bra, ja, ikke på rumpa, men "strekk i musa", som Kakaoen beskrev det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...