Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Vi fikk sett veldig mye! Jordmor var utrolig flink og fortalte oss alt hun så. Hun sa at vi var heldige som fikk se så mye så tidlig, så det var veldig gøy :Nikke:

I dag fikk jeg innkallelse til ordinær UL!!!! UÆÆÆÆ :bolledeig: 2.November er dagen! Andre som har fått innkallelse? Når skal dere på ordinær ul ?

Vi fikk innkallelse 7 november, men da er jeg bare 16+3 så fikk ny 20 november:-) slipper hvertfall å bli sendt hjem da!

Ang kjønn så har jeg hatt en følelse på jente hele tiden. Og det tror jeg fortsatt:) mannen tror det blir en gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little princess

Hei. Tenkte jeg skulle melde meg inn i denne gruppen, om enn litt seint da jeg er 15+5 i dag. Spennende!

Myrvandrer, er du arkeolog?? Hærre så kult! Jeg er skikkelig historienerd og i den perfekte verden hadde jeg befunnet meg i Egypt for drøyt 100 år siden og foretatt utgravninger i kongenes dal. *Egyptnerd* :fnise:

Hva er ditt felt, om du vil fortelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har også fått time til ultralyd, uke 18 iflg legens termin, uke 19+4 iflg min og tidlig ul :)

I tillegg kan jeg også skryte uhemmet av hvor deilig det var å få på seg en mammabukse!!! Utrolig behagelig, men samtidig ble det plutselig nesten umulig å skjule lenger siden magen ikke lenger er "delt" av knapp og belte ;)

Noe annet som er veldig stas er at min samboer har spredd nyheten til en del av sine bekjente på eget initiativ, og gav meg plutselig et kyss på magen en dag :) (han er generelt veldig lite generøs med kyssene sine) Han bygger også litt rede, burde bare ha vunnet litt i lotto snart slik at en del unødvendige bekymringer kunne blitt løst... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere forresten inn de bildene på signaturen? Har fyllt inn info på lilypie, men får bare tekst på signaturen så limer nok inn feil link...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har også fått time til ultralyd, uke 18 iflg legens termin, uke 19+4 iflg min og tidlig ul :)

I tillegg kan jeg også skryte uhemmet av hvor deilig det var å få på seg en mammabukse!!! Utrolig behagelig, men samtidig ble det plutselig nesten umulig å skjule lenger siden magen ikke lenger er "delt" av knapp og belte ;)

Noe annet som er veldig stas er at min samboer har spredd nyheten til en del av sine bekjente på eget initiativ, og gav meg plutselig et kyss på magen en dag :) (han er generelt veldig lite generøs med kyssene sine) Han bygger også litt rede, burde bare ha vunnet litt i lotto snart slik at en del unødvendige bekymringer kunne blitt løst... ;)

Jeg merket med samboeren min at etter at noen fikk vite at vi venter barn så oppdaget han at fler og fler menn prater mye om det. Han ble helt overrasket da det aldri før har vært samtaleemner. Så nå i helgene når han er hjemme fra jobb skravler han ivei om tips han har fått osv. Godt at de å vises litt glede. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg tror jeg har begynt å fått kynnere :klo: Det merkes kun når jeg har full blære og er tissetrengt, da får jeg en hard klump på magen som varer i et minutt eller så. Det er ikke vondt eller ubehagelig, det bare strammer litt om noen skjønner hva jeg mener.

Er noen av dere andre som har fått det så tidlig som meg? Er -som dere ser- uti uke 15 nå.. Syntes det virker litt pussig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det jeg trodde var kynnere tidlig i forrige svangerskap, men det tror jeg egentlig bare var noen rare ligamentsmerter, for når jeg virkelig begynte å slite med kynnere rundt uke 25-26, da var det noe annet. Men da er jo også ting "større" og mer å trekke sammen. Jeg får også nå slikt ubehag, kommer plutselig og spesielt om jeg må holde meg litt før jeg kan gå på do (trekker nok sammen muskler nedi der samtidig) og varer en liten stund før det gir seg. Vi er jo i noen heftige "vokseuker"nå, så mye som skal strekkes og utvides.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner fortsatt puppeguden, selv om at samboer er fornøyd. Men jeg har alltid ønsket meg større pupper, så tydelig at noe av det første faren min sa da jeg fortalte at jeg var gravid var "nå får du puppene du ønsker" Er fortsatt samme 70a, men noe strammere er de jo blitt.

Vekten til nå viser at jeg nesten er 3 kg tyngre enn det jeg var. :)

Når jeg om natten står opp for doturer og blæra er ganske så full, så strekker det fælt i magen altså. Ofte bare på den ene siden. Må vel bli vant med alt det ukjente snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 85F som var på vei til å bli for stor er snart for liten :ler:

Mannen er veldig fornøyd og ikke minst spent på hvordan det blir videre!

Er vel 11+...3 i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Hvordan går det med dere sånn vektmessig egentlig? Har Mr. Puppegud kommet til de fleste nå?

Puppeguden har kommet! Men jeg har bare fått fra en A/B til en C da, så det er vel ikke så mye. Men føler puppene er store som jur da! :ler:

Vekten har gått fra 59 til 55 og nå er jeg oppe i 58/59 igjen ca.. Spiser normalt men det kan hende der blir litt lite noen dager, men nå for tiden må jeg spise regelmessig ellers kommer suget i magen på 3 sekunder. Så da blir det enklere å spise også, når jeg MÅ for å holde kvalmen unna.

Det dumme er at jeg ikke har lyst på noe.. Det er ingen mat som frister nevneverdig, og det er skikkelig irriterende! Sjokolade, potetgull, is, pizza og annen fet mat er æsj, og det er egentlig heeeelt okei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har han også kommet! Men jeg har veeldig små fra før av så er egentlig ganske fornøyd nå :danse: sikkert mannen også..

Puppeguden har kommet! Men jeg har bare fått fra en A/B til en C da, så det er vel ikke så mye. Men føler puppene er store som jur da! :ler:

Vekten har gått fra 59 til 55 og nå er jeg oppe i 58/59 igjen ca.. Spiser normalt men det kan hende der blir litt lite noen dager, men nå for tiden må jeg spise regelmessig ellers kommer suget i magen på 3 sekunder. Så da blir det enklere å spise også, når jeg MÅ for å holde kvalmen unna.

Det dumme er at jeg ikke har lyst på noe.. Det er ingen mat som frister nevneverdig, og det er skikkelig irriterende! Sjokolade, potetgull, is, pizza og annen fet mat er æsj, og det er egentlig heeeelt okei :fnise:

Samme her! Jeg er dritt lei all mat egentlig. Til og med fredags-tacoen smaker ikke no godt :( Men det kommer vell tilbake om ikke så altfor lenge kan jeg tenke meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått opp noe i vekt ennå faktisk. Puppene har blitt litt større og mer "struttende", men jeg har brukt de samme bh'ene hele tiden. Nå må jeg nok snart kjøpe noen i en str større. ;) jeg har grei matlyst om dagen, men blir fort uvel hvis jeg spiser for mye...føler til tider at maten ligger oppe i halsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan aldri planlegge en fødsel så man må bare vite om man er åpen for smertelindring eller ikke. Jeg syns forøvrig ikke at noen er tøffere enn andre. De som velger bort smertelindring for å være tøffe syns jeg bare er tåpelig. Alle takler smerte forskjellig så jeg syns ingen er tøffere enn andre.

Nei selvfølgelig er ingen tøffere enn andre uansett hva de velger av smertelindring, det mente jeg ikke heller. Og når det gjelder moren min så tok hun et personlig valg for sin egen del, ikke for å " være tøff".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann som måtte på butikken for å kjøpe brus og hockeypulver, nå. Noen goder har det å være nærmest sengeliggende i noen måneder, alle ønsker blir innfridd:) snille mannen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig er ingen tøffere enn andre uansett hva de velger av smertelindring, det mente jeg ikke heller. Og når det gjelder moren min så tok hun et personlig valg for sin egen del, ikke for å " være tøff".

Ut i fra meg selv synes jeg faktisk at noen er tøffere, enn f.eks meg i forhold til fødsel. Noen takler jo smerte mer enn andre, og klarer psykisk å takle det bedre enn andre, f.eks meg. Jeg er ikke tøff, hater å ha vondt, fikk sjokk over hvor vondt det faktisk var - og hadde fullstendig panikk og hadde snudd på flekken om mulig. Absolutt ikke tøff, hadde bare ingen vei tilbake.

Noen har supertunge fødsel, men velger likevel å få mange barn, det synes jeg er innmari tøft gjort. Jeg våget så vidt å satse på en siste til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med dere sånn vektmessig egentlig? Har Mr. Puppegud kommet til de fleste nå?

Vekta har holdt seg ganske stabil, men puppeguden har sett meg. Jeg brukte 70D fra før men har nå vokst en størrelse eller to i cupen. Bruker fortsatt de gamle BH'ene, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, det er så dyrt å kjøpe ny.

Vokser puppene mye utover i svangerskapet, eller er det mest den første tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppeguden har så vidt vist seg her, men ikke noe voldsomt. Bruker fortsatt mine 75A, kan godt vokse litt til, hehe, men fyller nok litt mer nå enn før. Når det gjelder vekt er jeg fortsatt under vekta jeg hadde i forkant av svangerskapet, men så lenge magen vokser som den skal så er det viktigst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. puppegud har kommet hit også, har gått opp fra en 75c til en 75e, noe som byr på visse problemer med å finne nye bher. Noen som har noen tips om hvor jeg kan finne bh i str 75e som ser litt snasne ut og ikke er så innmari dyre? Gidder nemlig ikke å kjøpe dyre bher nå da jeg sikkert kommer til vokse ut av de når melken kommer.

Vektmessig viser vekta 1,5 kg opp, men det er nok litt mer siden jeg ikke har trent noe særlig siden jeg ble graid. Tipper jeg har gått ned 1-2 kg muskler.

Sånn utseendemessig synes jeg ikke at jeg har lagt på meg så veldig utover pupper og mage. Magen er nå blitt vanskelig å skjule, faktisk er den så synlig at folk tør å spørre om jeg er gravid, etter noen uker hvor folk bare har tittet rart på magen min uten å tørre å spørre :fnise:

Noen flere som har fått mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen er absolutt på vei her også! ;) Hadde jeg brukt trange overdeler hadde jeg nok fått en del nysgjerringe blikk for å si det sånn. :fnise: Bruker mye litt løse overdeler, og da er det litt vanskeligere å se. Men merker det godt selv, og det er så koselig syns jeg. :rodmer: Puppene kan godt vokse litt mer altså. ;) Bruker fortsatt mine 75A-bh'er men de begynner å bli litt små i spilene så må nok ut på shopping snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...