Gå til innhold

Hva er for gammelt for deg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmm, om det er dating med tanke på noe seriøst...kanskje fra 20-38. Ved mer useriøse ting kan vel alderen gå noen ekstra år ned/opp.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Liker jenter mellom 16-29. Er 23 selv.

Anonym poster: 64b8758f56bf6be83729b94e23efe68a

Skrevet

20-30 dvs fem år opp og ned.

Skrevet

Over 33 blir for gammelt for meg

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg ser helst at han ikke vokste opp med bestefar. :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Mann, 30.

Hvis jeg hadde nok følelser for henne ville jeg strukket meg langt. Har vært i et forhold til ei som var 15 år eldre enn meg, og det var ikke alderen som gjorde at det tok slutt.

Hun betyr mye for meg også i dag.

Personen betyr alt, ikke alderen.

<br /><br /> Anonym poster: 24079948c2de51446e8174bedc5424f4

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg har alltid lekt best med de på min egen alder, så kanskje ca 5 år eldre enn meg?

Men hadde jeg møtt en fantastisk mann på 40 som jeg virkelig hadde god kjemi med, så hadde jeg ikke latt han gå bare fordi han var noen år eldre enn "maksgrensa".

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg er 22, og liker de omtrent på samme alder, har også en tendens til å bli tiltrukket av de som er litt yngere enn meg. Typisk nok så har jeg mest draget på menn som er nærmere 30 enn 25 og det irriterer meg igrunn litt. Jeg har ingen klar grense på hva som er for gammelt, men når de tipper 40 så må han være ganske fantastisk for å fange oppmerkomheten min.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Når damen begynner å bli 4-5 år eldre, så synes jeg det er litt rart. Det har vel litt med at hun er ferdig utdannet og er i jobb, mens jeg fremdeles studerer. Samtidig så får jeg best kjemi med damer som er eldre enn meg. Tror det hadde blitt for rart dersom jeg ble sammen med en som er 10 år eldre enn meg. Vet egentlig ikke helt hvor grensen går, og om jeg hadde gitt faen dersom jeg hadde fått følelser for henne.

Endret av .-L-.
Skrevet

Maks 5 år eldre, ikke en dag yngre.

Gjest Reza08
Skrevet

Alder har i utgangspunktet ikke en dritt å si, med mindre det dreier seg om ekstreme tilfeller. Sjelden jeg reagerer noe særlig på aldersforskjellen mellom par. Det er jo ikke man selv som råder over kjærligheten, den får man oppleve akkurat når man er på riktig sted til riktig tid. Andre kikker på hverandre en stund, før de finner ut at de vil bli bedre kjent.

Aldersforskjell i forhold er bare sunt, man trenger ikke å være så og så gammel for å få et lykkelig samliv. Det viktigste er som sagt kjærligheten, i tillegg til kjemi og trivsel så klart. Har man dette innabords, så har du et veldig bra utangspunkt.

Hva andre mener om deres forhold, får bli opp til dem, de kan ikke komme inn å bestemme at dere ikke kan være sammen, fordi akkurat de mener at dere ikke går sammen. Akkurat det er det paret som vet best av. Ikke andre.

Eneste ulempen med stor aldersforskjell, er at når den eldste har passert et visst punkt i livet, begynner mye å forandre seg på mange måter. Man orker ikke så mye som før, det blir merkbart at åra har begynt å dra på osv, mens den yngste parten fortsatt er relativt ung. Men husk, det er ikke alltid sånn. Mange personer holder seg i særdeles god form, og har et friskt ansikt, selv om de begynner å bli gamle.

Så, husk, så lenge dere har tro på at forholdet vil funke, så bare kjør på. Ikke la andre uromomenter stoppe dere. Yngre menn med eldre damer, funker like bra som yngre damer med eldre menn. Ingen forskjell på det. Er ikke noe bedre at eldre menn er sammen med yngre damer, enn motsatt, så da har den myten blitt løst.

Lykke til!

Skrevet

Ikke noe yngre og maks 5 år eldre.

Er 18, snart 19.

Skrevet

Er 27. Har aldri hatt noen alders begrensninger i et forhold. Finner jeg noen attraktive så gjør jeg det. Men bare for å slenge på et tall så kanskje 40 år eldre, aner egentlig ikke, har som sagt ikke en eldre og en yngre aldersgrense. Setter ikke begrensninger for kjærligheten, den styrer seg selv. Om jeg noensinne skulle bli singel og blir gjensidig forelsket i en som er 18 så ser jeg ingen grunn til å ikke innlede et forhold. Selv om jeg vanligvis aldri har hvilt øyet på noen yngre. Er dog mye mer opptatt av den mentale alderen til et menneske. Det finnes folk som forgubber seg relativt tidlig i livet så har vi f.eks Bruce Springsteen som jeg i dag fant ut var født i 49, jeg vil ikke kalle han for en gammal gubbe.

Jeg er i det store og det hele veldig enig i Reza08 hvorvidt et forhold vil fungere er opp til de to i forholdet

Skrevet

Måtte le litt av noen av svarene i tråden her.

Ville nok ikke blitt sammen med noen som var yngre enn meg selv, men det er vell fordi jeg er ganske ung og noen gutter på min alder er fortsatt svært umodne. Trodde jeg hadde en øvre aldersgrense, men når man møtte kjærleiken spilte visst ikke alder noen rolle lell. :strix: Tenker overhodet ikke på aldersforskjellen nå og har foreløbig bare hatt positive opplevelser med å være sammen med noen som har levd mere, reflektert mere osv. Skal sies at familien ikke var særlig glad for dette i starten, men nå som de er blitt kjent med han er de like forelsket i han som meg og glade på våres vegne. Jeg er under 20 og han er over 30.

Skrevet

Forelskelsen er bare en illusjon.

Forelskelsen er bare en illusjon.

Er FØLELSENE dine Steinar - også bare en illusjon ???

Noen mennesker føler man mye sterkere for både emosjonelt og erotisk...det kan du ikke nekte for.

Dersom følelser / forelskelse bare er en illusjon. Hvorfor tar ikke alle til takke med en partner som ligger flere hakk under egen utseendeskala da ? Siden forelskelse er unødvendig ?

Jeg tror at når man klikker dypt og inderlig med et menneske og det oppstår enormt masse følelser og forelskelse og sterkt begjær. Så gir man fan i aldersforskjell på 10 - 14 år...kanskje også mer...

Sånt skal ikke få ødelegge kjærligheten. For oss som fortsatt tror på den " rette " .

Oh hvem sier at et forhold må vare livet ut ? Er da helt vanlig å bytte partner i løpet av livet.

Hvorfor ikke kose seg og leve ut følelsene når man kan. Framtiden vet vi ingenting om. I morgen kan vi havne i ulykker og dø brådt. Så NYT forelskelsen og ikke tenk på aldersforskjell. LEV mens du gjør det og enda kan : )

Skrevet

Egentlig går grensen min på fem år eldre (jeg er 20). Men så møtte jeg kjæresten min, han er seks år eldre enn meg. Når jeg møtte han var alder plutselig ikke så nøye med ;)

Skrevet

Er FØLELSENE dine Steinar - også bare en illusjon ???

Noen mennesker føler man mye sterkere for både emosjonelt og erotisk...det kan du ikke nekte for.

Dersom følelser / forelskelse bare er en illusjon. Hvorfor tar ikke alle til takke med en partner som ligger flere hakk under egen utseendeskala da ? Siden forelskelse er unødvendig ?

Jeg tror at når man klikker dypt og inderlig med et menneske og det oppstår enormt masse følelser og forelskelse og sterkt begjær. Så gir man fan i aldersforskjell på 10 - 14 år...kanskje også mer...

Sånt skal ikke få ødelegge kjærligheten. For oss som fortsatt tror på den " rette " .

Oh hvem sier at et forhold må vare livet ut ? Er da helt vanlig å bytte partner i løpet av livet.

Hvorfor ikke kose seg og leve ut følelsene når man kan. Framtiden vet vi ingenting om. I morgen kan vi havne i ulykker og dø brådt. Så NYT forelskelsen og ikke tenk på aldersforskjell. LEV mens du gjør det og enda kan : )

Nei, følelsene mine er dessverre ingen illusjon for meg. Skulle ønske det mange ganger, men det er en annen sak.

Men det jeg mener med at forelskelsen er en illusjon er bare det at disse følelsene går over igjen.

Og dermed er det ikke noe smart å basere noe forhold på bare en forelskelse.

Man må passe i sammen i hverdagen også. Være beste venner. Hvis et forhold skal kunne fungere i lengden.

Og jeg ser faktisk ikke noe poeng med et forhold som jeg ikke tror på at kommer til å vare.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fra et par år yngre enn meg til ca 10 år eldre, trur ikke at jeg kunne vært sammen med noen som er mer enn 10 år eldre enn meg men hvem vet! Samboer er like gammel som meg og den største aldersforskjellen jeg har hatt var en eks som var 8 år eldre enn meg.

Anonym poster: 5d8df4d37f0b96baa7d635b095c10a3a

Skrevet

er selv 24, grensen min går vel på 22-28 eller noe rundt der. Ihvertfall ikke eldre enn 30, selvom 30 også føles litt gammelt.

Skrevet

Min grense går på 40. Men jeg er dog ikke tåpelig nok til å kutte ut en flott fyr om han overskrider den grensen med noen år. Er selv 28. Foretrekker menn over 30, så er de i alle fall nesten voksne... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...