Gå til innhold

Hva er for gammelt for deg?

Fremhevede innlegg

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Akkurat. Som er bare ett av problemene man kan få oppleve når aldersforskjellen blir for stor.

Det kan jo skje om man er sammen med en på egen alder også. Reaksjoner fra andre er ikke aldersbestemt.

Hvorfor er det egentlig så viktig for deg å krangle på hvilke alderspreferanser folk har, det går jo ikke ut over deg på noen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo skje om man er sammen med en på egen alder også. Reaksjoner fra andre er ikke aldersbestemt.

Hvorfor er det egentlig så viktig for deg å krangle på hvilke alderspreferanser folk har, det går jo ikke ut over deg på noen måte?

Jeg krangler ikke. Jeg bare sier det sånn som jeg ser det. Og ettersom jeg ikke er en ungdom så vet jeg dette.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

At barna hans ikke taklet det.

Skjønner jeg godt, foreldrene mine er 25 år eldre enn meg, skulle tatt seg ut om en av de fant en som var to år yngre enn meg.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg krangler ikke. Jeg bare sier det sånn som jeg ser det. Og ettersom jeg ikke er en ungdom så vet jeg dette.

Jamen daså, nei da forandrer jeg selvfølgelig alderspreferansen min. Steinar har fasiten og er alle menn over 40s kollektive stemme!

Sparte meg for mange dater der gitt!

:pls:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stoler ikke på noen. Stoler du på folk sånn helt uten videre?

Vil de ikke vise leg så aner jeg ugler i mosen og kutter vedkommende ut umiddelbart.

10 år er kanskje i det meste laget, men så spørs jo om man klarer å møtes på det mentale planet, og er på samme "utviklingssted", da kan man til nød akseptere en 10-årsgrense.

Anonym poster: 3732b6695ded02850850194b0eafdc40

Om du ikke stoler på noen er det ikke rart at du er singel.

Anonym poster: d4f8c6337d79c5f8b839c2b33455ae4c

• Liker 1
Skrevet

Kan til nød strekke meg til pluss - minus 10 år, men vil absolutt foretrekke mindre aldersforskjell enn som så. Innenfor 5 år i hver retning er det optimale for meg.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Joda, jeg vet at det forekommer.

Og ikke begriper jeg hvorfor kvinner gidder det heller.

Jeg begriper heller ikke hvorfor og hvordan en mann lar en kvinne manipulere seg og øser ut tusener på tusener på en han aldri kommer til å få. Men å innse sannheten er vel for tungt å svelge.

Edit: Satt inn et "Ikke".

Endret av Arabella
  • Liker 1
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Jeg er 23 år og foretrekker absolutt ikke mer enn 29 år.

Skrevet

maks syv år eldre på mannen.

kvinne, 25 år.

Skrevet

Er 32, tenker ti år eldre og kanskje noen år yngre er OK. Hadde neppe gått for noen ti år yngre enn meg selv.

Dette er dog ikke fast - gubben er 9 år eldre enn meg men virker yngre på mange måter - hadde han vært 15 år eldre hadde neppe det endret mye :)

Skrevet

Tja, eg sier maks 5 år yngre enn meg & maks 20 år eldre enn meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 23 (kvinne) og kunne ikke tenke meg å være sammen med noen som er yngre enn meg OVERHODET! Absolutt uaktuelt. Faktisk kunne jeg ikke tenke meg å være sammen med noen som er 23-25 heller. Kanskje en på 26 - jeg strekker meg ikke lavere.

Den øvre aldersgrensen min er nok 36. 38 er altfor mye, 36-37 er max.

:jepp:

Anonym poster: e7ddd9e9d1c47a476ac5a14db66efc03

Gjest loren
Skrevet (endret)

Jeg er 27 år selv, 40 år tror jeg må være min grense, dog skal man aldri si aldri.

Og særlig yngre enn 22-23 tror jeg også blir for ungt, avhengig av mannen såkalt.

Endret av loren
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

^

Eller.. 38 er ikke ALTFOR mye. Kommer an på personen. Men om jeg skulle sett etter en potensiell mann ville nok alderen jeg hadde sett etter vært ca 27-37-ish.

Anonym poster: e7ddd9e9d1c47a476ac5a14db66efc03

Skrevet

Jeg er 22, og den eldste jeg har vært borti har vært 38. Da var jeg 21. Jeg har liksom ingen aldersgrense, det kommer helt an på personen. Er for øyeblikket meget betatt av en på 36 år. Jeg klikker best med menn over 25, men det har vært mest over 30. Dog tror jeg ikke jeg ville gått for menn i 40-årene. Det blir for gammelt for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Er selv 23, og syns vel det mest optimale er om han ikke er passert tredve enda, men har datet en fyr på 36.

Skal innrømme at jeg var veldig skeptisk pga alderen i starten, men etterhvert som det utviklet seg så betø det mindre og mindre. (Pga lang avstand ble det bare med datinga).

Anonym poster: ad57c2511b1e26f0790ff1b48bd227c6

Skrevet

Du kommer aldri til å treffe noen som er perfekt.

Men det kan jo hende at du klarer å innbille deg selv det i en periode ;)

Noe som egentlig er skummelt.

Det kommer vel ann på hva man legger i ordet "perfekt"? Hvis man legger "absolutt feilfri" som betingelse for at noen skal være bra nok, så kan man lete vel og lenge men aldri finne en. Det var jo selvsakt ikke det jeg mente. Men legger man definisjonen på perfekt i denne sammenhengen som "perfekt/god/feilfri nok for meg", så går det jo annt.. I hvertfall når det er følelser inne i bildet :P

Skrevet (endret)

Jamen daså, nei da forandrer jeg selvfølgelig alderspreferansen min. Steinar har fasiten og er alle menn over 40s kollektive stemme!

Sparte meg for mange dater der gitt!

:pls:

Ja, selv om du åpenbart ikke skjønner det så stemmer faktisk det jeg sier.

Er du smart så bruker du +/- 10 år.

Så da er bare spørsmålet om du er smart eller ikke :smoke:

Edit: når du er 26 år så passer det selvfølgelig overhodet ikke med -10 år. Da må du passere 40 først ;)

Endret av Steinar40
Skrevet

Om du ikke stoler på noen er det ikke rart at du er singel.

Anonym poster: d4f8c6337d79c5f8b839c2b33455ae4c

Ingen grunn til å stole på noen før man vet det.

Skrevet

Det kommer vel ann på hva man legger i ordet "perfekt"? Hvis man legger "absolutt feilfri" som betingelse for at noen skal være bra nok, så kan man lete vel og lenge men aldri finne en. Det var jo selvsakt ikke det jeg mente. Men legger man definisjonen på perfekt i denne sammenhengen som "perfekt/god/feilfri nok for meg", så går det jo annt.. I hvertfall når det er følelser inne i bildet :P

Forelskelsen er bare en illusjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...