Gå til innhold

Gråt i kaffeselskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke akuratt kult å være vitne til psykopat-monging da.

Hvem mener du "psykopat-monger"? Han eldre mannen?

Du vet hva en psykopat er?

Forøvrig, er jeg både enig med TS og med han som hun diskuterte med. Å strigråte pga en diskusjon er å overreagere - helt uavhengig av hans meninger. Sa ja, der mener jeg du overreagerer enormt.

Hans meninger kan være kontroversjonelle, men derimot like riktig for han som de er feil for deg

Du må og ha aksept for andres meninger og andres holdninger. Ditt syn skal og bør ikke være likt alle andres.

Selv er jeg ikke rasist, men jeg er blitt ekstremt rasebevisst!

Norge har selv underbygget sin egen stat, og dessverre skapt mange av disse "rasistene" og rasistene som har kommet frem etter f.eks 22.juli.

Ris til egen bak.

Anonym poster: 193607c20da5d9d884d645fca202c47e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket år var du på SU-møte? Jeg var i min ungdom aktiv i SU i mange år og de var alltid svært restriktive med alkohol. Ingen alkohol på noen som helst arrangement og ei heller om det var sosialt etterpå. For å være ærlig var det litt i overkant gladkristent for meg, og jeg har ikke så mye positivt å si om dem, men at de har møter som består i å sjenke 16-åringer med vin er blank løgn, altså..

Ikke beskyld meg for blank løgn. Det går an å starte sine egne lokallag, og i begynnelsen var kanskje møtene litt uoffisielle. Jeg beskylder ingen voksne for å skjenke småsosialister, jeg var bare på et oppstartsmøte for et lokallag og det var fest. Det var uansett ikke poenget, poenget er visst at jeg er kjempelat som sluttet å gå og heller jobbet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke akuratt kult å være vitne til psykopat-monging da. En ting er å kalle negervennen sin for nigger om man vet at han skjønner det er på tull. En annen ting er å være rasist og ekstrem.

Selvsagt er det ikke akkurat "kult" og jeg ville reagert selv! Poenget er at det ikke bare er han som har ekstreme meninger; ikke bare når det kommer til rasisme, men til politikk, kvinner, homofili, osv.

Og selv om vi kan reagere og irritere oss grenseløst over patetiske trangsynte mennesker, har selv de rett til å ha egne meninger.

Jeg har vært vitne til rasisme-prat selv, men selv om man gjør som TS og sier vedkommende i mot, er det ganske umulig å endre en gammel manns holdninger, sikkert fra langt tilbake i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Enig med de som sier TS overreagerte. Dette var et gammelt familiemedlem og det er typisk for de å ha slike meninger. Ikke noe å engasjere seg følelsesmessig i, vi vet jo ikke hva slags erfaringer de sitter med da de vokste opp under helt andre vilkår enn oss. Gamle mennesker synes unge mennesker er bortskjemte. De fleste måtte jobbe for å tjene penger på den tiden og kunne ikke unne seg luksus som politiske sommerleirer en hel uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

TS; jeg tror du begynte å grine litt fordi begeret rant over for deg. Sånne familiemedlemmer kan være utrolig slitsomme, og når man merker at vedkommende for n'te gang ødelegger stemningen skjønner jeg at det en sjelden gang rett og slett kan renne over.

Men det er lite trolig at du kommer gjennom til ham med argumenter , så jeg ville heller enten forsøkt å snakke om noe annet, eller å ikke svare i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lett for å bli våt i øyekroken om jeg prøver å argumentere med en som har gått fullstendig i vranglås og i tillegg er direkte ufin! Man kommer jo ingen vei uansett hvor gode argumenter man presenterer, og det kan være enormt frustrerende. Har lært meg å styre unna slike "diskusjoner" etterhvert.

Anonym poster: d12d80dff3a4d48a0e1ca171e7757e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uanonymbruker

Det finnes provoserende mennesker med teite meninger overalt, man kan ikke sette seg ned å strigråte hver gang de ytrer meningene sine. Er det kjipt for deg å høre på så bare gå da vel, så kan han sitte der og prate tull uten deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på

neste gang. Du er ikke den eneste som har møtte sånn trangsynte mennesker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Hvilket år var du på SU-møte? Jeg var i min ungdom aktiv i SU i mange år og de var alltid svært restriktive med alkohol. Ingen alkohol på noen som helst arrangement og ei heller om det var sosialt etterpå. For å være ærlig var det litt i overkant gladkristent for meg, og jeg har ikke så mye positivt å si om dem, men at de har møter som består i å sjenke 16-åringer med vin er blank løgn, altså..

Nei, det er ikke blank løgn!

Ungdommene er med på fester sammen med de voksne og alkoholen flyter... Har du ikke fått med deg disse sexskandalene i media?

Nå sier jeg ikke at det skjer overalt, men det forekommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...