Gå til innhold

Hva tror du? Etter dette livet


Gjest Dumle-Dumbo

Anbefalte innlegg

Gjest Candy Pie

1 - Tror du på gud ? Hvorfor / hvorfor ikke?

2- Tror du det skjer noe mer etter dette livet?

3 - Tror du på himmelen og helvete ?

- Og i såfall, hvem kommer hvor ? Tror du folk som begår selvmord kommer til helvete og hva med de som ikke er kristne? Eller holder det å være snill for å komme til himmelen?

4- Er det noe mer etter himmelen eller helvete?

5- Er vi bare energi der, eller har vi kropper?

6- Får vi et nytt liv her på jorda?

7- Tror du vi møter igjen de vi er glade ?

8 - Har du eller noen du kjenner opplevd noe som skulle tilsi at det faktisk ikke er over når kroppen vår dør?

_______________________________

1 - Jeg tror ikke på gud.

2 - Tror du det skjer noe mer etter dette livet ? Jeg håper, men tror ikke

3 - Tror du på himmelen og helvete ? Tror ikke, men frykter også helvete litt, etter noen filmer jeg så på youtube som liksom skulle være sanne.

Jeg vet ingenting, men håper ikke helvete finnes for å si det sånn.

- Om det finnes så tror jeg det er så ille at ikke kristne mennesker havner dit. Hvis det først finnes et sånt sted så vil det ikke overaske meg at egentlg uskyldige mennesker kommer dit, ikke kristne, selvmord og andre "feile" ting

Men dette håper jeg bare er en ubetydlig frykt jeg har !

4 - Er det noe mer etter himmelen og helvete ? Nei. Det tror jeg ikke om disse stedene finnes.

5 - Er vi bare energi der eller har vi kropper? Tror vi bare er en slags energi

6 - Får vi et nytt liv her på jorda ? Det er det jeg håper, men innerst inne så tror jeg ikke det.

7 - Tror du vi møter igjen de vi er glade i ? Det gjør jeg dessverre ikke

8 - Har du eller noen du kjenner opplevd noe som skulle tilsi at det faktisk ikke er over når kroppen dør ? Har bare sett ting som jeg ikke helt kan forklare, men ser ikke på det som et godt bevis. Var på en alternativmesse en gang, en dame skulle skrive et brev via faren min. Noe stemte, faktisk. Men følte ikke at hun hadde noen kontakt.

Endret av Candy Pie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uanonymbruker

1 - Tror du på gud ? Hvorfor / hvorfor ikke?

Om jeg tror på Gud sånn som oppfatningen av Gud er fra kristendommen, nei. Men jeg tror på noe større enn livet uten at jeg vet hva det er.

2- Tror du det skjer noe mer etter dette livet?

Ja det gjør jeg, jeg tror på gjenferd, så da må jeg jo tro på noe etterpå automatisk.

3 - Tror du på himmelen og helvete ?

Jeg tror himmelen er ro, om det er evig søvn eller himmelen som i den bibelske himmelen vet jeg ikke.

Helvete tror jeg er å ikke få fred, måtte vandre jorda til evig tid eller til man ser det berømte lyset.

- Og i såfall, hvem kommer hvor ? Tror du folk som begår selvmord kommer til helvete og hva med de som ikke er kristne? Eller holder det å være snill for å komme til himmelen?

Jeg tror mennesker som tviholder seg til livet når de dør og ikke gir slipp kommer til "helvete" altså blir igjen på jorda som "energi"

Mens de som går fredelig og ikke kjemper imot, ikke har noe som er så viktig på jorda at de ikke klarer gå videre, de får ro "himmelen"

4- Er det noe mer etter himmelen eller helvete?

Nei. Er vi energi så er vi energi

5- Er vi bare energi der, eller har vi kropper?

Bare energi i form av en kropp, vi er bevisst en kropp uten at den er fysisk.

6- Får vi et nytt liv her på jorda?

Både nei og ja, kroppen vår blir til næring for de levende, så sånn sett blir vi en del av nytt liv.

7- Tror du vi møter igjen de vi er glade ?

Vi møter ihvertfall den gode energien deres.

8 - Har du eller noen du kjenner opplevd noe som skulle tilsi at det faktisk ikke er over når kroppen vår dør?

Mange som påstår det, om det er sant vet jeg jo ikke. Jeg har sett og hørt ting, men det kan like gjerne være naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - Tror du på gud ? Hvorfor / hvorfor ikke?

Nei. Fordi det er ingenting som for meg tilsier at det er noen gud der ute.

2- Tror du det skjer noe mer etter dette livet?

Nei. Vi dør. Vi råtner. Whatever energi vi har går tilbake til helheten, altså jorden, universet, you name it.

3 - Tror du på himmelen og helvete ?

Nei, tror jeg ikke på gud, tror jeg jo ikke på himmel og helvete heller.

- Og i såfall, hvem kommer hvor ? Tror du folk som begår selvmord kommer til helvete og hva med de som ikke er kristne? Eller holder det å være snill for å komme til himmelen?

4- Er det noe mer etter himmelen eller helvete?

5- Er vi bare energi der, eller har vi kropper?

6- Får vi et nytt liv her på jorda?

7- Tror du vi møter igjen de vi er glade ?

8 - Har du eller noen du kjenner opplevd noe som skulle tilsi at det faktisk ikke er over når kroppen vår dør?

_______________________________

Resten av spørsmålene utgår siden jeg har svart nei på gud og himmel og alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - Tror du på gud ? Hvorfor / hvorfor ikke? Nei, vedrørende guden beskrevet i de monoteistiske verdensreligionen så er jeg fullstendig klar på at den ikke finnes, hadde det vært en gud som er som den beskrevet i disse skriftene, så kan jeg ikke forestille meg at h*n ville ha tillatt at verden er så urettferdig som den er, en promille lever i overflod, mens veldig mange lever i ekstrem fattigdom. Samtidig så er alle de tilhørende hellige skriftene fulle av motsigende utsagn, faktafeil, barbariske utsagn og usannsynlige hendelser.

Vedrørende en annen type gud, som ikke er beskrevet i noen skrifter så ser jeg også på dette som usannsynlig, rett og slett på grunn av at det er ingenting som taler for en guds eksistens. Lever som at det ikke finnes noen gud, og vil ikke tro på noen gud uten at dens eksistens er bevist.

2- Tror du det skjer noe mer etter dette livet? Nei, enkelt og greit så tror jeg at det bare "svartner".

3 - Tror du på himmelen og helvete? Nei, jeg er overbevist om at mennesket er deterministisk, i hvert fall i stor grad. Hvem du blir bestemmes jo nesten utelukkende av genetikk og miljø, noe som du ikke har råderett over. Det er jo ingen som vil ende opp som for eksempel en rusmisbrukende kriminell boende på gata, dette er jo som oftest et resultat av en uheldig kombinasjon av dårlig miljø og genetikk. Derfor så tror jeg ikke at et menneske vil bli straffet for etisk gale handlinger gjort på gjorda, nettopp på grunn av dette.

Samtidig så vil jo ikke de som tror på den respektive guden ifølge de verdensreligionene som tror på himmel/helvete ende opp i helvete. Dette ser jeg på som helt hinsides, hvorfor skal en som ikke tror på noe som det ikke finnes noen som helst beviser for straffes for evig tid?

Hvilken god gud vil straffe noen for evig tid på grunn av handlinger gjort på jorda, som nesten utelukkende er bestemt av faktorer som man ikke egentlig har råderett over?

8 - Har du eller noen du kjenner opplevd noe som skulle tilsi at det faktisk ikke er over når kroppen dør ? Har bare sett ting som jeg ikke helt kan forklare, men ser ikke på det som et godt bevis. Var på en alternativmesse en gang, en dame skulle skrive et brev via faren min. Noe stemte, faktisk. Men følte ikke at hun hadde noen kontakt.

Burde ikke ta slikt for god fisk, noen som er erfaren i lesing av kroppspråk kan finne ut detaljert info om deg og din familie ved å analysere ting som stemme, klesstil, talemåte osv. Veldig vanlig at "klarsynte" (kvakksalvere) bruker slike teknikker. Du sier også at bare noe stemte, det tyder vel på at vedkommende gjettet på noe som h*n anså som sannsynlig ut i fra din væremåte.

Står en del om det her: http://en.wikipedia....ki/Cold_reading

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - Tror du på gud ? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg tror ikke på noen guder, nei. Det er et faktum at menneskehjernen og kulturer har en tendens til å finne opp guder, noe som er åpenbart hvis du ser på alle de tusener av guder vi har skapt opp gjennom historien. Der vi ikke kan forklare ting på en naturlig måte, der bruker vi Gud som en forklaring, men Gud har fått færre og færre sprekker å gjemme seg i de siste par hundre årene. Det finnes ingenting i verden som tyder på at det skulle eksistere en eller flere guder, derfor tror jeg ikke på hverken Jahve, Allah, Zevs eller Odin. Ei heller på en "deistisk Gud", selv om jeg synes en slik er mer troverdig enn guden f.eks Bibelen og Koranen beskriver.

2 - Tror du det skjer noe mer etter dette livet?

Det finnes heller ingenting som tyder på at det er noe mer etter dette livet. Folk ønsker at livet skal vare evig, og har behag i å finne opp vrangforestillinger som går ut på at de kan "overleve" døden. I moderne tider vet vi at bevissthet og hjernen går for ett - når en hjerne er uten aktivitet, er det heller ingen bevissthet. Vi har aldri vært vitne til bevissthet uten hjerne. Når deler av hjernen blir skadet/syk, kan et menneskes personlighet endres drastisk, og evner blir svekket. Da kan jeg ikke skjønne at enkelte mennesker tror at når hele hjernen opphever, først da får man personligheten og evnene sine tilbake.

Altså: Både Gud og troen på et liv etter døden - begge ideene sterkt knyttet til hverandre - er ideer som tilfredsstiller lyster hos oss mennesker, blant annet ønsket om å forstå verden, ønsket om trygghet og mening, og ønsket om å leve evig.

Anonym poster: 3cfdfe71c6a2840c9589ea3dbcd2e7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

1 - Tror du på gud ? Hvorfor / hvorfor ikke?

2- Tror du det skjer noe mer etter dette livet?

3 - Tror du på himmelen og helvete ?

- Og i såfall, hvem kommer hvor ? Tror du folk som begår selvmord kommer til helvete og hva med de som ikke er kristne? Eller holder det å være snill for å komme til himmelen?

4- Er det noe mer etter himmelen eller helvete?

5- Er vi bare energi der, eller har vi kropper?

6- Får vi et nytt liv her på jorda?

7- Tror du vi møter igjen de vi er glade ?

8 - Har du eller noen du kjenner opplevd noe som skulle tilsi at det faktisk ikke er over når kroppen vår dør?

1, Jeg aviser ikke muligheten for at det kan finnes en Gud

2, Jeg aviser ikke muligheten for at det er et liv etter døden

3, Jeg aviser ikke muligheten for at det kan finnes

4,Jeg aviser ikke muligheten for at det kan være det

5, Jeg tipper energi

6,Jeg aviser ikke muligthetn for at vi kan få et nytt liv på jorda

7,Jeg aviser ikke muligehten for at det kan skje

8,Ikke som jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 - Tror du på gud ? Hvorfor / hvorfor ikke? - Nei. Fordi det virker helt ulogisk i mitt hode, og bevisene som blir lagt frem for Gud er bare fullt av selvmotsigelser.

2- Tror du det skjer noe mer etter dette livet? - Nei.

3 - Tror du på himmelen og helvete ? - Nei

- Og i såfall, hvem kommer hvor ? Tror du folk som begår selvmord kommer til helvete og hva med de som ikke er kristne? Eller holder det å være snill for å komme til himmelen?

4- Er det noe mer etter himmelen eller helvete?

5- Er vi bare energi der, eller har vi kropper?

6- Får vi et nytt liv her på jorda?

7- Tror du vi møter igjen de vi er glade ?

8 - Har du eller noen du kjenner opplevd noe som skulle tilsi at det faktisk ikke er over når kroppen vår dør? - Nei. Har jo så klart lest historier i media, men de tar jeg med en stor klype salt. Det er jo ikke rart man opplever mye rart når man ligger på dødsleiet, så at folk har fantastiske historier synes jeg ikke er merkelig. Men jeg vil tro disse "synene" skjedde før de faktisk var døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - Tror du på gud ? Hvorfor / hvorfor ikke?

Nei. Jeg er agnostiker. Jeg kan verken avkrefte eller bekrefte at det finnes noen form for gud. Uten bevis den ene eller den andre veien så kan jeg ikke ta et definitivt standpunkt om at gud finnes eller ikke.

2- Tror du det skjer noe mer etter dette livet?

Nei. Men igjen, vanskelig å gi et definitivt svar.

3 - Tror du på himmelen og helvete ?

Nei. Samme som over.

4- Er det noe mer etter himmelen eller helvete?

Samme som over.

5- Er vi bare energi der, eller har vi kropper?

Jeg tror ikke nødvendigvis at vi forsvinner, som jeg lærte i naturfagen så går vi over til noe annet, og det blir det antagelig energi. Jeg snakker da ikke om energi som i form av sjel eller lignende.

6- Får vi et nytt liv her på jorda?

Vanskelig å si, jeg tviler vel på det.

7- Tror du vi møter igjen de vi er glade ?

Det er lov å håpe, men jeg tror i grunn ikke det, nei.

8 - Har du eller noen du kjenner opplevd noe som skulle tilsi at det faktisk ikke er over når kroppen vår dør?

Nei

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - Tror du på gud ? Hvorfor / hvorfor ikke?

Ja, det gjør jeg. Hvorfor blir vel ikke helt kort å sette ord på, men jeg har etter gjennomgang av ulike livssyn og gjennomgang av dei fleste tanker, kommet frem til at Guds eksistens er og vil alltid være absolutt.

2- Tror du det skjer noe mer etter dette livet?

Ja, det gjør jeg.

3 - Tror du på himmelen og helvete ?

Jeg tror på at etter døden får man en evig tilstand i et av to alternativ, eller en gjennomgang av begge periodevis, men det vet kun Herren. Det ene ytterpunktet er absolutt fred i Guds nærhet, det andre er pine hos det onde. Hvorvid dette er fysiske plasser eller mer lik 'mentale tilstander' har jeg ingen grunnlag til å uttale meg om.

- Og i såfall, hvem kommer hvor ? Tror du folk som begår selvmord kommer til helvete og hva med de som ikke er kristne? Eller holder det å være snill for å komme til himmelen?

Det vet kun Herren selv, men å bevisst stille seg i mot Han er ikke ønskelig, da Han er det evige gode og bevisst fiendskap mot Han og Hans Bud tilsier at en har latt det motsatte av godhet styre ens valg.

4- Er det noe mer etter himmelen eller helvete?

Nei, himmel og helvete er i sine ytterkanter evige tilstander.

5- Er vi bare energi der, eller har vi kropper?

Det vet jeg ei.

6- Får vi et nytt liv her på jorda?

Nei det tror jeg ei, for dette livet er hva meg bekjent kun eit tilfelle av for hvert enkelt individ. Man lever nok videre som i 'andres tanker', men som person er man ikke her lenger spirituelt eller levende fysiskt.

7- Tror du vi møter igjen de vi er glade ?

Ja, alt etter hvordan de ulike individ har brukt dette livet sitt og behandlet de man deler planeten med, og derav hvordan de er stilt i dommens lys.

8 - Har du eller noen du kjenner opplevd noe som skulle tilsi at det faktisk ikke er over når kroppen vår dør?

Nei, ingenting utenom min egen tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...