Gå til innhold

er det akseptabelt?


Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Hei,

er det akseptabelt at typen kommenterer ( med ord eller "likes" ) , bilder til damer han tidligere har hatt noe på gang med før han traff meg, når han nå ser meg?

Eller er det helt naturlig?

Jeg synes det er rart...har selv ikke dette behovet til mine tidligere flammer/guttevenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs litt hva han skriver på bildene.

Se om det utvikler seg til noe mer mellom dere to, å så ser du litt hva han gjør.

Hvis han skriver f.eks "fineste", "babe" eller lignende, da er det jo veldig pussig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke syntes det var ok..men det kommer vel an på hva som skrives.. Men dersom du ikke liker det, mener jeg at han bør respektere det og la være..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hva han skriver på bildene.

Se om det utvikler seg til noe mer mellom dere to, å så ser du litt hva han gjør.

Hvis han skriver f.eks "fineste", "babe" eller lignende, da er det jo veldig pussig.

Han skriver "likes" på bilder av de ( portretter av de han har hatt noe på gang med tidligere )

Jeg vet at han likte hun ene mer enn en "venninne" før han møtte meg. Hun har skrevet bl.a: " savner deg vennen", selv om han ser meg. Han skrev ei mld til henne der han på en måte gikk bak ryggen min, sa jeg blir sint hvis jeg får vite at de har kontakt, at hun derfor ikke må vise mld han sender henne. Jeg tok dette opp med han, holdte på å gjøre det slutt pga dette, men vi fortsatte. Jeg har i ettertid sett at hun fortsetter å ta "diskré" kontakt med han, som f.eks å putte "likes" på endel av hans innlegg...

Jeg reagerer på dette, er det forståelig eller er jeg streng? Hans sier at "likes" er jo ingenting, men hvorfor må de ha kontakt tenker jeg ? Det gjør at jeg har problemer med å stole på han.

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Hva mener du med at han ser deg? Er dere kjærester? I så fall vil jeg si at det slett ikke er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at han ser deg? Er dere kjærester? I så fall vil jeg si at det slett ikke er ok.

Ja, vi er kjærester. Det er ei stund siden han skrev på disse bildene, men vi var sammen da og, jeg oppdaget det senere. Det jeg spesielt reagerer på, er at hun jeg nevnte, fortsatt putter "likes" til han, nylig. Han har jo t.o.m skrevet at jeg blir sint, men hun fortsetter å ta kontakt , selv om den er "diskré". Da tenker jeg at han må ha tatt en form for kontakt tilbake til henne etter at han skrev den mld, f.eks på sms. Jeg vet at han har hennes tlfnr. Tenker du/andre det samme her?

Jeg hadde ikke tatt noen form for kontakt med en fyr hvis han sa at kjæresten hans reagerer på at de har kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det synes jeg ikke er ok. I alle fall ikke om du reagerer på det!

Skjønner ikke akkurat poenget med det heller. Det er jo du som er kjæresten hans, så i så fall kan han heller like dine bilder og kommentere de i stedet.

Jeg hadde i hvert fall ikke likt det, og siden du ikke gjør det heller ville jeg tatt det opp med han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er overhodet ikke greit!

Både dame og mann bør ha antenner nok til å forstå dette selv. Han bør gå tilbake og fjerne sine likes.

Min kjæreste har en eks som kommenterte bildene hans og ga likes på et par han hadde, bare en måned før vi ble sammen. Det gikk lenge, men det ble til at hun på eget initiativ fjernet både kommentar og 'like'.

Søsteren til eksen hadde og kommentert på et bilde, hun og fjernet kommentaren.

Synes dette vitner om en overraskende tankevirksomhet fra dem, så det satte jeg pris på de gjorde.

Hadde min kjæreste kommentert og/eller likt bilder av gamle flammer (som jeg i utgangspunktet ikke fostår hvorfor han har som venner på FB), hadde jeg sagt akkurat hve jeg mente om det.

Deretter var det hans valg å respektere det eller ikke. Respekterer han det ikke, kunne det vært en dealbreaker. Det ville iallefall ripet lakket og dermed fått første dråpe i begeret. Spørsmålet er bare hvor mange dråper han drypper i glasset før det renner over.... Og hva som da skjer!

Anonym poster: d610f51240e02a7e70d9110ecd19d5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater?

Han kan vel ingenting for at hun liker ting han skriver/bilder han legger ut? Kan være hun gjør det for å provosere deg,og.

Endret av Maneater?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er kanskje litt streng med kjæresten min, men jeg hadde blitt litt sur på han.. og samme hadde han sikker også blitt om jeg hadde gjort det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er akseptabelt er noe du selv må finne ut, og slik du skriver så høres det ikke ut som at du liker det han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iallefall ikke orket å vært sammen med en som var sånn. Virker userriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forundrer meg hvilke problemer de sosiale plattformer er kapable til å skape i sjul.

Til ditt spørsmål, så synes jeg det er greit å opprettholde kontakt med hvem man vil, så lenge kontakten ikke er sjult for din partner, og så sant din partner ikke sliter enormt med å godta det. Behovet for å stadig kommentere andres bilder synes jeg er lei, og tross at en kommentar og 'like' i ny og ne selvsagt er hans rett til å skrive, så kan en stadig strøm av dem gi signaler om usunn beundring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal kjæresten ha behov for å legge tidligere, flørt eller kjæreste på facebook eller andre sosiale plattformer? Nei, det er ikke akseptabelt i det hele tatt! Om han trenger å ha kontakt med tidligere flørt eller kjæreste er han nok ikke den rette mannen for meg ;) Bare min personlige mening! Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg tatt en prat med han, skjønt at jeg aldri hadde inngått forhold til en mann som ikke delte mine verdier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å " like" på FB er temmelig uskyldig i mine øyne , er ikke i nærheten av og trå over MINE grenser hvertfall .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det han egentlig skriver på bildene til disse venninnene sine? Noen konkrete eksempler utover "savner deg vennen"? Det å klikke "like" på et bilde på Facebook er da så uskyldig som det går an å få det. Ville strengt tatt oversatt det til "pent bilde av deg, jeg liker dette bildet for å være høflig."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle dere som reagerer sånn på likes, trykker dere kun like på kjærestens statuser? Eller hvor går grensen? Lov å like venninne, men ikke mannlige venner? Eller er det bare om mannen er en eks at det er forbudt? Merker at jeg tydeligvis legger veeeldig mye mindre i en like på facebook enn det andre gjør. Det er jo stort sett fjas som får mange likes.

Anonym poster: 5907697ee6a691465e8176864296ee65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det han egentlig skriver på bildene til disse venninnene sine? Noen konkrete eksempler utover "savner deg vennen"? Det å klikke "like" på et bilde på Facebook er da så uskyldig som det går an å få det. Ville strengt tatt oversatt det til "pent bilde av deg, jeg liker dette bildet for å være høflig."

enig i denne her.

"liker" på facebook er bare uskyldig moro mener nå jeg. samboeren må gjerne like alt han bare hæler på facebook.. uansett hvem det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...