Gå til innhold

Noen som vet hva som kreves for å få jobbe i fengsel som ufaglært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kreves for å få jobb i fengsel som ufaglært. Noen som vet? Jeg kunne virkelig tenkt meg å prøvd meg som miljøarbeider el i fengsel,men har ingen utdannelse innen hverken sosial eller helsefag. Er det da noe håp?

Jeg har derimot vært på intervju med fengselsledelsen,men dette var til en kontorjobb da,men de kjenner meg jo og vet hvem jeg er. Så jeg har kontakter der som jeg kan ringe og spørre,men jeg vil liksom ikke drite meg helt ut eller om jeg overhode ikke har noen mulighet.

Anonym poster: 078e84961d9c8dc72318ddb1d8711586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jobbe som ufaglært fengselsbetjent. Det kreves kun at du har fylt 21 år, har plettfri vandel og førerkort. Man bør selvsagt passe til jobben på mange måter, men det er som regel ikke vanskelig å få jobbe som ekstrabetjent så lenge man oppfyller basiskravene. Det er jo i seg selv litt skremmende, men sånn er det. ;) Det er stor mangel på folk i de fleste fengsler.

Anonym poster: ccc49a5d8c1c6b0dd42f9bc9218ccbdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er litt skummelt gjør det jo spennende. Jeg har prøvd å få meg vakter i psykiatrien også, da jeg er så lei av å flytte på papirer. For det er jo ikke akkurat så veldig spennende.

TS

Anonym poster: 078e84961d9c8dc72318ddb1d8711586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er litt skummelt gjør det jo spennende.

Anonym poster: 078e84961d9c8dc72318ddb1d8711586

Mente det ikke slik, men at det er litt "skremmende" at (nesten) hvem som helst kan jobbe med fengselsinnsatte uten skikkelig opplæring/utdanning og utsiling. Det er jo en veldig spesiell gruppe, med mange og komplekse problemstillinger. Men slik er det når det er for få utdanna, fast ansatte. Uansett, det er mange ufaglærte som gjør en kjempegod jobb, det er bare veldig tilfeldig om det blir slik eller ikke.

Anonym poster: ccc49a5d8c1c6b0dd42f9bc9218ccbdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke det er så vanskelig å få seg jobb som ufaglært, nei. Men TS, visste du at du kan ta lønnet utdanning og så bli faglært?

http://www.krus.no/no/Fengselsskolen/

Du får 250 000 året du utdanner deg, og 310 000 året etter, som er et såkalt pliktår. Bare et tips! :) Tror det er utrolig givende å jobbe i kriminalomsorgen, så go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke det er så vanskelig å få seg jobb som ufaglært, nei. Men TS, visste du at du kan ta lønnet utdanning og så bli faglært?

http://www.krus.no/no/Fengselsskolen/

Du får 250 000 året du utdanner deg, og 310 000 året etter, som er et såkalt pliktår. Bare et tips! :) Tror det er utrolig givende å jobbe i kriminalomsorgen, så go for it!

Jeg tenker at det er jo sikkert lurt å ha prøvd seg innen yrket før man prøver også i tilfelle det skulle være helt feil for en. Vet at fengselsskolen er betalt,men en må jo komme inn også da. Og jeg vet ikke om jeg på nåværende tidspunkt vil klare den fysiske testen.

TS

Anonym poster: 078e84961d9c8dc72318ddb1d8711586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...