Gå til innhold

Er det vanskelig å få seg relevant jobb som nyutdannet siviløkonom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vipper mellom to utdanninger, og siviløkonom er den ene. Jeg er i begynnelsen av 20-årene, har samboer og to barn. Dermed har jeg ikke så mye tid utenom studiene til f.eks forskjellige verv. Har lest at det blir sett på som positivt at man har diverse utenom studiene å vise til. Samme gjelder relevant sommerjobb, men det skal jeg prøve å skaffe meg.

Om jeg fikk bestemme vil jeg ha tatt utdanningen på NHH, men pga barn og mye flytting de siste årene, ønsker jeg ikke å dra med meg familien på tvers av landet for fem år. Ikke kan jeg flytte på meg etter utdanningen heller.. Så selv om jeg får gode karakterer, så er det ikke sikkert jeg blir den mest attraktive søkeren i bunken når jeg en gang skal søke jobb som nyutdannet.

Leste nettopp i en gammel tråd at siviløkonomer ikke nødvendigvis er sikret jobb etter utdanning, fordi det utdannes så mange av dem. Er det noe dere har hørt eller? Den andre utdanningen jeg tenker på er innenfor helse, der er jeg garantert jobb etter studiene.

Jeg er så enormt usikker, så dermed prøver jeg å finne ut mest mulig før jeg tar et valg!

Anonym poster: ec59d8d1fbd56abe671117b41cd2c687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...