Gå til innhold

Styr unna - velværeprodukter vi ikke kjøper igjen og hvorfor

Gjest mari kontrari

Anbefalte innlegg

Body butter fra The Body Shop er også et produkt jeg ikke kan fatte og begripe at har blitt så populært... Legger seg som en hinne utenpå huden, gir ikke ordentlig fukt og lukter bare kvalmt etter påføring.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Body butter fra The Body Shop er også et produkt jeg ikke kan fatte og begripe at har blitt så populært... Legger seg som en hinne utenpå huden, gir ikke ordentlig fukt og lukter bare kvalmt etter påføring.

Jeg blir klaustrofobisk av å påføre den smørja der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Enig, det trekker jo aldri inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fordi den består av mineralolje. :opplyser:

Sikkert silikoner og annet smusk i også - hvilket gjør det desto mer merkverdig folk kjøper det. Kjenner jeg blir ganske provosert når folk skryter de opp i skyene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garnier BB-cream. Svei som faen og fikk ei diger kvise på kinnet.

Var det den med eller uten parfyme? Reagerte voldsomt på den med parfyme, men er veldig begeistret for den for sensitiv hud. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det den med eller uten parfyme? Reagerte voldsomt på den med parfyme, men er veldig begeistret for den for sensitiv hud. :)

Det var den med parfyme. Kjøpte den da den var relativt ny. Har sluttet å bruke foundation aktige ting, trenger det egentlig ikke, men en sjelden gang trenger jeg å dekke til litt. Kanskje jeg prøver den du nevner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

L`oreal sin studio smoothing primer, eller hva den nå heter. Jeg brukte den under øynene før påføring av concealer. Etter en ukes bruk fikk jeg èn stor, vond og veldig betent kvise under hvert øye. Har vært mye plaget med kvisutbrudd i mine yngre dager, men aldri på den tynne huden under øynene. Jeg så ut som jeg hadde fått to blåveiser på det verste :(

Kommer ikke til å bruke dette produktet igjen.

Anonym poster: 7702d0af807cad7c533ede08558caa8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Tresemmè Studio Finish Ultra Strong Hairspray. Joda, den ER god på hold.

Det står at den børstes enkelt ut, men hårdottene i børsten min sier motsatt. Dersom jeg bruker den orker jeg ikke å børste håret dagen etter, det er rett og slett ingen vits med mindre jeg synes hårbørste er fint å ha dinglende på huet.

Jeg har normalt så glatt hår at jeg ikke engang kan ha hårstrikk i samme dag jeg har vasket håret. Men er du ute etter en hårspray som kan klistre deg fast til en trailer i fart, velg denne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Garnier BB-cream. Svei som faen og fikk ei diger kvise på kinnet.

OMG jeg fikk ekstremt uren hud av denne, bare på noen dager. Skulle ikke tro det var mulig, har ikke hatt kviser på mange år. Sykt.

Anonym poster: b621ffeb95e20ecfa59c2b4a0db20aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sett bort i fra de milde rensegeleene, så har alle produkter fra REN vært en skuffelse. Klarte ikke en gang å være fornøyd med rensemelken.

Anonym poster: a1a9b8eb630b0c749391d20745565def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renseserien fra Clinique. Huden ble illrød og stram og blank på samme tid, kan ikke fatte hvorfor folk skryter produktene i sky.

nå er det mange renseserier fra Clinique.. Jeg prøvde en 1-2-3-step derfra, og huden min ble akkurat slik du beskrev den. Helt jævelig, og altfor dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt er jeg ikke fan av Bli vakker, har fått gamle og utgåtte produkter fra Bli vakker. Nå kjøper jeg Babor i butikk (dyyrt - men verdt det.) Fikk utrolig kvisete hud av Babor fra Bli vakker og jeg var helt sikker på at hudpleieren min var inkompetent, nå vet jeg bedre. :fnise:

Nå er ikke alle produktene til BliVakker ekte da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariah

Nå er ikke alle produktene til BliVakker ekte da.. :)

Nettopp - gjorde tabben to ganger før jeg forsto og leste om hvor useriøse de faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

nå er det mange renseserier fra Clinique.. Jeg prøvde en 1-2-3-step derfra, og huden min ble akkurat slik du beskrev den. Helt jævelig, og altfor dyrt!

Var akkurat den jeg mente. Fatter ikke hvordan en serie med så dårlige ingredienser kan være så dyr :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merket ikke noe på alle produktene, men toneren svidde så voldsomt at jeg måtte skynde meg å vaske den av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudpleieprodukter fra merker som Dior, Chanel og Clinique er bare tull. Elendige ingredienser, men pga. navnet kan de selge dem for ekstreme priser. Synd at mange enda ikke har innsett det og blir lurt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hudpleieprodukter fra merker som Dior, Chanel og Clinique er bare tull. Elendige ingredienser, men pga. navnet kan de selge dem for ekstreme priser. Synd at mange enda ikke har innsett det og blir lurt.

Hva er "elendige ingredienser"? Etter at jeg fant 3 trinns serien fra Clinique for veldig tørr hud (nr.1), har jeg aldri kikket på noe annet. Faktisk er jeg så fornøyd etter flere måneders bruk at jeg har begynt å gi vekk alt det andre jeg har brukt. (Som bl.a Dermalogica, REN, Clarins, MD formulations etc.)

Hvis det er snakk om hva som gir kviser så er det ikke annet enn individuelt fra person til person.

Men som sagt, jeg vil gjerne vite hva disse dårlige ingrediensene er, og hva som gjør dem dårlige. Jeg tipper det er trender som avgjør det, og ikke nødvendigvis noe vitenskaplig.

Anonym poster: 4d5efc2f22b97ca5e378913425c1b2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp - gjorde tabben to ganger før jeg forsto og leste om hvor useriøse de faktisk er.

Hva med Blush, feelunique o.l, er de også useriøse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...