Gå til innhold

Fått svar fra Samordna opptak, men skjønner ikke så mye nå. Hjelp?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det står:

"Søknaden din er nå ferdigbehandlet.

Nedenfor finner du en oversikt over hvordan studieønskene dine er behandlet."

Så står det videre hvor jeg har søkt, og bak der står det "Ikke mottatt følgeskjema".

Det forstår jeg jo betyr at de tydeligvis ikke har mottatt ettersendingen min med vitnemålet. (Jeg tok siste eksamen nå i vår, så fikk ikke resultatet før 20. juni).

Jeg er helt fortvilet! Betyr dette at jeg ikke har sjans å komme inn nå?

Det er umulig å få tak i både SO og universitetet jeg har søkt ved, sikkert mange som ringer dem idag…

Har bare løst å gråte hvis dette betyr at løpet er kjørt for utdanning nå til høsten….

Kan ikke skjønna hvorfor de ikke har mottatt det jeg sendte dem, og hvorfor jeg ikke har fått beskjed om det.

Anonym poster: ae42bacd69f651889bc8093de5b85aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det står at de ikke har mottatt følgeskjemaet som skal være med, og dette skjemaet inneholder en eksamenskarakter som er forskjellen på studiekompetanse eller ei for deg, så har du rett og slett ikke blitt vurdert pga. manglende dokumentasjon. Dette er også noe av grunnen til at dokumenter som sendes i posten skal stemples med dato, men det regner jeg med at de gjorde for deg på postkontoret?

Det eneste du kan gjøre nå er å ringe SO og høre hva som skjer videre. Du må spørre dem om de ikke har mottatt skjemaet ditt. Dette med hvorfor du ikke har fått beskjed tror jeg ikke du kommer noen vei med, da dette er noe man enkelt kan sjekke underveis selv, ved å gå inn på "status" og "brev" på SO. På meg har det f.eks. stått "Nei2" på kolonnen ang. dette, og 2-tallet betyr at mitt vitnemål ligger der elektronisk, så jeg måtte ikke sende inn noe. Dersom det kun står "nei", så betyr jo det at det er noe som mangler.

Det er en kjempekjip situasjon, men jeg tenker som så at du har hvertfall ikke noe å tape på å ringe! Dersom de kan hjelpe deg med å få godkjent vitnemålet, så kan du jo alltids prøve deg på Restetorget når det åpner, og evt. trikse og mikse litt på fagene etterpå slik at du kan ta noenlunde samme fag som på det studiet du egentlig vil inn på.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du avsluttet vgs nå i vår, så har du også et E-vitnemål (elektronisk vitnemål).

De fleste skolene behandler søknaden din ut fra dette, de får tak i det gjennom programmende de bruker når de behandler søknader..

Nå vet ikke jeg hvilket studie du har søkt på, om det er noe spesielt du måtte sende inn sammen med følgeskjemaet ditt? Hvis det bare var karakterene fra vgs du skulle sende inn, så skal altså skolen ha fått tak i disse selv.. Det er mange som ikke sender inn følgeskjema, man trenger ikke det om man ikke har noe ekstra dokumentasjon å vise til.

Men det skal jo stå inne på søknaden din om du har fått tilbud eller ikke? Ikke bare at følgeskjema ikke er mottakk? Dersom du ikke har fått plass på et studium skal du få tilbud om å stå på venteliste f.eks. Står det ikke noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg har sjekket flere ganger inne på "status" og der står det "nei2", så jeg har forstått det sånn da at ingenting manglet...

Veldig, veldig kjipt, men jeg håper jeg kan komme meg på ventelisten ihvertfall!

Hvis ikke blir det restetorget på meg ja.

Anonym poster: 0553ecd32d8704c527fe7a8a3777ee34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du avsluttet vgs nå i vår, så har du også et E-vitnemål (elektronisk vitnemål).

De fleste skolene behandler søknaden din ut fra dette, de får tak i det gjennom programmende de bruker når de behandler søknader..

Nå vet ikke jeg hvilket studie du har søkt på, om det er noe spesielt du måtte sende inn sammen med følgeskjemaet ditt? Hvis det bare var karakterene fra vgs du skulle sende inn, så skal altså skolen ha fått tak i disse selv.. Det er mange som ikke sender inn følgeskjema, man trenger ikke det om man ikke har noe ekstra dokumentasjon å vise til.

Men det skal jo stå inne på søknaden din om du har fått tilbud eller ikke? Ikke bare at følgeskjema ikke er mottakk? Dersom du ikke har fått plass på et studium skal du få tilbud om å stå på venteliste f.eks. Står det ikke noe om det?

Jeg avsluttet vgs i år ja, men det var kun ett fag jeg manglet, resten har jeg tatt tidligere.

Fikk da beskjed om å sende inn resultatet fra dette når jeg fikk det, altså vitnemålet.

Det ikke noe spesielt med studiet nei, det er grunnskolelærer 5. - 10. klasse.

Det står ingenting om jeg har fått tilbud om plass eller ikke, kun at følgeskjema ikke er mottatt.

Står heller ingenting om venteliste...

Håper jeg får svar på telefon snart når jeg ringer dem!

Anonym poster: 0553ecd32d8704c527fe7a8a3777ee34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh lettelse!!

Fikk snakket med universitetet nå, og det var bare for meg å ettersende vitnemål så var jeg med i opptaket igjen!

Hurra, det er enda håp :)

Anonym poster: 0553ecd32d8704c527fe7a8a3777ee34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...