Gå til innhold

Forstørre bilder fra nett på PC...??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal altså forstørre et bilde til et foredrag, og plassere det litt midt på et A4-ark. problemet er hvordan??

Jeg har printet ut bildet, og det er ganske lite og plassert i venstre hjørne av arket.Hvordan flytter jeg det, og hvordan forstørres det??

Jeg MÅ ha dette bildet til imorgen tidlig så jeg trenger hjelp fort!:) Takk for all hjelp!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Har du Word? I så fall gjør du følgende:

1. Sett inn bilde i nytt dokument

2. Merk bildet med musa. Det vil da komme en ramme rundt med syv små firkanter.

3. Hold musa over en firkant i et av hjørnene. Dra det ut og inn som du vil.

4. Bildet legges i midten av dokumentet ved å markere bildet, for så å dra det dit hvor du ønsker. Du kan gjerne midtstille bildet slik som du gjør med vanlig tekst.

Håper du finner ut av det! icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Husk bare på at å forstørre små bilder kan være uhyre vanskelig og bli dårlige om det lille bildet faktisk er knøttlite og med dårlig kvalitet. Når man forstørrer bildet blir det mer utydelig og forsterker alle de dårlige elementene i det lille bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjem jo an på kva type bilete det er òg. Er det vektorgrafikk så går det heilt fint å skalere frå frimerke til A3, mens vanlege bitmap bilete fort blir dårlege om dei vert skalert opp. I sistnemde tilfelle er det best å bruke eit grafikkprogram for å skalere.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...