Gå til innhold

Hvorfor er Torsdagskveld fra Nydalen så populært?


spørsmålstegnet

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke helt å se humoren jeg heller. Mannen digger programmet, jeg synes det er skikkelig døvt. Eneste jeg lo godt av var Jessheim-rap'en, ellers synes jeg egentlig det er et skikkelig kjedelig program.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det er morsomt. Det er veldig lite i sketsjene og innslagene deres som har de elementene jeg mener bør være der for at det skal kalles humor.

Den største svakheten mener jeg er at de ødelegger og tar brodden av sine egne poenger. De overforklarer sketsjene og forklarer jo poenget - for deretter å bare "dramatisere" det de har sagt. Da er det jo ingen overaskelsesmomenter i ssketsjen som gjør at man ler.

Samme skjer når de tar aktuelle saker o.l for så å bare "gjenspille" det - uten å tilføre det noe nytt eller overaskende, eller med en ny vri eller lignende. Da skjønner jeg ikke vitsen.

Anonym poster: cb99652ccdf98677e4856b7e7f607300

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Jeg skjønner heller ikke hva som er så morsomt med Torsdagskveld fra Nydalen. Men jeg skal innrømme at jeg av og til blir sittende å se på i håp om at det skal bli morsomt...

Synes Ylvis og Raske Menn er mye morsommere :laugh:

Ja, samme her. Slik hadde jeg det med MAD-tv før også. Det var aldri morsomt, men man håpet jo..

For meg virker det som om de resirkulerer gamle Åpen post og lillelørdag-vitser i håp om at folk har glemt de. "Folk som snakker rart" osv. Det er vel egentlig bare til syvende og sist resirkulering av Monty Phyton. Folk nå til dags blir bare helt hypnotisert av ting som gjentar seg. F.eks "takk for det!". Det blir en "greie" og et "fenomen" mer enn det er spesielt morsomt. Og folk vil gjerne være med på fenomener, for da er de "med". Det er viktig for folk å være "med".

Personlig ser jeg heller en episode seinfeld eller kanskje Louie. Men generelt er det ikke mye morsomt på tv lenger.

Det sprøeste er at så mange liker two and a half men. Det er jo bare absurd hvor dårlig det er. Det er jo som Karl og Co, bare på engelsk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Jeg klarer ikke helt å se humoren jeg heller. Mannen digger programmet, jeg synes det er skikkelig døvt. Eneste jeg lo godt av var Jessheim-rap'en, ellers synes jeg egentlig det er et skikkelig kjedelig program.

Mvh Yvonne :heiajente:

Morten Ramm kan være litt morsom, selv om han virker litt klysete og kvalm og åpenbart er en god gammal mobber i fra skolen. Men hans rapping og "Tønsberg Cribs" osv var ganske morsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet er ujevnt og uslepent. Innimellom er det noe bra, men det er mye dårlig.

Brungots imitasjon av Valen var bra syns jeg, men mest fordi den var så intens.

Får også en assosiasjon til tidlig lillelørdag, men jeg er usikker på hvor mye bedre de kommer til å bli med tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Programmet er ujevnt og uslepent. Innimellom er det noe bra, men det er mye dårlig.

Brungots imitasjon av Valen var bra syns jeg, men mest fordi den var så intens.

Får også en assosiasjon til tidlig lillelørdag, men jeg er usikker på hvor mye bedre de kommer til å bli med tiden?

Nordmenn er bare ikke spesielt morsomme. Se fisketur med bård og lars lenth, det er hysterisk morsomt. Man trenger bare ha et snev av fiskeinteresse. Om det faller i smak kan du se tørrfluelandet 1,2 og 3 med Lars Lenth og Andreas Fismen. Blir ikke stort morsommere enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordmenn er bare ikke spesielt morsomme. Se fisketur med bård og lars lenth, det er hysterisk morsomt. Man trenger bare ha et snev av fiskeinteresse. Om det faller i smak kan du se tørrfluelandet 1,2 og 3 med Lars Lenth og Andreas Fismen. Blir ikke stort morsommere enn det :)

Syns fisketurene deres var bare sånn passe. Paroidien til Harald var derimot veldig ok!

Nå er jeg ikke så veldig glad i fisketurer, så det har kanskje noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Syns fisketurene deres var bare sånn passe. Paroidien til Harald var derimot veldig ok!

Nå er jeg ikke så veldig glad i fisketurer, så det har kanskje noe å si.

Jo, det er jo ikke et rent humorprogram, og det er jo mye fiskerelatert humor. Men den parodien var glimrende ja. "Ta den du, Lars Lenth!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅå, jeg trodde jeg var den eneste som synes Torsdagkveld er kjedelig. Synes de overdriver så fælt jeg. Også er det de samme sketsjene (hvordan skrives det :klo: ) hvert program. Han med røret var morsomt første gang, men på 15.episode er det rimelig oppbrukt. Samme med Paradise Hotel-greia og Trond Espen Seim. De drar det for langt i mine øyne.

Men jeg har aldri skjønt hvorfor Bård Tufte johansen, Harald Eia, Kristoffer Skau og Atle Antonsen er så morsomme heller jeg. Atle Antonsen er morsom i Dag, men de shoewne dems var umorsomme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke Torsdag kveld fra Nydalen er spesiellt morsomt. Av og til kan de riktignok slumpe til å være morsomme, men det er ganske langt i mellom hver gang. Programmet er preget av en lang rekke tilfeldigheter og dårlig planlegging.

Er heller ikke fan av hverken Valen, Raske menn eller disse Ylvisbrødrene jeg da. De prøver for hardt, og det de gjør er ikke troverdig etter min mening.

Liker godt Eia og den gjengen der, samt mange andre :)

Anonym poster: 1274c13bc04630b415e11d0c2d3e85f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette programmet er overhode ikke morsomt! Det er slitsomt og krampeaktig!

Anonym poster: 6577d95ec78d564ff444cc43897921e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at de som digger programmet er i 14-15 års alderen. Mitt søskenbarn på 15 presterte å kalle Morten Ramm for "norges morsomste mann". Da lo jeg høyt. Viste seg at han ikke har sett noe av Bård og Harald, knapt vet hvem Trond Viggo Torgersen er og aldri har hørt om Lystad, Mjøen og Kirkvaag (bortsett fra Brødrene Dahl). Han trodde til og med Nissene på låven var ekte reality og synes ikke det var morsomt! Han fortalte meg videre at alle i klassen digga det. Det er liksom blitt det som alle kidsa ser på.

Mye av det jeg synes er dumt med programmet er den åpenlyse linken til Saturday Night Live, som er vanvittig morsomt, et norsk humorprogram vil aldri ha resursene til å lage noe som er i nærheten. I tillegg resirkulerer de mye som er gjort før, bare at de gjør det dårligere. Og det er vanvittig kjedelig med alle "debatt"-programmene som alle finner sted sittende eller stående i studio, nesten uten rekvisitter. Hadde de kuttet programmet til en halvtime og raket vekk alt som var overflødig tror jeg programmet hadde blitt mye bedre.

Det var vel Odd-Magnus Williamson selv som kalte deres humor for "terningkast 3 humor".

Anonym poster: 63f9e8de5589f149eb18a2b4f6bcd1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkel humor for enkle mennesker?<br /><br /> Anonym poster: 1db5c7d5ec77dcada7f849a94a77a4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel humor for enkle mennesker?<br /><br /> Anonym poster: 1db5c7d5ec77dcada7f849a94a77a4ca

Hva slags humor mener du man må ha for å ikke være enkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...