Gå til innhold

Kjæresten er svært god venn med en hun har ligget med.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest .-L-.

Ser jo at det er ukomfortabelt, men du kan ikke nekte henne å være med kompisen sin. Det beste er nok om du svelger denne karamellen og ikke tar opp saken i det hele tatt.

Hadde hun gjort noe galt hadde det vært annerledes, men her er det du som lager problemer, ikke henne.

Endret av .-L-.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser jo at det er ukomfortabelt, men du kan ikke nekte henne å være med kompisen sin. Det beste er nok om du svelger denne karamellen og ikke tar opp saken i det hele tatt.

Hadde hun gjort noe galt hadde det vært annerledes, men her er det du som lager problemer, ikke henne.

Hadde situasjonen vært annerledes om det var en eks det var snakk om?

Anonym poster: 0790bdd2170ea183183fcbb3b3a01b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

For et konstruktivt innlegg. Er det virkelig eiesyke å føle seg ukomfortabel i en slik situasjon? Om det er din mening får du stå for det, men jeg har mine tvil om at du har noen som helst erfaring med dette når du skriver slik du gjør.

Jeg mener derimot at det ville vært eiesyke dersom jeg hadde uttrykt et ønske om at hun skulle kvitte seg med vennen, noe jeg altså ikke har gjort, eller akter å gjøre.

Anonym poster: 0790bdd2170ea183183fcbb3b3a01b68

Nei, men det er det du implisitt ønsker, er det ikke? At hun ikke skal ha kontakt med en hun en gang har pult? Det er i min bok nærmeste nabo til eiesyke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også ukomfortabel i forhold til damas tidligere sexpartnere, men har løst dette med å "la henne" ha så mye kontakt hun bare vil, bare hold meg utenfor.

Jeg føler meg hverken truet eller usikker, men bare liker ikke tanken på hva de har drevet med.

Så jeg har sagt, vær med dem så mye du vil, men jeg vil ikke treffe dem, se dem, eller høre om dem. Case closed:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Det er tråder som denne som gjør at jeg tenker jeg er utrolig glad for at mine partnere har vært av typen "pult er pult, ferdig snakka". For meg har det ingen verdi å snakke om tidligere sexpartnere med nåværende. Det eneste som kan være greit å ta opp er om det er issues eller annet som kan påvirke reaksjonsmønsteret fram til man blir helt trygge på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er det du implisitt ønsker, er det ikke? At hun ikke skal ha kontakt med en hun en gang har pult? Det er i min bok nærmeste nabo til eiesyke...

Nei, det er det ikke.

Og det er heller ikke nærmeste nabo til eiesyke.

Anonym poster: 0790bdd2170ea183183fcbb3b3a01b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KateW

Nei, det er det ikke.

Og det er heller ikke nærmeste nabo til eiesyke.

Anonym poster: 0790bdd2170ea183183fcbb3b3a01b68

Ok, hvorfor plager det deg da at hun er venn med en stygg mann hun har pult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvorfor plager det deg da at hun er venn med en stygg mann hun har pult?

Vet ikke. Hvorfor liker noen sylteagurk mens andre hater det?

Anonym poster: 0790bdd2170ea183183fcbb3b3a01b68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skjønner deg veldig godt. Det virker som er ukomfortabel situasjon å være i.

Er jo ingen problem at dama di er "venn" med en gutt (som hun har ligget med) i utgangspunktet. Med det mener jeg i samme vennegjeng. Vennegjeng som sikkert er på samme fester, går ut sammen etc.

Men hvis bare de to finner på ting så ville jeg synes det er merkelig. De har ikke kjent hverandre siden i "hundre år" så vidt jeg forsto. Du vet, men har neste alltid en baktanke med å være veldig gode venner med jenter.

Anonym poster: 7afd4a8c81fbe10ccff2c172e3876186

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macha Mong Ruad

Jeg mener derimot at det ville vært eiesyke dersom jeg hadde uttrykt et ønske om at hun skulle kvitte seg med vennen, noe jeg altså ikke har gjort, eller akter å gjøre.

Det at du er ubekvem med vennskapet bunner i eiesyke, om du sier det høyt eller ikke forandrer ikke så mye på følelsene dette bunner i. Dersom du greier å holde det for deg selv er jo det en bra ting, men du sier jo selv at du allerede har tatt det opp med henne. At det var i fylla endrer ikke på det at hun har fått med seg at du misliker vennskapet, og det er nok åpenbart for henne også at du gjerne skulle sett at dette ble avsluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du er ubekvem med vennskapet bunner i eiesyke, om du sier det høyt eller ikke forandrer ikke så mye på følelsene dette bunner i. Dersom du greier å holde det for deg selv er jo det en bra ting, men du sier jo selv at du allerede har tatt det opp med henne. At det var i fylla endrer ikke på det at hun har fått med seg at du misliker vennskapet, og det er nok åpenbart for henne også at du gjerne skulle sett at dette ble avsluttet.

Jeg er ikke ubekvem med vennskapet. Slutt å lek psykolog, i alle fall når du ikke har lest hva jeg har skrevet. Jeg er ubekvem i hans nærvær og når han omtales. For meg blir det som å drive å snakke i tide og utide om en eks-kjæreste. Jeg VET at hun ikke mener noe som helst med det, men det er bare sånn det er jeg føler.

Jeg har som sagt også vært sjalu mange ganger i mitt liv, og dette minner ikke om det i det hele tatt.

Anonym poster: 0790bdd2170ea183183fcbb3b3a01b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal bekymre deg. Han vil nok ikke ligge med henne - det har han jo allerede gjort! :) Han ville nok bare pule henne, uten at han gadd å ha noe forhold. Det er jo du som har forhold med henne samtidig som dere har sex :) Fortid er fortid, og du kan ikke be henne kaste bort vennene sine!

Anonym poster: 81dc6c222e074a4bd3d0ac0904b018e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skjønner deg veldig godt. Det virker som er ukomfortabel situasjon å være i.

Er jo ingen problem at dama di er "venn" med en gutt (som hun har ligget med) i utgangspunktet. Med det mener jeg i samme vennegjeng. Vennegjeng som sikkert er på samme fester, går ut sammen etc.

Men hvis bare de to finner på ting så ville jeg synes det er merkelig. De har ikke kjent hverandre siden i "hundre år" så vidt jeg forsto. Du vet, men har neste alltid en baktanke med å være veldig gode venner med jenter.

Skjønner deg godt jeg.. Og etter å ha sett denne videoen skal jeg tenke over hvor mye jeg henger med guttevennene mine når jeg får meg kjæreste! Hadde ikke likt det hvis situasjonen var motsatt..Garantert!!

Syns du kan ta det opp med henne jeg TS. Men synes ikke du skal nevne facebookgreia, det blir litt teit. Men fortell at du er ukomfertabel rundt han, og liker ikke at hun snakker om han. Hun kommer sikkert til å skjønne det :) Det hadde iallefall jeg. Hun hadde ganeantert ikke likt hvis du hang med ei jente du hadde pult!!

Anonym poster: 7afd4a8c81fbe10ccff2c172e3876186

<br /><br /> Anonym poster: 38c8e4c7b439386f2d7a13848f566cae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. Ble litt rar den mld over.. Skjønner tydligvis ikke helt hvordan alt d nye fungerer.. Men jeg skrev d under videoen :) <br /><br /> Anonym poster: 38c8e4c7b439386f2d7a13848f566cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt jeg. Hadde ikke likt at min kjæreste var venn med en h*n hadde pult. Det blir for meg helt feil..

Nå løste dette seg enkelt i vårt tilfelle da både jeg og h*n var klare på det fra dag en at tidligere eskipader ble brutt med. Dette gjorde vi uoppfordret hver for oss uten at det var snakket om.

Det er ikke sjalusi, eiesyke eller noe i den dure det går på.

Vanskelig å forklare, men jeg forstår deg iallefall TS.

Anonym poster: 5a8dcbab9491f98c7ecfc69fd9bc317c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verken kontakt eller er venn med mine forrige sexpartnere. Det faller seg bare ikke naturlig inn å omgås en man har hatt sex med når man får seg en ny kjæreste. De lar man ligge så går man videre og satser på forholdet man nå er i. Jeg skjønner godt du er småsjalu jeg, hadde jeg også blitt.

men snakk med henne om dette og hvordan du føler rundt denne situasjonen. Er mye bedre å få luftet det enn å gå å holde det inni seg og til slutt eksplodere og rasere hele forholdet du er på vei inn i. :kjempesinna:

Men du får ha masse lykke til og la kjærligheten seire :hjertesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en veldig god venn av motsatt kjønn. Vi har det rett og slett utrolig gøy sammen! For en god stund tilbake hadde vi fyllesex en gang, men begge to var enige om at vi bare skulle le det bort, det skulle ikke bli kleint mellom oss. Det er det heldigvis heller ikke, vi er begge nå i faste forhold, og fortsatt like gode venner. For ikke lenge siden var vi på storbyweekend sammen (ikke bare oss to, men en vennegjeng uten kjærestene våre), og vi storkoste oss. Lo, drakk, spiste god mat osv. Men selvfølgelig ikke noe mer enn det. Jeg ser på han som en av mine beste venner, og ville aldri kutte han ut. Vi er også innom facebooksidene til hverandre støtt, for å kommentere bilder og statuser etc. Kjæresten min har hatt sex med en felles venninne av oss før vi ble sammen. Og vi henger ofte sammen med henne, og jeg ofrer det ikke en tanke at de har hatt sex. Om det skulle bli snakk om det, er det mest jeg som "erter" ham for det, og vi bare ler av det. Du må bare stole på kjæresten din, for det du beskriver er sjalusi/usikkerhet (selv om du kanskje ikke vil erkjenne det), og jeg lover deg, at det bare vil ødelegge for deg og kjæresten din. Ikke ødelegg det dere har sammen pga noe som skjedde før dere ble sammen.. :) Prøv å bli kjent med kompisen hennes, kanskje dere blir gode venner dere også.. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ubekvem med vennskapet. Slutt å lek psykolog, i alle fall når du ikke har lest hva jeg har skrevet. Jeg er ubekvem i hans nærvær og når han omtales. For meg blir det som å drive å snakke i tide og utide om en eks-kjæreste. Jeg VET at hun ikke mener noe som helst med det, men det er bare sånn det er jeg føler.

Jeg har som sagt også vært sjalu mange ganger i mitt liv, og dette minner ikke om det i det hele tatt.

Anonym poster: 0790bdd2170ea183183fcbb3b3a01b68

Er han en eks selv om de hadde sex par ganger? Man er ikke kjærester selv om man har hatt par runder i halmen.

Jeg har også venner jeg har hatt sex med, tror det er noe mange har - men jeg ser ingen grunn til å fortelle en ny kjæreste hvem jeg har hatt sex med, siden det ikke betyr noenting. Har man vært sammen med noen i lenger tid, er det en annen sak. Da er det en del av din fortid selv om det er historie og man har lagt det bak seg. Jeg er venner med de fleste av mine ekser, men vi møtes ikke jevnlig.

Hun fortalte det i starten av deres forhold. Jeg forstår at det kan skape usikkerhet hos deg og jeg forstår ikke hvorfor hun fortalte det til deg. Var det for å forsøke å gjøre deg litt sjalu eller kan man arkivere det som en betroelse hun kanskje angret på senere? Jeg hadde tatt det opp, spurt om hun fortalte det for å forsøke å gjøre deg sjalu, og at det har skapt usikkerhet hos deg.

Det var en unødvendig opplysning. Men alle har gjort feil og kanskje plumpet ut med ting man egentlig aldri skulle sagt. Hvis hun var forelsket i han, ville hun ikke valgt å være sammen med deg.

Når jeg møter en venn jeg har hatt sex med, får jeg ikke opp automatiske tanker om hva vi gjorde sammen seksuelt. Det betydde ingenting, var bare et eller flere tilfeldige knull der vi søkte sammen og begge hadde glede av det da. Fortid er fortid og spist er spist.

Må legge til at jeg ikke har erfaring med å chatte på facebook, men at flere av mine ekser og "tilfeldige" knullevenner er på vennelista. Vi har sendt par meldinger, bare for å høre hvordan det går, det samme gjelder litt mer perifere venninner.

Du sier du ikke er sjalu, men når du ikke liker at de har kontakt er det kanskje fordi du er usikker på om du er andrevalget hennes? Prat med henne og forklar at det har skapt usikkerhet hos deg, men fortell også at du ikke mener at de skal kutte kontakten. Åpenhet og kommunikasjon uten å gå til angrep slik at hun stiller seg i forsvarsposisjon er viktig.

Min venn ble veldig usikker i starten av vårt forhold, siden jeg kom rett fra et lengre forhold. Det skjedde fra en dag til neste. Men jeg hadde bearbeidet bruddet, men i starten var jeg usikker på om jeg fremdeles hadde mer enn vennskapelige følelser for eksen. Jeg møtte han par ganger (uten sex), for å finne ut hva jeg følte. Det angrer jeg ikke på, det var noe jeg måtte for å kunne gå videre og det forstod min nye venn etterhvert.

Han stilte meg mange spørsmål, om vi hadde hatt sex, påstod at jeg fremdeles var glad i eksen. Jeg sa at jeg selvfølgelig fremdeles er glad i eksen, men ikke på den måten, kun som en venn. Etter noen runder der han ofte tok opp temaet, trodde han til slutt på meg og nå er ikke det et samtaleemne mer. Men må legge til at eksen bombet meg med telefoner og sms. Jeg måtte gå fra han pga at jeg ville gått under hvis jeg skulle fortsatt forholdet (han var /er sterkt alkoholisert).

Prat med kjæresten din. Tror ikke du har grunn til å mistenke at de har noe på gang, men rydd opp i dette og gå videre. Uten tillit kan et forhold bli et rent helvete. Og å gå rundt og være usikker er energitappende. Hun fortalte deg at de har hatt sex. Det var en tabbe av henne, men å si eller gjøre dumme ting er en del av å være et menneske og noe alle har erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veldig god venn av motsatt kjønn. Vi har det rett og slett utrolig gøy sammen! For en god stund tilbake hadde vi fyllesex en gang, men begge to var enige om at vi bare skulle le det bort, det skulle ikke bli kleint mellom oss. Det er det heldigvis heller ikke, vi er begge nå i faste forhold, og fortsatt like gode venner. For ikke lenge siden var vi på storbyweekend sammen (ikke bare oss to, men en vennegjeng uten kjærestene våre), og vi storkoste oss. Lo, drakk, spiste god mat osv. Men selvfølgelig ikke noe mer enn det. Jeg ser på han som en av mine beste venner, og ville aldri kutte han ut. Vi er også innom facebooksidene til hverandre støtt, for å kommentere bilder og statuser etc. Kjæresten min har hatt sex med en felles venninne av oss før vi ble sammen. Og vi henger ofte sammen med henne, og jeg ofrer det ikke en tanke at de har hatt sex. Om det skulle bli snakk om det, er det mest jeg som "erter" ham for det, og vi bare ler av det. Du må bare stole på kjæresten din, for det du beskriver er sjalusi/usikkerhet (selv om du kanskje ikke vil erkjenne det), og jeg lover deg, at det bare vil ødelegge for deg og kjæresten din. Ikke ødelegg det dere har sammen pga noe som skjedde før dere ble sammen.. :) Prøv å bli kjent med kompisen hennes, kanskje dere blir gode venner dere også.. :)

Dette hadde vært et godt innlegg, hadde det ikke vært fordi du også misforstår. Jeg stoler 100 % på henne. Jeg tror nå at jeg føler meg ukomfortabel fordi det for meg ville vært unaturlig å fortsatt være så god venn med ei jeg lå med.

Jeg ser av svarene her at løsningen er ganske svart/hvit. Enten må jeg bare bruke tid på å fortrenge det, eller så må jeg konfrontere henne... Igjen...

Alt jeg ønsker er å slippe å høre om ham og se bilder av ham. Om vi møtes på fest i ny og ne har ingenting å si, men jeg kommer nok til å bli sjalu dersom bare de to går og finner på ting sammen.

Anonym poster: 0790bdd2170ea183183fcbb3b3a01b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han en eks selv om de hadde sex par ganger? Man er ikke kjærester selv om man har hatt par runder i halmen.

Jeg har også venner jeg har hatt sex med, tror det er noe mange har - men jeg ser ingen grunn til å fortelle en ny kjæreste hvem jeg har hatt sex med, siden det ikke betyr noenting. Har man vært sammen med noen i lenger tid, er det en annen sak. Da er det en del av din fortid selv om det er historie og man har lagt det bak seg. Jeg er venner med de fleste av mine ekser, men vi møtes ikke jevnlig.

Hun fortalte det i starten av deres forhold. Jeg forstår at det kan skape usikkerhet hos deg og jeg forstår ikke hvorfor hun fortalte det til deg. Var det for å forsøke å gjøre deg litt sjalu eller kan man arkivere det som en betroelse hun kanskje angret på senere? Jeg hadde tatt det opp, spurt om hun fortalte det for å forsøke å gjøre deg sjalu, og at det har skapt usikkerhet hos deg.

Det var en unødvendig opplysning. Men alle har gjort feil og kanskje plumpet ut med ting man egentlig aldri skulle sagt. Hvis hun var forelsket i han, ville hun ikke valgt å være sammen med deg.

Når jeg møter en venn jeg har hatt sex med, får jeg ikke opp automatiske tanker om hva vi gjorde sammen seksuelt. Det betydde ingenting, var bare et eller flere tilfeldige knull der vi søkte sammen og begge hadde glede av det da. Fortid er fortid og spist er spist.

Må legge til at jeg ikke har erfaring med å chatte på facebook, men at flere av mine ekser og "tilfeldige" knullevenner er på vennelista. Vi har sendt par meldinger, bare for å høre hvordan det går, det samme gjelder litt mer perifere venninner.

Du sier du ikke er sjalu, men når du ikke liker at de har kontakt er det kanskje fordi du er usikker på om du er andrevalget hennes? Prat med henne og forklar at det har skapt usikkerhet hos deg, men fortell også at du ikke mener at de skal kutte kontakten. Åpenhet og kommunikasjon uten å gå til angrep slik at hun stiller seg i forsvarsposisjon er viktig.

Min venn ble veldig usikker i starten av vårt forhold, siden jeg kom rett fra et lengre forhold. Det skjedde fra en dag til neste. Men jeg hadde bearbeidet bruddet, men i starten var jeg usikker på om jeg fremdeles hadde mer enn vennskapelige følelser for eksen. Jeg møtte han par ganger (uten sex), for å finne ut hva jeg følte. Det angrer jeg ikke på, det var noe jeg måtte for å kunne gå videre og det forstod min nye venn etterhvert.

Han stilte meg mange spørsmål, om vi hadde hatt sex, påstod at jeg fremdeles var glad i eksen. Jeg sa at jeg selvfølgelig fremdeles er glad i eksen, men ikke på den måten, kun som en venn. Etter noen runder der han ofte tok opp temaet, trodde han til slutt på meg og nå er ikke det et samtaleemne mer. Men må legge til at eksen bombet meg med telefoner og sms. Jeg måtte gå fra han pga at jeg ville gått under hvis jeg skulle fortsatt forholdet (han var /er sterkt alkoholisert).

Prat med kjæresten din. Tror ikke du har grunn til å mistenke at de har noe på gang, men rydd opp i dette og gå videre. Uten tillit kan et forhold bli et rent helvete. Og å gå rundt og være usikker er energitappende. Hun fortalte deg at de har hatt sex. Det var en tabbe av henne, men å si eller gjøre dumme ting er en del av å være et menneske og noe alle har erfaring med.

Wow, langt innlegg...

For det første fortalte hun meg dette fordi alle i vennegjengen hennes vet det også. Jeg spurte henne faktisk om hvorfor hun sa det, og det var slik at jeg skulle få slippe å høre det av noen andre.

Dine relasjoner er i følge beskrivelsen din helt annerledes enn min kjærestes. Jeg har også venninner jeg har hatt sex med på vennelista mi på facebook, men jeg har ingen jeg møter i virkeligheten med vilje.

Det om jeg er andrevalget hennes er vel heller tvilsomt, da jeg ikke kommer fra samme sted som henne i det hele tatt, og de ikke har holdt på, på så lenge som jeg sa før vi engang møttes for første gang.

Anonym poster: 0790bdd2170ea183183fcbb3b3a01b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...