Gå til innhold

Jobbe som sykepleier - fordeler og ulemper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk meg en sommerjobb som extravakt på et sykehjem i sommer. Jeg trives godt på sykehjemmet, og har i det siste begynt å tenke på å bli sykepleier. Drømmeyrket er noe annet (også helserelatert), men tviler på at det kan oppfylles på grunn et "dårlig" snitt. Hvis jeg studerer til å bli sykepleier, tar det bare tre år og jeg er ferdig utdannet. Jeg kan til og med begynne å tjene penger i studieperioden og får en ganske okay lønn som sykepleierstudent. Det med penger er relativt viktig for meg, på andreplass etter interesse. Utdanning lønner seg i lengden, men sannsynligvis ikke den som jeg har mulighet til å ta hvis jeg skal gå etter interesse. På mange måter står valget nå mellom kun interesse og konsekvent et enormt studielån, eller en grei utdanning og fast og stabil jobb, som kanskje ikke gir meg mest av alt men som jeg kommer til å tåle "greit" som kun en jobb.

Jeg lurer på hvordan mulighetene med å være sykepleier er, om det egentlig lønner seg å bli det osv. Rett og slett fordelene og ulemper med yrket.

Anonym poster: afbccbc6d7d34f9f79edc1f96b8a2ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er lege du "egentlig" vil bli, så synes jeg du skal gå for det. Det gjorde jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er lege du "egentlig" vil bli, så synes jeg du skal gå for det. Det gjorde jeg.

Ikke lege, men noe i samme duren.

Anonym poster: afbccbc6d7d34f9f79edc1f96b8a2ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sykepleier vil du ha veldig mange muligheter. Alt fra psykriatri til sykehjem, operasjon, helsesøster osv... Jeg vil anbefale det på det sterkeste! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler:

Du får garantert jobb! Dog neppe full stilling med en gang.

Du har mange områder å velge mellom.

Det er mange videreutdanninger.

Det er et spennende og utfordrende yrke; hvor ting aldri blir rutine.