Gå til innhold

Hvordan få ham til å se at vi ikke passer sammen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, overskriften forklarer seg vel selv. Jeg og (semi)sambo er totalt forskjellige. Vi har ulik bakgrunn, ulikt aktivitetsnivå, ulike interesser, ulik omgangskrets, jeg er introvert, han ekstrovert osv. osv.

Men vi er like på noen felt, selvfølgelig, hvis ikke hadde jeg ikke sittet der jeg er i dag.

Men jeg kjenner nå at forskjellene begynner å overskygge kosen i forholdet. Jeg merker at jeg begynner å bli sliten av å enten være med han på ting han liker, eller å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke vil. Han gjør stort sett som han vil uansett, men han vil veldig gjerne ha med meg på alt (selv om han sier han forstår det når jeg sier at jeg ikke vil.).

Jeg har prøvd å ta dette opp med ham, og prøver å plante ideen om en annen dame som han hadde passet bedre sammen med i hodet hans. Uten særlig hell. Han trives visstnok i forholdet, noe som for meg er uforståelig siden jeg føler at det må skinne godt igjennom at jeg ikke trives, på humør og engasjement. Jeg har sagt at jeg tror ikke forholdet vil vare, og at vi nok vil få det best på hver vår kant - hvorpå han repliserer med helt andre ting (fotballbilletter, oppussing av hus, eller whatever). Jeg når ikke igjennom!

Det er ingen tvil om at han er glad i meg. Jeg er også glad i ham, men jeg takler ikke å bo sammen med ham - jeg trenger en som er mer lik meg. Det gjør egentlig han også, men hvordan i alle dager skal jeg få ham til å innse det??

(ja, jeg er feig som faen og klarer ikke å sette en strek)

Anonym poster: 66e9932fcc45993624d49f11a45e93d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det du er ute etter egentlig? Å slå opp? Isåfall er den eneste måten å gjøre det på å faktisk slå opp, ikke bare sitte og hinte.

Endret av Inger88
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns selv jeg er veldig klar på det jeg mener. Men det er vanskelig å nå fram når tankene hans er helt andre steder. Jeg har gjort det slutt en gang før, han lovte bot og bedring, men sklir tilbake til gamle vaner.

Anonym poster: 66e9932fcc45993624d49f11a45e93d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Du må være ærlig og fortelle hva du vil!

Det nytter ikke å sitte å hinte, folk er ikke tankelesere.

Synes at du er feig jeg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vær ærlig. Om det ikke nytter å pakke ordene inn i sukkerspinn, så må du bare være brutal.

Han blir nok å skjønne det om du setter deg ned med han å forklarer at dette ikke funker, og at det ikke kommer til å funke, derfor burde dere gå hver deres vei, i søken etter en mer likesinnet partner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Amazing

Du sier at han må jo forstå at du ikke trives osv. Mulig han forstår det, men samtidig tenker "hun er jo fortsatt sammen med meg, så noe ønsker hun jo å beholde" - og da er det ikke så viktig å slå opp.

Du vil at han skal se det slik at HAN kan slå opp - men det kan hende han virkelig har det helt ok og ønsker ikke å slå opp noen gang. Så her må du nesten ta ansvar for deg selv og forlate fyren.

Han trenger ikke å forstå hvorfor du slår opp (han tar ansvar for seg selv) - men du må få frem poenget ditt så godt du kan, og faktisk forlate han!

Bra du vet at du er feig, men nytter ikke å bare vite det. Må faktisk gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns selv jeg er veldig klar på det jeg mener. Men det er vanskelig å nå fram når tankene hans er helt andre steder. Jeg har gjort det slutt en gang før, han lovte bot og bedring, men sklir tilbake til gamle vaner.

Anonym poster: 66e9932fcc45993624d49f11a45e93d6

Så du vill han skal forandre seg? Eller misforstår jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vill han skal forandre seg? Eller misforstår jeg nå?

Det var det jeg ville tidligere (vi har vært litt av og på og prøver nå igjen for tredje gang), og han har tidligere lovt at han skal forandre seg, men det sklir ut. Jeg begynner å innse at han ikke vil forandre seg, og prøver så godt jeg kan å ta det opp med ham, og jeg har sagt klart og tydelig at jeg blir sliten, at jeg føler at han ikke lytter, og at forholdet slik det er i dag ikke funker for meg. Men det virker rett og slett ikke som om det går inn.

Jeg syns ikke det er fair å bare pakke kofferten og stikke uten at vi har snakket ut om ting, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre/si for å få ham til faktisk å lytte og å kommunisere. Enten begynner han å snakke om noe helt annet, eller så går han fordi han må gjøre noe.

Jeg tror det eneste som nytter er å lenke ham fast og teipe øynene hans åpne og feste hodet med skrustikke. KANSKJE han hadde snakket med meg da.....

Anonym poster: 66e9932fcc45993624d49f11a45e93d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at han må jo forstå at du ikke trives osv. Mulig han forstår det, men samtidig tenker "hun er jo fortsatt sammen med meg, så noe ønsker hun jo å beholde" - og da er det ikke så viktig å slå opp.

Du vil at han skal se det slik at HAN kan slå opp - men det kan hende han virkelig har det helt ok og ønsker ikke å slå opp noen gang. Så her må du nesten ta ansvar for deg selv og forlate fyren.

Han trenger ikke å forstå hvorfor du slår opp (han tar ansvar for seg selv) - men du må få frem poenget ditt så godt du kan, og faktisk forlate han!

Bra du vet at du er feig, men nytter ikke å bare vite det. Må faktisk gjøre noe med det.

Men etter x antall år er det ikke bare å dra uten å ha snakket skikkelig gjennom tingene, føler jeg. Det virker nesten som om han bare lukker ørene og satser på at ting går seg til hvis man later som ingenting.

Anonym poster: 66e9932fcc45993624d49f11a45e93d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg og eks-sambo det også.

Det funket ikke uansett hvor mye jeg prøvde å snakke han til vett, og da pakket jeg sakene mine og dro. Det burde kanskje du og vurdere å gjøre, nytter det ikke, så nytter det ikke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg og eks-sambo det også.

Det funket ikke uansett hvor mye jeg prøvde å snakke han til vett, og da pakket jeg sakene mine og dro. Det burde kanskje du og vurdere å gjøre, nytter det ikke, så nytter det ikke!

Tro meg, jeg har vurdert det, men det sitter langt inne.

Det er en litt forunderlig greie det der, har jeg følelsen av. Jeg har hørt flere eksempler på at menn har blitt sittende igjen alene, og de sitter der som noen spørsmålstegn. De hadde det da fint? Så kommer det fram etterhvert at fruen har prøvd å snakke og snakke og snakke uten respons og gitt opp til slutt.

Jeg har prøvd å være saklig, hissig, rolig, taus og det meste annet - uten respons. Håpløs situasjon...

Anonym poster: 66e9932fcc45993624d49f11a45e93d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg sitter selv i noe av det samme. Og jeg er en gutt. For meg var det faktisk litt "brutalt" når det kom da hun sa " jeg tror ikke dette varer lenge" selv tenker jeg at det er trist at dama sier det. Men det er forståelig. Vi har ikke helt det samme problemmet som dere. Da hun blir virkelig sjalu om jeg skule nevne meg med en annen. Jeg vet selv ikke helt hvordan jeg skal ta det opp med henne. Men ser at hun hinter til noe. Det er tungt nok som det er, men jeg vil ikke se henne føle det tyngere. Så om jeg da er motakelig og da tar hintet. Hva vil da skje. Jeg er selfølgelig skjempe glad i den jenta. Men er det nok?? Jeg tror det beste for deg er og si det som det er. Ikke vent med det. Det blir bare være.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro meg, jeg har vurdert det, men det sitter langt inne.

Det er en litt forunderlig greie det der, har jeg følelsen av. Jeg har hørt flere eksempler på at menn har blitt sittende igjen alene, og de sitter der som noen spørsmålstegn. De hadde det da fint? Så kommer det fram etterhvert at fruen har prøvd å snakke og snakke og snakke uten respons og gitt opp til slutt.

Jeg har prøvd å være saklig, hissig, rolig, taus og det meste annet - uten respons. Håpløs situasjon...

Anonym poster: 66e9932fcc45993624d49f11a45e93d6

Har inntrykk av at dette er vanlig.

Menn og kvinner er forskjellige tydeligvis, kvinner kan ta opp det de ser som uholdbart i forholdet, men så lenge mannen ikke oppfatter saken som noe problem, går snakket inn ene øret og ut det andre. Han har det fint, og alt er vel.

I denne situasjonen kan det synes som at han finner unnskyldninger for å unnvike at temaet tas opp fordi han ikke ønsker noe brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Jeg syns selv jeg er veldig klar på det jeg mener. Men det er vanskelig å nå fram når tankene hans er helt andre steder. Jeg har gjort det slutt en gang før, han lovte bot og bedring, men sklir tilbake til gamle vaner.

Anonym poster: 66e9932fcc45993624d49f11a45e93d6

"Sklir tilbake i gamle vaner" Høres ut som om han er den narkomane latsabben. Han prøver jo faktisk å få til noe da. Pusse opp, ta deg med på ting, og du vil bare sitte i sofaen eller?

Den beste måten du kan få ham til å se at dere ikke passer sammen er ved å pakke sakene og dra.

Nei faen, nå er det for seint. Her sitter jeg og gir (gode, om jeg får si det selv) samlivsråd. Skjerp deg! Se hva du fikk meg til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns selv jeg er veldig klar på det jeg mener. Men det er vanskelig å nå fram når tankene hans er helt andre steder. Jeg har gjort det slutt en gang før, han lovte bot og bedring, men sklir tilbake til gamle vaner.

Anonym poster: 66e9932fcc45993624d49f11a45e93d6

Om dere er totalt forskjellige så er det ikke noe som kan endres på. Og han kan ikke lese tankene dine. Det virker som om du vil at han skal slå opp med deg så du skal slippe det. Det funker dårlig.

Be a real woman og si det du tenker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Er det ikke bare å si rett ut at dere ikke passer sammen mer. Selv om han synes det så klarer ikke du å leve med en som han . Ferdig med det! Du setter han jo på pinebenken med å nevne det her hele tiden. Ta skrittet fult ut og gjør det slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på do (nummer to) uten å lukke døren. Ikke spyl doen etter deg. Pirk nesa foran han. Harkle og svelg tydelig. Klø deg i skrittet og rompen åpenlyst. Lukt på fingrene.

Du kommer til å drive han til vanvidd. :P

Anonym poster: 170cf2c40ebdaf64adf982aed74079dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...