Gå til innhold

Han holdt på med begge


Gjest perle

Anbefalte innlegg

Gjest perle

Fant nettopp ut at han jeg har holdt på med i ett år, har drevet på med ei venninne av meg det siste halvåret!

Har hele tiden visst at dette ikke kom til å bli seriøst enda men kanskje etterhvert. Har hatt sex og holdt kontakt hele tiden selv om jeg har bodd langt borte.

Men så fikk jeg vite at han holder på med ei venninne av meg!

Der og da sa jeg det til venninnen min hva som hadde skjedd og ingen av oss visste om hverandre.

Senere samme dag, fortalte hun dette til han og han ble sint og sendte sms til meg om at jeg hadde ødelagt alt de hadde.

Jeg burde nok konfrontert han om det først, men der og da sa jeg det til venninna mi i stede..

Men var det feil at hun fikk vite det?

Hun mistet litt interessen for ham etterpå men de har ordnet opp og er venner igjen. Vet ikke om det blir noe mer.

Men jeg hørte aldri mer fra han. Jeg fikk jo skylden for å ha ødelagt alt. Men nå vil han i alefall aldri like meg igjen etter dette og jeg får bare komme over han.

Men tenkte på at om jeg sa det bare til han, så hadde han kanskje ikke gitt skylden til meg for at jeg ødela for dem. Jeg visste jo ikke noe. Var det ikke han som la opp til det selv når han drev på med begge samtidig? Det måtte jo komme for en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Awzm me

Tror du vet svaret selv? Selvfølgelig burde begge vite det, og han la opp til alt selv. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at noe ble ødelagt mellom denne trekant-ideen hans - ikke seksuelt ment.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du virkelig å en dag få et forhold med en som holder på med flere på en gang?

Det er ganske åpenlyst at han ser på dere to som kjønnsorgan og ingenting annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde nok konfrontert han om det først, men der og da sa jeg det til venninna mi i stede..

Men var det feil at hun fikk vite det?

Var det ikke han som la opp til det selv når han drev på med begge samtidig?

Det var riktig å si det til venninna di. At han ønsket å holde det hemmelig for henne sier alt om ham. At han holdt på med to samtidig var hans valg og noe han må ta ansvaret for selv når det kommer for en dag.

Du har ikke gjort noe galt. Tvert imot har du blitt brukt av en fyr som ikke er noe å samle på. Rart at venninna di ikke innser det, men det er hennes valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle

Takk for svar. Det hjelper å høre fra noen andre at jeg gjorde riktig.

Fornuften min sier at han ikke er noe å samle på. Men klarer ikke få han bort fra tankene. Håper venninna mi innser at hun fortjener noe bedre enn han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuften min sier at han ikke er noe å samle på. Men klarer ikke få han bort fra tankene.

Du får han bort fra tankene, når du velger å fokusere på hvordan han har oppført seg mot deg i stedet for å lure deg selv med idyllisering av ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest perle

Og nå har de to blitt sammen. Venninna mi ville vi skulle være venner men det blir så rart likevel å møte henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne sikkert nevnt det til han først og deretter til din venninne. Så hadde du ditt på det rene og kanskje fått noe svar, istedenfor en sur respons.

Pult er pult...

Nå ser du jo uansett hvor dette endte, og rimelig spesielt av din venninne og bli sammen med han og.

Du skal derimot ikke se det som noe tap, så du kan jo bare heve deg over det og bare møte hun med tid og stunder. Trenger jo ikke gjøre det første uka etter "bruddet" med han.

Anonym poster: 1b7aaa47ee73bbba80b1b0ae7b19cc77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har de to blitt sammen. Venninna mi ville vi skulle være venner men det blir så rart likevel å møte henne..

Det var faktisk dette jeg tenkte kom til å skje. Og det har ikke noe med at du reagerte og fortalte alt til din venninne - det har du din fulle rett til, synes jeg, når dere begge ble behandlet på en slik måte.

Men at han blir sint på deg og påstår at du har ødelagt alt mellom han og venninna di? Det forteller meg at han har større følelser for henne, enn for deg. Egentlig har du i din avsløring indirekte bidratt til mer åpenhet mellom dem slik at de faktisk hadde en mulighet til å bli sammen.

Men igjen, du gjorde det rette. Konsekvensene suger, men in the long run tror jeg du kommer til å være fornøyd med valget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en kjedelig situasjon for deg TS. Du fortjener bedre enn han, og venninnen din. Jeg kan forstå at det er vanskelig å styre følelsene sine, så det er nok vanskelig for venninnen din å avslutte forholdet til han, og det kan tenkes at han er en smule manipulerende om han har klart å holde forholdet mellom deg og han og hun og han skjult for dere. Så kanskje hun ikke klare annet enn å høre det han sier, og tror på alt han sier fordi hun er så blindt forelsket, uansett er det jo sårt at en venninne vil bli sammen med en du har holdt på med så lenge, og som har ført dere begge bak lyset.

Jeg forstår deg godt at du ikke ønsker å møte henne, at det vil bli vanskelig, men kanskje med tiden når ting har lagt seg og følelser fra din side blir svakere, og du ikke lengre tenker på han, kanskje dere vil finne tilbake til ett "normalt" vennskap mellom dere. Men om ikke dere gjør det, så må du tenke at du har jo andre venner, og at du kanskje ikke trenger akkurat henne.

Det beste du gjør nå er å tenke på deg selv, gå ut ha det gøy med andre venner, tenk at du fortjener bedre, og finn deg heller en gutt som fortjener hjertet ditt..

Uansett lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det hjelper å høre fra noen andre at jeg gjorde riktig.

Fornuften min sier at han ikke er noe å samle på. Men klarer ikke få han bort fra tankene. Håper venninna mi innser at hun fortjener noe bedre enn han!

Akkurat dette er noe jeg ikke skjønner. Jeg har rotet meg borti noen rare mannfolk i løpet av mitt liv jeg også, men når de oppfører seg som drittsekker har jeg virkelig ikke noen problemer med å få de bort fra tankene.

Hva er det med han her som gjør at du ikke glemmer ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det hjelper å høre fra noen andre at jeg gjorde riktig.

Fornuften min sier at han ikke er noe å samle på. Men klarer ikke få han bort fra tankene. Håper venninna mi innser at hun fortjener noe bedre enn han!

Håper du også innser at du fortjener noe bedre, siden du skriver at du forsatt tenker på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...