Gå til innhold

Drømmerens drømmeri!

Drømmeren

Anbefalte innlegg

Om du ikke får hos fastlege eller gyn, så kan du alltids gå privat :)

Har tenkt på det også, men det finnes ikke noen private på mange mils omkrets!

Gud så glad jeg er på dine vegne :hug: Du gir håp til oss andre :biggrin: Kjedelig å høre at du har hatt en dårlig dag, får håpe morgendagen blir bedre :)

Taaakk, Villa! :) håper også morgendagen blir bedre OG litt kortere! er dritt sliten om dagen og har vondt overalt! spesielt i de edlere delene og nedre del av magen og brystene! men er likevell takknemlig for de vondtene jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Taaakk, Villa! :) håper også morgendagen blir bedre OG litt kortere! er dritt sliten om dagen og har vondt overalt! spesielt i de edlere delene og nedre del av magen og brystene! men er likevell takknemlig for de vondtene jeg har :)

Ja, er ikke ofte man er glad for å ha det vondt :fnise: Men er vell en god bekreftelse på at man faktisk er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke ofte man er glad for å ha det vondt :fnise: Men er vell en god bekreftelse på at man faktisk er gravid.

Joda, men kjenner jeg er veldig usikker alikevell.. jeg kjenner jo ingenting annet enn akkurat dette vondtene! skulle ønske man kunne ha Ul apparater selv! haha! jeg vil vite hvordan det står til innider! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ha jo ikke gratulert deg her !? jeg var SÅÅÅ Sikker på at jeg hadde gjort det :O Herregud!!!!! Men

GRATULERER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: jeg er sååå glad for deg :D Dette fortjener du :hug: :hug: :hug: :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WEEEEE!! Gratulerer så mye!!! :hug::lillesky:

Jeg ha jo ikke gratulert deg her !? jeg var SÅÅÅ Sikker på at jeg hadde gjort det :O Herregud!!!!! Men

GRATULERER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: jeg er sååå glad for deg :D Dette fortjener du :hug: :hug: :hug: :hug:

TUSEN TAKK!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må også ganske langt for å finne noen som driver privat, nærmeste blir vel ca tre timer unna. Men bare snakk med fastlegen din om henvisning til tidlig ul, forhåpentligvis ordner det seg :) Ååå så spennende det blir for dere fremover! Hvordan tar pappaen det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også ganske langt for å finne noen som driver privat, nærmeste blir vel ca tre timer unna. Men bare snakk med fastlegen din om henvisning til tidlig ul, forhåpentligvis ordner det seg :) Ååå så spennende det blir for dere fremover! Hvordan tar pappaen det? :)

Pappaen er forholdsvis rolig. det er han til alt! litt FOR rolig vil jeg nesten si.. men tror han ble litt overrasket i går da jeg fortalte at jeg hadde fått positiv test.. :) får ringe til fastlegen i morgen :) å til st.olavs for å avbestille timen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror disse mannfolka har et litt mer avslappet forhold til dette enn oss, de får jo ikke kjenne og føle på det slik som vi gjør. Har du regnet ut når termin blir ca? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men kjenner jeg er veldig usikker alikevell.. jeg kjenner jo ingenting annet enn akkurat dette vondtene! skulle ønske man kunne ha Ul apparater selv! haha! jeg vil vite hvordan det står til innider! :P

Skjønner deg veldig godt:) Er en spennende og nervepirrende tid fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror disse mannfolka har et litt mer avslappet forhold til dette enn oss, de får jo ikke kjenne og føle på det slik som vi gjør. Har du regnet ut når termin blir ca? :)

Ja :) når jeg regner 40 uker og to dager fra første dag i siste mens så er det den 24. september :) mens når jeg bruker babyverden sin så sier den 25. september. så det er jo ikke store forskjellen :) ettersom at jeg (tror i allefall) at jeg har en syklus som er et par dager lengre enn gjennomsnittet vil den bli 26. september.. ! haha! har tatt utgangspunkt i det babyverden regnet ut jeg :) så vi sier ca. 25 september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre form i dag enn i går! :) faktisk fått i meg litt mat :) er ikke så veldig sulten av meg likevell da.. kort dag på skolen gjorde det mye bedre også! :) ikke sånn kjempe sliten og har ikke kjent noe særlig til murringer, verken i bryster eller magen... og INGEN kvalme på dagtid! kommer litt snikende av og til den.. blir spennende å se hvordan det blir med den :)

dagens middag: Lasagne og salat! :) må faktisk si at salaten smakte meg mye bedre enn lasagnen.. salat med litt rømme og noen små biter med fetaost :) NAM!

Tror jeg har testet nesten hver gang jeg har vært på do.. klarer ikke helt å tro på det og liker ikke at det er så fryktelig lenge til de magiske 12! IIK!

Skal på jobb i helga :) seinvakt på lørdag og tidligvakt på søndag :) litt spent på hvordan det blir med tanke på formen :) krysser fingrene for at den er bra :)

Tenker på om jeg skal lage en graviditetsdagbok.., men er litt usikker.. har egentlig litt lyst til å vente til jeg er nærmere 12 uker :) i allefall til jeg har vært hos lege.

har ikke snakket med fastlege i dag heller.. fant ut at jeg kan vente med det. kommer jo ikke til å få komme inn om noen tre uker tidligst uansett, så det blir så fryktelig mye utålmodighet i kroppen! :fnise:

Håper dere har hatt en fin dag jenter! :):hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt. Gratulerer så masse :danse: Supert og få det til på egenhånd :nigo:

Ang timen til fertilitetsklinikken, så hadde jeg bare ringt og spurt om å få utsette timen, for du er blitt gravid. Men du vil ikke avbestille heller, tilfelle det sku ende i en sa, og det var ett engangs tilfelle.. :)

Jeg ble selv gravid da vi hadde fått time, men jeg mista før jeg fikk ringt og endret timen. Men ringte likevell og utsatte det noen mnd, og sa at jeg ville ha litt tid, tilfelle vi skulle være heldige og klare det en gang til. Å det forsto damen ;)

Ellers bare nyt det at du ikke er dårlig :jepp: Jeg skulle nesten gjort hva som helst for å slippe det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først av alt. Gratulerer så masse :danse: Supert og få det til på egenhånd :nigo:

Ang timen til fertilitetsklinikken, så hadde jeg bare ringt og spurt om å få utsette timen, for du er blitt gravid. Men du vil ikke avbestille heller, tilfelle det sku ende i en sa, og det var ett engangs tilfelle.. :)

Jeg ble selv gravid da vi hadde fått time, men jeg mista før jeg fikk ringt og endret timen. Men ringte likevell og utsatte det noen mnd, og sa at jeg ville ha litt tid, tilfelle vi skulle være heldige og klare det en gang til. Å det forsto damen ;)

Ellers bare nyt det at du ikke er dårlig :jepp: Jeg skulle nesten gjort hva som helst for å slippe det :fnise:

Takk! :)

glemte å skrive det tidligere, men jeg ringte å avbestilte den.. fillern å.. det var kanskje litt dumt det..! etterpå klokskap altså!

Nyter det å ikke være dårlig! :) litt uggen er jeg, men tror nokk det er maaange som har det MYE værre enn meg :) krysser fingrene for at det forblir slik det er akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

glemte å skrive det tidligere, men jeg ringte å avbestilte den.. fillern å.. det var kanskje litt dumt det..! etterpå klokskap altså!

Nyter det å ikke være dårlig! :) litt uggen er jeg, men tror nokk det er maaange som har det MYE værre enn meg :) krysser fingrene for at det forblir slik det er akkurat nå :)

Nå vet ikke jeg helt hvordan det funker, men det kan jo hende dere er i systemet, og at det eventuelt går an og ringe å få ny time :) Isåfall kan du jo bare ta en tlf til dem, og fortelle hvordan det er :) Det blir jo nesten litt for domt om dere må få ny henvisning, å vente ekstra lenge...

Men, nå får vi nå heller bare håpe at dette går bra, å at dere ikke trenger å dra der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bitteliten stemningsrapport lånt fra babyverden! :)

Unnfangelsen finner sted omkring: 31. desember 2012

Hjertet begynner å slå: 25. januar 2013

Du er nå 5 uker og 4 dager på vei: 25. januar 2013

Embryoet beveger seg: 18. februar 2013

Alle indre organer er ferdig formet: 25. februar 2013

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 25. februar 2013

Risiko for spontanabort avtar: 11. mars 2013

Kvalmen avtar for de fleste: 18. mars 2013

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 25. mars 2013

Fosteret svelger og tisser: 8. april 2013

Tid for ultralyd: 15. april 2013

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 22. april 2013

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 6. mai 2013

Fosteret begynner å høre: 27. mai 2013

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 24. juni 2013

Mange fostre legger seg med hodet ned: 29. juli 2013

Svangerskapspermisjonen begynner: 4. september 2013

Antatt termindato: 25. september 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj...! nå har jeg litt sånn småblødning.. var på toalettet nå og da jeg tørket meg var det oransj farge på utfloden.. akkurat som når jeg får TR.. har ikke noe murringer i magen da.. føler det ellers er veldig lite graviditetssymptomer.. opplevde dette i forrige svangerskap også, men da visste jeg jo ikke at jeg var gravid! i allefall ikke så tidlig som nå! blir så usikker når det er sånn! æsj altså! har snakket med legekontoret og venter nå på telefon fra dem.. de hadde visst litt manko på leger i dag så jeg får vel bare vente.. tenkte å høre om legen kunne henvise meg til UL.. litt usikker på om det går så fort at jeg kan få det i dag da.. skal på jobb i morgen å søndag så hadde vært litt godt å fått vite hvordan det står til, slik at det blir litt enklere å fokusere på jobben og ikke meg selv!

Sålangt har dagen vært ganske så rolig.. jentungen i barnehagen og sambo på jobb.. jeg, fikk beskjed om å ta det med ro.. så enkelt som det er.. '

Fortalte hun helsesekretæren hvordan situasjonen var og at jeg i går ringte å avbestilte timen på st. olavs for videre utredning da vi hadde klart å blitt gravide selv... kjenner jeg er veldig negativ akkurat nå, men jeg må prøve å holde motet oppe uansett hva som skjer! og tenke POSITIVE tanker!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende det er festeblødning? Jeg har lest at mange får tr-liknende blødninger gjennom hele svangerskapet uten at det er noe som helst som er galt. :)

Mamma sa hvertfall at hun hadde det sånn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende det er festeblødning? Jeg har lest at mange får tr-liknende blødninger gjennom hele svangerskapet uten at det er noe som helst som er galt. :)

Mamma sa hvertfall at hun hadde det sånn! :)

hmm.. lurer på om det kommer litt tidligere? sånn rundt når egget fester seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...