Gjest Gaby Skrevet 5. august 2013 #561 Del Skrevet 5. august 2013 Når det gjelder kaker så er det OG som gjelder, ikke eller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 6. august 2013 #562 Del Skrevet 6. august 2013 Kakebord!!!!!!!!!!! Jeg stemmer for ostekake jeg også .. og kanskje en nøttekake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. august 2013 Forfatter #563 Del Skrevet 6. august 2013 OK, OK, OK, slapp av! Takk for masse fine tips. Fikk endel inne på bryllupsforumet og. Revidert, utfyllende og humoristisk inndelt liste er slik: Bryllupskaka over alle bryllupskaker 3 etg passionsfruktmoussekake med bringebærcoulis Fine moderne greier makroner i div. smaker og farger små porsjonskaker av brownies med kaffesmørkrem og friske bær oreo-kake eller snickerskake Traust og kjedelig hjemmelagde lefser med smør/sukker/kanel-fyll multekrem (med MYE multer i) og rosetter romkake bløtkake med bringebærfyll Alt annet ostekake (vurderer kiwi, siden det ikke er så mye grønt på bordet fra før av. Her er det fargene som får styre, haha!) mørk og saftig sjokoladekake fruktsalat eplekake (den er ikke helt som tradisjonelle norske eplekaker, men mye eplebiter og sprø, nesten litt salt topping) suksessterte Og kanskje en pavlova. Vi får se hva vi har kapasitet til å få i stand. Har kontaktet konditoriet og bedt om av øverste etg av bryllupskaka er gluten- og laktosefri. Ellers skal jeg høre litt rundt med de som har intoleranser/allergier for å finne ut hvor sensitive de er (den ene vi så langt vet om at har nøtteallergi kan spise litt nøtter) og om det er noe spesielt de vil ha. Mange av kakene på lista kan justeres etter behov/ønske Vet ikke helt om det bør være bløtkake med bringebær (kjent, kjært og kjedelig) eller tyttebær (utradisjonelt, spennende, kanskje litt skummelt for noen?). Og ostekaka kan jo være hva som helst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. august 2013 Forfatter #564 Del Skrevet 6. august 2013 Ellers begynner jeg å ta på meg litt for mye, tror jeg :-/ På kakelista skal jeg lage følgende (med mindre noen av gjestene tilbyr seg å lage noe): - brownies (bunnen kan lages i forveien og fryses, men kremen og pynting må skje tidligst dagen før) - ostekake (kan lages 2 dager før?) - suksessterte (jeg tror hele kan fryses?) - oreo/snickerskake (må lages tidligst dagen før?) - pavlova hvis jeg gidder (bunnen kan lages noen dager i forveien, krem og bær må tas med i bokser) I tillegg må de andre kakene hentes og kjøres til selskapslokalet. Og vin må kjøpes og leveres, og ølet som skal brygges må hentes og leveres, og pynten må ordnes og pakkes og leveres, og, og, og... Jeg tror vi kommer til å kjøre i skytteltrafikk mellom leiligheten og selskapslokalet? ja, også er det alt det andre. Klær, fotograf, vigsler, musikere, kokk, hår, bryllupsreise, ønskeliste. Helvete, de som sa at (vanlige) bryllup er masse jobb hadde mer rett enn jeg trodde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 6. august 2013 #565 Del Skrevet 6. august 2013 Ostekake blir best av å stå i noen dager Oreokake kan/bør også stå i noen dager You can do it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 6. august 2013 #566 Del Skrevet 6. august 2013 Suksessterte kan fryses med kremen på, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. august 2013 Forfatter #567 Del Skrevet 6. august 2013 Men morsom ting som står på gjørelista for helga: farge korsettsnøring. Med te. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. august 2013 Forfatter #568 Del Skrevet 6. august 2013 Kan jeg spørre om deres mening om noe? Orker ikke bitchinga på bryllupsforumet her på dette... Saken er: min kjære forlover har fått jobb i utlandet. Det er en fin ting, for det er en jobb hun gjerne ville ha. Men det gjør at hun ikke kan arrangere utdrikningslag. Egentlig er dét det minste problem i verden, jeg var i utgangspunktet fryktelig lite opptatt av utdrikningslaget. (hun prøvde å si at jeg bare måtte velge en ny forlover om jeg ville det, jeg tror kanskje det er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. Jeg sa at jeg har valgt henne som venn, ikke som festplanlegger) Utdritning: nei takk. Være midtpunkt en hel dag: nei takk. Få påspandert en masse aktiviteter jeg bare re sånn middels interessert i (spa, magedanskurs, whatever) mens andre må sitte og vente: nei takk. Men det jeg innser er at jeg hadde gledet meg til en morsom dag med venninner som jeg ser litt for sjeldent. Og at det nok er litt sårt om J-man kommer ramlende hjem fra sitt og jeg har sittet alene en kveld. Så: jeg vurderer å ta saken i egne hender og rett og slett arrangere et slags utdrikningslag selv. Bortsett fra at det ikke blir av den tradisjonelle typen, men mer en jentedag/kveld hvor vi gjør ett eller annet morsomt, spiser noe godt, drikker noe morsomt og har det gøy. ALLE skal ha det gøy. Det J-man er vant med er at utdrikningslagene gjerne møtes på slutten av kvelden, det kunne jeg godt tenke meg. Så det jeg lurer på er å lage en Facebook-event, forklare kort at dette er i stedet for et utdrikningslag, og at poenget er å treffes og kose oss sammen. Og så invitere en hel haug fantastiske mennesker. Ville dere reagert på en sånn invitasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. august 2013 Forfatter #569 Del Skrevet 6. august 2013 Ostekake blir best av å stå i noen dager Oreokake kan/bør også stå i noen dager You can do it! Suksessterte kan fryses med kremen på, ja. Fantastisk. Jeg er jo himla glad i å bake (har faktisk cookies i ovnen akkurat nuh!), så det er jo GØY dette også - ikke bare plikt ovenfor gjestene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 6. august 2013 #570 Del Skrevet 6. august 2013 Synes en sånn jentedag virker helt topp jeg! Hadde vært positiv til en sånn fb-invite 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 6. august 2013 #571 Del Skrevet 6. august 2013 Jeg ville glatt vært med på noe sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 6. august 2013 #572 Del Skrevet 6. august 2013 Du, det utdrikningslaget høres helt fabelaktig ut. Kjøyr på. Et lite tips fra meg: Lag en kjøreplan for dagen, men også en for ukene før. Spesielt med oppgaver som skal overgis til andre. Dato x: bestilt leiebil. Pavlova: tante Gunn. Dj: J-man orger innen xx.xx. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 6. august 2013 #573 Del Skrevet 6. august 2013 Ville dere reagert på en sånn invitasjon? Jeg ville ha reagert veldig på dette. Jeg hadde blitt KJEMPEGLAD! Kjempefin ide, har overhodet ikke sansen for utdritingslag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 7. august 2013 #574 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg hadde sagt ja til en sånn invitasjon uten å nøle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 7. august 2013 #575 Del Skrevet 7. august 2013 Høres ut som det beste utdrikningslaget jeg har vært borti! Sikkert mange som synes det er deilig at det ikke varer hele dagen også, og at man slipper å tråkke gatelangs gjennom byen hele dagen på vei til neste "morsomme" aktivitet. Kjør på! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 7. august 2013 #576 Del Skrevet 7. august 2013 Helt enig med de andre angående utdrikningslaget, hadde synes det var helt topp med et sånt type opplegg som du vurderer. Og.... KAKE! Herregud, jeg fyser på kake etter å ha lest gjennom de siste par sidene her Snickerskake, ostekake, brownies og ja, jeg synes også de trauste og tradisjonelle lefsene hørtes svært forlokkende ut! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 7. august 2013 #577 Del Skrevet 7. august 2013 Den type utdrikningslag høres HELT FANTASTISK ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 7. august 2013 #578 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Det er akkurat den slik type utdrikningslag jeg kunne tenke meg å delta på! Dette høres skikkelig koselig ut Om du ikke er ferdig med kake-debatten, så kom jeg bare på at i det forrige bryllupet jeg deltok i blei jeg spurt om å bake en kake fordi jeg har en del intoleranser. Nå vet ikke jeg om de du har invitert som har allergier, skal lage kake eller ikke, men om de ikke er spurt, så kunne det kanskje være et tips? Jeg syns det var supert å bli spurt for da hadde jeg selv kontroll på at der var noe jeg kunne spise og jeg visste litt om hva jeg kunne lage slik at andre med andre allergier også kunne spise min kake Jeg tenkte bare siden det virker som du tar på deg selv veldig mye, så... Det er lov å delegere Uff, det ble et rotete innlegg fra en som bare sov 4 timer i natt Endret 7. august 2013 av Alyah 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 8. august 2013 Forfatter #579 Del Skrevet 8. august 2013 Oi, dere var jo kjempepositive her - det venta jeg ikke! (venta ikke å bli slakta heller altså, men ikke at responsen skulle gå helt i taket. Jej!) Da kjører jeg på med planen. Det blir stas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjoldmøy Skrevet 8. august 2013 #580 Del Skrevet 8. august 2013 UTMERKET utdrikkingslag! Har du "gode" venner kan det jo hende de finner på noe sprell, så det får du bare ta som det kommer. Om det kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå