Gå til innhold

Forhold 2.0: developer's notes (et nerdebryllup)

Pingting

Anbefalte innlegg

Steike, her gikk det unna. Vi har vært på hyttetur i ødemarka i noen dager, vi. Jeg dukker desverre ikke opp på mitt eget bildegooglesøk, men jeg stoler på dere :P

Teatimee: PM er på vei!

Og vælkømmin til Cervix! Arkeolognerdedame, hei!

Hallen på Borg er jo fantastisk, FOR et sted det hadde vært å ha bryllup. Så lenge man styrer unna de verste viking-klisjeene selvfølgelig, jeg har vært nok på vikingmarkeder og lignende til å få litt sånn automatiske ææææhneivilikke-tanker om vikingbryllup. :fnise:

Og TRO meg - vi har vurdert kokegropene allerede. Men det passer nok ikke med lokalene desverre. Nesten en lettelse, mon tro om brudeparet ikke hadde fått fred i sinnet før gropene ble behørig snitta og dokumentert? Brudekjole full av kull? Usikkeeeeer. :ler:

Faktisk har vi ikke de helt store arkeologi-referansene inne, når jeg tenker meg om. Men det blir graveskje som kakespade, ihvertfall. Og vielse i middelalderbygning, med en gruppe som spiller middelaldermusikk. Og om det lar seg gjøre, så håper vi de kan spille Indiana Jones-temaet som utgangsmarsj. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bryllup er rart. Det får meg til å bry meg om ting jeg ikke trodde jeg ville bry meg om, av grunner som jeg liker å tro at er annerledes enn hos alle andre som bryr seg om slikt - for de er jo overfladiske bridezillaer.

Serviettnyanser. Jeg bryr meg plutselig bittelitt om dem. Ikke som i UÆÆÆÆH-DETTE-ER-MER-KREMHVITT-ENN-EGGESKALL-DAGEN-ER-ØØØHØØØØHØØØØDELAAAAGT!. Men som i: "hey, går det an å gjøre noe morsomt med serviettfargene?".

Og i stad satt jeg og vurderte to brunnyanser opp mot hverandre. Det er litt pinlig å innrømme.

Jeg er jo ikke en sånn, tenker jeg. Og så tenker jeg: "hva da 'sånn'"? Opptatt av at alt skal være perfekt? Nei. Hysterisk? Nei. Kreativ? Ja. Liker å leke med sånt? Ja. Fullstendig klar over at flesteparten av gjestene ikke kommer til å legge merke til det en gang? Ja. Like klar over at dette er noe jeg gjør mest for min egen del, fordi jeg har det moro med det nå? Jepp. Da er det kanskje ikke så ille.

Jeg koser meg noe fryktelig med planlegging og det kreative. Og jeg lager de unnskyldningene jeg kan. Jeg har alltid vært kreativ og hatt hundre hobbyprosjekter på gang - fra sying til maling til å lære kalligrafi. Jeg har en mastergrad i illustrasjon. Jeg digger grafisk design og typografi, og sikler bare du sier "Adobe". Jeg traff J-man gjennom et håndverksprosjekt. Og så videre.

Med to mastergrader og voksenliv forsvant mye av fritidskreativiteten min. Men nå har den kommet tilbake! Det er så sinnssykt digg å gjøre kreative ting igjen, lage noe! Vurderer å starte en liten Epla- eller Etsybutikk når bryllupet er over. Vi har designa og laga invitasjoner, jeg har laga smykker til meg og forloveren, jeg har det kjempemorsomt med å synse sammen med hun som skal sy skjørtet og blusen min, jeg er i ferd med å få til noen skikkelig fine papirroser, menyen er designa, nettsiden er laget, hei hvor det går. Og jeg har det, i 99% av tiden, dritmorsomt.

Så hvorfor føler jeg behovet for å unnskylde meg...?

Jaja. Skyt meg når jeg får sammenbrudd fordi serviettene ikke matcher hårfargen min.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooog tilbake til tanketomme trivialiteter (hey, bokstavrim FTW!). Hansker.

Sånne med netting er søte:

il_570xN.477434904_qsx0.jpg

il_570xN.475476719_6ey2.jpg

(disse kan pimpes)

il_570xN.370766315_iv0n.jpg

Blonder?

il_570xN.450703291_p8fw.jpg

il_570xN.471570607_k2jm.jpg

il_570xN.454838548_5ljd.jpg

Helt enkelt? (pluss punkepimping)

il_570xN.478585121_qsts.jpg

il_570xN.441972626_6ycw.jpg

Cuffs?

il_570xN.476204238_apif.jpg

il_570xN.293828815.jpg

Skinnhansker?

il_570xN.382701376_m9t5.jpg

il_570xN.185448806.jpg

*lakenskrekk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg synes cuffs eller nettinghansker er tøffest. Men det er bare min mening! :fnise:

JA til Epla/Etsy-butikk! Men bare om vi får se! :opplyser:

Under innspurten til bryllupet var jeg så drittlei av alt at da jeg fikk spørsmål om hvilke lysestaker jeg ville ha så bare veivet jeg med armene og ba dem finne ut av det. Og servietter kjøpte vi på en sånn alt mulig-butikk. Godt man er forskjellige! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå verdens søteste Pingzilla :nigo:

Jeg sier også JA til butikk! Skjønner godt at det føles godt å være kreativ igjen. Jeg gikk litt av skaftet da jeg skulle lage dåpsinvitasjoner, og mannen hadde utelatt InDesign fra Adobeinstallasjonen på macen min. :bond:

Men du kan ikke ha helsetrøyehansker :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridezillaen kommer litt mer frem når man bestiller 100 servietter på eBay for litt over hundrelappen, og de plutselig skal ha nesten 300 kr for porto! ETTER at man har bekreftet at man skal kjøpe! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SELVFØLGELIG FORETREKKER DERE DE SOM KOSTER 4 X SÅ MYE SOM ALLE DE ANDRE.

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg likte pimpede nettinghansker og blondehansker

... I allefall nesten like godt som jeg likte de cufflinksene ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatimee: PM er på vei!

Åuh-mai-fackhing-gaad. :hakeslepp:

DU er flink! De beste invitasjonene jeg har sett :rodmer:

Jeg syns blondehansker, eller cuffs var finest:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Skyt meg når jeg får sammenbrudd fordi serviettene ikke matcher hårfargen min.

Å matche serviettene med håret ditt var min idé. Blir det feil, farger vi om håret ditt etter serviettene. Det årner seg. Vi blir nok gift uansett, skal du se. :bryllup:

Vent, endte vi opp med å bestille de bæsjebrune serviettene likevel? :flekke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Har dere hørt med vigsleren om han har skjønt fargetema? Det vil jo bli totalkræsj hvis han kommer i hvit skjorte når det skal være eggeskall. Dette er viktig, det kan jo være at dere blir så distrahert at dere sier Nei feil tidspunkt.

Blondie, selvutnevnt sjefsbridezilla erter.

(PS.: jeg kommer fremdeles ikke over bruden her inne på KG som ble fornærmet på potensiell gjest som <gasp> rev <pes> opp <hvor er luktesaltet> konvolutten til invitasjonen <dååååååne>. Den var jo håndlaget og fortjente litt mer respektfullt behandling.)

PS 2.: man burde lage hempe på invitasjonene slik at ukultiverte gjester som ikke har forstått dette med kjøleskapsmagneter kan henge den på oppslagstavlen istedenfor å <gaaaaaaaargle> spisse den med en tegnestift)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte pimpede nettinghansker og blondehansker

... I allefall nesten like godt som jeg likte de cufflinksene ...

Jeg likte også "helsetrøyehanskene". Om man pimper dem med f.eks. en tynn, brun lærreim med ei lita spenne på rundt håndleddet, så blir de himla mye kulere med en gang, Men då er det litt kløn da, må ta dem av endel ganger i løpet av dagen. Så tror ikke jeg gidder, rett og slett.

Blondehanskene likte J-man også. De er mer praktiske, siden det ikke er fingre. Frykter det bærer den veien, altså.

Cufflinksene koster nesten en tusenlapp. SÅ godt likte jeg dem ikke. :P

Åuh-mai-fackhing-gaad. :hakeslepp:

DU er flink! De beste invitasjonene jeg har sett :rodmer:

Jeg syns blondehansker, eller cuffs var finest:)

Åååå, takk! (VI er flinke altså, J.man har bidratt han og)

Å matche serviettene med håret ditt var min idé. Blir det feil, farger vi om håret ditt etter serviettene. Det årner seg. Vi blir nok gift uansett, skal du se. :bryllup:

Vent, endte vi opp med å bestille de bæsjebrune serviettene likevel? :flekke:

Jævla groomzilla. *sukk*

Har dere hørt med vigsleren om han har skjønt fargetema? Det vil jo bli totalkræsj hvis han kommer i hvit skjorte når det skal være eggeskall. Dette er viktig, det kan jo være at dere blir så distrahert at dere sier Nei feil tidspunkt.

Blondie, selvutnevnt sjefsbridezilla erter.

(PS.: jeg kommer fremdeles ikke over bruden her inne på KG som ble fornærmet på potensiell gjest som <gasp> rev <pes> opp <hvor er luktesaltet> konvolutten til invitasjonen <dååååååne>. Den var jo håndlaget og fortjente litt mer respektfullt behandling.)

PS 2.: man burde lage hempe på invitasjonene slik at ukultiverte gjester som ikke har forstått dette med kjøleskapsmagneter kan henge den på oppslagstavlen istedenfor å <gaaaaaaaargle> spisse den med en tegnestift)

Ja søren - det var et poeng! Og veggene i vielseslokalet er jo hvite, må be dem male om om det er feil nyanse.

Og.... jaja. Hjelpes. Jeg kommer ikke på noe bedre å si? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Kan du ikke ha fingerløse heklehansker da?

Dessuten lager du jo glatt minst like stilige cufflinks av litt blonde og diverse steampunk bling.

Groomzilla :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I natt drømte jeg at bryllupet skulle holdes i min bestemors hagestue, og dere satt der inne og øvde på talene. Det krevde flere måneders øving nemlig, å skulle holde bryllupsmiddag! Det var stint av røyk der inne, fordi dere røkte i ett sett. Det var dermed lagt inn røykepauser underveis i talene, noe toastmasteren (som også satt der inne) var heeelt i mot. Sitat Ping: "og så kom *suuuuuuuup* de fram *puuuuuuhhh* til Rom".

Brudekjolen var forøvrig veldig fin :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer på blondehansker :Nikke:

Og man får ikke mer moro enn man lager selv, så om man kan få servietter og andre små detaljer til å bli moro - why not!? Kos deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...