Gå til innhold

Når begynner kattunger å mjaue, miste tenner osv


Brimi

Anbefalte innlegg

Vi har fått oss en kattunge og lurer på en del ting.

Når begynner kattunger å mjaue?

Mister de tenner og evnt. når?

Når skal man begynne å klippe klør?

Når vil kattungen slutte å bølle med den voksne katten?

Vet jeg burde ha sjekket ut dette før vi fikk kattungen, men det gikk litt fort i svingene når vi sa ja til å overta katten. Ja, det var det jeg lurte på for denne gang^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattunger kan mjaue fra dag 1. Hvor mye de mjauer kommer an på din katts personlighet. Våre mjauer begge to, men gutten mjauer og kjaser langt mer enn jenta. :P

Ja, de mister tenner, våres mistet de rundt 5 måneders alder.

Klippe klør skal man helst gjøre så lenge de er inne og ikke får kvesset klørne så mye. Vi klippet klørne på våres kun når de var kattunger for nå når de er mye ute, trengs det ikke lenger.

Den vil nok aldri slutte å bølle med den voksne katten, men det vil dabbe av med alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattunger kan mjaue fra dag 1. Hvor mye de mjauer kommer an på din katts personlighet. Våre mjauer begge to, men gutten mjauer og kjaser langt mer enn jenta. :P

Åh, kattungen vår mjauer ikke. Eller hun piper og prøver å mjaue, men det kommer ikke annet enn en slags piping.

Ja, de mister tenner, våres mistet de rundt 5 måneders alder.

Er det noe spesielt man må passe på?

Klippe klør skal man helst gjøre så lenge de er inne og ikke får kvesset klørne så mye. Vi klippet klørne på våres kun når de var kattunger for nå når de er mye ute, trengs det ikke lenger.

Hm, får begynne å venne henne til klotangen da. Har allerede begynt å ta på og "klemme ut" klørne.

Den vil nok aldri slutte å bølle med den voksne katten, men det vil dabbe av med alder.

Uff, får håpe det dabber av. De jager hverandre og storepus biter lillepus i strupen og på bena. Burde vi kjefte på storepus når hun gjør det?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser veldig forskjell på om det er lek eller ikke, er dere usikker kan dere skille de. Men mest sannsynlig er det bare lek fra den voksne katten også, men h*n vil jo ha litt sterkere kjeve enn det kattungen har selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man ser veldig forskjell på om det er lek eller ikke, er dere usikker kan dere skille de. Men mest sannsynlig er det bare lek fra den voksne katten også, men h*n vil jo ha litt sterkere kjeve enn det kattungen har selvfølgelig.

Takk for svar! Skal se det ann:-) Ser veldig voldsomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på et annet forum at det er helt normalt at noen katter ikke mjauer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det burde vel finnes de og. Hehe, vi får se om lillepus kanskje begynner å mjaue senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere hatt h*n? Våre var også veldig stille i starten, tror de var sjenerte. Men etterhvert startet de å mjaue som noen galning. :P Men den forrige katten vår mjauet ikke i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt henne i 3 uker:-) Hun slår nok på stortromma ja^^ Eneste er at jeg ser henne mjauer, men det kommer ikke mjaue lyd :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Vi har hatt henne i 3 uker:-) Hun slår nok på stortromma ja^^ Eneste er at jeg ser henne mjauer, men det kommer ikke mjaue lyd :-p

Slik er katten til mamma også, han er en voksen katt og har alltid vært slik. Vi kan se at han åpner munnen og tar i, men i beste fall kommer det bare ut et lyst lite pip :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er Miko'n vår også. xD Flere ganger gaper han men det kommer ingenting, noen ganger kommer det pipelyder og andre ganger skikkelig babymjau. Men ellers lager han masse lyder med kjeften lukket, så lyd klarer han nå i alle fall å få ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er Miko'n vår også. xD Flere ganger gaper han men det kommer ingenting, noen ganger kommer det pipelyder og andre ganger skikkelig babymjau. Men ellers lager han masse lyder med kjeften lukket, så lyd klarer han nå i alle fall å få ut. :P

Tror det hadde vært kjipt for dem om de ikke klarte det :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående mjauingen; Noen katter mjauer masse, andre katter mjauer aldri. Katta vår knirker. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jenta vår høres ut som hun holder på å dø hver gang hun mjauer. Fælt å høre på xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

Min mjauer konstant. Starter 06.00, og holder aldri kjeft før han får viljen sin. En dag sto han å mjauet på døra i 3 timer uten stans. Han hyler som om jeg har slått han i hodet med en hammer. Og innimellom får jeg litt lyst også! :ler:

Nei, neste pus håper jeg mjauer litt mindre. Det er kos med mjauing, men når store deler av dagen hans går til å mjaue så blir matmor litt smågal i hodet sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, er slitsomt når de mjauer tidlig. :( Våres er flinke å sover hele natta, men i helger og ferier synes Miko det blir litt lenge å vente med å komme ut om han må vente til over 11, så da vekker han oss med MMMMMMMMMMMMMMMMMMØØØØØØØØ'ing på døra. For han møer og mjauer ikke når han vil noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...