Gjest Sobril Skrevet 11. juli 2012 #1 Del Skrevet 11. juli 2012 Jeg er ikke veldig god i grammatikk. Dvs - jeg klarer å skrive sånn rimelig greit, men må jeg forklare hva imperfektum er kommer jeg til kort. Og/å reglene har jeg grei styr på, men er overskriften i denne artikkelen riktig? Jeg vet det heter Å redde, men i denne sammenhengen ser det bare så feil ut... http://touch.vg.no/article.php?artid=10066658 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torsidd Skrevet 11. juli 2012 #2 Del Skrevet 11. juli 2012 Er ganske sikker på at det er riktig, ettersom verbet "redde" i denne sammenheng er ett infinitiv. Tror heller at måten overskriften er skrevet på er uvant for mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest20 Skrevet 11. juli 2012 #3 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) lol. Endret 29. desember 2014 av Gjest20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #4 Del Skrevet 12. juli 2012 Det er korrekt med "liv Å redde", ja. "Redde" er et verb i infinitiv. Du ville vel ikke sagt "life and save" på engelsk, vel? Anonym poster: 63f60eff76a6a26fa9539db810f7111a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 12. juli 2012 #5 Del Skrevet 12. juli 2012 Det er korrekt med "liv Å redde", ja. "Redde" er et verb i infinitiv. Du ville vel ikke sagt "life and save" på engelsk, vel? Anonym poster: 63f60eff76a6a26fa9539db810f7111a Ja, jeg vet det er korrekt jfr grammatiske regler, men synes det ser rart ut og lurte på om det var et unntak ute og gikk her ( klarer samtidig ikke la være og undres hvorfor noen svarer som anonym på denne). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 12. juli 2012 #6 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Jeg er ikke veldig god i grammatikk. Dvs - jeg klarer å skrive sånn rimelig greit, men må jeg forklare hva imperfektum er kommer jeg til kort. Og/å reglene har jeg grei styr på, men er overskriften i denne artikkelen riktig? Jeg vet det heter Å redde, men i denne sammenhengen ser det bare så feil ut... http://touch.vg.no/a...?artid=10066658 Jeg synes overskriften var rar. "Å redde liv" ville vært bedre, etter min mening. Edit: Nå leste jeg artikkelen det er linket til. Den siste setningen er: "Her er det liv å redde". Da blir jo meningen klar. Endret 12. juli 2012 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå