Gå til innhold

Liv Å redde

Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril

Jeg er ikke veldig god i grammatikk. Dvs - jeg klarer å skrive sånn rimelig greit, men må jeg forklare hva imperfektum er kommer jeg til kort.

Og/å reglene har jeg grei styr på, men er overskriften i denne artikkelen riktig? Jeg vet det heter Å redde, men i denne sammenhengen ser det bare så feil ut...

http://touch.vg.no/article.php?artid=10066658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ganske sikker på at det er riktig, ettersom verbet "redde" i denne sammenheng er ett infinitiv. Tror heller at måten overskriften er skrevet på er uvant for mange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er korrekt med "liv Å redde", ja. "Redde" er et verb i infinitiv. Du ville vel ikke sagt "life and save" på engelsk, vel?

Anonym poster: 63f60eff76a6a26fa9539db810f7111a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Det er korrekt med "liv Å redde", ja. "Redde" er et verb i infinitiv. Du ville vel ikke sagt "life and save" på engelsk, vel?

Anonym poster: 63f60eff76a6a26fa9539db810f7111a

Ja, jeg vet det er korrekt jfr grammatiske regler, men synes det ser rart ut og lurte på om det var et unntak ute og gikk her ( klarer samtidig ikke la være og undres hvorfor noen svarer som anonym på denne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg er ikke veldig god i grammatikk. Dvs - jeg klarer å skrive sånn rimelig greit, men må jeg forklare hva imperfektum er kommer jeg til kort.

Og/å reglene har jeg grei styr på, men er overskriften i denne artikkelen riktig? Jeg vet det heter Å redde, men i denne sammenhengen ser det bare så feil ut...

http://touch.vg.no/a...?artid=10066658

Jeg synes overskriften var rar. "Å redde liv" ville vært bedre, etter min mening.

Edit: Nå leste jeg artikkelen det er linket til. Den siste setningen er: "Her er det liv å redde". Da blir jo meningen klar.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...