Gå til innhold

Hvem har nøklene dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem har dine reservenøkler? Har du få eller mange venner eller slektninger du kunne tenkt deg å betro nøklene til? Jeg har flere ganger tenkt at det ville vært praktisk å hatt nøkler hos noen andre om noe skulle skje. Men kommer faktisk ikke på en eneste jeg ville vært komfortabel med å gi dem til. Mine foreldre er alt for nysgjerrige, pluss at de har noen fikse ideer om hva jeg trenger og ikke trenger av eiendeler. Da ville jeg faktisk heller gitt dem til noen jeg tror har liten interesse av å snoke hos meg. Men komfortabel ville jeg ikke følt meg uansett. Så da tar jeg heller sjansen på å måtte ringe låsesmed hvis jeg mister dem. Det kan jo skje ting så jeg blir liggende skadet inne eller noe slikt, men jeg føler at man ikke kan tenke sånn heller. Og om jeg skulle havne på sykehus så gir tanken på mine foreldre som romsterer i mine skuffer meg nesten mer panikk enn tanken på å bli syk.

Hvem har deres nøkler? Og har de fått/gjort bruk av dem?

Anonym poster: dfc733d186a6f6df932aecc2c90a407c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg bodde i Oslo, hadde jeg tre nøkkelsett, ett til meg, ett til min kjære, og det siste hadde min bror.

I huset vi bor i nå, har vi ett nøkkelsett hver, og en ekstranøkkel til bruk for de som skulle trenge det når det kommer opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg er i et forhold med. Han bruker den et par ganger i uka, tenker jeg. Praktisk at han bare kan låse seg inn her når jeg ikke er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, samboer og sector alarm. Bør jeg kunne stole på sistnevnte?

Anonym poster: 6f259e3691e2a7fbb091e6353f5eeae6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et sett liggende på kontoret (jobben altså).

Har flere venner i området som jeg fint kunne betrodd nøklene mine til, men det er kortere vei til jobb så da ble det slik. Problemet kommer den dag jeg mister både nøkler og adgangskort til jobben. Da får jeg nesten bare ringe en venn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene mine. De bor 15 minutters kjøring unna, og jeg stoler 100% på at de ikke låser seg inn hos meg uten mitt samtykke. Er tross alt vokst opp med folkene og vet at de har samme syn på privatlivets fred som meg.

Anonym poster: 5b1a07fbd396d720eb46a10e9cd477f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

romvenninnen min :) ellers har vi et ekstra sett liggende i tilfelle vi sku ha besøk. da kan gjesten bare kaste nøklene i postkassen med lås på når han/hun går. Passe. men kunne fint ha gitt et ekstra sett til foreldrene mine om jeg bodde alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mikako

Vi har en hver, og et sett som henger ute. De fleste i familien og noen nære venner vet hvor de henger, og låser seg inn når de enten skal mate katten eller ordne/hente noe når vi er borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, jeg har aldri tenkt på at det er lurt at noen andre også har nøkket til leiligheten/huset mitt... Jeg bor i en leilighet hvor jeg deler utgangsdør med ei, så ho har selvfølgelig nøkket til døra. Har ikke falt meg inn å gi den til noen andre, og tror heller aldri jeg kommer til å gjøre det (bortsett fra mann og barn), da legger jeg heller bare nøkkelen under matta eller en annen plass og om jeg mister nøkkelen ringer jeg heller låsesmed :P

Jeg har selv nøkkel til både mamma og pappa sitt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en, den unge voksne har en, kattepasseren har en og søsteren min har en. Verken kattepasser eller søster vil låse seg inn uten avtale, kan stole 100% på begge. Jeg har nøkkel til kattepasser og søster, samme gjelder meg, låser meg selvfølgelig ikke inn uten at vi har avtalt.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer, meg selv og vaskedamen. Når vi er på ferie har kattepasseren og pappa en hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine og svigerforeldrene mine har en nøkkel hver. Ingen av de kommer til å bruke nøkkelen med mindre det er avtalt. Vi har nøkler til deres hus også. I tillegg så henger det en nøkel ute.

Anonym poster: 25b1f190305fa05de48343de01fa3925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Kompisen, jeg og foreldrene mine. Har gitt god beskjed til dem om at de kun får bruke nøkkelen om det skulle være nødvendig. En krisesituasjon, eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...