Gå til innhold

Pls. hjelp meg å forstå norske menn


nordgirl

Anbefalte innlegg

Du skriver at han er veldig sosial, blunker til deg på jobb og kaller deg engel, i tillegg til at han har to samboerskap bak seg. Da tenker jeg at han umulig kan være så sjenert at han ikke tør å vise interesse dersom du er drømmekvinnen hans.

Nordmenn eller ikke nordmenn, min erfaring er at dersom en mann virkelig vil ha en kvinne, så gjør han hva han kan for å få henne. Minner om boken og filmen He`s not that into you...

Hei, ja, det var dette som virket så forvirrende at han er veldig sosial og kommuniserer bra med de fleste, men pleide å rødme så sterkt da han snakket med meg (det var helt i begynnelsen, før jeg begynte å falle for ham.) og virket veldig sjenert. Den sjenerte perioden pågikk et par måneder så begynte han å finne på unnskyldninger for å snakke med meg (f.eks. har jeg ikke noen ekstra penn?). Til info så har vi et rekvisitarom som aldri er tomt for penner :))))) og han vet godt hvor det er. Eller så har vi et møte, og det er godt med plass, og han sitter et annet sted, så tar han stolen sin i pausen, setter stolen rett ved siden av meg, setter seg ned, ser på meg og smiler. Så begynte vinkingen med hånden, "hei, jeg ville bare hilse på deg" flere ganger om dagen, så akselererte det til "signaturblikkene" og så den festen jeg fortalte om. "Blunkingen" og "engelen" kom etter de forste dates-ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min teori er at hvis han likte deg på den seriøse måten, altså ville bli kjæresten din, så ville han ikke holde deg på pinebenken på denne måten. Det får da være grenser for å leke med folk.

Reis på ferie og ikke gi lyd fra deg er mitt forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok det riktigste å gjøre, men jeg har det vel også i bakhode at vi er kollegaer, og sier jeg ham hva jeg føler, mens jeg har misforstått ham, så vet jeg ikke hvordan jeg skal kunne samarbeide med ham og føle meg på jobb (tenk om han forteller dette til kollegaene våre???)

Jeg er selv egentlig ikke noen superpågående menneske i forhold (spesielt i begynnelsen), men min erfaring har alltid vært det at mannen tar den aktive rollen først, og hvis ting faller på plass tar begge to initiativ. Så jeg kunne virkelig tenkt meg litt hjelp av ham her... men får ingen...

Ehh... folkens. Uansett - tuuuuuusen takk for alle innleggene deres!!! Jeg har ingen å snakke med om dette, så det er veldig greit å få snakke ut og høre deres meninger og anbefalinger. Samtidig ha et norsk perspektiv på dette.

Jo, men hvis du har rett i at han faktisk har følelser for deg, er han enten en svært sjenert mann eller en mann som overdriver sin coole tilbakelenthet, en som går mye lenger i ikke å vise seg ivrig enn det som er påkrevet og normalt her i Skandinavia. Så da er nok dette likevel eneste mulighet. En mer gjennomsnitlig skandinavisk mann ville ha tatt litt initiativ om han var interessert.

Så du må nesten bare spørre deg selv om du er så interessert i denne fyren til at du vil ta ubehaget ved å blottstille deg og si hva du føler. Kan vanskelig forestille meg at han vil være så drittsekk at han holder dette mot deg overfor kolleger. Og om han så skulle gjøre det går dere da ikke i barnehagen lenger, det er da ikke så flaut å vise interesse for en av det annet kjønn? Vi er da voksne mennesker. Tror neppe kollegene dine vil se rart på deg av den grunn.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nille

Dere jobber sammen??? Halloo...Det er en ting man IKKE gjør. Å knulle og involvere seg i en arbeidskollega. Er selvfølgelig derfor han er så tilbakeholden og "sjenert". Man blander ikke business med pleasure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett han anser deg som så forbasket uoppnåelig at ting går litt i stå for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett han anser deg som så forbasket uoppnåelig at ting går litt i stå for han.

Hmm hva mente du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere jobber sammen??? Halloo...Det er en ting man IKKE gjør. Å knulle og involvere seg i en arbeidskollega. Er selvfølgelig derfor han er så tilbakeholden og "sjenert". Man blander ikke business med pleasure.

Her er det ikke snakk om "pleasure", men om følelser og ønske om å innlede et seriøst forhold (nå snakker jeg for meg selv selvfølgelig). Forresten så har vi et par på kontoret som ble kjent på jobben og er blitt sammen. Så nå har de vært samboere en stund, og det ser ut at ting funker for dem så langt.

Endret av nordgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke snakk om "pleasure", men om følelser og ønske om å innlede et seriøst forhold (nå snakker jeg for meg selv selvfølgelig). Forresten så har vi et par på kontoret som ble kjent på jobben og er blitt sammen. Så nå har de vært samboere en stund, og det ser ut at ting funker for dem så langt.

Jada, det kan gå bra, men det kan også medføre at en av dere til slutt må bytte arbeidsplass. Ta det fra en som har prøvd, og feilet. Men noen er jo heldige...

Jeg tror han bare er veldig sjenert. Kanskje har han ikke tatt "det store steget" med noen enda, og derfor sitter det langt inne. Å flørte går bra, men å videreføre han kan hende gjør han nervøs. Dessuten kan det godt hende at dersom han tenker at du er "litt for god til å være sann", så får han seg ikke helt til å tro at du egentlig kan være så interessert i han?

Jeg var en slik mann selv en gang. Overså omtrent alle hint som de jeg likte ga, for de var så små og ubetydelige at jeg ikke visste hva jeg skulle tro. Først når ei erfaren jente hjalp meg ut av det kom ting litt mer på gli.

Anonym poster: d83c6b1525e765196d22da6c5d530092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm hva mente du med det?

Jeg setter en tier på at du er dritfin, hyggelig og virkelig fgodt likt av alle gutta. Han lurer på hvorfor i helvete han skulle ha sjangs på noe så snadder og et så bra kupp som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter en tier på at du er dritfin, hyggelig og virkelig fgodt likt av alle gutta. Han lurer på hvorfor i helvete han skulle ha sjangs på noe så snadder og et så bra kupp som deg.

Hmmm :) jeg syns selv jeg er sånn gjennomsnittlig fin, men jeg merker jeg får mye oppmerksomhet fra menn her i Norge (kanskje fordi jeg er annerledes?), også på jobb har det vært flere som har vist interesse i meg. Pluss jeg jobber i en mannsdominert bransje, og på jobben er det 32 mannfolk ut av 37 ansatte (og jeg er eneste ung og singel dame ut av 5 :)) MEN han selv er dritkjekk, veldig sosial og veeeldig godt likt (og ikke minst dyktig på jobb). Dette ser jeg både på jobben blant kollegaer, også de gangene vi har hatt fest utenfor jobben der det var flere folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er fremdeles en ting jeg lurer VELDIG på.

Hvorfor har han dratt med seg kompisen på den siste daten?? Det var en teori blant innleggene, men jeg kunne gjerne hørt på andre ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han hadde en avtale med den kameraten allerede, men ikke ville si nei til deg? Derfor kombinerte han å treffe kameraten og møte deg?

Anonym poster: 07c4f476c467c729f16bbc456b307ee2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kompiser er jo noe man drar med når man vil være sikker på at den andre ikke skal tro det er en date. jeg har da gjort den før med folk jeg ikke er så interessert i, isteden for å si nei til å møtes kan man bare ta med noen andre og lage en sosial ting ut av det.

Anonym poster: 7c4ab7c38253f45032fd45d22334014a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm da jeg tok kontakt med ham og spurte om han ville treffes, og han sa ja det vil jeg selvsagt, så spurte jeg hvilken dag av de to foreslåtte som passer, og han sa - du bestemmer, jeg har begge kveldene frie, så vi kan ta det som passer best for deg.

Og så plutselig får jeg denne sms-en før daten der han sier at han tar denne kompisen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm da jeg tok kontakt med ham og spurte om han ville treffes, og han sa ja det vil jeg selvsagt, så spurte jeg hvilken dag av de to foreslåtte som passer, og han sa - du bestemmer, jeg har begge kveldene frie, så vi kan ta det som passer best for deg.

Og så plutselig får jeg denne sms-en før daten der han sier at han tar denne kompisen med.

Fyren er sosialt inkompetent. Og har tøffeltendenser. Du får gi et kraftig signal om at han må være mer Mann for å få deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fyren er sosialt inkompetent. Og har tøffeltendenser. Du får gi et kraftig signal om at han må være mer Mann for å få deg.

Evt. så kan det være en avtale han hadde glemt også :)

Anonym poster: d83c6b1525e765196d22da6c5d530092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke deres felles bekjente komme med litt hjelp her da? De kan jo få ham til å ta neste steget ved å invitere deg på middag. Jeg tror han liker deg veldig godt, men er i overkant den sjenerte typen! :)

Anonym poster: 9fb95bdc19ad39942b7902360b9ce821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nåværende samboer var fryktelig sjenert da vi ble kjent, kan nesten se for meg at han ville oppført seg som denne mannen om vi hadde møttes via jobb. Jeg tok initiativet til første date og første kyss. Han var riktig nok tøffere på SMS, og sa det han følte der fremfor når vi var sammen (f.eks etter et besøk der vi snakket i timevis og han dro hjem uten så mye som et kyss, kom frem i sms etterpå at han ikke hadde turt). Det gikk seg uansett til, som nevnt er vi nå samboere.

Ville gitt ham en sjanse til og sett hva som skjer hvis du f.eks prøver å kysse ham. Spør også rett ut hva som er "greia", er han interessert eller ikke, og si samtidig hva du føler så han i hvert fall vet det. Det siste kan du kanskje ta på mail, så blir han ikke satt helt ut og kan tenke seg om før han svarer. Er han ikke interessert kan det bli litt rart på jobb en stund, men dere har jo ikke "gjort" noe, så det går over :) Har jobbet med flere jeg har hatt en liten fling med, aldri blitt noe problem, har bare oppført oss som vanlig og ikke gjort noen stor greie ut av det.

Anonym poster: db98b8bb9aea2114528fe48f14eedd75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke deres felles bekjente komme med litt hjelp her da? De kan jo få ham til å ta neste steget ved å invitere deg på middag. Jeg tror han liker deg veldig godt, men er i overkant den sjenerte typen! :)

Anonym poster: 9fb95bdc19ad39942b7902360b9ce821

Våre felles bekjente er våre kollegaer og venner til kollegaene. Vil ikke akkurat involvere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...