Gå til innhold

Til alle fete der ute som vil gå ned i vekt!


Gjest ms_kwang

Anbefalte innlegg

Gjest _La Femme

Det er en god tanke du har ms_kwang :) Jeg skulle bare ønske det var så enkelt. Det er lett å si at man skal slutte å sitte i sofaen med junkfood og heller komme seg ut, trene, spise sunt og gå ned i vekt, men sannheten er at det er mye vanskeligere gjort enn sagt. For mange er det nærmest umulig. Jeg har skrevet lange innlegg om dette før, men jeg kan oppsummere kort:

Mange overvektige har psykiske hindringer som gjør det vanskelig å ta initiativ til en sunn livsstil. Mange mangler også den støtten og motivasjonen de trenger. Kunnskap er også et moment. Det er ikke bare-bare. Men å komme seg opp av sofaen er første steg - det har du helt rett i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår at du mener godt, men måten du formulerer deg på kan være veldig uheldig. Høres ut som en peptalk til en barneskoleelev. Tror nok også de fleste overvektige er smertelig klar over alt du skriver.

Anonym poster: 5c06e3d14f84507bd86f4925abaac43e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Jeg liker det. I blant så er jeg sinna på meg selv fordi jeg "bare" gikk ned 14 kg på ett år og ikke klarte 20 som var målet. Men så tenker jeg på hvor mange som faktisk aldri kommer seg ut av sofaen, også tenker jeg at jeg skal være fornøyd med innsatsen og at det kommer ett nytt år. Spiller ingen rolle om det tar ett år lengre enn jeg ville det skulle ta. For nå jeg har oppnådd målet har jeg helse resten av livet.

Og fy faen, som jeg nytet å treffer på gamle bekjente som står der bare og måper fordi de aldri trodde at feite "Kari" skulle gå ned i vekt i hele tatt.

Anonym poster: 3626c9f42d4492ad523a194cecd73911

Så bra!:)

Det er jo du som skal føle deg vel i din egen kropp, ingen andre :)

Du har nok gitt kroppen din lengre tid på å nyte livet :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Om du ikke så det selv på samme side for skråblikk & gen, så er det en annen tråd som har det samme navnet som det jeg skrev på undertittel.

Er du smart nok, så hadde du kanskje forstått at dette var ment som en positiv tråd med komplimenter(eller hvordan det nå skrives)

Igjen, dårlig skjulte fornærmelser ;)

Men joda, jeg har både lest den andre tråden og fått med meg at både den og denne ligger under skråblikk og generaliseringer. Det er nettopp derfor jeg ser hva du prøver på, din lille tullemus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Forstår at du mener godt, men måten du formulerer deg på kan være veldig uheldig. Høres ut som en peptalk til en barneskoleelev. Tror nok også de fleste overvektige er smertelig klar over alt du skriver.

Anonym poster: 5c06e3d14f84507bd86f4925abaac43e

Ja de aller aller aller fleste er klar over hva jeg skriver, og hva så?

Jeg gir min støtte, bruker min positive energi til å skrive her, jeg kunne godt stått nede i sentrum og ropt ut akkurat det samme jeg skrev, med en stoooor plakat som sier "STÅ PÅ!:D"

Av og til så ønsker noen å bare høre det lille ekstra.

Selvom jeg ikke når ut til alle, så lenge jeg hjelper 1 person med å gi den personen motivasjon nok, så er det alt jeg trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kyklopen

Som om du i det hele tatt bryr deg om de fete mennesker da?

Kan ikke folk ta imot positiv respons idag da?

Uten at det skal bli sett negativt på med engang >.<

hæ?

hva vet du om hvem jeg bryr meg om?

(jeg bryr meg om de fleste, bare så det er sagt og ute av debatten)

jeg har ikke noe i mot mennesker med mer vekt enn meg selv

og det siste jeg tror at de er trenger min "hjelp".

her gjelder det å vise forståelse og ikke blande seg inn.

innlegget ditt var ikke positivt på noen måter, jeg beklager.

prøv igjen.

Endret av Kyklopen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ms_kwang

hæ?

hva vet du om hvem jeg bryr meg om?

(jeg bryr meg om de fleste, bare så det er sagt og ute av debatten)

jeg har ikke noe i mot mennesker med mer vekt enn meg selv og jeg ser heller ikke ned på dem,

og det siste jeg tror at de er trenger min "hjelp".

her gjelder det å vise forståelse og ikke blande seg inn.

innlegget ditt var ikke positivt på noen måter, jeg beklager.

prøv igjen.

Deg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ps dette er ikke ment for å være negativ, se ned på andre, eller være utenforstående trangsynt menneske:))

STÅ PÅ!

Dere klarer det!:DD

Tenk posetivt, ikke la teite mennesker rundt dere såre dere, bare la det gå inn det ene øret og ut det andre!:)

(Det er lettere sagt enn gjort..men..)

Ta ett steg om gangen!:)

Har du plutselig lyst på noe godt etter en god treningsuke?

Kutt opp gulrøtter,pærer,epler og kjøp en yoghurt, bruk det som dip! :)

Det er ikke så vanskelig, dere bare må stå på.

For uansett så er det DERE som vil bli sunnere, det er DERE som vil se slankere ut.

Og hva så om du ikke klarer å gå ned 25kilo det første året?

Du er ikke en taper bare fordi du ikke klarte det!:)

Så lenge du spiser sunt og trener jevnlig istedet for å sitte å se på TV og gumle i deg junk-food, så har du redusert risikoen for livsstils sykdommer :)

Bare ta deg HARDT i nakken og tenk at "DETTE SKAL JEG KLARE!!"

La meg omformulere spørsmålet ditt litt og sende det rett tilbake til deg: "Hvordan er det mulig å bli så helsikkes teit?"

Alle skjønner jo at dette innlegget ikke handler om at du faktisk bryr deg om overvektige, men at du har har noe i mot de som er det! I dag vet et hvert menneske, også overvektige, hvordan man kan gå ned i vekt, så de nedlatende uttalelsene dine kan du spare deg for. Bry deg heller om andre ting, selvutvikling for eksempel...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Jeg må være forferdelig dum for jeg skjønner ikke at dette er negativt ment.. har det noe med kategorien å gjøre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kyklopen

Deg om det.

hæ?

du mener det er positivt å være så nedlatende som du er i HI?

og at du ikke engang kan respektere at andre mennesker bestemmer selv over sin kropp?

så lenge et menneske er fornøyd med sin egen kropp så har ikke du noe du skulle ha sagt.

du er i ingen posisjon til å dømme.

du er virkelig på bærtur.. no offence.

Endret av Kyklopen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

La meg omformulere spørsmålet ditt litt og sende det rett tilbake til deg: "Hvordan er det mulig å bli så helsikkes teit?"

Alle skjønner jo at dette innlegget ikke handler om at du faktisk bryr deg om overvektige, men at du har har noe i mot de som er det! I dag vet et hvert menneske, også overvektige, hvordan man kan gå ned i vekt, så de nedlatende uttalelsene dine kan du spare deg for. Bry deg heller om andre ting, selvutvikling for eksempel...

ehh...

Jeg bryr meg om mine medmennesker, jeg bryr meg om at folk har det godt, både med seg selv og ellers.

Jeg føler meg bra når jeg når ut til andre mennesker ved å hjelpe de.

Jeg er kanskje ikke sterk, men er ei solstråle med masse positiv energi.

Og om ikke du har fått det med deg så skrev jeg på undertittelen det "Hvordan er det mulig å bli så helsikkes feit?" FORDI det er en annen tråd om akkurat det. Dette er ikke for å være frekk og negativ slik som den andre tråden.

Men slik som mange av dere som har svart til nå, så er det ikke rart at folk ikke muntrer opp de som er overvektige, de som er villig til å gå ned i vekt,de som vet at noe må gjøres. Dere er de som tar fra dem motivasjonen.

Her prøver jeg å være positiv mtp den andre tråden som ble lagt ut.

Så sier dere at jeg bare skriver svada og ikke bryr meg om andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de aller aller aller fleste er klar over hva jeg skriver, og hva så?

Jeg gir min støtte, bruker min positive energi til å skrive her, jeg kunne godt stått nede i sentrum og ropt ut akkurat det samme jeg skrev, med en stoooor plakat som sier "STÅ PÅ!:D"

Av og til så ønsker noen å bare høre det lille ekstra.

Selvom jeg ikke når ut til alle, så lenge jeg hjelper 1 person med å gi den personen motivasjon nok, så er det alt jeg trenger :)

Det er noe som heter for mye av det gode. Jeg tenker jeg kan sammenligne det med slankeartiklene i alle bladene og her på KG for den del, vi vet jo alt dette fra før. Hvorfor må vi få alt dette trykt i trynet annen hver dag? Også føler vi oss verre igjen.

Det er flott med stå på plakter og slike ting, men tips man ser hele tiden er like greit å unngå med mindre noen ber om det.

Nå følte jeg meg fryktelig negativ. Så jeg avslutter med å gratulere alle som har klart vektnedgangen eller holder på, og en dag vil du som har lyst til å gå ned klare det du og. Dårlige stunder vil alltid komme, men ikke gi opp.

Anonym poster: 5c06e3d14f84507bd86f4925abaac43e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal alt TS skriver tolkes negativt og tas personlig?? Noen setter pris på en motivasjonstråd, andre ikke (Silfen), men å spre edder å galle må det vel gå an å holde seg for god for.

Jeg er ikke overvektig selv, men har ikke fått trent noe særlig siste måneden, så synes det er flott med noen som kan pushe i riktig retning.

Nå blir det en frukt i stedet for en snickersis! :tommelsmil:

Anonym poster: 3d121871384edc9275ad29af8db25579

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ms_kwang

Hvorfor skal alt TS skriver tolkes negativt og tas personlig?? Noen setter pris på en motivasjonstråd, andre ikke (Silfen), men å spre edder å galle må det vel gå an å holde seg for god for.

Jeg er ikke overvektig selv, men har ikke fått trent noe særlig siste måneden, så synes det er flott med noen som kan pushe i riktig retning.

Nå blir det en frukt i stedet for en snickersis! :tommelsmil:

Anonym poster: 3d121871384edc9275ad29af8db25579

Så bra :)

Frukt er godt det ^_^

Inneholder sukker, men får mye annet godt i seg i tillegg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

hæ?

du mener det er positivt å være så nedlatende som du er i HI?

og at du ikke engang kan respektere at andre mennesker bestemmer selv over sin kropp?

så lenge et menneske er fornøyd med sin egen kropp så har ikke du noe du skulle ha sagt.

du er i ingen posisjon til å dømme.

du er virkelig på bærtur.. no offence.

Hvor kan du se at jeg ikke respekterer de som bestemmer over egen kropp?

Jeg dømmer ingen jeg.

Så jeg vet ikke hvor du har det ifra.

Det er ikke slikt at jeg skriver at ALLE FEITE SKAL GÅ NED I VEKT.

Langt ifra.

Jeg sier igjen.

Jeg deler ut min positive energi til personer som trenger litt motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :)

Frukt er godt det ^_^

Inneholder sukker, men får mye annet godt i seg i tillegg :D

1 - det burde vært ulovlig å skrive "inneholder sukker, men" om frukt. Frukt er sunt, punktum. Det lille fruktsukkeret du får fra eple/appelsin/banan/*sett inn frukt* er OGSÅ sunt.

2 - det er også sunt å spise is innimellom.

Blir så jævlig provosert av sånne helsefanatikere som oppriktig mener at man bør være forsiktig med å spise frukt, og at det er halleluja og gratulerer og så flink når man velger frukt fremfor is (særlig når det er snakk om friske, normalvektige mennesker), det minner meg om pro-ana.

Noenganger lurer jeg på hvor det skal ende, virker som om hele den vestlige verden er spiseforstyrret.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eneste "usunne" med frukt er fruktsukkeret på tennene.

Ble rådet av tannlegen at det ikke var bra å ha frukt som mellommåltid pga sukkeret.

Anonym poster: f4208aa0ecae9be595d43d8c75c14ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Jeg er menneske jeg også, jeg tar både feil, skeier ut, koser meg med godt mat.

Jeg er normal vektig jeg, og det var dødshardt for meg å starte å trene igjen, jeg hadde 0 motivasjon. Helt til jeg møtte ei som ga meg den motivasjonen jeg trengte "She's my rock!"

og nå som jeg er kommet igang igjen så vil jeg være den stenen for andre :)

Nå høres det bra teit ut "jammen du er jo normalvektig hvorfor skriver du sånn som du gjør, gir komplimenter til overvektige?? du har jo null peiling"

Nei jeg har kanskje ikke peiling, men hun jeg trener med 3 ganger i uken er overvektig. Den personen som ga meg motivasjonen jeg trengte er overvektig. Hun sa en dag "Når jeg klarer det, så bør du også klare det"

Nei jeg kan kanskje ikke gi råd til overvektige.

Men jeg kan gi motivasjon i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ps dette er ikke ment for å være negativ, se ned på andre, eller være utenforstående trangsynt menneske:))

STÅ PÅ!

Dere klarer det!:DD

Tenk posetivt, ikke la teite mennesker rundt dere såre dere, bare la det gå inn det ene øret og ut det andre!:)

(Det er lettere sagt enn gjort..men..)

Ta ett steg om gangen!:)

Har du plutselig lyst på noe godt etter en god treningsuke?

Kutt opp gulrøtter,pærer,epler og kjøp en yoghurt, bruk det som dip! :)

Det er ikke så vanskelig, dere bare må stå på.

For uansett så er det DERE som vil bli sunnere, det er DERE som vil se slankere ut.

Og hva så om du ikke klarer å gå ned 25kilo det første året?

Du er ikke en taper bare fordi du ikke klarte det!:)

Så lenge du spiser sunt og trener jevnlig istedet for å sitte å se på TV og gumle i deg junk-food, så har du redusert risikoen for livsstils sykdommer :)

Bare ta deg HARDT i nakken og tenk at "DETTE SKAL JEG KLARE!!"

Jeg blir litt skeptisk til slik "oppmuntring".

Anonym poster: 69880e84b5d1a0a1e93d0a41640cd377

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor opprette en tråd med "til dere fete"? Og har du tenkt på at det for mange kan legge sten til byrden å hele tiden få høre at man kun er flink om man går ned i vekt og lever på grønnsaker og vann? Jeg må innrømme at jeg ble mektig provosert av dette - fordi det er kliss likt mange av postene på pro-ana forumer. Jeg tror det er innihelsikes skadelig å fokusere så mye kun på vekt, fokusere så mye på at man er "flink" bare man spiser lite nok og trener mye nok. Og kanskje det er nettopp dette som er grunnen til at mange er overvektige også, de klarer ikke være, eller leve, "perfekt nok".

Mat er, og har alltid vært, sunt. Man trenger også fett og karbohydrater. Det er sunt å kose seg innimellom. Jeg klarer ikke se noen sunn oppmuntring i hovedinnlegget ditt. Fint at det funker for deg med en venninne som motivator, for meg hadde det aldri funket. Fordi trening for meg må, og skal, være lystbetont (og det er det, i aller høyeste grad, jeg trener 12 timer i uka. Fordi jeg liker det). Da blir jeg sur og grinete om noen skal dra meg avgårde på trening, eller dra meg avgårde på aktiviteter jeg hater (som fellestimer av typen kardio+3 på SATS og sånt) fordi "dette er så sunt og bra så!". Poenget mitt er at folk er forskjellige, jeg tolker innlegget ditt som nedlatende. Du skriver at du gir komplimenter til overvektige, HVOR?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...